Keresés

Részletes keresés

kobold62 Creative Commons License 17 órája 0 0 6450

Van a Youtub-on az a Horváth Zoltán. Ő nem kispályás. Én megkeresném.

Előzmény: baribárány (6444)
Csufi15 Creative Commons License 30 órája 0 0 6449

Kétféle 450-es széria. A tied olyan mint az alsó.

Előzmény: Celtis (6448)
Celtis Creative Commons License 1 napja 0 0 6448

Köszönöm, teljesen világos leírás. Majd beszámolok az eredményről, de csak másfél hét múlva leszek a gépnél.

Előzmény: Csufi15 (6446)
Csufi15 Creative Commons License 1 napja 0 0 6447

Szerintem már nem kell a fénykép, elég egyértelmű a videóból, hogy ez a régebbi motor.

Előzmény: Csufi15 (6446)
Csufi15 Creative Commons License 1 napja 0 1 6446

Kár, hogy nem előbb küldted a videót. Most kiderült hogy kétféle 450-es motor van.  Azért küldtem azt a karburátoros videót mert az az újabb 450-esé. A tied régebbi típus, más karburátor van és a szelepek vezérlése is máshogy történik. Légszíves csinálj róla a benzintank oldaláról és szemből a gyertya oldaláról egy-egy képet. Szeretném megnézni. 

 

A videó alapján, ha állításod szerint szikra  van, és a gyertya benzines, akkor itt valószínű nem zár le a szívószelep. emiatt nincs sűrítés és nincs robbanás, hiába van szikra. Ennak több oka lehet:

  1. bekerült valami idegen tárgy (kis csavar, kavics) a karburátorba és a szívószelep alá került, de nem jutott be a hengerbe, csak kitámasztja a szelepet és az nem tud lezárni. (gyakori, hogy a régebbi típus pillangószelepet rögzítő kis csavarja kirázkódik és benyeli a motor, de a mérete miatt szerencsére nem tud bejutni a hengerbe csak a szelep alá kerül.)
  2. ki van akadva a szeleprugót rögzító tányér(alátét) a szelep végéről és a rugó nem mozgatja,húzza (zárja) a szelepet.
  3. el van törve a szeleprugó -ilyen szinte kizárt, de minden előfordulhat.
  4. ki van kopva a szelepülék és emiatt nem zár a szelep. (nincs hézag a szelep vége és a szelepemelő tányér között, amikor zárt állapotban kellene lenni a szelepnek)

A múltkor javítottam pillangószelepről lerázódott csavar miatt egy gépet. ugyanezt produkálta. (benzin van, szikra van, kompresszió nincs, könnyen forog, nem röffen).

 

Ezt a szelepellenőrzést(kompresszió) a következő módokon tudod ellenőrizni:

  1. Legegyszerűbb: kiveszed a gyertyát, bedugod szorosan az ujjaddal a nyílást és megforgatod a motort. Ha kifúj az ujjad mellett, akkor zárnak a szelepek. Ha nem, akkor nincs elég kompresszió, tehát valószínűsíthető valamelyik szelep hibája.
  2. A kipufogó mögött van egy kis fölfelé hosszúkás ablak (karterlevegőztető szelep,membrán), amit 2 csavar fog, talán 6-os?. A mögött vannak a szeleprugók és ott tudod ellenőrizni a szelepek működését: a szelep mozgását, a rugókat, a rugótányérat, a hézagot a szelep és a szelepemelő tüske között.  https://youtu.be/YiAEbMDdN4w?t=535 
    Ehhez az ablakhoz úgy jutsz hozzá, hogy a kipufogót leveszed. 2 db 11-es? csavar fogja, de van egy mindkét csavarra ráhajtott biztosító alátét, az le kell hajtani a csavar fejéről egy csavarhúzóval meg kalapáccsal. Utána lecsavarod a kupufogót.
    Le kell venni még egy a karburátortól a kis ablak tetejére menő ceruzavastagságú alumínium csövet is. A karburátor oldalába megy bele egy kis gumi könyök, azt le kell venni és az alumínium csövet ki kell hajtani(kombinátfogóval) , mert a másik vége menettel csatlakozik a kis ablakhoz.
    Ha rendesen hozzá akarsz férni, akkor a berántórészt leveszed (3 csavar fogja, de azt más ismered).
  3. ha ez megvan, akkor miközben kézzel forgatod a motort (gyetyát vedd ki, a gázhúzót rögzítsd a tolókarhoz, hogy a fék ne fogja a motort), akkor nézd meg hogy mozog-e előre-hátra a szelep. Amikor hátra mozog akkor a holtponton van-e max. 0,2mm hézag. Ellenőrizd a rugókat is, hogy nem csúsztak-e le a szelepről, fixeen rögzíti-e a rögzítő tányér?
    Ha a rugók húzzák a szelepet, de mégsem jön vissza rendesen a szelep, akkor valami a szeleptányér alá van beszorulva.

  4. A szeleptányérat szemrevételezéssel is akarod ellenőrizni, akkor le kel venni a hengerfejet. x darab 13-as? csavar fogja. Nem egy agysebészet, Simán lejön, alatta van egy fém tömítés arra vigyázz. Ha azt leveszed mindent látsz már. (szeleptányérok, szelepfészkek). Ott ha körbeforgatod a motort látod, hogy lezár-e a tányér rendesen amikor kell. Ha nem, akkor csavarhúzóval feszítsd meg, hogy jobban nyisson, mert lehet hogy ha idegen tárgy van alatta akkor az csak akkor tud kiesni a henger felé, ha jobban  kinyitod a szelepet.

    Ha az általad leírt jelenség hirtelen  következett be, akkor valószínú idegen tárgy szorult a szeleptányér alá, vagy a szeleprugót  rögzítő alátét akadt le a szelep végéről. Ha huzamosabb időn keresztül egyre rosszebb lett az állapot, akkor valószínú hogy a szelepülék kopott ki és emiatt kezd  nem zárni a szelep. Ez utóbbit (mivel nincs szeleállítási lehetőség, mert fix hézagok vannak) úgy lehet javítani, hogy ki kell venni a szelepet és a szelep végéből kell köszörülni, hogy amikor lezár a szelep, akkor legyen még 0,1mm-es hézag a szelep vége meg a szelepemelő tüske között.

Ha nem ez a hiba, akkor vezérműtengelyt kell megnézni, de ahhoz bontani kell. Még lehet gyűrűprobléma, de nem valószínű.

 

Előzmény: Celtis (6445)
Celtis Creative Commons License 1 napja 0 0 6445

Szia,

 

Nem sikerült életre kelteni a gépet. Szétszedtem és amennyire tudtam pucoltam a porlasztót, de eleve tisztának tűnt. Apróbb alkatészeket megvettem és cseréltem, mint porlasztó tömítés, gyertya, légszűrő. 

Levettem a berántó tárcsát és megnéztem az éket. Tovább nem tudtam szétszedni, hogy cseréljem az éket, de szerintem nem is szükséges.

A szelepfedelet nem tudom hol van ezen a gépen.

Szikra van, a gyertya nedves.  A tankban az üzemanyag nem lett cserélve, de friss. Apukám esküszik, hogy nem tévesztette össze, de ha mégis, akkor is legfeljebb keverék lehet.

Nem indul, csak egyet-egyet puffan. Így.

https://youtu.be/q31FeyiGM8U

 

Előzmény: Csufi15 (6434)
baribárány Creative Commons License 1 napja 0 0 6444

Köszönöm a választ, sok oka lehet akkor, és amiben reménykedtem az kizárt, hogy mondjuk az üzemanyag-levegl keverék csavar állításával megoldható a probléma. Az egyszerűbb hibalehetőségeket átnézem, ha nem boldogulok akkor szerviz lesz a vége. Már csak egy megbízható szaki kellene Keszthely környékén. 

Előzmény: Csufi15 (6443)
Csufi15 Creative Commons License 1 napja 0 0 6443

Nem lehetséges, hogy a gázbovden nincs rendesen beállítva? ( a bovdenkülső nem megfelelő helyzetben van rögzítve a karburátorházra, kicsit előrébb, vagy hátrébb van mint kellene), és a mikor gázt húzol neki akkor már kicsit zárja is a szivató levegőelzáró csappantyúját és akkor feldúsul benzinben a keverék emiatt kezd el dadogni és kicsit egyenetlenül járni. 

Ezt szemrevételezéssel is tudod ellenőrizni: A karburátoron figyelni kell a szivatót működtető kis fület, miközben max fordulatra húzod a gázkart. Ha ekkor elmozdul a szivatót működtető fül, akkor nincs jó helyen a bovden külső. Annak csak akkor szabad elmozdulnia és teljesen zárt állásba kerülnie, ha a gázkar a szivató helyzetben van. Magyarul a szivató már korábban működik mint a gázkar helyzete indokolná. Ettől is dadoghat kicsit.

 Vagy a gázkarnál (a vezetőülésnél) nem rögzül rendesen és kicsúszik, elmozdul a  bovdenkülső  a foglaltából amikor mozgatod a gázkart.

 

Az az a fül ami a légszűrőhöz van közelebb a karburátoron az a szivatóé. (A szivató tulajdonképpen dúsító, mert az üzemanyagot nem szabályozza, csak a levegőt zárja el és ettől dúsítja benzinben a levegő/benzin arányt.)

 

De ha huzamosan így üzemel, akkor elméletileg kormosnak kellene lenni a gyertyának, mert sok benzint kap és nem tudja megfelelően elégetni a hengerbe kerülő benyát.

Ellenőrizném a gyetyaképet, abból is lehet következtetni , hogy sok vagy kevés, vagy megfelelkő a benzin aránya.  A bovdenrögzítés ellenőrzés után én  egy gyertyacserével bekezdenék.

 

Lehet még esetleg magas benzinszint is.

Lehet víz gyűlik össze az úszóházban (vizes benzin). Alapjárat jó, mert az alapjárati fúvóka magasaban van. A főfúvóka van a legmélyebb ponton, a vizet és a koszt az veszi föl először és dugulást, dadogást okozhat.

Mivel nem hallom a motort csak a leírásodra hagyatkozom, még felsorolnék pár hibalehetőséget ami fordulaton dadogást , egyenetlen járást okozhat:

gyújtáskimaradás (hibás gyertya ami fordulaton nem adja le rendesen a szikrát. Hibás gyertyapipa-hajszálrepedés, nem rögzül a gyertyapipa a gyertyára rendesen mert ki van kopva a pipa. A pipában a gyújtásvezeték oldalon a kis tükse amire a gyújtóvezetéket lehet csavarni, mozog.  Lehet hogy a gyújtókábel gyertyapipa felőli vége már ki van fáradva(eltöredezett a vezeték amibe belecsavarod a pipát)- ilyenkor max 1 cm-t levágsz avezetékből és újra becsavarod a pipába.  Elhúzhat a gyújtás a repedt, kikopott gyújtásvezetéken, ha hozzáér a burkolathoz, vagy becsípi a burkolat, mert nem jó helyen van kivezetve. Ilyenkor megigazítani, illetve szibetelőszalaggal leszigetelni a sérült gyújtásvezetéket.

 

Vezérlés hiba. egy foggal el van rakva a jeltől  a vezérlés.

Vezérműtengely hiba (típushiba a múanyag vezérmútengelyeknél). jelen van a kerék, de el tud fordulni a tengelyen a kerék, emiatt elmegy a vezérlés. (szikra van, nyitnak is a szelepek, de nem akkor amikor kellene).  A lendkerék ék kezd elnyíródni és emiatt nem ott kapja a szikrát ahol kell, gyengébb a motor. esetleg melegszik is ettől.

 

A rázkódás lehet kiegyenlítetlen lendítőtömeg miatt is, ami főleg fordulaton jelentkezik. (görbe főtengely, kívül a főtengelyre csatlakozó alkatrészből kitört egy kis darab, szíjtárcsa deformáció, szíjtárcsa csapágya  kopott, nem egyenletesen futó belengő meghajtószíj, kés deformáció. 

 

Hát így hirtelen ennyi jutott eszembe.

Előzmény: baribárány (6442)
baribárány Creative Commons License 2 napja 0 0 6442

Szia Csufi!

 

Régebben már kaptam tőled nagyon hasznos tanácsot, megint lenne egy kérdésem, hátha tudsz segíteni. 

Az alany továbbra is egy Briggs 10,5 lovas IC motor. Egy szaki beállította a szelephézagot köszörüléssel, előtte semmi hézag nem volt, mondta is, hogy nem tudja, hogyan ment ez a motor egyáltalán. Azóta valahogy egyenetlenül jár a motor fordulaton, néha pöfögősen, és leállításnál szeret a kipufogója durranni, amit valamennyire sikerült orvosolnom az alapjárat lejjebb állításával, de így is gyakran előfordul, hogy a kipufogóba durrant.  Olyan érzés, mintha nem égne el rendesen az üzemanyag, a normálisnál szerintem erősebb benzin szaga is van üzem közben, mintha nem égne el tökéletesen a benzin, és gyengébb is talán emiatt az egyenetlen járás miatt. Oldal irányba is rázkolódik az egész masina ettől az egyenetlen járástól. Az alapjárata viszont egész szép és egyenletes. Nem füstöl a kipufogó.

Van esetleg ötleted, mi lehet a probléma, esetleg állíthatok valamit rajta?

 

Előre is köszönöm a választ.

Csufi15 Creative Commons License 2024.09.26 0 1 6441

Olajszint nem túl magas? Nem volt oldalra a kipufogó felé megdöntve? Nen a gyertya felé döntve tároltad?

 

Járasd egy kicsit és ha csak a kipufogóban gyűlt össze egy kis olaj, akkor az ki fog égni 10 perc járatás után.

 

Azért kezd 2 perc után füstölni, mert a kipufogóben felgyűlt olaj ekkor kezd felhevülni és amíg a benne levő mennyiség ki nem ég addig kéken fog füstölni. Bátran járasd , ha 10 perc fordulaton járás után is kéken füstöl, akkor kell másban gondolkodni.  Ez elég gyakori hibaforrás.

 

Akkor is ez a jelenség, ha tiszta benzin helyett keveréket töltesz véletlenül a tankba.

Előzmény: bitafter (6436)
bitafter Creative Commons License 2024.09.26 0 0 6440

Rugózik amikor indításnál a felső holtponthoz közelítem. De nehéz megmondani, mert szerintem dekompresszor van rajta, nagyon könnyen indul. Első naptól fogva.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (6439)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.09.26 0 0 6439

Sűrítéskor rugózik vagy sziszegve átengedi a gázt? A dugattyún is koromtól eldugulhatnak a gyűrű alatti olajátengedő furatok, ekkor nem jut vissza az olaj, elégve kékes füstöt hoz létre.

Előzmény: bitafter (6438)
bitafter Creative Commons License 2024.09.26 0 0 6438

Erről hogyan lehetne megbizonyosodni? Szerintem tömítenek, de biztosra mennék.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (6437)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.09.26 0 0 6437

Bejut az olaj az égéstérbe. Gyűrűk tömítenek? Olajat lehúzza?

Előzmény: bitafter (6436)
bitafter Creative Commons License 2024.09.25 0 0 6436

Sziasztok!

 

Segítséget kérnék. Egy szevafém RK02-re felszereltem a Briggs 675ex motoromat. Néhány üzemóra után, most elindítom, kicsit hordja az olajat, mint új korában, viszont  kb 2 perc járatás után iszonyatos mennyiségű kék füst jön ki belőle. Mitől lehet? Leszedtem a hengerfejet, a dugattyú nem tűnik kopottnak, nincs válla. Van esély még? Nem sokat működött.

 

Köszönöm a segítséget előre is

Celtis Creative Commons License 2024.09.06 0 0 6435

17, 19, 21 és 24-esem van hosszú szárral, meg egy 23-as keresztkulcs.

Vettem pár alkatrészt, éket, membránt, tömítést, mert vidéken van a cucc. Az alap dolgokat vinnem kell.

Előzmény: Csufi15 (6434)
Csufi15 Creative Commons License 2024.09.04 0 0 6434

Fejből nem tudom megmondani. Dugókulcs kell hozzá, mert a sima villáskulccsal nem lehet hozzáférni. 17-19-22? Holnap megnézek egyet. Először azt kell megállapítani, hogy mi a hiba forrása. Utána kell alkatrészt rendelni. Fölöslegesen semmit ne vegyél. Van amit kínából- pl, fúvókát, mert  2400 Ft-ért 2 darabot ingyen házhozszállítják, itthon meg 5400 ft-ért kapsz egyet + futár. Először derítsd ki mi kell. Utána google a barátod. Van amit nem érdemes rendelni, mert ezek itthon is olcsók bármelyik alkatrészboltban. (szabályozó rugó 300 ft, membrán 850-1000 Ft). de kínából  (TEMU, Aliexp) ezeket is  gombokért be lehet szerezni, csak ki kell várni kb 14 napot amíg megjön. Nekem pl  1 nappal később érkezett megy egy 2000ft-os csomagom, és az 1 napos késedelmes kézbesítés miatt másnap automatikusan 1700 Ft jóváírást kaptam, amit a következő vásárláskor beszámítanak. Az egész csomag kínából hászhozszállítással olcsóbb volt mint itt csak a futár. Minden városban van amúgy szakbolt, vagy mezőgazdasági kisgépkereskedés, ott minden kapható. 

 

Tömítést (karter ) meg lehet A3-as rajzlapból, vagy oklevélpapírból (240gr/m2) , kartonból simán házilag csinálni, csak egy kis kézügyesség kell.

 

Írd meg milyen alkatrész kell, kiderítjük a beszerzési lehetőségeket.

Előzmény: Celtis (6433)
Celtis Creative Commons License 2024.09.04 0 0 6433

Visszaolvastam, rengeteg az információ, igazi segítőkész guru vagy.

Még annyi a kérdésem , hogy a berántótányért rögzítő csavar oldásához hanyas kulcs kell? Illetev hol érdemes és milyen pótalkatrészt venni?

Előzmény: Csufi15 (6432)
Csufi15 Creative Commons License 2024.08.27 0 0 6432

Olvass vissza itt a topickban kb 50-100-at. Találsz megoldást. Ilyenről volt szó nemrég.

Előzmény: Celtis (6424)
Celtis Creative Commons License 2024.08.26 0 0 6431

Köszönöm a sok és részletes információt!

Előzmény: Csufi15 (6430)
Csufi15 Creative Commons License 2024.08.26 0 0 6430

7. Le kell venni a barántórészt. A főtengelyen a berántótányért rögzítő csavart lecsavarod, a berántótányért leveszed. Alatta látni a lendkerék és a főtengely bevágásában az éket.  Ha az sértetlen (vagyis a főtengelybevágás és a lendkerékbevágás egyvonalban van) akkor jó. Ha egy kicsit is (1mm) elmozdul az átfedés, akkor az ék már kezd elnyíródni, és elmegy a gyújtás időpontja a felső holponthoz képest. Ekkor éket kell cserélni. 300 ft-os alkatrész. Cseréhez a lendkereket le kell venni.
https://youtu.be/wrg8ZHeAmh8?t=238 

 

8. https://www.youtube.com/watch?v=F4QC2PbXNCU

9. Ez teljes bontást (olajteknő lehúzása) igényel. https://youtu.be/k9z6Pfu1HW4?t=111

 

10. Teljes bontás. 

https://youtu.be/pL-ZVURFc5o?t=549 

Előzmény: Celtis (6428)
kobold62 Creative Commons License 2024.08.26 0 0 6429

Figyelem!

Van egy eladó KF-04-es 5Le.-s kapálógépem. (jófogáson is hírdetem)

3 éve cseléltem alsó-felső kuplungot, lehajtótengelyt, csapágyakat. Kb 5-6 üzemórát ment. Ha valakit érdekel. Szállításba  tudok segíteni, max 50 Km.-ig. Helyszín Kisvárda Üzi mmszabolajos@gmail.com, tel: 06203681191.

Celtis Creative Commons License 2024.08.25 0 0 6428

A 7, 8, 9, 10 hogyan ellenőrizhető?

Előzmény: Csufi15 (6425)
Csufi15 Creative Commons License 2024.08.24 0 0 6427
Előzmény: Celtis (6424)
Csufi15 Creative Commons License 2024.08.24 0 0 6426

Karburátor teljes tisztítása:

 

https://youtu.be/QhxVQW9sBxc

Előzmény: Celtis (6424)
Csufi15 Creative Commons License 2024.08.24 0 0 6425

Nedves, vizes vagy olajos vagy benzines?

  1. Lehet, hogy vizes a benya. Üzemanyagot ellenőrizni, tankot kiüríteni, új benya.
  2. Lehet, hogy túl van szivatva . Gyertya ki, gyertyatisztítás.  gyertya  nélkül húzd meg párszor, hogy kiszellőzzön a henger. Gyertya vissza, pumpálás nélkül indítani.
  3. ha nem indul, gyertyaképet újra ellenőrizni. gyertyacsere. (Nedves, száraz?)Ha száraz,:tömítetlenség,karburátort rögzítő csavarok meghúzása, fals levegő? Karburátor és a fúvóka összes járatának  tisztítás.
  4. gyújtásvezeték ellenőrzése, nincs-e beszorulva a berántófedél alá. Slusszvezeték és érintkező ellenőrzése.
  5. Ha nedves: Lehet, hogy magas a benzinszint vagy az olajszint. benzinszintet, tűszelepet ellenőrizni. Olajszintet ellenőrizni. Max. 6dl lehet benn. Tároláskor állásában a hengerbe folyhatott az olaj. /tisztításkor, tároláskor a motort mindig csak hátra szabad dönteni. Oldat illetve előre nem, mert olaj kerülhet vagy a kipufogóba,  vagy a karbiba, vagy a hengerbe.
  6. A könnyen forgás a vezérműtengelyen az indításkönnyítő fül miatt van. Amíg nem indul be a motor, addig nem zár le a kipufogószelep rendesen. 
  7. lendkerék éket ellenőrizni, nem fordult-e el a lendkerék a főtengelyen, nincs-e elnyíródva az ék: ilyenkor benzin van, szikra is van, csak nem jó helyen kapja a szikrát és nem fog leindulni.
  8. szelebeállítás
  9. vezérműtengelyen az indításkönnyítő fennakad, deformálódik, nem zár le a szelep.
  10. Vezérműtengelyen a kerék, vagy a bütyök elfordul- típushiba mert a fém tengelyen el tud fordulni a műanyagból készült kerék, illetve a bütykök.

 

 

 

Előzmény: Celtis (6424)
Celtis Creative Commons License 2024.08.24 0 0 6424

Sziasztok,

 

Édesapám fűnyíróján Briggs 450-es motor van. Legutóbb még működött, most nem lehet beindítani. 

Gyertya jó, szikra van.

A kézi pumpa gomb befecskendezi az üzemanyagot.

Ha kiveszem a gyertyát nedves, szóval szerintem kap üzemanyagot.

Nekem gyanúsan könnyen forgatható a motor, ha elengedem a berántózsinórt akkor is tovább forog egy darabig.

Ha nincs túlszívatva, akkor csak egyet-egyet pukkan berántás közben. Üzemanyag pumpálás után semmi életjel.

 

Tudom nem túl szakszerű a leírás, de esetleg lehet ennyiből sejteni mi a baja?

B.L.94 Creative Commons License 2024.08.18 0 0 6423

Kellemes vasárnapot!

Volna egy 11lovas Briggs motoros fűnyíró traktorom. A karburátor szabályzó rugó el van rajta törve, így újat kell vennem rá. Viszont abban kérném a segítségét, hogy hova kell beakasztanom? Előre is köszönöm a választ! 

kobold62 Creative Commons License 2024.07.13 0 0 6422

Ez a pontos kifejezés. 😁👌

Előzmény: Csufi15 (6421)
Csufi15 Creative Commons License 2024.07.13 0 0 6421

https://youtu.be/gpQfboJP-zM?t=124 

 

A szívócsonk mögé.

Előzmény: k_peti (6418)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!