Keresés

Részletes keresés

szivats Creative Commons License 2015.05.16 -2 0 59

Kisiklott Orbán kínai pénzből megálmodott szupervonatos terve?

4 éve ígérte: a vonat 24 óra alatt eljut Záhonyból Hegyeshalomba, de még a nyomvonal sincs meg. Tovább »

forrás: Index.hu

Előzmény: szivats (58)
szivats Creative Commons License 2014.12.29 -1 0 58

V0: elhitte bárki, hogy megépül?

 

http://iho.hu/hir/v0-elhitte-barki-hogy-megepul-141227

Előzmény: szivats (57)
szivats Creative Commons License 2014.12.27 -1 0 57

Nem kezdik el építeni a vasúti körgyűrűt

A kormány hiába támogatja, pénz az nincs rá. Tovább »

forrás: Index.hu

Pályaőr Creative Commons License 2013.05.15 -1 0 56

Végül is, nem annyira nekünk fontos, mint inkább a kormánynak, csak az ide nem szokott írni. Meg ez a topik is behal lassan...

Előzmény: 150-es vonal (55)
150-es vonal Creative Commons License 2013.04.14 0 0 55

Már olyan fontos ez a nyomvonal hogy két topik kell hozzá!!

EEEzzzz igen :-(

Pályaőr Creative Commons License 2013.03.22 -1 0 54

Pályaőr Creative Commons License 2013.03.22 0 0 53

Az úgy lehet igaz.

Előzmény: GaGe (52)
GaGe Creative Commons License 2013.03.22 0 0 52

Gondolom mert nem akarnak még egy nyíltvonali kiágazást, Szárligeten meg már ott az állomás...

Előzmény: Pályaőr (51)
Pályaőr Creative Commons License 2013.03.20 0 0 51



Miért muszáj Szárligettől elágazzon? Szártól nem volna elég?

Előzmény: GaGe (50)
GaGe Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50

Mostmár  Szárliget - Vértesacsa - Ercsi - Kiskunlacháza - Dabas - Ceglédbercel-Cserő - Cegléd vasút...

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.09 0 0 49

Nem mindegy, hogy mit olvastok.

Előzmény: akóR (48)
akóR Creative Commons License 2013.03.09 0 0 48

Most ezt miért kell velünk csinálnod ? :-)))

Előzmény: Törölt nick (47)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.09 0 0 47

Próbáld ezt is elolvasni:

 

http://www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=347

Előzmény: Pályaőr (46)
Pályaőr Creative Commons License 2013.03.09 0 0 46

 A Zayed Sejk-híd Abu Dhabiban.

 

És az M 6-os autópálya nálunk:  http://vastagbor.blog.hu/2008/08/01/hegyen_volgyon_zakatol_az_m6_os

 

Innen már a V-0 is sejthető...

Előzmény: Törölt nick (45)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.08 0 0 45

Ezek a majmok még egy lakóparkot sem tudnak megcsinálni tisztességesen.

Előzmény: Pályaőr (44)
Pályaőr Creative Commons License 2013.03.08 0 0 44

http://mno.hu/gazdasag/szijjarto-360-milliardos-gigaberuhazast-jelentett-be-1141605

 

Mondjuk, olyan kínairól még nem hallottunk, aki annyira szívén viseli a magyar vasút gondjait, hogy csak úgy kiköltekezne, mint keleti testvér...

Előzmény: manhattani (41)
Pályaőr Creative Commons License 2013.03.08 0 0 43

Látom biz'én, ugyanis én szerkesztettem össze, hogy szem előtt legyen. Az eredeti példányt azért tettem be linkben.

Előzmény: akóR (42)
akóR Creative Commons License 2013.03.08 0 0 42

Látod a dátumot ?

2000 November.....

Előzmény: Pályaőr (40)
manhattani Creative Commons License 2013.03.08 0 0 41
Inkább a páncélszekrényébe kéne :-)
Ajándékba gondolta? Akkor hajrá!! De félek hogy csak hitelbe.
Előzmény: Pályaőr (39)
Pályaőr Creative Commons License 2013.03.07 0 0 40

http://www.westpa.hu/dokutar/dok/gvk_reszletes.pdf

KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI INTÉZET Rt.

Közlekedési Rendszerkutatási és Hálózattervezési tagozat

 

A NYUGAT-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ ÉS A KÖZÉP-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ

ÖSSZKÖZLEKEDÉSI HÁLÓZATFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓJA

(GVK-H-D)
Budapest, 2000. november 

 

V0 gyűrű (III/3. ábrán)

 

A MÁV hálózatfejlesztési tervei között korábban tartósan szerepelt a Budapestet elkerülő

szakasz. A több tervezett nyomvonal közül a Komárom-Kisbér-Székesfehérvár-Börgönd-

Pusztaszabolcs-Adony-Kiskunlacháza vonalon húzódó II. változat tűnik a legracionálisabbnak.

 

Tekintettel arra, hogy jelentős hosszon használ fel ma is meglévő szakaszokat, az

építési költsége lényegesen alacsonyabb, mint az összességében rövidebb, ám jelentős

hosszon új nyomvonalon haladó I. változat. Kiskunlacházánál csatlakozik az I. nyomvonalhoz

is illeszkedő Kiskunlacháza-Cegléd új építésű szakaszhoz, ezzel a V0 elkerülő vonalat

elérhetővé teszi az egész észak- és kelet-magyarországi régiónak.

 

A koncepció kidolgozásakor a vasút helyzete jelentősen eltért a jelenlegitől. Mind az áruszállítási,

mind az utasforgalmi teljesítmények jelentősen meghaladták a mai értékeket,

Budapest térsége kapacitás-szűkében szenvedett. Szolnokot Európa egyik legkorszerűbb

rendező pályaudvarává fejlesztették. Ebbe a képbe tökéletesen illeszkedett a fővárost elkerülő

szakasz, amelynek az északkeleti országrész kivételével minden irányban igen jó kapcsolatai

voltak.

 

A jelenlegi helyzetben, mikor a teljesítmények áruszállításban a csúcsidőszak 35%-ára, a

személyszállításban a 60%-ára estek vissza, Budapest elkerülése nem kényszerítő szükséglet.

Ezzel párosul, hogy a Bécs-Budapest pálya 160 km/ó villamos vontatásúvá kiépülve

igen jó szolgáltatási színvonalat nyújt.

 

Kétségtelen, hogy a budapesti átmenet továbbra is időigényes, de nem lehet figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy a

magyarországi szállítások és utazások jelentős részének cél- vagy kiinduló pontja Budapest.

Többek közt ez az indoka annak, hogy a kocsirendezési igény csökkenésekor körzeti rendező pályaudvarnak

Budapest-Ferencvárost jelölték ki, s jelenleg Szolnokon nem folyik kocsirendezés. Ez azt

jelenti, hogy a vonatok jelentős része nem kerülheti el Budapestet.

 

Az említett szakasz kiépítése egyvágányú, 120 km/ó dízel vontatásra, mintegy 112,5 mrdFt

költséggel jár, ez tartalmazza az építendő új Duna híd költségeit is.

Amennyiben a vonal villamosításra kerülne (bár ez a várható forgalom ismeretében nem

tűnik reálisnak), ez további 50 mFt/km, azaz mintegy 9 mrdFt többletet eredményez, vagyis

a teljes építési költség ~121 mrdFt/km.

 

A villamosítás megvalósulása esetén felmerülhet a Mór-Oroszlány szakasz villamosítási

igénye is, ez további mintegy 850 mFt kiadást jelentene.

 

A V0 gyűrű különböző változatai már jelentősebb forgalomváltozásokat indukálnak.

(III/12-14. és III/21-22. ábra).

 

Ugyanakkor a beruházási költség is sokkal magasabb, mint

az előző esetben.

Figyelemre méltó, hogy bár a V0 teljes kiépítésben eredményezi a jelen
t
ősebb forgalmi hatást, de a Duna híd olymértékben megdrágítja, hogy ezt a nagyobb

megtakarítások sem képesek ellensúlyozni.

Megtérülési idejük elfogadhatatlan.

 

Mint arra már korábban rámutattunk, a két régió leghatékonyabb fejlesztése a bobai deltavágány

megépítése. Ezzel egyidejűleg célszerűnek mutatkozik a Székesfehérvár-Boba

szakasz rehabilitálása. Ezzel ugyanis egyszerre javíthatók a szombathelyi és a zalaegerszegi

kapcsolat színvonala. Mint a III/1. táblázat 46. számú változatánál látható, a V0 teljes

körű dízelvontatású kiépítésével elérhetőnél 50%-kal magasabb megtakarítás adódik, míg a

beruházási költség az előbbi 0,1-e. Ebből adódik a rendkívül kedvező 9 éves megtérülési

idő (III/23. ábra).

A Győr-Celldömölk szakasz egyértelműen csak a Zalaszentiván-Celldömölk szakasszal

együttműködve érhet el megfelelő hatékonyságot, ezért ütemezett beruházás esetén az V.

korridor munkálatai élveznének prioritást.

 

3.3 A javasolt vasúthálózat-fejlesztési koncepció

A fentiek alapján megfogalmazható a régióban egy olyan ütemezett vasúthálózat-fejlesztés,

amely mind a két régió, mind pedig az országos és nemzetközi forgalom érdekeit szem

előtt tartja.

Egyértelműen el kell vetni mind a V0 körgyűrűt minden változatával, mind pedig a Mór-

Oroszlány szakasz különböző megoldásait.

 

Pályaőr Creative Commons License 2013.03.01 0 0 39

Állítólag Kína nyúlna a pénztárcájába (????????), a hírek szerint.

 

 

Előzmény: manhattani (38)
manhattani Creative Commons License 2013.03.01 0 0 38
Szerintem az a kérdés, hogy az EU mire ad pénzt. Sajátot és nagyot pályafelújításra költeni most marhaság lenne.
Előzmény: Pályaőr (37)
Pályaőr Creative Commons License 2013.02.28 0 0 37

Nem is kellene olyan borzasztó szintkülönbségeket leküzdeni. De, mondjuk, én is meglévő vonalak felújítására gondoltam. Igaz, az Ország Mozdonyának vezetője megmondta, hogy Alcsút / Felcsútnak csodás vasútja lesz.
Kissé kevéssé rentábilis lesz a vonal, de nagyon impozáns. Ők alighanem kapnak egy szárnyvonalat. 

 http://nol.hu/gazdasag/alcsuti_foci_a_sinek_kozott__vasut_epul_orban_viktor_szulofoldjen_

 

 

 

 

 

150-es vonal Creative Commons License 2013.02.27 0 0 36

Komoly előre lépés van, szerintem megfog valósulni, csak idő kérdése!

Előzmény: CsP50k (35)
CsP50k Creative Commons License 2013.02.18 0 0 35


Hmmm...
Ennek így mi értelme van?

Ha annak idején a 70-es 80-as évek forgalmát kibírta a körvasút, akkor a mostani forgalom (a csúcs időszak töredéke) többszörösét is ki fogja...
Esetleg "teher mentesíteni" lehetne az elővárosi vonalakat, így a körvasutat fel lehetne használni a városi közlekedéshez.
Egy távolabbi vonal ezt talán meg is valósíthatná.
Mert úgy a Győr-(Komárom-)-Székesfehérvár-Pusztaszabolcs-Cegléd-Szolnok, illetve a Szob-Vác-Aszód-Hatvan-Szolnok vonalak mentén "kimetszhetőek" az elővárosi területek a teherforgalomból.
(A Szob-Vác, Aszód-Hatvan, Cegléd-Szolnok részek nem, de talán még ez érintené legkevésbé az elővárosi vonalakat.)
A Szolnoki rendező meg "adja magát", csak fel kell újítani (újáépíteni).

Már ha annyira akarunk elővárosi közlekedést fejleszteni, meg körvasutat hasznosítani...

 

Lovrin Creative Commons License 2012.12.22 0 0 34

Ezek a jelenlegi tervek olyan rosszul néznek ki, hogy félő még meg is építik.

Ez a pestkörnyéki kertek alatt kacskaringózó vonal semmi pluszt sem ad hálózatstratégiailag. Nem enyhít a keresztirányú kapcsolatok hiányán, a vasúthálózat sugarasságán-vízfejűségén, bár lesz egy új Duna-hidunk, de ugyanúgy Pesten, gyakorlatilag csak az HeHa-Lőkös/Kelebia tehertranzit használhatja értelmesen, személyszállításra szintén alkalmatlan. Ennyi pénzből...

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.22 0 0 33

Nekem a meglevő vasútvonalak hasznosításával keletkező új vonal lett volna szimpatikus.

 

Sőt, Győr Kisbért is bele kelett volna venni, arra is volt régen terv, ott 35 km nyerhető lett volna.

Az 5, 44 vonalakat fel lehetett volna használni, személyforgalmi haszna is lett volna, Győr, Székesfehérvár, Dunaújváros, Kecskemét.

 

Az 1 ill 8 as vonal felől a 140 esre meg a 150 esre rövidülést jelentene.

 

Tény a 100 as és az 1 es vonal közti útvonalon nem jelentene akkora előnyt.

 

A VI változatnál a 300 milliót alábecsült értéknek tartom, míg a többinél a 412-448 túlbecsültnek.

 

Ha meglevő relítve jó állapotú vonalakat nem vesznek bele az kinek jó?

 

A V0 személyforgalomra kevésbé lesz használható, az ország belsejének Székesfehérvárnak, Kecskemétnek nem kedveznek annyira vele....

 

A Bicske környéki kiágazás az a mostani kedvezőtlen domborzati viszonyokkal számol, Szárliget környékén igen nagy emelkedők vannak...

150-es vonal Creative Commons License 2012.12.22 0 0 32

Igazad is lehet, de talán a Dunai Hídon kívül nem kell olyan sok átjárót, felüljárót építeni, viszont néhány főútvonalat keresztezni fog az új nyomvonal az biztos!

De legalább foglalkoznak a jövővel is, és nem csak a régit megszüntetik.

Előzmény: maksimir (31)
maksimir Creative Commons License 2012.12.22 0 0 31

Na mármost, ha a cikkben szereplő 300 milliárdos szám reális, annyira még nem is durva a költség, tekintve, h vmelyik közlekedési polos (Völner v Fónagy) féle rádióinterjúban az hangzott el, h alsó hangon a M0 utolsó, budai szakaszának a költségét becsülik ennyire (utóbbit a szükséges alagutak miatt)

 

Bár ha azt nézzük h szeretve tisztelt négyesmetrónk költségvetése is honnan indult és most hol tart....

Előzmény: 150-es vonal (30)
150-es vonal Creative Commons License 2012.12.20 0 0 30

Most ezt a linket találtam, elég érdekes nyomvonalakkal.

A nyerő vonal, Ercsi, Kiskunlacháza, Bugyi, Ócsa-Dabas, Ceglédbercel..

 

http://iho.hu/hir/hataridore-elkeszultek-121219

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!