Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

triplaharom Creative Commons License 9 órája 0 2 67607

Valamikor így jártunk mi is konvojba, ABC , lángos sütő előtt sokszor álltunk egymás után a teknőkkel, mert 4 ilyen billencs volt nálunk(YA 00-65-től 68-ig), enyém volt a 66-os. Akkor még csak 24-25 évesek voltunk ...

Előzmény: Gordon Zsigmond (67603)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 13 órája 0 1 67606

UC-30-79 (Trabant 601)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 13 órája 0 1 67605

CE-73-52 (Škoda Spartak vagy Octavia)

(Fortepan 292682)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 13 órája 0 0 67604

CE-08-15 (Volkswagen Bogár)

(Fortepan 292674)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 22 órája 0 1 67603

FP-16-75 & FR-01-82 (mindkettő ZiL-MMZ 555)

(Fortepan)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 22 órája 0 1 67602

CB-04-81 (Moszkvics, de milyen? 403 vagy 407?)

(Fortepan)

Tomsz85 Creative Commons License 27 órája 0 2 67601

Petőfi TSZ, Kunmadaras. Kb. 1974. Csontos Menyhért, Magyar Mezőgéparchívum Facebook csoport. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (67584)
trizs77 Creative Commons License 29 órája 0 1 67600

Jobbra egy GC 28-?? Ikarus-250-es.

Előtte meg jobbra-balra egy-egy Karosa 706 RTO Lux busz.

Előzmény: chauffeur.emeritus (67598)
chauffeur.emeritus Creative Commons License 30 órája 0 2 67599

UM 92-37, PC 57-52, ZS 39-58 fortepan_292510

chauffeur.emeritus Creative Commons License 30 órája 0 3 67598

Ik 250 GB 33-11 és Ik 556 GC 46-10 fortepan_292498

chauffeur.emeritus Creative Commons License 30 órája 0 1 67597

Ez a Danuvia KB 03-60 fortepan_290401 talán volt már?

chauffeur.emeritus Creative Commons License 30 órája 0 1 67596

FP 09-43

trizs77 Creative Commons License 30 órája 0 1 67595

Köszönöm.

Meglepett.

 

A negyedére gondoltam.

Előzmény: negyesi_pal (67594)
negyesi_pal Creative Commons License 30 órája 0 2 67594
Előzmény: trizs77 (67593)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 67593

Mennyi postás autó lehet még ma Magyarországon?

 

Egyáltalán van erről valamilyen nyilvános adat ?

 

Évkönyv vagy valami ?

 

 

gumidani Creative Commons License 1 napja 0 1 67592

Nem tetszik elég öregnek lenni. De majd elmúlik. 

 

Amikor a ZIL-130 megjelent, akkor már általános volt a két ablaktörlő. 

 

Ezen a Csepelen még az oktató előtt sincs ablaktörlő.

 

1971-72-ben ezen is hiányzott a jobboldali ablaktörlő. 

 

Előzmény: triplaharom (67591)
triplaharom Creative Commons License 1 napja 0 1 67591

Óvodás voltam még a 6o-s években, apukám akkor ZIL 130- al járt, azon mindig mög volt mindkettő. 😁

Előzmény: gumidani (67589)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 1 67590

A Postánál 1972-ben még volt 1 db olyan régi (platós) teherautó (Talán MÁVAG ??) amin csak egy ablaktörlő volt és az belülről egy kézzel (hajlított kis karral) kellett működtetni.

 

A pesti villamosoknál is elég elterjedt volt e módszer.

 

 

Előzmény: gumidani (67589)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 1 67589

Az ablaktörlő, pláne a két db. elterjedése és kötelezővé válása fokozatosan zajlott le.  

 

Az 1/1953 BM rendelet pl. a személygépkocsik közül csak a közhasználatúak számára írta elő az ablaktörlő meglétét (89.§ 2. b.) A tehergépkocsiknál, vontatóknál nem volt ilyen előírás. Az autóbuszokon kellett ablaktörlő. De egyik helyen sem említették meg azt, hogy hány darab.  

 

Tehát, egy akkoriban forgalomba került autóbuszon elegendő volt egy db. ablaktörlő.

Előzmény: triplaharom (67586)
triplaharom Creative Commons License 1 napja 0 0 67588

Olyat még én is játszottam, hogy a jobbik lapátot raktam mindig a bal oldalra. De olyan is előfordult, hogy ha Autoker környékén jártam, akkor saját zsebből vásároltam gumit rá, annyit még ki lehetött gazdálkodni az üzemanyagból.

Előzmény: Flakvierling (67580)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 0 67587

ZiL-111-nek nézem.

Előzmény: chauffeur.emeritus (67585)
triplaharom Creative Commons License 1 napja 0 0 67586

Ezön a képön, a helyét sem láttam, de mögnézöm újból.

Előzmény: gumidani (67578)
chauffeur.emeritus Creative Commons License 1 napja 0 1 67585

BA 15-81 

Nem tudom a márkát, csak azt olvastam, hogy a Kekkonen utazik benne.

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 1 67584

VM-29-83 (Dutra 1000)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 2 67583

ZF-72-61 (Trabant 600 Kombira tippelek) & ZO-16-38 (Polski Fiat 125p)

pizo Creative Commons License 2 napja 0 0 67582

Pedig nálunk jobboldali közlekedés van és volt már akkor is:) 

 

Zoli

Előzmény: toto92 (67575)
Flakvierling Creative Commons License 2 napja 0 3 67581

Például:

Előzmény: Flakvierling (67580)
Flakvierling Creative Commons License 2 napja 0 1 67580

Ugyanez a kérdés az első szériás Żukok kapcsán is megfogalmazódott már bennem. Nagyon sok képen csak a vezető oldalán van ablaktörlő. Arra jutottam hogy ez csak részben róható a korai mechanika ismert hibájának számlájára (a jobbos ablaktörlő túlment a szélvédőn és beakadt, a lapát pedig elköszönt - inkább levették az egész kart), egyszerűen nem volt utánpótlás így amit levettek, később fel lehetett használni a vezető oldalán amikor az elkopott. Csak a 60-as évekre jellemző ez, később legalább a gumi csík már mindenhol elérhető volt.

Előzmény: gumidani (67578)
Fémmunkás Creative Commons License 2 napja 0 3 67579

1981.

 

Előzmény: gumidani (67578)
gumidani Creative Commons License 2 napja 0 5 67578

Takarékosságból. Tessenek megnézni a korabeli fényképeket! A már hosszabb ideje használtakon csk elvétve látni jobboldali ablaktörlőt. A krónikus alkatrészhiány egyik jellemzője volt.

Előzmény: triplaharom (67574)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!