Keresés

Részletes keresés

gyoparOHs Creative Commons License 2024.08.06 0 0 16357
exvérmezö15 Creative Commons License 2024.07.21 0 0 16356

Tegnap tűnt fel az Külsöhalason ,mintha más volna vágányok nyomvonal mint eddig volt. Kelebia irányba bal oldalon mintha egy/két vágány eltűnt volna. Jól láttam?

1047 005-2 Creative Commons License 2024.07.12 -1 1 16355

Kínai bizber,Újvidék-Szabadka KÖFI oktatás:

 

https://www.youtube.com/watch?v=UhikPA6T6Cc

jbaal Creative Commons License 2024.07.10 0 1 16354

Egy-egy fő elővárosi tengely a vidéki nagyvárosaink körzetében is megérdemelne ha nem is kifejezetten folyamatos éjszakai közlekedést, de hogy péntek és szombat este ne menjen el ugyanúgy 22:50-kor az utolsó busz, hanem legyen valami hajnal 1-2 körüli járat a reggeli első 4-5 órási előtt.

Ilyen pl. a Tiszaújváros-Miskolc-Kazincbarcika vagy a Hajdúszoboszló-Debrecen-Hajdúböszörmény tengely. Ezeken pl. jóval több utas lenne darabszámra is, mint vmi rózsadombi minden hétköznap óránként járó 931-es buszon.

Előzmény: Abymot (16353)
Abymot Creative Commons License 2024.07.10 0 2 16353

A vidéki városok esetében szerintem nem is annyira az éjszakai elővárosi közlekedés az, ami hiányzik, hanem a közöttük lévő esti összeköttetés. A mostani példán (hogy Bajáról Kiskunfélegyházára az alapmenetrend szerint 18:14 után, másik irányban 19:44-nincs már vonat) kívül pl. Pécs elérhetősége is ilyen, ahova Bp.-ről 19:53 és vissza 19:19 után nem indul már IC, miközben a hasonló nagyságrendű Debrecen és Miskolc esetében Bp.-ről 22 órakor és visszafelé 20 óra után is van még vasúti eljutás.

Előzmény: Zugbegleiter (16350)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.07.10 0 1 16352

Miskolc környékén, bár most éppen van szolgáltatás, az utasok tűnnek el egyre inkább. Oka a Tiszai rossz megközelíthetősége a Búza térhez képest (nem jó a villamosra a vármegyebérlet), illetve az egész megye nagyon súlyos demográfiai válsága. 

 

Hajdúhadháznál valóban kimaradt a NEM.

 

Szombathely környékén több vonalon is van jó vasúti szolgáltatás, csak ott sincs elég utas, szintén a szombathelyi állomás periférikus helyzete miatt (vö. Ady téri buszállomás).

 

A budapesti elővárosi vonatok által érintett városokat (Szolnok, Tatabánya, (Győr), Szfvár) nem vettem most bele a számításba.

 

Na most ehhez képest kéne a 150-esen elővárosi szolgáltatást szervezni, ahol egyrészt egy valamirevaló város sincs a teljes vonalon, másrészt nincs megoldva a budapesti bevezetés. Utas még ennek ellenére is lenne, mert közúton se jobb a helyzet. Jármű pedig végképp nincs hozzá, tehát vagy jön a szutyok, vagy máshonnan kell elvenni (visszavenni) ide a Flirt-öket. 

 

 

Előzmény: jbaal (16351)
jbaal Creative Commons License 2024.07.10 0 1 16351

Hát még talán a Füzesabony-Miskolc-Szerencs tengelyre ráfogható, hogy rendben van a csúcsidei félórás sűrítőkkel, bár ott meg a járművekkel van a baj, a szutyok BDV, Bmx vagy posta Bhv nem éppen 21. századi megoldás.

De ha jól emlékszem a Celldömölk-Szombathely szakasz is meg van szórva mostanában elég jól járatokkal, illetve a 30a-n biztos hogy jelentős a fehérvári ingázás is a külső szakaszon.

 

A hajdúhadházinál nem maradt ki egy "nem" szócska? Tehát megérted, hogy nagyon NEM szeretnének (a MÁV) éjszakai járatot? :D

Mert oda egy szakasznyi katona is kéne mellé...

Előzmény: Zugbegleiter (16350)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.07.09 0 1 16350

Vidéki elővárosi közlekedést illetően a Debrecen környéki 100-as vonalon és a Győr környéki 1-es (és 8-as) vonalon kívül a MÁV (GySEV) szolgáltatása sajnos alig értelmezhető már nappal is. Azt meg valahogy megértem, hogy Debrecenből Hajdúhadház felé nagyon szeretnének éjszakai járatot. Győr környékén még el tudnám képzelni, kérdés, volnának-e rajta. 

Előzmény: jbaal (16348)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.08 0 1 16349

nincs kedvük dolgozni (nincskocsinincsember)

 

Konkrétan erre biztosan lenne jármű valamilyen formában, ha már ma is van a csúcsidei sűrítőkre. Személyzet passz, nyilván a 150 leállása kissé átrendezte a viszonyokat itt is, és majd az induláshoz kell többletlétszám. 

 

Kifejezetten irritáló volt a Covid alatt hétvégén a nulla utassal közlekedő 70-es vonali bulivonatok fenntartása, miközben a diákvonatok nem jártak, és tucatnyi vonalon ment a "járványmenetrend" meg a szerelvénymenetezés. 

Előzmény: jbaal (16348)
jbaal Creative Commons License 2024.07.08 -1 0 16348

A máv vidéki szolgáltatása még mindig a középkorban van, miközben Pest megyében már éjszakai óránkénti bulibonatokra is van pénz meg kapacitás.

Azt nem tudom, hogy ezt maguk a vidéki központok lobbizzák ki maguknak, mert nincs kedvük dolgozni (nincskocsinincsember), vagy Budapestről gondolják úgy, hogy "vidéken nincs semmi csak közmunkás, jó lesz az úgy nekik"?

Nekem az a gyanúm, hogy sajnos inkább az előbbi.

Előzmény: Abymot (16341)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.07.07 0 1 16347

A HÜSZ szerint egyvágányú pálya (Soroksári úttól kifelé), így csak egy vágányra lehet tervezni. Majd ha kész lesz, átadják, akkortól fog módosulni a HÜSZ.

Előzmény: Neville2004 (16346)
Neville2004 Creative Commons License 2024.07.07 0 0 16346

Amúgy a 100-as tempót még értem is a tervezetben, ha nem készül el rendesen a biztber, de az 1 vágány mi alapján van? A két vágány végig lássam fizikailag is létezik jóval az átadás előtt.

Fizolti Creative Commons License 2024.07.07 0 0 16345

Halas átépítése óta a vágányzáriban van reggel 5.51es bajai érkezés és este 20.14es indulás

 

Bíztató lenne, ha ezek már most bekerülnének a nem vágányzári menetrendbe. 

Előzmény: Dieseles85 (16343)
Dieseles85 Creative Commons License 2024.07.07 0 0 16344

Bátaszék felől 5.55 az első érkezés,amiket előtte látsz az 3db sv menet.

Előzmény: Fizolti (16340)
Dieseles85 Creative Commons License 2024.07.07 0 0 16343

Halas átépítése óta a vágányzáriban van reggel 5.51es bajai érkezés és este 20.14es indulás,itt a kérdés h ezt átvezetik majd az alapmenetrendbe vagy ha vége vgz-i menetrendnek akkor kihúzzák.

Előzmény: Fizolti (16340)
shadoe Creative Commons License 2024.07.07 -2 0 16342

Eddig is művészet volt eljutni a Kiskunfélegyháza-Baja szakaszon bárhonnan bárhova.

Délelőtt csináltak egy gyönyörű 4 órahosszás lyukat Halastól Pest felé, így a semmire át is lehetett szállni, ha valaki pedig Bátaszék irányába ment volna tovább innen (Kecskemét, Félegyháza, stb.) Baján át, az még ennyire se tudta megoldani a tovább utazást.

Abymot Creative Commons License 2024.07.07 0 2 16341

Kiskunfélegyházáról szintén nagyon korai a 19:44-es utolsó indulás: így Budapestről 17:50-kor, Kecskemétről 19:21-kor van az utolsó vasúti eljutási lehetőség a 155-ös vonalra. Pedig ez már nem a középkor, amikor este 5-6 körül megállt az élet.

 

Ráadásul a 150-es vonali tervezet szerint még este 10-kor is lesz nemzetközi kereszt Kiskunhalason, sőt még éjfélkor is van tervezve érkezés Bp. felől.

 

Úgyhogy legfőbb ideje lenne még egy esti vonatpár beállításának, Kiskunfélegyházáról és Bajáról is.

Előzmény: Fizolti (16340)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16340

+ Bajáról továbbra is nagyon korán, este negyed hétkor megy el az utolsó vonat Kiskunhalas felé, a reggeli első is csak háromnegyed hétkor érkezik. Bátaszék felől kb. 3 órával korábban jön az első, és 3 órával később indul az utolsó. 

Előzmény: Abymot (16339)
Abymot Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16339

Pont hogy kétórás alapütem lesz továbbra is: Kiskunhalasról 8:36 után csak 10:36-kor, aztán 12:36-kor fog indulni Bajára vonat, ezért tartom problémának, hogy a 150-es vonalra tervezett belföldi sebesek (vagy IR-ek) pedig páratlan óra: 13-kor (délelőtt: 9:13-kor és 11:13-kor) érkeznek majd a tervezet szerint Bp. felől Kiskunhalasra.

Reggel és délután most is vannak betétjáratok a 154-esen, de nem egész nap, és csak munkanapokon (sőt van amelyik csak iskolaidőszakban) közlekednek.

Előzmény: exvérmezö15 (16331)
f_k Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16338

Persze előtte 10 éven keresztül szintén az hallgattuk, hogy ez nem lehet, nem fér be. Aztán mégis lehetett.

 

Más vonali vágányzárak miatt fért be elsősorban. A miatt maradt kapacitás.

Azt se felejtsd el, hogy a 415-103 és 108 közti 6 darab ill a 109-123 asok helyett csíkosisinga lett pár vonat, meg szedett vetett ilyen olyan kocsi meg 1 motoros gép.

3717 rendszeresen késett kivéve ha Gigant jutott rá vagy Traxx.

Előzmény: Neville2004 (16319)
f_k Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16337

Baja-Halas között is 60 perces ütem ledz meg Halas-Kfélegyháza között is? Egész nap?

Előzmény: exvérmezö15 (16331)
f_k Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16336

Az a 30-as. "Öregkezelő".

Előzmény: Abymot (16333)
trebront Creative Commons License 2024.07.06 0 1 16335

1-2-3 beljebb hozásához épületbontás kell. mondjuk hozna 5 percet a "menetidőn"

Előzmény: Fizolti (16334)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16334

 

Ezt találtam valahol még évekkel ezelőtt. 

 

Közben amúgy megkezdődött valami a Ferencváros-Soroksár részen is, bár nekem nem rémlik, hogy az oda tervezett nagyprojekt hivatalosan elindult volna. 

Előzmény: Abymot (16324)
Abymot Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16333

A volt autórakodós vágányra gondolok.

Előzmény: f_k (16332)
f_k Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16332

Keleti 14. (vagy 60.?) vágányának lehetséges használatáról

 

1 mellett van a 60-as.

13 mellett a 30 , a volt autórakodós vágány...

 

Sokat segítene a Keleti a meglevő 13 vágánya túlzsúfolt...

Előzmény: Abymot (16324)
exvérmezö15 Creative Commons License 2024.07.06 0 0 16331

Ha jól értelmezem akkor 154-es vonal át áll órás ütemre?

https://vpe.hu/document/10547/154.pdf

Előzmény: Abymot (16325)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.04 0 0 16330

Kocsikat? 

Nekem halványan az rémlik, hogy az nem nagyon van nekik, KISS-ből van néhány, Flirtből egy kicsit több, illetve némi dízel motorvonat. 

Nemzetközi forgalmuk gerincét a Szeged-Szabadka átjárkálás adja, e mellett van jobb napokon 2 pár vonat Montenegróba, és ennyi a nemzetköz forgalmuk: 

 

ms.pdf (srbvoz.rs)

 

Ettől függetlenül a Kiskőrös-Kiskunhalasos variálás lehet jó ötlet a szerelvényspórolásra. 

Előzmény: Abymot (16325)
Neville2004 Creative Commons License 2024.07.04 0 0 16329

Amúgy nem is értem, minek növelni addig a Keletibe tartó kapacitást, míg úgyse tud több vonatot fogadni? Ez nekem úgy lenne logikus, hogy egyszerre építik ki.

Előzmény: Fizolti (16328)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.04 0 0 16328

Volt terv sokkal többre is, pár éve találtam egy 16 vágányos Keletiről szóló verziót is. 

Csak ebből nem lett semmi. A 80a harmadik vágányának bekötésekor kellett volna ezzel is foglalkozni. 

Előzmény: Abymot (16324)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!