Az nem baj ha nem emlékszik a korosztályom. De legalább erőlködik. Rossz hírem van. Lásd a képet. A Jugoszláv hátsó lámpa inkább a 452-esek jellemzője volt, a festett CSEPEL sárvédőgumi szintén nem 1958-ban volt jellemző. De ezt megvette a Közlekedési Múzeum,és odaírták hogy felújítás előtt van a gép.
A 344-es platója összességében nagyjából egy gumiköpennyi szélességgel keskenyebb (a hátsó futóműhöz mérve).
A ZIL-131 platójának alapterülete pontosan egyezik a Csepel-en levővel.
A szélesség adott a nyomtáv miatt (ebből nemigen lehet faragni a rugókötegek ill. az alváz szélessége miatt), a hosszúság az alváz hossza miatt. A plató ponyvája megfelelő magasságú és a ponyván levő első szellőzőnek az alsó része a vezetőfülke tetejének magasságában van.
(Talán nem kimondottan gyári plató -bár láttam hasonlóval és valóban több félével használták, egyik példát lásd a fényképen- de aki annyira megrögzött "szegecsszámláló az kénytelen rá gyártani magának egy neki tetszőt.)
Egyébként az én általam vásárolt darabok (2db) hibátlan festésűek és hibátlan összeszerelésűek.
Azt mondta a Pesta barátom, hogy sajnos az Atlaszos 344-es ponyvás platója keskeny erre az alvázra. Talán a ZIL 131-esé jó rá. Vagy nem tudom, hogy hűtős dobozzal létezett-e ilyen 450-es. Van valakinek ötlete mit lehetne ráépíteni?
Engem annyira nem zavar, mert a plató meg a kerekek miatt úgyis hozzá kell nyúlni, ha meg azokhoz megvan a szín, már mindegy, még mit kell bejavítani.
Úgy sejtem, többen gondolkodnak plató cserében, a nem profiknak írom, hogy két csavar rögzíti a platót az alvázhoz, a hátsó a pótkerék alatt van sajnos.
A pótkeréktartó keret négy stifttel be van ragasztva az alvázba, roncsolás nélkül nem eltávolítható módon. Azt javaslom, a négy lábat az alváz síkjában érdemes egy éles szikével elvágni, ekkor lejön a keret és láthatóvá válik a csavar. Később akár önmagában is visszaragasztható a négy láb, aki meg precíz és van hozzá eszköze, fúrhat a törött műanyagcsonkokba négy furatot új vezetőcsapoknak, ahogy nemrég a Rábánál leírtam.