Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 2 napja -2 0 138969

Egy újabb trolibusz érkezik hamarosan a Modimio kiadásában. Kicsit vakító a színe, na de könnyen átfesthető.

Skoda 9Tr

https://uraligrushka.ru/kollektsionnye-modeli/avtobusy/nashi-avtobusy-vypusk-64-sovetskij-otechestvennyj-avtobus-modimio-zhurnalnaya-seriya-kupit-besplatnaya-dostavka-po-rossii-detail

apron64 Creative Commons License 3 napja -3 2 138968

 

Előzmény: apron64 (138967)
apron64 Creative Commons License 3 napja -3 2 138967

 

 

Az alváz vége és a plató itt is ugyan olyan.

Akkor mégiscsak ilyen volt, vagy volt ilyen is?

 

Előzmény: apron64 (138966)
apron64 Creative Commons License 4 napja -4 1 138966

Az alváz nem változott az évek folyamán és egy eredeti Csepel plató van az autón.

A kért kritériumoknak megfelel ez a kép.

 

Előzmény: apron64 (138965)
apron64 Creative Commons License 4 napja -4 1 138965

"egy olyan fotót, ahol ez a kocsi hátulról látható a plató és az alváz végével?"

Az alváz végződése és (kisebb részben) a plató hátsó nézetét kérték.

Jelen esetben nem a lámpa és a sárvédőgumi a lényeg.

 

Előzmény: pumukli89 (138963)
pumukli89 Creative Commons License 4 napja -3 3 138964
Előzmény: pumukli89 (138963)
pumukli89 Creative Commons License 4 napja -3 3 138963

Az nem baj ha nem emlékszik a korosztályom. De legalább erőlködik. Rossz hírem van. Lásd a képet. A Jugoszláv hátsó lámpa inkább a 452-esek jellemzője volt, a festett CSEPEL sárvédőgumi szintén nem 1958-ban volt jellemző. De ezt megvette a Közlekedési Múzeum,és odaírták hogy felújítás előtt van a gép. 

 

https://fortepan.hu/hu/photos/?q=csepel%20450

 

apron64 Creative Commons License 5 napja -4 2 138962

Itt van két fotó a platós D450 hátuljáról.

Ennek nem volt hátsó "ütközője" (más képtöredékek szerint sem, pl. a trafipaxos fotó).

Amire az "inteligens" felhasználó a 138959-ben egy régi hozzászólására hivatkozik az nem a 450-es hátulja.

 

Előzmény: A210 820 08 21 (138945)
zeti02 Creative Commons License 5 napja -2 0 138961

Azt figyeltem meg, hogy a Csepelekért nincs az a nagy kapkodás, mint a Rábákért. 

Facebook csoportok sem robbantak fel a sok képtől, bejegyzéstől amikor Csepelek jelentek meg, ellenben a Rábáknál.

Előzmény: apron64 (138957)
A210 820 08 21 Creative Commons License 5 napja -1 2 138960

Köszönöm a képet, erre nem emlékeztem. Kár, hogy ilyen árnyékos, de így is segít.

Előzmény: pumukli89 (138959)
pumukli89 Creative Commons License 5 napja -2 3 138959

Ejnye! Hát nem emlékezel a régi csoportunkra? Most két ostoba ugyanazokat a képeket rakja vissza nagy erőkkel amik már voltak. 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=136847040&t=9177480

Előzmény: A210 820 08 21 (138945)
apron64 Creative Commons License 6 napja -6 2 138958

Természetesen a mai délelőttről van szó.

 

Előzmény: apron64 (138957)
apron64 Creative Commons License 6 napja -7 3 138957

Nem tudom mennyire lett hiánycikk a Csepel-450, de a 9:45-kor a csömöri Auchanban 8 db, és az előtérben levő újságosnál is volt 3 db a polcon.

10:00-kor a Bp. XVI. Arany János utcában a Sparban szintén volt még 2 db.

 

A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.07.22 -1 2 138956

Klassz sorozat, köszi a képeket!

Az utolsón a hathengeres nyergesvontatók hosszabb orra látható, az üzemanyagosoknál alkalmazott első, keresztben álló kipufogódobbal.

Előzmény: vw-s (138955)
vw-s Creative Commons License 2024.07.21 -1 7 138955

Készítettem pár fotót egymás mellé rakva három különböző gyártó 

Csepel d450 modelljét. A bordó Mili modell, a kék pedig Boldizsár János munkája.

 

  

  

  

 

 

 

 

A Mili fülkéje kicsit nagyobb, a motorháztető hosszabb,  így az első tengely is  hátrább van az elejétől.

A kék színű billencs a kettő köztött van méretileg.

Van egy jellegrajz amihez  a Deagostini modell fülkéje van a legközelebb ha átszámolom a méreteket,

a fotókra viszont a műgyanta modellek jobban hasonlítanak. 

 

 

Mondjuk ezeket a fotókat nézve is hatalmas különbséget látok, aki jobban ismeri ezeket a teherautókat,

talán meg tudja mondani volt-e  méretváltozás a gyártás különböző korszakaiban:

 

 

 

 

apron64 Creative Commons License 2024.07.21 -4 2 138954

A hűtőkocsit, a jégszállítót, vagy a postást egyszerűbben össze lehetne hozni, az igazi kihívás a rendőrségi csapatszállító és a felsővezeték szerelő.

 

 

Előzmény: A210 820 08 21 (138950)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.07.21 -1 0 138953

Köszi!

Előzmény: littlebubu69 (138951)
Corvair65 Creative Commons License 2024.07.21 0 0 138952

Sziasztok!

 

Keresek 1:43-as MAZ 503-ast, illetve ZIL 131-est a képeken látható színekben. Email címem publikus.

 

littlebubu69 Creative Commons License 2024.07.21 0 0 138951

Sajnos nem találtam olyan fotót, amin a gyári platós kivitel hátulról lenne lefotózva. MiLi modellem meg már nincsen! 

 

Előzmény: A210 820 08 21 (138945)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.07.21 -2 1 138950

Volt pl. billenőplatós, tejes meg műhelykocsi is, nem beszélve a kólásokról.

Egyiket sem könnyebb elkészíteni, mint egy rendes platót.

 

     

Előzmény: Controlman (138946)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.07.21 -1 0 138949

Köszönöm szépen!

Előzmény: Soma55 (138948)
Soma55 Creative Commons License 2024.07.21 0 4 138948

Előzmény: A210 820 08 21 (138945)
apron64 Creative Commons License 2024.07.21 -3 2 138947

Ez mind a két esetben így van.

A 344-es platója összességében nagyjából egy gumiköpennyi szélességgel keskenyebb (a hátsó futóműhöz mérve).

A ZIL-131 platójának alapterülete pontosan egyezik a Csepel-en levővel.

A szélesség adott a nyomtáv miatt (ebből nemigen lehet faragni a rugókötegek ill. az alváz szélessége miatt), a hosszúság az alváz hossza miatt. A plató ponyvája megfelelő magasságú és a ponyván levő első szellőzőnek az alsó része a vezetőfülke tetejének magasságában van.

(Talán nem kimondottan gyári plató -bár láttam hasonlóval és valóban több félével használták, egyik példát lásd a fényképen- de aki annyira megrögzött "szegecsszámláló az kénytelen rá gyártani magának egy neki tetszőt.)

Egyébként az én általam vásárolt darabok (2db) hibátlan festésűek és hibátlan összeszerelésűek.

 

 

 

Előzmény: Controlman (138946)
Controlman Creative Commons License 2024.07.21 -2 0 138946

Azt mondta a Pesta barátom, hogy sajnos az Atlaszos 344-es ponyvás platója keskeny erre az alvázra. Talán a ZIL 131-esé jó rá. Vagy nem tudom, hogy hűtős dobozzal létezett-e ilyen 450-es. Van valakinek ötlete mit lehetne ráépíteni?

Előzmény: A210 820 08 21 (138941)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.07.21 -1 0 138945

Fel tudnál tenni egy olyan fotót, ahol ez a kocsi hátulról látható a plató és az alváz végével?

Köszönöm, ha megteszed!

Előzmény: littlebubu69 (138923)
Kraz 677 Creative Commons License 2024.07.20 -2 1 138944

ha kell valakinek 

2000ft ( csak a plato)

Előzmény: A210 820 08 21 (138943)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.07.20 -1 0 138943

Hát igen...

Előzmény: jocccsa (138942)
jocccsa Creative Commons License 2024.07.20 0 2 138942

Azért az elég bosszantó (nekem) hogy a pótkerék felnije kivágottra sikerült  ami nem látszik a vitrinben a hátsó felni meg teli lett.

Előzmény: A210 820 08 21 (138941)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.07.19 -1 5 138941

Már későn szóltál. :-)

 

 

Engem annyira nem zavar, mert a plató meg a kerekek miatt úgyis hozzá kell nyúlni, ha meg azokhoz megvan a szín, már mindegy, még mit kell bejavítani.

  

Úgy sejtem, többen gondolkodnak plató cserében, a nem profiknak írom, hogy két csavar rögzíti a platót az alvázhoz, a hátsó a pótkerék alatt van sajnos.

A pótkeréktartó keret négy stifttel be van ragasztva az alvázba, roncsolás nélkül nem eltávolítható módon. Azt javaslom, a négy lábat az alváz síkjában érdemes egy éles szikével elvágni, ekkor lejön a keret és láthatóvá válik a csavar. Később akár önmagában is visszaragasztható a négy láb, aki meg precíz és van hozzá eszköze, fúrhat a törött műanyagcsonkokba négy furatot új vezetőcsapoknak, ahogy nemrég a Rábánál leírtam.

 

 

Előzmény: Controlman (138940)
Controlman Creative Commons License 2024.07.19 -1 1 138940

Küldd vissza a kiadónak. Kicserélik egy kevésbé selejtesre.

Előzmény: A210 820 08 21 (138938)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!