Szerintem volt rövidebb. A Szabadság híd 1976-80 közötti felújításakor volt olyan, hogy egy Bengáli ingázott a két hídfő között, mert még gyalogosan sem lehetett átmenni.
Nekem véletlen 🙂. Lerobbant egy busz az Élessaroknál, feltorlódtak a tuják, itt fogtak vissza. Rövid időre megindult Budapest történelmének legrövidebb villamos-viszonylata 🙂. (Mázsa tér - Kápolna utca)
A belengetett új CAF-ok kapcsán kérdeznélek első körben titeket, hogy az ajtókba berakott kapaszkadó oszlopoknak a puszta fogódzkodáson kívül van-e egyéb szerepük, funkciójuk? Kocsiszekrény merevítés, futásstabilizáslás, ilyenek? Vagy csak odaképzelte valaki, és nincs aki kipenderítse onnét? Ugyanez a kérdésem érvényes az Alstom metrókra is - noha az itt off.
Létezik 1m nyomtávú villamos teljesen alacsony padlós kivitelben? Mert a meghajtást mégiscsak valahova be kell tenni és az 1m-re (nagyjából 940mm-re) lévő kerekek között már csak egy nagyon keskeny folyosó férne el.
Azt látom, hogy az első és az utolsó forgóváz felett nem alacsonypadlós, de azt nem találom, hogy a hatvan méteres verziónál is csak a két szélső forgóváz hajtott-e. Vajon jár már a hosszú verzió Mannheimben?
Például az off BDVmot 001 és 002 szedőinenk nyílazási iránya volt fordított a sorozat többi darabjához képest, nekem az volt a "nem normális", messziről fel lehetett ismerni őket :)
Ízlések és pofonok... javul a Skoda, az kétségtelen.
Viszont ami durva, hogy a Combino dizájn (a kinézet főbb vonalait tekintve, nem a járműszerkezetet) közeledik a 30-hoz. Korban nincs sokkal messzebb az ICS-től, mint a Skodától.