Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
A HÜSZ 25D. sz. módosítása szerint Kisfáin a peronmagasság sk+15 lesz a jelenlegi sk+0 helyett. A 27. sz. módosításban Nyárlőrinc megállóhely lesz, biztosítóberendezés nélkül (ahogy ezt már korábban itt írták). Ezen módosítás szerint Donát megállóhely új neve Dónát lesz (már nagyon régóta hosszú ó-val van kiírva).
Más fejlesztést nem csinálnak arrafelé? Kerekdomb környékén gatyába kéne rázni a vágányokat, meg az illesztésekkel is kellene valamit kezdeni mert egyre nagyobbat üt.
Egyrészt vannak jobban kihasznált vonatok (pl. reggel a nagyváros felé), melyekre a feltételes megállókban is nagyobb az igény, szóval nem lenne olyan ritka az olyan vonat, ami sok helyen megáll. És akkor pont sok embert érint, hogy késik a vonat.
Másrészt pedig előfordulhat az is, hogy valamiért nem működik a feltételes megállás: pl. rossz a jelzőgomb (ha még mellékkocsi is van, akkor már a kalauz sem tud segíteni), vagy a szokásostól valamiért eltérő a jármű (pl. rendezvény miatt nagyobb az utasforgalom). Szóval még az is lehet, hogy az összes vonatnak mindenütt meg kell állnia, és akkor az már a menetrendet is bedönti (összeadódnak a késések).
Akkor sem lehet megtakarítani menetidőt, ha pl. teszem azt van/lesz 10 feltételes megálló egy vonalon, és a menetrendet úgy tervezik, hogy 5 megállásra, mert átlagosan ennyi helyen kell megállni persze nem mindig ugyanott, de arra az esély ,hogy 5-nél több helyen legyen utas egyszerre kicsi az esély, arra meg ,hogy mind a 10 megállóban legyen szinte nulla. Legrosszabb esetben 10 helyen kell megállni és lesz 5 perc késés, szökőévente egyszer max. Ez meg bőven belefér ennyit önerőből is képes késni a legtöbb vonat, azt, hogy szökőévente egyszer átlag emiatt 5 percet késik pluszban egy vonat bőven vállalható rizikó.
A feltételes megállásokkal nem menetidőt takarítanak meg, hanem energiát, meg a fékek élettartamát növelik, illetve az esetleges késések mértékét lehet csökkenteni. A feltételes megállónál elvben megálló vonatnál is számolnak időt arra, ha meg kell állni. Ha Kecskemét és Városföld-elág. közé kerül a kereszt, akkor 2 perccel nő a játékidő, figyelembe véve technológiai időket is. Lakitelek állomáson a technológiai időket nem tudom, érdemeben mennyire befolyásolná, ha két csoport kitérőt motoros állításúvá alakítanának, a többi maradna helyszíni állítású. Mivel nem biztosított állomás, nem tudom, a hatóság engedélyezne-e egy ilyen átalakítást, gondolok itt arra, hogy szerkezeti függés a jelzőkkel... Ezt egy olyan szakembertől kellene megkérdezni, aki jártas ebben a témában.
129 állapota is romlik, mióta elbliccelik a gyomírtást a teljes vonalon csak itt-ott átjáróknál fújnak. 2 éve még akadály nélkül végig lehetett gyalogolni, eközben ma:
27 km Kecskeméttől Lakitelekig. 80-as pályasebességnél a tiszta menetidő 21 perc, ehhez jönnek a megállások. egy megállás 2 perc többlettel számolva 4 megállás fér bele. 1 perc maradna vágányút-beállításra a Lakiteleken /Kecskeméten. Kecskeméten ez működhet, Lakitelek állomáson új berendezés kellene. Mely megállás hagyható ki? Nyárlőrinc (a most már volt állomás) elhagyható, a többin van mozgás. 100-as pályánál még két megállás belefér.
Álmodni lehet, de én nagyon kevés esélyt látok arra, hogy a vonalat átépítik.
Szerintem stabil 80-as pálya, gyengébb irányban feltételes megállás (egyes helyeken feltételesen sem) és e mellett is jól gyorsuló járművek mellett megoldható, de így is elég zavarérzékeny lenne.
Sajnos neked lesz igazad, a fővágányban lévő kitérőket kiszedték a pályából. Ugyanúgy megszűnt Tiszajenő-Vezseny, illetve Tiszavárkony állomás is, megállóhelyek lettek. Óbögöt nem tudom, hogy érintetlen maradt-e.
Azért nagyon remélem, hogy nem, középtávon távon nem ártana ott egy keresztezési lehetőség elővárosi sűrítéshez (másik opció, ha fél óra alá sikerül leküzdeni a Kecskemét (Városföld elág) - Lakitelek távot).
Nagyon helyes, hogy permetezik, különben elgazosodna mint sok 2007 után bezárt vonal, ahol már nem lehetne felvenni a forgalmat hajtányozásra se, így viszont mindig megoldható vagy legalábbis kisebb befektetéssel.
Tényleg nagyon rossz a pálya. Most zötyögök rajta, akkorát üt az illesutéseknél, majd félre nyel az ember. Úgy látom a 42-es főúttól a Vásártér megállóig hézagnélküli sín lett lerakva. Még a pálya mellett van a kiszedett sín. Ürmöshátnál kupacokban beton aljak.
Már hónapok óta így van, valamikor szeptember környékén lassult le a vonal.
Óra 44 helyett 50-52 körül ér be a vonat Ladányba, de megvárja az IR a csatlakozást, emiatt nem kell aggódni. A Flirt/Kiss be is hozza a késést Debrecenig, olyan laza a menetrendje.