Fb-on valaki állította hogy lehet látni a MÁK oldalán milyen státuszban van a beadott kérelem, de mikot konkrét helyet kérdeztem, hol van, nem tudta megmondani. Esetleg valaki innen tudja?
Méltányossági nyugdíjemelést a nyugdíjkorhatárát betöltött öregségi nyugdíjas, a legfeljebb 50%-os egészségi állapotú özvegy, a fogyatékkal élő vagy tartósan beteg, vagy legalább két árvaellátásra jogosult gyermek eltartásáról gondoskodó özvegy, vagy árva kérelmezhet. 2025-től módosultak a feltételek: 120.000-ről 140.000 forintra emelkedett a jövedelmi korlát. Ez azt jelenti, hogy akinek a nyugdíja 140.000 forint vagy kevesebb, az kérelmezheti a kivételes nyugellátás-emelést (hivatalosan így hívják). Rendszeres pénzellátásnak minősül pl. a táppénz, a gyermekgondozási díj, az öregségi nyugdíj vagy a korhatár előtti ellátás.
Aki nem nyugellátásban részesül (pl.: rokkantsági járadékban, időskorúak járadékában), az nem kérhet méltányossági emelést. Ugyanez érvényes a tartós bentlakásos intézményben élő, otthont nyújtó ellátásban részesülő, illetve javítóintézetben elhelyezett személyre.
Kivételes nyugdíjemelés 3 évente egyszer kérelmezhető. A nyugdíj megállapítása, illetve a méltányossági emelés után legalább 3 évnek kell eltelnie, mire ismét igényelheti valaki az emelést.
Sajnos az összeg vérlázítóan alacsony: nem lehet kevesebb 3.000 forintnál és nem haladhatja meg a 8.000 forintot. Ez beépül a havi nyugdíjba.
Nem tudom pontosan, de kb. 130-140 ezer ft-ig jár. 3 évente lehet igényelni és legtöbbször 3-4 ezer ft emelést adnak. Már akinek jut, mert ha elfogy a keret, akkor annak se adnak, akinek jár.
Elutasította az Alkotmánybíróság a rokkantellátások emeléséről szól indítványt – erről először a Blikk írt. A beadványt benyújtó Orosvári Zsolt egyedül neveli két lányát, legutóbb 97 ezer forintos ellátást kapott. Az RTL Híradónak azt mondta: az Európai Emberi Jogi Bíróságon folytatja a küzdelmet, mert szerinte sokan méltatlanul kevés pénzt kapnak.
Odáig nem jutottak el, hogy a 2021-es rendeletet betartassák illetve a feltételeit megteremtsék. Állítólag 2021-től minden beutalót kötelesek feltölteni az EESZT-be. Ezzel szemben a valóság az, hogy krónikus bajokkal is másszál már be a rendelőbe feleslegesen egy beutalóért a betegek közé, mert a többség talál valami kifogást, hogy miért nem hajlandó feltölteni.
Válogatott ökörségek tömkelege:
1. Lassú a rendszer.
2. Több időt igényel a feltöltés és az adminisztráció.
3. Nincs meg a megfelelő programjuk, amivel a feltöltést elvégezhetnék.
4. Nem értenek hozzá.
De ez egy sem a beteg problémája. Oldják meg! Miért várható el, hogy a beteg akár fertőző betegek közé is bemenjen egy beutalóért? A gyógyszerfelírást meg tudják oldani így, a beutalót miért nem?
Meg érdekes... ahhoz a rendszer sose lassú, hogy a gyógyszerfelírásokat online elvégezzék? Max. pár száz kilobájttal lehet több egy beutaló.
Még több adminisztrációt kell csinálni az amúgy is fogyatkozó orvosoknak, sőt, még meg is kell büntetni őket. Ilyen idióta törvények a jachtozás közben születnek?? Ki az a barom, akinek az agyából ezek a hülyeségek kipattannak? Ha a szakorvos visszarendel kontrollra időpontot is megadva, akkor mi a fasznak kell még újra beutaló is? Nem hiszem, hogy erre racionális magyarázat lenne!
Egy a múlt hét folyamán a Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint változnak az egészségügyi kontrollvizsgálatok szabályai Magyarországon. A kormány módosításai alapján először arról érkeztek hírek, hogy októbertől már a szakorvosi vizsgálatokat követő kontrollra is szükséges lesz a háziorvostól beutalót kérnie a betegeknek, később azonban az egészségügyi államtitkár a hírekre reagálva elmondta, hogy a változás mindössze annyi lesz, hogy az esetleges kontrollvizsgálatok esetén a szakorvos ír beutalót a betegeknek.
Általánosságban szeretném felhívni a figyelmet. Érdemes befáradni az önkormányzathoz és csináltatni egy ügyfélkaput. Most már csak plusz van. De ha már ott van az ember, akkor egy digitális állampolgárságot is (DÁP). Nagyon sok mindent el lehet az interneten keresztül intézni. Ezt a 2 dolgot megcsináltatni csak személyesen lehet.
Tudom, hogy aki nem foglalkozik ilyenekkel annak egy kicsit nehéz. Mindenhol vannak azonban még segítőkész emberek. Családban unoka, barát ,ismerős. Aki szívesen segít. Amit ezen a felületen meg lehet csinálni , én is tudok tanácsokat adni esetleges problémák esetén.
Nem kell ilyesmitől tartani, hogy mindent meg fognak rólunk tudni. Amit akarnak azt enélkül is ismerik.
Én éppen most vagyok túl rajta. Megértem a 65. évemet.
Jelenleg nincs teendőd, ha a ledolgozott éveiddel egyetértesz. A korhatár betöltése előtt még a Magyar Államkincstár is tájékoztatni fog arról, hogy megigényelheted.
Elektronikus úton is beadhatod, de én személyesen intéztem. Mindenképpen csak a korhatár betöltése előtt kb. 1 héttel lehet beadni. (Nálam még azért is morogtak, hogy 10 nappal előtte voltam, mondván még el is utasíthatnak.) Simán a nyugdíjigénylő lapot kell kitöltened és egy nyilatkozatot arról, hogy amennyiben az öregségi nyugdíj összege magasabb lesz, a rokkantsági ellátásról lemondasz. (Ezért is mentem be, mert ez a nyilatkozat nem lelhető fel neten.) Az öregségi nyugdíj igénylőlapot innen letöltheted: https://www.allamkincstar.gov.hu/nyugdij/sajat-jogu-ellatasok/oregsegi-nyugdij/az-oregsegi-nyugdij
Nekem bőven megérte, nagyon boldog vagyok.
Kívánom, hogy Neked is sikerüljön és még sokáig élvezhesd majd az öregségi nyugdíjad!
Rokkant ellátott vagyok. Ha meg érem, egy év múlva el érem az öregségi, 65 éves korhatárt. Kell-e intéznem valamit, vagy automatikusan fel fogják ajánlani, hogy választhatom a rokkant ellátás további folyósítását vagy az öregségi nyugdíj folyósítását.?
Egy hónapja már kaptam hivatalos határozatot a ledolgozott éveimről. Ha részemről vannak teendők, melyek azok? Köszönöm a válaszotok , előre is!
A jövő évi választások után nem célszerű tovább halogatni a magyar nyugdíjrendszer fenntarthatóságát és méltányosságát javítani kívánó érdemi intézkedések megtervezését és bevezetését. Ha ez nem történik meg, akkor a Ratkó-unokák (az 1973 és 1977 között született nagyon nagy létszámú évjáratok) 2038-2042 közötti tömeges nyugdíjba áramlása megroggyanthatja a ma ismert nyugdíjrendszert – ebből következik, hogy a nyugdíjrendszer a jelenlegi feltételekkel csak 2037-ig működtethető súlyosabb finanszírozási kockázatok nélkül. Mielőbb át kell tekinteni, hogy egy olyan kormányzat, amelynek a cselekvési horizontja a 2030-as évek végéig is kiterjed, milyen területeken nyúlhat hozzá a nyugdíjrendszerhez, hogy az ne zuhanjon mindannyiunk fejére 2037 után sem. A kérdést bemutató négyrészes cikksorozat első része a könnyen megvalósítható és legfeljebb közepes kockázattal járó lehetséges intézkedésekről szólt. Ez a cikk pedig a nagyobb kockázatokkal járó intézkedési lehetőségeket mutatja be.
,,A 2025-ös évben 30 000 forint értékű élelmiszer-utalványt kapnak azok a Magyarországon élő és tartózkodó személyek, akik 2025 júliusában öregségi nyugdíjban, özvegyi nyugdíjban, árvaellátásban, rokkantsági vagy rehabilitációs ellátásban, fogyatékossági támogatásban vagy más, a rendeletben meghatározott nyugdíjszerű ellátásban részesültek.,,
-Lesújtó adatok láttak napvilágot, elfogy az élet a nyugdíj után.
Magyarországon hiába élünk átlagosan tovább, mint pár évtizede, a nyugdíj után sokaknak már csak kevés egészséges év jut – kevesebb, mint szinte bárhol az EU-ban. A mediterrán országok lakói akár öt-hat évvel is tovább élvezhetik az aktív időskort, miközben nálunk a krónikus betegségek, a mozgáshiány, a rossz táplálkozás és a mentális problémák csendben, de kíméletlenül rövidítik meg az életminőséget. A statisztika nem csak szám, hanem figyelmeztetés: ha nem változtatunk, a korai betegségek és megelőzhető halálozások maradnak a keserű magyar valóság.
Ne hagyja, hogy elvegyék vagy csökkentsék jogos ellátását!
2020.március 31-től megszűnt a fellebbezési lehetőség megváltozott munkaképességű személyek ellátása ügyben is. Ma már csak formailag és tartartalmilag hiánytalana meggyőző, megalapozott kereseti kérelem és bizonyítási indítvánnyal fordulhat Törvényszékhez és a rehabilitáció rendszere összetett, bonyolult.
A szakmai támogatásom nélkül ezekben az eljárásokban nincs valós esély a sikerre:
Nem elég az igazság: azt szakmailag megalapozottan, rendszerbe illesztve, érveléssel alátámasztva kell bemutatni,
¾ tudnia kell mikor, mit, hogyan, mivel és miért kell beadni, értelmezni kell a védiratot, határozatot, végzést vagy szakértői véleményt,
¾ fel kell ismerni, ha valami aggályos, és ezt szakmailag alá kell tudni támasztani..
Jogos ellátás visszaszerzése vagy megtartása – gyakran per nélkül is lehetséges, bonyolult jogi útvesztők nélkül rehabilitációs gazdasági és esélyegyenlőségi menedzser, szakértőként szakmai támogatásommal.
Álláspontjaimat a NEFMI minősítési táblázatok, valamint a mindenkor hatályos módszertani útmutatók alapján, rendszer- és ellátásfókuszú szempontok szerint készítem el.
Olyan strukturált háttéranyagot nyújtok, amelyet a kérelmező, hozzátartozó vagy egyéb jogosult személy saját neve alatt benyújthat vagy hivatkozhat rá.
Beadványok, jogi dokumentumok szakmai támogatása – minden lépésben segítek, , hogy magabiztosan képviselhesse magát akár bíróságon, akár hatóság előtt.!
Bírósági eljárás menedzselése – hogy ne csak jelen legyen a perben, hanem eséllyel induljon!
Szakmaközi (orvosi–jogi–szociális) tudásomat osztom meg, közérthetően, az autonómia erősítéséért.
2025-ben már több ügyfél elkerülte a pert, vagy visszakapta ellátását – ingyenes pár perces mobilos konzultációval és kérésre strukturált szakmai segítségemmel.
Amikor az állam dönt – Önnek kell viselnie a következményeket. De nem kell egyedül küzdenie az igazáért.
Van megoldás!Jogos ellátás visszaszerzése vagy megtartása – gyakran per nélkül is lehetséges, bonyolult jogi útvesztők nélkül.
Szakmaközi (interdiszciplináris) tudásomat osztom meg: olyan összefüggéseket, amelyeket sem az orvosi, sem a jogi, sem a szociális képzések nem fednek le. Olyan strukturált háttéranyagot adok, amit a kérelmező, hozzátartozó vagy más jogosult saját neve alatt benyújthat, vagy hivatkozhat rá. Ez a tudásmegosztás az autonómia erősítését szolgálja – legálisan, átlátható módon.
📌 Sikeres ügykezelés 2025 első félévében: ✅ Többen elkerülték a pert, ✅ Mások bíróságon nyerték vissza a jogos ellátásukat – ingyenes konzultációval és szakértői támogatásommal.
🌟 B2 helyett C2 rokkantsági ellátás – 1 hónap alatt, per nélkül (Veszprém, Pécs, Győr, Budapest) 🌟 B2 helyett D ellátás – 15 hónap alatt (Miskolc) 🌟 C2 rokkantsági ellátás visszaszerzése B2 helyett – 11 hónap alatt (Budapest) 🌟 Fogyatékossági támogatás visszaszerzése – 14 hónap alatt (Budapest környéke) 🌟 Rehabilitációs ellátás újraminősítése C2-re – 8 hónap alatt (Pécs)
🛑 Tudta? A közigazgatási fellebbezés 2020. március 31-től megszűnt, a bírósági másodfok pedig már 2012 óta nem elérhető a rokkantsági ellátásoknál. Ezért szakértői segítség nélkül könnyű eltévedni a jogi-szakmai útvesztőben.
Hogyan segítek?
✔ Ingyenes konzultáció – néhány perc alatt átbeszéljük az esélyeket ✔ Felkészítés felülvizsgálatra – hogy elkerülhesse a pert ✔ Dokumentumok, beadványok – minden lépésnél támogatást adok ✔ Bírósági eljárásra való szakmai felkészítés – hogy magabiztosan képviselhesse magát