Igen ,több mint 10 éve.
Rengeteg busz van idehaza ami rohad valahol,aktív szolgálata befejeztével.Mas kérdés,hogy melyik kocsinak meddig tart az aktív szolgálat, van amit 2 évig használnak,van amit 40 évet... Oroszországban sok ráncos 280 as 1 évesen selejt lett, vagy legalábbis átkerült máshová.(inkább előbbi)
De ugyanott 40 évet leszolgált kocsit is találunk .
Ikonikus tipusokra is várhat gaztenger ,a selejtezése után nem vagják szét, példa:a Karlovy varyi 435 proto is rohadt sokáig miután 2000- be selejtezték.mindössze 12-13 éves volt.Pedig egy proto 435 ritkaság,mindössze 6 készült helőle ,legalábbis amit tudok.A minszkben szolgált kocsi 2011 Ben,24 évesen lett selejt,de őt röviddel utána bontották .Az Angarszki (435.p2)is 10 éve lehet selejt,de róla keveset tudok.Salgótarjánban a 2 db 2018, ban,és 2020 ban lett selejt.Az 1. 435 ös, BPL 663 33 évig járt, a másik 32.Gyűjtő vette meg őket,így nem fenyegeti őket a vágás veszélye.Igaz közlekedni se fognak kiindulva a tapasztalatokból.
Bocs az ismertetésért, szegény 211 es valószínűleg nem valami egyedi , persze minden ikarust rossz látni ilyen állapotban.(Más markát is).Én mindig szeretni fogom az ikarust, mert azzal indult az érdeklődésem a buszok Gondolom sokan vannak így vele .Minden ikarust sajnálok ami így végzi, azt meg pláne,ami bontanak.Lehet pl.egy egyszerű 266- os, amiből már 40 éve is volt gazban rohadt példány.De minden típusra igaz.
Bár már teljesen eltűnr az utakról a 266 os, ma is van ami csak pusztul.Ami meg lett őrizve, pl néhai Kapos volános laprugós,az szépen fel lett újitva,jár találkozókra évente.
Sajnos pár év múlva az utsó ikarus is itthagy minket.Az fájó búcsú lesz.