Hozzád hasonlóan is “roppant kíváncsian várom“ már Phlipsz tanítását a démonológia témakórében, ha már szerinte NS nem helyesen tanít erről a témáról! Ha van kedved, akkor hallgassuk majd közösen! Hozzak csipszet, és valami innivalót?
Igazad van, “szellemes írás várható!!!”
A 18110-s nekem írt írásodra majd válaszolok még ma, nincs elfeledve…
"A középkori bizánci szerzetes, Mikhaél Pszellosz többféle démon létezését javasolta, amelyekre mélyen hatással volt az általuk lakott régiók anyagi természete. A legmagasabb és legerősebb démonok megtámadják az emberek elméjét és illúziókat keltenek abban. A legalacsonyabb szinten levő démonok viszont szinte esztelen, durva szellemek, amelyek próbálják megszállni az embereket. Ezek betegségeket, halálos baleseteket és állatias viselkedést okoznak az áldozataikban."
Rettenetesen fontos tiszta vizet önteni a pohárba!
Majd minden ocsmányság ezeknek tudható be? Szinte mindenre magyarázatot adnának, ha léteznének!
A politeista vallásokban az istenek és a démonok közötti határ meglehetősen szűk, míg a monoteista vallásokban a gonosz szellemek szinonímájaként, Isten ellenfeleiként értelmezhetjük őket. Az ókori Közel-Keleten általában az istenségeknél kevésbé hatalmas és alacsonyabb fokú lényeket jelentett.
A Héber Bibliában (Ószövetségben) a szigorú monoteizmus miatt alig esik szó a démonokról. Az idegen isteneket a Héber Bibliašēḏ-nek (שֵׁד) nevezi, amelyet a legtöbb fordításban „démonoknak” vagy „ördögöknek” adnak vissza. A szó az akkád šêdu-hoz ("démon"; amely jó vagy rossz) kapcsolódik.
A se'irim (שעירים) szót szintén megvetően alkalmazza, amelyet ugyanúgy „démonoknak”, „ördögöknek” vagy esetleg „szellemeknek” fordítanak.
Később a zsidóknál is, amikor a babiloni fogság idejében a perzsákkal érintkeztek, kifejlődött egy démonológia, amely alapjaiban hasonlít a perzsa zoroasztrizmus nézetével. Nagy változás ment végbe a judaizmuson belül az angelológiában és a démonológiában az időszámításunk előtti utolsó évszázadokban. Ebben az időszakban a vallás bár megőrizte monoteista jellegét, mégis felvette a dualista rendszer számos vonását. Istennel és a jó és az igazság erőivel a mennyben és a földön a gonosz és a csalás hatalmas erői állnak szemben.
A Biblia a démonokat nem misztikus, hanem létező, de láthatatlan lényekként mutatja be. A démonok olyan szellemi lények, akik Sátán királyságában élnek. Fizikai testük nincs, e világban élnek, és a céljuk az, hogy emberek testébe költözhessenek, betegségeket vagy helytelen gondolatokat okozzanak és egyéb bűnös kívánságaikat az embereken keresztül végrehajthassák. Vezetőjüket Belzebubnak is nevezik. A démonokat a Biblia tisztátalan, illetve gonosz szellemeknek is nevezi.
Én igyekszem nem bántani, és nem sértegetni senkit sem, ez az alap hozzáállásom itt is mindenkihez, és a valós életben is ilyen vagyok, így neveltek, ezt várták el tőlünk a szüleink, és ezt kérték rajtunk felnőttként is. Helyesen, joggal, mert ez a helyes.
De sajnos ki kell, hogy ábrándítsalak, van az a határ, amikor a Velem szemben sorozatosan tiszteletlen, engem folyamatosan sértegető emberek felé gúnyolódóvá, csúfondárossá és személyeskedővé válok én is egy darabig.
Van ez a határ ugyanis nálam is. Sok-sok sértést eltűrök, de egy idő után én is betudok sokallni. Ritkán lépem át, és ha elnézést kérnek Tőlem a folyamatos sértegetésekért, akkor azonnal visszaállok az eredeti állapotra.
Ezekre is a szüleink tanítottak. Engem is, a testvéreimet is. Elvárták tehát azt is, hogy ne tűrjük mulyán a sértegetéseket, hanem álljunk ki magunkért.
Ha nem kérnek elnézést tőlem az engem igaztalanul csúfolók, akkor egy ideig én is azt a gúnyt, csúfondárosságot, személyeskedést adom, amit kapok. Aztán, ha nem javul a helyzet, akkor szépen otthagyom azt a közeget, amelyik eltűri azt, hogy engem érdemi ok nélkül sértegessenek.
Van ugyebár egyéb dolgom is, mint ide írni…
Szóval köszönöm, hogy írtad ezeket a pozitív jelzőket a személyemről, de van olyan határ, amikor ezek már nem jellemzőek egyes emberek felé. De annak komoly előzményei kell, hogy legyenek, mert eléggé hosszan tűrő vagyok.
Változatlanul várom, várjuk mink itten azt, hogy taníts minket helyesen, pontosan NS helyett a Biblia démonokkal, gonosz szellemekkel foglalkozó igéivel kapcsolatban!
Mert ha olvasod a Bibliát, akkor ugyebár nem kérdés az számodra sem, hogy démonok igenis léteznek, és Jézus azt mondta, hogy az Őt követők egyik jele az lesz, hogy kiűzik a démonokat az emberekből!
Kérünk, sőt, szinte könyörgünk, hogy világosítsd meg az orcánkat e téren, taníts, vezess minket e témában, add nekünk a világos, egyenes folytatását a jézusi, apostoli útnak, annak az útnak, amely során Ők mint folyamatosan űzték a démonokat!
Mutass Nekünk utat Kedves Philipsz, ne essünk olyan tanítók markába, akik nem hitelesen foglalkoznak azzal a temérdek igével, amely a démonűzésről és annak Jézus és apostolai által oly sokszor és sok módon leírt szükséges voltáról szól az újszövetségben!
Meghallgattam az általad ide belinkelt videót, s benne Grósz István fejtegetését a szőlő erjesztett és nem erjesztett leve ivásának a megítéléséről.
Örülök annak, hogy nyíltan beszél arról, hogy nem tudja egyértelmű választ arra, hogy a szőlő már erjesztett állapotú levének, azaz a bornak az ivása egy az egyben tiltott lenne a Bibliában, de azt sem tudja kijelenteni, hogy ez a nem tiltás azt jelentené, hogy a bornak az ivását támogatná az Ige.
Megemlíti Pál apostol Timótheusnak a bor fogyasztásával kapcsolatban írt ajánlását, és én ezt érzem az újszövetségben mérvadónak. Így szól ez az ige (1.Tim. 5.23.):
”Ne légy tovább vízivó, hanem élj egy kevés borral, gyomrodra és gyakori gyengélkedésedre való tekintetből. (Károli fordítás).
Ezentúl ne csak vizet igyál, hanem gyomrod és gyakori gyengélkedésed miatt egy kevés bort is. (SZIT fordítás).”
Az erefeti szövegben a “kevés” jelző nagyon kicsi mennyiségre vonatkozik, ebből kell kiindulni, és a célból, azaz abból, hogy a gyengélkedő emberi szervezetre gyakorolt jó élettani hatás miatt ajánlja Pál Timótheusnak a bor fogyasztását.
Tehát a megivott bor mennyisége és a borfogyasztás célja együttesen fontos.
Mert valóban van egy kevés bornak jó élettani hatása, ezt már Pál és Timótheus idejében is tudták az emberek.
Pál ennél az igénél párhuzamos cselekedetet ajánl Timótheusnak, a víz- és a borivás együttesét, annak összhangját arra az esetre, amikor egy ember gyengélkedik és a gyomra vacakol.
A mértékletes borfogyasztás segíti a gyomor emésztését, és számos egyéb pozitív hatása van még az emberi szervezetre azon a kettőn felül is, amit itt Pál említ (gyomorpanasz és gyengélkedés ellen bizti jó Pál szerint).
Szóval én úgy vélem, hogy nincsen tiltva, de valóban túlzottan támogatva sem az Igében, és mindenképp elsődlegesen az emberi szervezetre gyakorolt jótékony hatásai miatt szabad mértékkel fogyasztani a bort.
Mert István is kifejti, hogy nem véletlenül alkotta meg az önmagában is nagyon finom szőlőt Isten, és innentől már csak az a kérdés, hogy szabad-e erjesztett állapotban is fogyasztani a levét, vagy sem?
Szerintem és Pál apostol szerint is szabad, de elsősorban az emberi test állapotára gyakorolt pozitív hatása céljából, s annak megfelelő mértékkel.
Feleslegesen írtad ezt, hiszen tisztában vagyok vele, hogy vámmentesben nincs személyeskedés, csúfondárkodás, tiszteletlenkedés és gúnyolkodás, így ezzel vádolni őt alaptalan. Én nem vagyok az a másik fórumozó, így címezd inkább neki. Vagy neki akartad, de elrontottad a címzést? Néha megesik.
Az az igazság, hogy nem kell bibliatudósnak lennie valakinek ahhoz, hogyha valaki jobban kielemezi a piramisjáték alapú szektádat, hogy egy jó nagy átverés ami ott zajlik.
2.
A másik nagy lakat a buta hitgyülekekte tagok agyán, az az, hogy N.S. főprogramozó eleve beleszövi a süket szövegelésébe, hogy aki már azt tagadja, hogy a démonyok léteznek, akkor már eleve démonikus.
3.
Ez egy szabad fórum tehát te itten nem fogod megmondani, hogy mit csináljak, vagy mit ne.
Mert te nekem nem vagy szellemi tekintély hiába próbálsz úgy látszani, még ha 87 évig jársz a szektádba akkor sem, mert akkor sem ébrednél fel. (bár vannak csodák)
Lehetséges, hogy amikor masszírozod a klaviatúrát még átkozódsz is tàn mérgedben?
Mert amúgy korábban írtam, hogy kedves, de szerintem becsapott ember lehetsz, de a hozzászólásaidban ennek már nyoma sincs.
Ez jó, mert amúgy is utálom a hízelgő sunyi beszédeket, de így viszont meg egyre jobbsn a felszínre tör belőled a vérhágyés jellem.
Drága Philipsz, egész egyszerűen nem tűnik ez fel nekem, lévén Te írsz ide be egy NS tanítást mindenféle érdemi kommentár nélkül, s nem én!
Tessék szépen vedd sorra a démonokkal, gonosz szellemekkel foglalkozó újszövetségi igéket, és taníts Te az alapján a démonológiáról itt!
Azt pedig vedd tudomásul, hogy ez a topik (is) az általam látogatott gyülekezetről szól, és ha valaki kapitális blődségeket fog a későbbiekben is beírni ide az én közösségem tanításaival kapcsolatban mindenféle igei alátámasztás nélkül, akkor én arra reagálni fogok a későbbiekben is, amíg itt vagyok.
Ezt tettem korábban is, ezt fogom tenni a jelenben is és a jövőben is!
Tehát, ha szerinted nem jól tanít NS a démonokról, akkor Te kommentáld Jézus vagy Pál, vagy a többi apostoli tanítást, példát ezen a téren!
Taníts hát Te minket Drága Philipsz démonológiából, szomjazva várjuk az Igét Tőled!!!
Ímhol vannak igék számodra, amelyeket kérünk itt mindnyájan, hogy magyarázz meg számunkra! Várjuk, sőt egyenesen szomjazzuk a tanításodat!!!
Márk 16.: Jézus szavai az Őt követőknek:
15És monda nékik: Elmenvén e széles világra, hirdessétek az evangyéliomot minden teremtésnek.16Aki hiszen és megkeresztelkedik, idvezül; aki pedig nem hiszen, elkárhozik.17Azokat pedig, akik hisznek, ilyen jelek követik: az én nevemben ördögöket/(démonokat)űznek; új nyelveken szólnak.18Kígyókat vesznek föl; és ha valami halálost isznak, meg nem árt nékik: betegekre vetik kezeiket, és meggyógyulnak.
Fejtsd ki számunkra kérlek, hogy ugye jól értjük mi itt egyszerű mezei halandók, hogy Jézus szerint fontos jele az Őt követőknek az, hogy démonokat űznek.
Pál apostol Jézus példáját és szavait imígyen követte:
Apcsel. 19.11.És nem közönséges csodákat cselekszik vala az Isten Pál keze által:12Annyira, hogy a betegekhez is elvivék az ő testéről a keszkenőket, vagy kötényeket, és eltávozának azoktól a betegségek, és a gonosz lelkek kimenének belőlök.13Elkezdték pedig némelyek a lézengő zsidó ördögűzők közül az Úr Jézus nevét hívni azokra, akikben gonosz lelkek valának, mondván: Kényszerítünk titeket a Jézusra, kit Pál prédikál.14Valának pedig némelyek Skévának, egy zsidó főpapnak fiai heten, akik ezt mívelik vala.15Felelvén pedig a gonosz lélek, monda: A Jézust ismerem, Pálról is tudok; de ti kicsodák vagytok?16És reájok ugorván az az ember, akiben a gonosz lélek vala, és legyőzvén őket, hatalmat vőn rajtuk annyira, hogy mezítelenen és megsebesülve szaladának ki abból a házból.
A sok démont kiűző Jézust már ismerik a gonosz szellemek e leírás szerint, és a szintén hasonlóan cselekvő Pálról is “tudnak”, vajon Rólad is tudnak már a démonok, mint Őket aktívan űző személyről, vagy azt mondják Rólad, hogy “ahh, Philipsz rendes srác, esze ágába sincs kiűznie minket, sőt, még azokat is ezerrel savazza, akik ezt még most is megteszik, vagy megpróbálják megtenni Jézus és Pál példája után 2000 évvel!?”
Kérünk mi, szerény padavánok, hogy ezt a részt is magyarázd meg Nekünk az Efézus 6.12-ből, vajon miért írja a keresztények elsődleges céljának a szellemiségekkel való hadakozást Jézus elhívott Pál nevű apostola, s miért teszi ezt vajon előrébb a test és vérrel szembeni hadakozásnál?:
“Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk, hanem a fejedelemségek ellen, a hatalmasságok ellen, ez élet sötétségének világbírói ellen, a gonoszság lelkei ellen, melyek a magasságban vannak.”
Annyi, de annyi ige foglalkozik még e témával, de elég lesz elsőre ennyit megmagyaráznod nekünk!
Szóval kérlek taníts Te minket, ne hagyatkozzunk csupán NS-ra, vagy más olyan felekezetek tanítóira, akik szintén űznek démonokat!