Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

A210 820 08 21 Creative Commons License 8 órája 0 0 70478

Köszönöm!

Előzmény: megaliner (70475)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 9 órája 0 0 70477

IE-46-71 (Škoda S100)

(Budapest régi képeken Facebook-csoport)

megaliner Creative Commons License 9 órája 0 0 70476

1982 volt a választó víz.

 

Nem minden megyei volán de pár megkezdte az átmatricázást.

 

A 19-es Győr-Sopron megye volt az első változtató.

 

A Volán csiga alatt :

Először csak Győr és Sopron.

 

Később már a Volán csiga alatt szerepelhetett,

 - Győr,

 - Sopron,

 - Kapuvár vagy Csorna erre nem emlékszem,

 - Mosonmagyaróvár,

 - és legutoljára Beled is.

 

Majd követték őket a többi megyék.

 

Akkoriban úgy mondták, hogy a "csinált" megyék feliratoztak át leghamarább..

Ezt arra értették, hogy az 1950-es megye átrendezés ellenére pár megyében dúlt az ősi ellenségeskedés.

 

Például :

 - 2-es Balassagyarmat és Salgótarján

 - 4-es Eger és Gyöngyös,

 - 7-es Jászberény és Szolnok,

 - 8-as Békéscsaba és Gyula,

 - 9-es Kecskemét és Baja,

 - 14-es Dunaújváros és Székesfehérvár***

 - 16-os Nagykanizsa és Zalaegerszeg,

 - stb.

 

 

*** A 14-nél nem ősi ellenségeskedésről volt szó, hisz Dunaújváros új város volt még akkor de mindenáron mutatni akarták, hogy Fehérváron kívül ők is valakik Fejér megyében.

 

A teherautók-buszok oldalán lévő Volán csiga alatt már szerepelhetett az új városnév.

De a teherautók plató oldalán vagy a busz belsejében csak egy cím szerepelhetett az adott vállalat hivatalos székhelye.

 

 

Előzmény: A210 820 08 21 (70473)
megaliner Creative Commons License 9 órája 0 0 70475

Igen.

Előzmény: A210 820 08 21 (70473)
Feyyaz TR Creative Commons License 10 órája 0 0 70474

Itt nálunk (Bács-Kiskun) mindvégig, kizárólag csak a Kecskemét volt a Volán csiga alá írva mindenhol, az 1984-es feloszlatás után is. 

(Egészen a Kunság Volán, /majd Bács Volán/ "bekövetkeztéig").

Előzmény: megaliner (70472)
A210 820 08 21 Creative Commons License 11 órája 0 2 70473

Akkor szintén ezek szerint, ha Volán 1-es volt a kocsi, akkor amíg kötelező volt a plató oldalán a név és a súlytábla, mindegyikre a Volán 1.sz. Vállalat  XIV. Mogyoródi út 32 lehetett felírva?

Előzmény: megaliner (70472)
megaliner Creative Commons License 14 órája 0 3 70472

Nem.

 

Sajnos nem.

 

Pont ez a baj.

 

A Tröszt évekig nem engedte, hogy megyén belül a megyeszékhely nevén kívül bármit is felírjanak a Volán csiga alá.

 

Például : Csongrád megyében minden busz, teherautó Volán csigája alá SZEGED volt írva, ha Csongrádi volt, ha Szentesi, ha Makói ha Szegedi.

S így a többi megyében is.

 

A végén 1982 (?)  után ezt már megengedték.

Főnökségi város nevét még akkor sem, de üzemegységét már fel lehetett írni.

 

---------------------------------------------------

 

Ezért az 1-es VOLÁN teherautóin minden kocsin a VOLÁN csiga alatt BUDAPST volt egészen a Volán Tröszt 1984-es feloszlatásáig.

Függetlenül attól, hogy budapesti üzemegységhez tartozott vagy Pest megyei üzemegységhez.

 

1984 után már emlékszem DABAS feliratra a billencs Skoda teherautón , s nyilván más feliratok (város nevek) is megjelentek a buszokon, teherautókon.

 

 

 

 

 

Előzmény: A210 820 08 21 (70471)
A210 820 08 21 Creative Commons License 15 órája 0 1 70471

Köszönöm ezt is, meg ha még találsz valamit, azt is!

Gondolom, aminek az ajtajára Budapest volt írva, az a fővárosban is volt, nem Pest megyében.

Előzmény: megaliner (70469)
Wrecker-Wrecker Creative Commons License 17 órája 0 2 70470

 

FE 03-45

 

 

megaliner Creative Commons License 20 órája 0 2 70469

Keresem.

Valahol meg volt a 14 üzemegység felsorolása.

Ebből 5-7 (?) lehetett Budapesten.

 

Ahol biztosan sok Skoda billencs volt az :

 - Vác,

 - Dabas,

 - Kiskunlacháza,

 - Gödöllő,

 - valahol a Csepel szigeten de még nem a Szállítók útján,

 -  és amik nem jutnak eszembe.

 

Azt tudom, hogy az 1/5 volt a Táblás utca "kicsi" kocsik üzemegysége....................:-)))

 

 

Előzmény: A210 820 08 21 (70468)
A210 820 08 21 Creative Commons License 20 órája 0 1 70468

Köszi, pedig benned bíztam. Nekem elsőre a Pillangó utca, meg a Zay utca ugrott be, mint telephely, de ezekben csak ZIL volt, illetve Óbudán Kamaz is.

Előzmény: megaliner (70467)
megaliner Creative Commons License 20 órája 0 2 70467

Sokhoz.

 

Az akkori 24 Volán társaságból az 1-es Volán azon kevesek közé tartozott mely tiszta profilú volt.

Azaz csak teher fuvarozással foglalkozott.

 

Ha jól emlékszem 14 üzemegységük volt Budapesten és Pest megyében.

 

A külső feliratozásuk megegyezett.

Abból telephelyre következtetni nem lehetett.

 

Néha, pár évente próbálkoztak olyan dolgokkal, hogy a hátfalra vagy festettek kicsi számokat a nagy 1-es mellé, alá vagy valamilyen jeleket.

Négyzet, háromszög, kör stb.

 

Ez a társaságon belüli megkülönböztetésre volt jó.

Nem terjedt el, nem vált általánossá és 3-4 évente hol használták, hol nem.

 

 

 

 

Előzmény: A210 820 08 21 (70465)
pumukli89 Creative Commons License 2 napja -1 4 70466
Előzmény: Wrecker-Wrecker (70464)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2 napja 0 1 70465

Urak, meg tudná valaki mondani, hogy cím szerint a Volán melyik budapesti üzemegységéhez tartoztak a Skoda-Liaz billencsek?

 

Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2 napja 0 1 70464

 

FG 62-06

 

 

megaliner Creative Commons License 2 napja 0 2 70463

Latviják fekete rendszámmal !

 

Igen ritka.

 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (70462)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja 0 1 70462

Hotel Budapest.

GC-18-62 & GC-18-63 (mindkettő RAF-977 Latvija)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja 0 1 70461

Porolás.

NI-77-43 (Lada 1600)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja 0 1 70460

MA-54-47 (Nysa 522)

 

MA-96-44 (Mitsubishi L300)

D 20 Creative Commons License 5 napja 0 0 70459

Szerbusz!

 

A hozzáértőbbek majd kijavítanak, de szerintem két betű négy számra -főleg, hogy nem is biztosan ismert- keresni eléggé valószínű, hogy manapság már nem jár sikerrel.

 

Szeretném kérni, hogy nappal próbáld újrafotózni a busz fényképét!

 

A nép számára elérhető adatbázisban ennek a rendszáma sem szerepel, de megpróbálom lenyomoztatni...

Előzmény: cz472 (70458)
cz472 Creative Commons License 5 napja 0 2 70458

Sziasztok,

Remélem, nem gond, hogy ide teszem fel ezt a kérdést.
Szeretnék újra forgalomba helyezni egy motort, ami ’90 előtt, még a régi rendszámmal volt utoljára forgalomban.
Az adásvételnél a forgalmi engedélye nem került elő, és egy rossz rendszám lett megadva(valószínűleg fel lettek cserélve a számok), így nem kapom meg a nyilvántartóból a forgalomba helyezéshez szükséges információkat.
Esetleg lenne bárkinek valamilyen ötlete, hol lehetne még a régi rendszámnak utánanézni/kutatni?
Az előző tulaj sajnos már elhunyt, az ismerősöket megkérdeztük…

És hogy a fórum témájához is hozzájáruljak:

CN-46-28 Trabant 601(kep nelkül)

BV-18-24 Ikarus, valahol Grazban

 

Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 napja 0 2 70457

Tebimpex Kupa.

UE-26-25 (Trabant 601)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 napja 0 1 70456

Őszi körút.

JA-06-13 (Moszkvics 407)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 napja 0 1 70455

Autópiacon.

IG-33-71 (Volga GAZ M-21)

varjúistván Creative Commons License 5 napja 0 2 70454

"A kilencvenes években , mikor levetítették a tv-ben ezt a filmet , előtte volt egy stúdió beszélgetés , ahol a Kibédi Ervin is jelen volt . Emlékeim szerint azt mesélte, hogy nem is volt soha jogosítványa , ezt a záró jelentet is úgy vették fel , hogy a műszerfal alá befeküdt egy ember , aki nyomogatta arra a pár méterre a pedálokat ! :)"

 

Így volt! 

Előzmény: Nézelödő (70450)
Desgrévres Creative Commons License 5 napja 0 4 70453

 

BU-21-76. Bp. II. Szilágyi E. fasor (Kocsis András képe)

 

 

UY-03-09 és IC-46-08. Siófok (Lehoczky Dezső képe).

 

Corvair65 Creative Commons License 6 napja 0 0 70452

Köszönöm szépen, ez is sok kérdést megválaszol!

 

Nézelödő: Köszönöm a kiegészítést és a képeket! Szerény elvtárs lehetett, aki 2 ajtóval is beérte. :)

 

Nekem egy kicsit jobb minőségben van meg a film. Amikor elsétál a kocsi előtt és árnyékot vet a rendszámra, nekem C-snek tűnik, de nem mernék rá megesküdni, hogy tényleg az.

 

A jelvényeket észre sem vettem, pedig láttam vagy 20x. A sztori nagyon jó, ezt nem tudtam. :)

Előzmény: negyesi_pal (70444)
Nézelödő Creative Commons License 6 napja 0 2 70451

A köznyelv persze minden '55 - '57-es Chevy-t Bel Air-ként emleget, '58-tól pedig Impalaként.

 


Tegyük hozzá tévesen . Az '58-es modellévtől megjelent Impala kivitelek csak kupé és cabrio kivitelben voltak elérhetők .

 

Az '59 -es modell évtől jelent meg ez a felszereltség és név  a négyajtós karosszéria változatnál is . 

Az elvtársak a négyajtós változatokat használták , mert abból lehetett könnyedén ki -be szállni ! 

 

De azért erre sem lehet mérget venni ! :)

 

https://www.facebook.com/photo/?fbid=869078756479117&set=a.869078703145789

 

Előzmény: Corvair65 (70443)
Nézelödő Creative Commons License 6 napja 0 2 70450

3. A 2betű4szám weboldalon az összes "Bel Air" állami rendszámmal szerepel, "magános" rendszámmal szerintem csak a Kibédi Ervin '57-esét láttam a Kár a benzinért című filmben.

 


Azon lehet látni a rendszámot ? Vagy ez egy rossz minőségű másolat ?

 

https://m.ok.ru/video/1207355181712

 

Egyébként az is állami kocsi (volt ) , a motorháztetőn látható szépen felfúrva két Balesetmentesen közlekedésért kapott hűtőrács jelvény , de olyan amit a hivatásos sofőrök kaptak .

 

A kilencvenes években , mikor levetítették a tv-ben ezt a filmet , előtte volt egy stúdió beszélgetés , ahol a Kibédi Ervin is jelen volt . Emlékeim szerint azt mesélte, hogy nem is volt soha jogosítványa , ezt a záró jelentet is úgy vették fel , hogy a műszerfal alá befeküdt egy ember , aki nyomogatta arra a pár méterre a pedálokat ! :)

 

 

Előzmény: Corvair65 (70443)
negyesi_pal Creative Commons License 6 napja 0 5 70449

"Négyesi Palinak meg tudása van ugyan erről.

 

Egyértelmű, hogy Négyesi Pali minden mondata megalapozottan veri az én soraimat.

Ehhez kétség se férjen."

 

Kedves vagy, de azért csak óvatosan. Ez az egész magyar motorizáció-történet egy halom borzalom. A Közlekedéstudományi Egyesület megbízásából nemrég írtam egy tanulmányt erről - mármint a forráskutatás buktatóiról. Nagyjából nincs olyan tény, amelyről ne derült volna ki az elmúlt 20-25 évben, hogy nem pont úgy volt. Első autó érkezése? Azt hittem 1896. július 20- kiderült, hogy 1892. november. Hány darab készült a Csonka-féle postai csomagszállítóból 1905-1911 között? Az általánosan elfogadott válasz szerint 91. Na ez az a szám, ami biztos nem stimmel, de lehetetlen megmondani, hogy pontosan mennyi. És még hosszasan lehetne folytatni a sort.

Úgyhogy az utóbbi pár évben igyekszem tartózkodni a kijelentő mondatoktól. Ha van valószínűleg megbízhatónak tartható dokumentum, azt megmutatom.

(És ezért vagyok bajban ha arra terelődik a szó, és sajnos szokott oda terelődni a szó, hogy mi is készült Aradon az autógyárban 1909-1915 között)

 

Előzmény: megaliner (70445)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!