Keresés

Részletes keresés

Kront Creative Commons License 6 órája 0 0 106385

Wizz-es CC-sok már csak minket emlegetnek, a környező (európai) országok már leszoktak róla. és mi sem csináljuk már transzatlanti járatokon, mert jellemzően az olyan utasok már több nemzetközi járaton szocializálódtak korábban. a diszkontokon dívik még a szokás, ahova jellemzően 1-2 hazai iroda értékesíti a teljes csövet hazai utasok részére.

Előzmény: Degeczi (106384)
Degeczi Creative Commons License 9 órája 0 0 106384

Egyáltalán nem hungarikum

Előzmény: Kront (106383)
Kront Creative Commons License 11 órája 0 0 106383

:)

 

repülős körökben igazi hungarikumnak tartják. a cabin crew kifejezetten kínosnak érzi, a pilóták meg a zajszűrős füles miatt még akkor sem hallanák meg, ha áthallatszana az ajtón. jellemzően a CC szokta nekik utólag elmondani, ha már kiürítették a gépet.

Előzmény: heted7 (106381)
feketefelhoo Creative Commons License 12 órája 0 0 106382

Én inkább alá tippeltem volna :)

 

Azért az egy dolog, hogy papíron milyen oldalviszonyú a szárny, ha közben tele van szegeccsel, meg lemezlapolással.

Előzmény: Kront (106380)
heted7 Creative Commons License 17 órája 0 0 106381

Most láttam egy viccet:

Mostantól nem ciki leszállás után tapsolni, ha Boeingen utaztál :)

Kront Creative Commons License 20 órája 0 0 106380

9.3-as siklószám. hozza a papírformát a kategóriában. ránézésre, a nagy oldalviszonyú szárny miatt, valamivel jobbra tippeltem.

Előzmény: feketefelhoo (106378)
Syracusa Creative Commons License 22 órája 0 0 106379

Jöttem át fák felett/között ilyen közel és behúztam közben a saját se**emet is, na de sokkal jobb siklószámmal.
Szóval ja. Tudtam hogy végül beért, de amikor láttam, nehezen hittem el.

Előzmény: feketefelhoo (106378)
feketefelhoo Creative Commons License 23 órája 0 0 106378

Egész jól siklik :)

Előzmény: Syracusa (106376)
heted7 Creative Commons License 25 órája 0 0 106377

Erre szokták mondani, hogy nem raktam volna közé. Huhh, ez közel volt, nagyon.

Előzmény: Syracusa (106376)
Syracusa Creative Commons License 26 órája 0 1 106376

Egy Cessna Turbo Centurion II. motor nélkül maradt Bankstownban a megközelítés alatt. 
Egy kopterről felvették, szép mentés. Ha kidobja a futót, biztosan fennakad:

 

https://www.youtube.com/watch?v=FrSb18oG5YU

A210 820 08 21 Creative Commons License 1 napja 0 0 106375

Értem, köszönöm!

Előzmény: Kront (106374)
Kront Creative Commons License 1 napja 0 2 106374

összesen annyit írtak, hogy idő előtti kupola nyitás. ez történhetett bárhogy. pl. az ugró kifordult, hogy kimásszon a dúcra és kikapta a szél az ernyőjét. ilyenkor ő még bent maradhatott a gépen vagy áll a dúcon, nem feltétlenül lóg az ernyőn a levegőben. az is lehet, hogy a kupola nekicsapódott a farok résznek, kiakasztotta/deformálta a magassági kormányt, majd ment tovább, kirendezte magát és azzal szállt le az ugró. a legvalószínűbb persze, hogy az ugró ilyenkor leoldja az összegabalyodott főernyőt (nem kell kibújnia belőle, csak a megoldástól függően 1-2 tépőzáras fogantyút kell meghúzkodnia magán, amitől leválik róla az ernyő a hevederzetével együtt) és utána a mentőernyővel száll le.

Előzmény: A210 820 08 21 (106373)
A210 820 08 21 Creative Commons License 1 napja 0 0 106373

Köszi, ez egyre jobb. Ha oda belenyílt egy ernyő, akkor annak a másik végén húzhatta magával az ugrót, akinek ki kellett bújni a főernyőből és mentőernyővel landol, ugye?

Előzmény: Kront (106371)
Kront Creative Commons License 1 napja 0 0 106372

úgy tűnik ez is a CAT számlájára írható. ebből adódóan nehezen érthető, amit a szingapúri hatósági szóvivő kommunikál: rászállnak a pilótákra, hogy miért nem égett az öv tabló, miért engedtek felszolgálni... (persze, ha nagyon akarjuk, azért értjük)

Előzmény: trizs77 (106370)
Kront Creative Commons License 1 napja 0 0 106371

egymotoros gépeknél eje ugratás közben (folyamatos fel- és leszállás, terhelt gép, a repülés idejének jelentős része kis magasságon) elő szokott fordulni "ez meg az", nem egy tipikus útvonal repülés, ezért nem ritka, hogy a pilóta már beöltözve ül a székében, felkészülve arra, hogy gyorsan el tudja hagyni a gépet. az első hírek szerint ugratás közben belenyílt az ugró ernyője a farok részbe, irányíthatatlanná téve a gépet. a pilóta megvárta, míg minden ugró elhagyja a Cessnat, majd követte őket.

Előzmény: A210 820 08 21 (106368)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 106370

Halott hála Istennek nincs.

De 6+6 = 12 fő sérült van.

 

https://24.hu/kulfold/2024/05/26/turbulencia-qatar-airways-dublin-serultek/

 

 

XANTIi Creative Commons License 1 napja 0 0 106369

Szinte 100%, hogy eje csapat volt. Civil utasozásnál nincs ernyő. Pláne nem ugráskészen felvéve, becsatolva. Piszok mákjuk volt az biztos.

Előzmény: A210 820 08 21 (106368)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2 napja 0 0 106368

Először azt hittem, valahol félrecsúszott ez a hír és maga a gép jött le mentőernyővel, de a roncs nem ezt mutatja.

Vajon eje ugratás volt, vagy ott mindenki ernyővel a hátán utazik? Még akkor is érdekes, hogy még a pilóta is bele tudott bújni egybe.

Előzmény: XANTIi (106366)
p a c k 4 0 1 Creative Commons License 2 napja 0 1 106367

Tegnapi szomorú hír:

HA-TUB

https://aviation-safety.net/wikibase/388331

 

XANTIi Creative Commons License 2 napja 0 1 106366
martinaxe7 Creative Commons License 2 napja 0 0 106365
Kront Creative Commons License 4 napja -2 3 106364

ha feltalálsz egy olyan berendezést, ami képes a CAT-et előrejelezni (clear air turbulence), akkor szólj, eladjuk a munkahelyemnek és életünk végéig nem kell többet dolgozni.

 

még a kialakulásának okára is számos meteorológiai teória és azok kombinációja létezik. jelenleg még jósolni sem nagyon lehet hol alakul ki. a ma használatos radarokon elektromos kisüléseket meg különféle halmazállapotú víztartalmat lehet detektálni/megjeleníteni. CAT-nél egyik sincs.

Előzmény: shu14 (106361)
feketefelhoo Creative Commons License 4 napja -1 0 106363

Azért egy zivatarcella nem ugrik csak úgy elő a semmiből.

Előzmény: V.Gy. (106362)
V.Gy. Creative Commons License 4 napja -1 0 106362

Valami olyan volt a tiktokos videóra írva (lásd sajtóhírek topik), hogy gyorsan kifejlődő volt a zivatarcella. Bár persze attól még nem fél perc alatt veszi körül a repellőt.

Előzmény: shu14 (106361)
shu14 Creative Commons License 5 napja -2 1 106361

Számomra a jelzés kikapcsolása annyit konstatál, hogy eddig semmi gond, dőljenek hátra. Még véletlenül se hagyjuk kikapcsolva 10 órás út alatt se. Kivéve a 2 rötyi/út, annyi kell a lábmozgatás miatt is. Akkor belefutni ebbe hatalmas pech.

 

Másfelől azért durva, hogy ezeket a fejlett radarok ellenére se tudják elkerülni. Legalább a légörvény közepét.

Előzmény: V.Gy. (106360)
V.Gy. Creative Commons License 5 napja -1 2 106360

Nem akarok senkit bántani, de sose értettem repüléskor, ha kialudt az övjelzés, miért csatolták ki magukat az emberek rögtön, akkor is, ha az égvilágon sehova nem mentek el a helyükről?? Nehogy már az az öv kényelmetlen legyen. Még csak nem is olyan, mint a nőknek a kocisiban a biztonsági öv. Miért kell akkor kikapcsolni? Én mindig bekapcsolva tartottam, na jó, nekem fórom van, én olvasom ezt a fórumot. :-D

Előzmény: Yorg365 (106359)
Yorg365 Creative Commons License 2024.05.21 -1 0 106359

Súlyos turbulencia: egy halott és harminc sebesült egy London-Szingapúr járaton

 

Egy ember meghalt, 30-an pedig megsebesültek a Singapore Airlines Londonból Szingapúrba tartó járatán egy súlyos turbulencia miatt. A repülőgépnek délután kényszerleszállást kellett végrehajtania Thaiföldön.

Syracusa Creative Commons License 2024.05.21 -1 0 106358

Valami hegyi faluban készült korábbi, újra előszedett sajtóképen azzal közlekedett, talán azért .
De az első hírekben ahol típust is olvastam/hallottam egy régi Bell volt.

Előzmény: martinaxe7 (106357)
martinaxe7 Creative Commons License 2024.05.20 -1 0 106357

Tegnap még mintha MI-171-ről írtak volna.

 

Ma Bell 212

Előzmény: Syracusa (106356)
Syracusa Creative Commons License 2024.05.20 -1 1 106356

Várható volt a helyszíni képek alapján. Onnantól hogy besüllyedtek az inverz alá a tejfölbe azon a terepen, szinte semmi esélyük nem volt vezetten kényszerleszállni vagy akár nagyjából egy darabban tartani a koptert.

Előzmény: martinaxe7 (106352)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!