Akkor tulajdonképpen a lámpás forgalomirányítást kellene megreformálni, hogy a szemből érkezőknek ne legyen egyszerre zöld. Elfuserált egy megoldás és kódolva van benne a baleset. Amíg csak a helyiek járnak arra, addig túl nagy baj nem lenne, mert ismerik. De egy idegen nem feltétlenül tudja, hogy a szemből érkezőnek is akkor lesz zöld. Így aztán egy balra kanyarodó ha elindul, miközben szemből lendületből jön egy másik, aki meg egyenesen menne, akkor azok középen találkozni fognak. Debrecenben a Metro előtt is ilyen forgalomirányítás volt, hát akadt is baleset bőven. Ott bonyolította a helyzetet a nagy forgalom és az, hogy a 33-as főút 2x2 sávos azon a részen. Ja és ez még megspékelve vasúti átjáróval is.
A google mapson látszik a kereszteződés. Ebből az irányból a belső sávból egyenesen és balra lehetett menni. Szemből egyenesen, jobbra vagy balra. A képen már a módosított kereszteződés látható és egyik irányból sem engedik szembe a forgalmat egymással.
Elcseszett egy valami. Részben telezöldes, de a szembe irányt egyszerre engedi. A 470-es irány a Petőfi felöli kanyarodón sima macisajt, besoroló sáv nélkül. Itt a kanyarodók nem szokták figyelni a balról, zöldön keresztül érkezőket és menekülési, korrigálási lehetőség a padkák miatt nem nagyon van.
Csak gépjárműves, tehát nem biciklis, mint a 4 sávosított 47-es Szeged és Hódmezővásárhely között, az is Vmax 100-as - ahol épp nem raktak be 60-as lassújelet buszmegálló miatt, vagy körforgalmat.
.....".....A Zombor és Nagykikinda közötti utat olyan állami útnak tervezik, amelyen csakis gépjárművek közlekedhetnek, a sebességkorlátozás 100 kilométer lesz óránként, és négy darab 3,5 méter széles sáv épül majd...."
----------------------------------------
Nem ismerem a szerb KRESZ-t.
De ott külön ki kell hangsúlyozni egy újságcikkben, hogy az AUTÓÚT-on csak gépjárművek közlekedhetnek ?
Mégis mire gondolt a költő amikor ezt mondatot leírta ?
Ne menjen rajta hosszában óvodás csoport, vagy ne tereljenek rajta juh nyájat ?
Gyorsforgalmi út: "A Zombor és Nagykikinda közötti utat olyan állami útnak tervezik, amelyen csakis gépjárművek közlekedhetnek, a sebességkorlátozás 100 kilométer lesz óránként, és négy darab 3,5 méter széles sáv épül majd." https://becejskidani.co.rs/vajdasag-mosolya-obecset-is-erinti/
Kis kiegészítés: Szerbiában a Vajdaság belsejében a román határtól (Temesvár alatt) egészen Hercegszántóig már most épül (kínai pénzből/munkásokkal) a "Vajdaság mosolya" fantázianevű autópálya. Ez a Duna-híddal elvileg el tudja hozni a szerb teherforgalmat az M6 felé. Persze az más kérdés, hogy Tompától Jánoshalma - Szekszárd magasságában az M9 is el tudná - ez is tervezés alatt van. Kérdéses a Gemencen (Natura2000) átvezető 55-ös Baja - Bátaszék út jövőbeni sorsa - ez a teherforgalom miatt kb. botrányos állapotú (forgalom + útviszonyok)
Az, hogy hol építünk folyami hidat mindíg is éles viták tárgya volt.
Szakmai viták és laikusok vitái.
Már a XIX század végén is, azóta is.
Indokolták már sok mindennek a mohácsi híd építését.
Az egyik leggazdagabb magyar közeli vágóhídjának kiszolgálásával és mással is.
Most épp a balkáni kamion forgalom részbeni el- és átterelése az egyik indok.
Inkább divat indok.
ilyenkor tegyük fel a kérdést, hogy mi van ha a három kívánságot teljesítő aranyhalakla teljesíti ?
2025.július 1-re ott áll készen az új Mohácsi híd + 2x2 sávos út Mohácstól az M6-ig + 2x1 sávos új autóút Mohácstól az 53-as útig ?
A Szerbiából évente belépő sok százezer kamion mekkora hányada dönt úgy Szabadkánál, hogy nem Röszke és az M5 felé megy tovább hanem Kelebia felé és az 53+ új út + Mohácsi új híd + m
-os pályán fog közlekedni ?
Nyilván lesznek ilyenek.
de ez elé zsákutca.
Ugyanis az M6-n ugyanúgy fel kell jönnie ha haladni akar mint az M5-n és Budapest déli határában az M0-n tud áttérni az M1-re.
És itt van az eb elhantolva.
Ameddig nem épül meg a Győr-Székesfehérvár - Pentele híd autópálya vagy autóút addig az ilyen beruházások csak a halottnak a csók szintjét érik el.
Ha tényleg segíteni akarnak a Budaörs-Tata-Hegyeshalom közötti kamion vonatokon akkor nem harmadik sáv kell az M1-re hanem egy Budapestet ki- és elkerülő északnyugat- délkelet autóút vagy autópálya.
Mondjuk egy Győr-Székesfehérvár - Pentele híd - Soltvadkert észak - M5 és M43 találkozási pont.
Ami valóban észak felé terel, de nem eléggé. Ez a mohácsi híd egy fehér elefánt... abból a pénzből (és még plusz) a Szent László hidat kellett volna megcélozni az 55-össel Domaházától vagy az M43-tól.
Ezt most utólag a politikus, kampány gyűléseken próbálja magyarázni, hogy miért.
Ilyen alapon azt is mondhatta volna, hogy ha nem épül meg az új híd akkor a búbosblankák által fogyasztott pakisztáni lepkék eltűnnek a környékről és világvége jőőő, tehát kell a híd.
Politikusi mondatokban nem kell se rációt se értelmet keresni.
Amúgy szerintem jó dolog ha megépül a híd ha már a Váci Duna híd engedélyeit harmadszor vagy negyedszer is elbukták.
Az 53-as úttal kapcsolatban elmondta, hogy a következő három évben „gigantikusan” meg fog nőni az a kamionforgalom, amely Kiskunhalason és Baján keresztül megy északra. Mint mondta, ezért építik a mohácsi Duna-hidat, hogy a forgalmat az M6-os autópályára tereljék. „Vagy építünk egy autópályát Szekszárd és Kelebia között , vagy a másik megoldás – ami a minimumprogram –, hogy Kiskunhalasnál építünk egy elkerülőt” – vázolta fel.
Először is mitől fog most gigantikusan megnőni a kamionforgalom az 53-ason?
Aztán ennek az elvezetésére azt még értem, hogyha épülne egy Szekszárd-Kelebia autópálya, az rávezetné őket az M6-ra.
De egy hasonló keresztirányú összekötés nélkül a mohácsi híd az miben segítene? Illetve ha úgyis ott van a szekszárdi híd, akkor ehhez minek a mohácsi?
Általában az építésnél nincs elég idő a földtöltés konszolidációjára. A felüljáró merev, de a töltés még évekig tömörödik, süpped. Szolnoknál az elkerülőn a vasúti felüljárót még 20-25 évvel az építés után is javítgatni kellett.
Ha jól emlékszek tavaly februárban adták át a 33-as főút 2x2 sávosított szakaszát az M35 és a Látóképi csárda között. Vele együtt a felüljárót ami a 108-as vasútvonal fölött ível át. Már hónapok óta a hídpálya és töltésen lévő útszakasz között olyan szintkülönbség lett, hogy majd elharapja az ember a nyelvét. Na, most mindkét oldalon a hídpálya mindkét végén félpályás lezárás van és javítják az úthibát. Szerintem egy árnyalatnyival többet kellene bírni egy új építésű felüljárónak.
Remélem iróniának szántad. Egyébként Baja - Bátszék között az útfelújítással együtt tervben volt egy párhuzamos kerékpárút létesítése, aminek már a tervezését is vélhetően elsodorták a megszorítások.