Keresés

Részletes keresés

Bosanac Creative Commons License 6 napja 0 0 57050

Lefordítja az, csak át kell állítani az automatikusan/hibásan észlelt angol nyelvet bosnyák/horvátra.
Sajnos útnyitás csak szeptemberben.

 

Előzmény: trizs77 (57049)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 57049

A google nem fordítja le...................:-(((

Előzmény: Troll Heyerdahl (57048)
Troll Heyerdahl Creative Commons License 2025.06.14 0 4 57048
Landsmann_ Creative Commons License 2025.06.11 0 0 57047

Reggel a rádióban ismét szó volt az M47-ről. Azt mondták, a tervek jövőre készülnek el és utána indulhat a kivitelezés.

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2025.06.11 0 1 57046

A tegnapi tapasztalatok alapján... hát... az 51-es látott már szebb napokat.

Landsmann_ Creative Commons License 2025.06.08 0 1 57045

Akkor tulajdonképpen a lámpás forgalomirányítást kellene megreformálni, hogy a szemből érkezőknek ne legyen egyszerre zöld. Elfuserált egy megoldás és kódolva van benne a baleset. Amíg csak a helyiek járnak arra, addig túl nagy baj nem lenne, mert ismerik. De egy idegen nem feltétlenül tudja, hogy a szemből érkezőnek is akkor lesz zöld. Így aztán egy balra kanyarodó ha elindul, miközben szemből lendületből jön egy másik, aki meg egyenesen menne, akkor azok középen találkozni fognak. Debrecenben a Metro előtt is ilyen forgalomirányítás volt, hát akadt is baleset bőven. Ott bonyolította a helyzetet a nagy forgalom és az, hogy a 33-as főút 2x2 sávos azon a részen. Ja és ez még megspékelve vasúti átjáróval is. 

https://www.google.com/maps/@47.5443966,21.5804561,3a,75y,19.17h,89.4t/data=!3m7!1e1!3m5!1sqhOok7hq-kTCcSgFov2Gtw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D0.599604621434807%26panoid%3DqhOok7hq-kTCcSgFov2Gtw%26yaw%3D19.16601651643049!7i16384!8i8192!5m1!1e1?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYwNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

A google mapson látszik a kereszteződés. Ebből az irányból a belső sávból egyenesen és balra lehetett menni. Szemből egyenesen, jobbra  vagy balra. A képen már a módosított kereszteződés látható és egyik irányból sem engedik szembe a forgalmat egymással. 

Előzmény: Vetesi75 (57044)
Vetesi75 Creative Commons License 2025.06.08 0 0 57044

Elcseszett egy valami. Részben telezöldes, de a szembe irányt egyszerre engedi. A 470-es irány a Petőfi felöli kanyarodón sima macisajt, besoroló sáv nélkül. Itt a kanyarodók nem szokták figyelni a balról, zöldön keresztül érkezőket és menekülési, korrigálási lehetőség a padkák miatt nem nagyon van.

Előzmény: Landsmann_ (57043)
Landsmann_ Creative Commons License 2025.06.05 0 0 57043

Szerintem nem fér el. De ott lámpás forgalom irámyítás van, mégis baleseteznek? MIkor suliba jártam Békjéscsabára, akkor még lámpa sem volt.

Előzmény: taresz2 (57042)
taresz2 Creative Commons License 2025.06.05 0 0 57042

segítsetek kérlek

ebben a kereszteződésben: 46.76460789124034, 21.13606812748988

lehet körforgalmat csinálni?

kamionforgalom is van

nem tudom mekora helynek kell lenni, milyen átmérő szükségek minimum?

évente 10 baleset van legalább

sirdavegd Creative Commons License 2025.06.04 0 0 57041

Csak gépjárműves, tehát nem biciklis, mint a 4 sávosított 47-es Szeged és Hódmezővásárhely között, az is Vmax 100-as - ahol épp nem raktak be 60-as lassújelet buszmegálló miatt, vagy körforgalmat.

Előzmény: trizs77 (57037)
trizs77 Creative Commons License 2025.06.04 0 0 57040

Akkor a szerb szabályozás szerint ezek is felhajthatnak arra a tervezett útra ?

Előzmény: RadiX (57038)
RadiX Creative Commons License 2025.06.04 0 0 57039

persze definíció szerint az is gépjármű, de mégis ezt szokták rajta érteni

Előzmény: RadiX (57038)
RadiX Creative Commons License 2025.06.04 0 1 57038

lassú jármű: traktor, kombájn, segédmotoror kerékpár

Előzmény: trizs77 (57037)
trizs77 Creative Commons License 2025.06.04 -1 1 57037

.....".....A Zombor és Nagykikinda közötti utat olyan állami útnak tervezik, amelyen csakis gépjárművek közlekedhetnek, a sebességkorlátozás 100 kilométer lesz óránként, és négy darab 3,5 méter széles sáv épül majd...."

 

----------------------------------------

 

 

Nem ismerem a szerb KRESZ-t.

 

De ott külön ki kell hangsúlyozni egy újságcikkben, hogy az AUTÓÚT-on csak gépjárművek közlekedhetnek ?

 

Mégis mire gondolt a költő amikor ezt mondatot leírta ?

 

Ne menjen rajta hosszában óvodás csoport, vagy ne tereljenek rajta juh nyájat ?

 

 

Bosanac Creative Commons License 2025.06.03 0 1 57036

Gyorsforgalmi út: "A Zombor és Nagykikinda közötti utat olyan állami útnak tervezik, amelyen csakis gépjárművek közlekedhetnek, a sebességkorlátozás 100 kilométer lesz óránként, és négy darab 3,5 méter széles sáv épül majd."
https://becejskidani.co.rs/vajdasag-mosolya-obecset-is-erinti/

Előzmény: trizs77 (57035)
trizs77 Creative Commons License 2025.06.01 0 0 57035

"Vajdaság mosolya" fantázianevű autópálya.

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

ez valóban autópálya lesz, vagy 2x2 sávos autóút ?

Bosanac Creative Commons License 2025.06.01 0 2 57034

Kis kiegészítés:
Szerbiában a Vajdaság belsejében a román határtól (Temesvár alatt) egészen Hercegszántóig már most épül (kínai pénzből/munkásokkal) a "Vajdaság mosolya" fantázianevű autópálya. Ez a Duna-híddal elvileg el tudja hozni a szerb teherforgalmat az M6 felé.
Persze az más kérdés, hogy Tompától Jánoshalma - Szekszárd magasságában az M9 is el tudná - ez is tervezés alatt van.
Kérdéses a Gemencen (Natura2000) átvezető  55-ös Baja - Bátaszék út jövőbeni sorsa - ez a teherforgalom miatt kb. botrányos állapotú (forgalom + útviszonyok)

Előzmény: trizs77 (57032)
trizs77 Creative Commons License 2025.06.01 0 1 57033

Messze történt.

 

Egy emeletes híd, alul vasút, felül közút összeomlott.

 

https://liner.hu/megdobbento-incidens-halalos-baleset-oroszorszag/

 

Pont akkor amikor alul egy személyvonat haladt.

Felülről nehéz teherautók omlottak/zuhantak az alul menő személy vagonokra.

trizs77 Creative Commons License 2025.06.01 0 4 57032

Az, hogy hol építünk folyami hidat mindíg is éles viták tárgya volt.

 

Szakmai viták és laikusok vitái.

 

Már a XIX század végén is, azóta is.

 

Indokolták már sok mindennek a mohácsi híd építését.

Az egyik leggazdagabb magyar közeli vágóhídjának kiszolgálásával és mással is.

Most épp a balkáni kamion forgalom részbeni el- és átterelése az egyik indok.

Inkább divat indok.

 

ilyenkor tegyük fel a kérdést, hogy mi van ha a három kívánságot teljesítő aranyhalakla teljesíti ?

2025.július 1-re ott áll készen az új Mohácsi híd + 2x2 sávos út Mohácstól az M6-ig + 2x1 sávos új autóút Mohácstól az 53-as útig ?

 

A Szerbiából évente belépő sok százezer kamion mekkora hányada dönt úgy Szabadkánál, hogy nem Röszke és az M5 felé megy tovább hanem Kelebia felé és az 53+ új út + Mohácsi új híd + m

-os pályán fog közlekedni ?

 

Nyilván lesznek ilyenek.

de ez elé zsákutca.

Ugyanis az M6-n ugyanúgy fel kell jönnie ha haladni akar mint az M5-n és Budapest déli határában az M0-n tud áttérni az M1-re.

 

És itt van az eb elhantolva.

 

Ameddig nem épül meg a Győr-Székesfehérvár - Pentele híd autópálya vagy autóút addig az ilyen beruházások csak a halottnak a csók szintjét érik el.

 

Ha tényleg segíteni akarnak a Budaörs-Tata-Hegyeshalom közötti kamion vonatokon akkor nem harmadik sáv kell az M1-re hanem egy Budapestet ki- és elkerülő északnyugat- délkelet autóút vagy autópálya.

 

Mondjuk egy Győr-Székesfehérvár - Pentele híd - Soltvadkert észak - M5 és M43 találkozási pont.

 

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (57031)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2025.05.31 0 0 57031

OK... sorry... ezt nem láttam még...

Előzmény: trizs77 (57029)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2025.05.31 0 1 57030

Ami valóban észak felé terel, de nem eléggé. Ez a mohácsi híd egy fehér elefánt... abból a pénzből (és még plusz) a Szent László hidat kellett volna megcélozni az 55-össel Domaházától vagy az M43-tól.

Előzmény: trizs77 (57027)
trizs77 Creative Commons License 2025.05.31 0 2 57029

Eldöntötték, hogy Mohácson épül híd.

Pont.

 

Ezt most utólag a politikus, kampány gyűléseken próbálja magyarázni, hogy miért.

 

Ilyen alapon azt is mondhatta volna, hogy ha nem épül meg az új híd akkor a búbosblankák által fogyasztott pakisztáni lepkék eltűnnek a környékről és világvége jőőő, tehát kell a híd.

 

Politikusi mondatokban nem kell se rációt se értelmet keresni.

 

Amúgy szerintem jó dolog ha megépül a híd ha már a Váci Duna híd engedélyeit harmadszor vagy negyedszer is elbukták.

 

 

 

 

Előzmény: ifj Nagy Gábor (57028)
ifj Nagy Gábor Creative Commons License 2025.05.31 0 0 57028

Köszi, de ez egyik kérdésemre se válasz. ;-)

Előzmény: trizs77 (57027)
trizs77 Creative Commons License 2025.05.31 0 0 57027

Baján már évek óta van elkerülő út.

Előzmény: ifj Nagy Gábor (57026)
ifj Nagy Gábor Creative Commons License 2025.05.31 0 1 57026

Sziasztok!

 

Segítsetek már értelmezni az alábbi cikkből:

 

https://index.hu/belfold/2025/05/30/lazar-janos-lazarinfo-epitesi-es-kozlekedesi-miniszter-kiskunhalas/

 

Az 53-as úttal kapcsolatban elmondta, hogy a következő három évben „gigantikusan” meg fog nőni az a kamionforgalom, amely Kiskunhalason és Baján keresztül megy északra. Mint mondta, ezért építik a mohácsi Duna-hidat, hogy a forgalmat az M6-os autópályára tereljék. „Vagy építünk egy autópályát Szekszárd és Kelebia között , vagy a másik megoldás – ami a minimumprogram –, hogy Kiskunhalasnál építünk egy elkerülőt” – vázolta fel.

Először is mitől fog most gigantikusan megnőni a kamionforgalom az 53-ason?

Aztán ennek az elvezetésére azt még értem, hogyha épülne egy Szekszárd-Kelebia autópálya, az rávezetné őket az M6-ra.

De egy hasonló keresztirányú összekötés nélkül a mohácsi híd az miben segítene? Illetve ha úgyis ott van a szekszárdi híd, akkor ehhez minek a mohácsi?

trizs77 Creative Commons License 2025.05.17 0 0 57025
trizs77 Creative Commons License 2025.05.17 -1 1 57024
RadiX Creative Commons License 2025.05.16 0 3 57023

Általában az építésnél nincs elég idő a földtöltés konszolidációjára. A felüljáró merev, de a töltés még évekig tömörödik, süpped. Szolnoknál az elkerülőn a vasúti felüljárót még 20-25 évvel az építés után is javítgatni kellett.

Előzmény: Landsmann_ (57022)
Landsmann_ Creative Commons License 2025.05.16 0 1 57022

Ha jól emlékszek tavaly februárban adták át a 33-as főút 2x2 sávosított szakaszát az M35 és a Látóképi csárda között. Vele együtt a felüljárót ami a 108-as vasútvonal fölött ível át. Már hónapok óta a hídpálya és töltésen lévő útszakasz között olyan szintkülönbség lett, hogy majd elharapja az ember a nyelvét. Na, most mindkét oldalon a hídpálya mindkét végén félpályás lezárás van és javítják az úthibát. Szerintem egy árnyalatnyival többet kellene bírni egy új építésű felüljárónak.

Bosanac Creative Commons License 2025.05.07 0 0 57021

Remélem iróniának szántad.
Egyébként Baja - Bátszék között az útfelújítással együtt tervben volt egy párhuzamos kerékpárút létesítése, aminek már a tervezését is vélhetően elsodorták a megszorítások.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (57019)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!