Keresés

Részletes keresés

M41 2180 Creative Commons License 8 órája 0 0 116920

Várjunk még azzal...

A tervek egyébként úgy szólnak hogy a Hortobágy csak Nyíregyházáig/tól fog járni (mint az első évében ha jól emlékszem). A kijevi hálókat a Dacia hozza-viszi, egy ÖBB ülőhelyessel kiegészítve, teljesen új menetvonalon belföldi utazásra használhatatlan idősávban éjjel. 

A Transcarpathia Ungvárról/ra fog jönni bérelt normál nyomtávú hálókocsikkal (vagonservice vagy mi, nem tudom pontosan a cég nevét). A Latorca munkácsi, és ungvári stokkot is fog vinni, illetve lesz vonat Beregszászra is, de azt nem tudom milyen formában. 

Hogy azt ez a VPE-n hogy néz ki..., fene tudja. Az nekem nagyon kusza

Előzmény: sssey (116917)
sssey Creative Commons License 6 napja 0 0 116919

1047 005-2

 

A 136-oson van 10 pár személyszállító vonat?

 

Nincs, de az vagy álom, vagy rémálom kategória. 

A 100a-s változás viszont meglévő vonat más vonalon közlekedtetése. Itt a kérdés inkább a Keleti kihagyása.

 

sssey

Előzmény: 1047 005-2 (116918)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.07.12 -1 1 116918

A 136-oson van 10 pár személyszállító vonat?

Előzmény: sssey (116917)
sssey Creative Commons License 2025.07.12 -1 3 116917

Ha lehet hinni a VPE kusza vonalainak, KöKi és Cegléd mindkét irányba, Vecsés pedig "kifelé" közvetlen bécsi vonatot kap a decembertől.

 

sssey

Izsó001 Creative Commons License 2025.07.12 -1 0 116916

"A ceglédi fővonalon Vecsés és Üllő között várhatóan 20 óráig a vasúti közlekedésre veszélyes fa kivágását végzik, emiatt az alábbi forgalmi változásokra kell számítani:Budapestről Monor-Cegléd felé:• A minden óra egészkor Cegléd felé induló Z50-es vonatok 5 perccel később, :05-kor indulnak, Monorig S50-es vonatként közlekednek • A Nyugati pályaudvarról :35-kor Monorra induló S50-es vonatok nem közlekednek Cegléd-Monor felől a főváros felé:• A Cívis InterRégiók, az Alföld Expresszek, valamint a Napfény InterCityk Monortól S50-es vonatként közlekednek"

 

Elővárosi motorvonat adott ;-)

ron89 Creative Commons License 2025.07.08 0 0 116915

Akkor viszonylag szerencsések voltatok. Jó sokat álltatok menetközben, nagyon nem irígylem ezt az utat. :)

Egyáltalán mentek buszok Ladány meg Nyíregyháza között, vagy ült mindenki az álló vonatokon? Annyi helyre kellett volna egyszerre busz, hogy nehezen tudom elképzelni, hogy volt valami pótlás.

Előzmény: M41 2180 (116914)
M41 2180 Creative Commons License 2025.07.08 0 1 116914

6006-al indultunk a Nyugatiból, Köki bejáraton a 007-es Kiss tetőzárlatos lett. Legalább tucatszor próbálta újraindítani a rendszert ,de a főmegszakító leoldott.

50 perc ácsorgás után egy másik Kiss betolt minket. Mv mondta hogy a 007 egy jó darabig nem fog önerőből mozogni. Ezek után a 60 percet késő 6076-al mentünk haza végül is majd 200 perc késéssel érkeztünk Törökszentmiklósra, de hazahoztak minket 

Előzmény: ron89 (116913)
ron89 Creative Commons License 2025.07.07 0 1 116913

A vonatinfó kristálygömböm szerint már megindultak a vonatok. 

 

Képzelem milyen állapotok lehettek az állomásokon. Nem tudom hány buszt tudtak leakasztani innen-onnan, de biztos nem volt egy leányálom az utazás.

Előzmény: zjakabfi (116912)
zjakabfi Creative Commons License 2025.07.07 -1 2 116912

Ez kemény...

Püspökladány-Debrecen-Nyíregyháza között nem közlekedhetnek a vonatok, ezen a szakaszon pótlóbuszokkal utazhatnak, melyek minden állomáson és megállóhelyen megállnak.

1047 005-2 Creative Commons License 2025.07.05 -3 1 116911

"Már rég azokkal motor vonat kellene járniuk a Szegedi IC-kbe amit Gróf Lázár miatt nem lettek meg vásárolva. Mert a Siemens.."

 

 

Innen indultunk.

 

 

Hol mond olyat,hogy ki volt írva közbeszerzés motorvonatokra?

 

Hol mond olyat,hogy a Siemens nyerte?

 

Hol mond olyat,hogy ezek leszállítása 2024-ben vált esedékessé? 

Előzmény: exvérmezö15 (116909)
Vendégsín Creative Commons License 2025.07.05 -1 7 116910

...az a MÁV-éknak nem kellett. Ők a befuccsolt IC+-ukat nyomatják...

 

Az, hogy mi kell és mi nem, régóta nem arról szól és a legkevésbé függ attól, hogy "MÁV-éknak" kell-e, vagy nem.

Megvan az a gazdasági (politikai) érdekkör, amely gondosan értékeli, melyik tehenet érdemes úgy fejni, hogy a "négyujjas kesztyű" legalább két ujjából külön sajtárba jusson a tej... ...a másik kettő kapcsán pedig lehet panaszkodni, hogy drága a takarmány és rosszul tejel a tehén...

Előzmény: H_CS (116908)
exvérmezö15 Creative Commons License 2025.07.04 -3 0 116909
Előzmény: 1047 005-2 (116879)
H_CS Creative Commons License 2025.07.04 -5 6 116908

Flirtnek, Kissnek semmi keresnivalója a távolsági forgalomban, elvégre elővárosi vonatnak lettek megvásárolva, elővárosi kivitelben.

Lehet belőlük távolsági kivitelű vonatot is kapni, kényelmesebb ülésekkel, bőröndtartó állvánnyal, de az a MÁV-éknak nem kellett. Ők a befuccsolt IC+-ukat nyomatják, most pedig forgalomból kivont kocsikat javítanak, hogy újra forgalomba tudják őket állítani.

Közlekedéspolitikai vakvágány.

 

Mindezek mellé ma reggel is leszakadt a felsővezeték Szolnoknál, nincs Vonatinfónk, viszont Szent Emma és a Mávtriplamínusz alkalmazás nem létező, nem közlekedő vagy terelt útvonalon közlekedő vonatokat ajánl fel mint lehetséges utazási opció. Mindez szöges ellentétben a hivatalos MÁVINFORM-os közleménnyel, amit valami fura módon sikerült az ÉKM-en átnyomni hogy kirakhassák.

 

+ OFF-ként elmondom, hogy az ÖBB Scottyból is eltűntek a magyar vonatok. Dzsoni és Mojzi ezt is elintézték.

Előzmény: jbaal (116904)
_nyunyuka Creative Commons License 2025.07.04 -2 1 116907

Vettem észre...

GaGe Creative Commons License 2025.07.03 -1 2 116906

Szatymaz - Kiskundorozsma bozóttűz miatt zárva.

1047 005-2 Creative Commons License 2025.07.01 -3 0 116905

"Van más megoldás is a problémára.

 

Például?"

 

 

Letelt a gondolkodásiidőd,A szerződések aláírva,hamarosan látható az eredménye.

Előzmény: AKF996 (116634)
jbaal Creative Commons License 2025.06.30 -4 5 116904

Egyébként a KISS-eket még nagyjából elviselhetőnek tartom ilyen kényszrehelyzetben, ott főleg a csomagterek hiánya a nagy gond, különösen az emeleten, ahol a "csomagtartóra" maximum egy újságpapírt tudsz becsúsztatni... De legalább van benne 4 WC, már ha nem szarnak bele a szippantásba, hiszen "valamelyik csak működik majd...".

 

De a Flirtnek az égvilágon semmi keresnivalója nem lenne ilyen Cívis IR meg Tópart IC-ken, azok tényleg totálisan alkalmatlanok egy Budapest-Szolnok útnál hosszabb távra. Jóhogy nem már az 56 méteres CAF-okat pakolják be rá...

Előzmény: jbaal (116903)
jbaal Creative Commons License 2025.06.30 -10 2 116903

Mitől "lerobbantak" azok a kocsik? Úgy dobálóznak az emberek ilyen ostoba kijelentésekkel, hogy fogalmuk sincs arról, mit jelent.

Nincs benne klíma meg konnektor, ez egy technikai hiányosság, de ettől nem lesz "lerobbant". Az ülések kényelmessége és a futása milliókkal jobb mint bármelyik alacsonypadlós motorvonaté, főleg a vadonatúj pályákon is folyamatosan jobbra-balra rángató Flirté. Annál szarabb futása csak a régi Bhv-knak vagy kisvasúti kocsiknak van. Mellette meg azon kívül, hogy nyáron működik a klíma, tavasszal, ősszel és télen elviselhetetlenül meleg és büdös, használt levegő van folyamatosan mindegyikben. Nincs annál rosszabb, mikor felszállsz egy kellemes kinti hőmérsékletnél, ami után semmi más nem kellene, csak azt a levegőt bejuttatni a beltérbe, ehelyett kapsz egy undormány, lábégetős kályhás, dögmeleg, hónaljszagú katlant. A WC-k működőképességéről meg ne is beszéljünk.

 

Nem lenne baj az új motorvonatokkal, ha távolsági forgalomra alkalmas, kényelmes ülésekkel és megfelelő számú WC-vel rendelkezők járnának, és normális levegőutánpótlás lenne bennük, a régi Bhv kocsikból visszakukázott lábégetős kályhákat meg kihajítanánk a Flirtökből. Vicc, hogy 2014-es gyártású motorvonatokat ilyen szarokkal szereltek fel.

Az emberek meg azért örülnek nekik, mert megy a klíma (mert ugye a dezodort nem ismeri a jó részük), illetve tudják agyhalott módon nyomkodni a telefonjukat, más igényük úgysincs. Az utasok döntő többségét diákok meg nyuggerek teszik ki, előbbieknek az olcsóság és az igyen WiFi a lényeg, elutaznak ők állva vagy kukoricán térdepelve is, a nyuggerek meg a Kádár-korszakból hozott "örüljünk anank ami van" hülye ideológiát vallják, illetve nekik már egy lassan 20 éve járó szaros elővárosi villamos is maga a "csoda" űrtechnika, amilyet még soha nem láttak. Ha meg pislantani kell bármelyiküknek, akkor majd megállunk és szivatunk vele másokat, akiknek fontos lenne a pontos érkezés.

Előzmény: exvérmezö15 (116876)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.06.30 -2 2 116902
Előzmény: attilav1 (116899)
H_CS Creative Commons License 2025.06.30 0 0 116901

DJ.Bakter Hányan utaznak Szegedről / Kecskemétről / KKfh-ról  Debrecen felé, és hányan Budapestre? Összehasonlítható az átszállási kényszer szempontjából?

Az ország 3. legnagyobb városából a Főváros felé átszállásos közlekedés biztosan unikum lenne Európában.

 

Nagyjából 1/10-e az utasoknak. (Szeged esetében) Tehát 11 utasból 10 utas Bp. 1 utas Db vagy Ni.

 

 

AKF996 "7-10db 25kV-os Flirt/Kiss legyártatása kb 5-8 év lenne szerintem, ennél gyorsabb megoldás kellene a szegedi vonal"

Ezek szerint továbbra sem értetted meg, hogy ez a fajta járműállomány rohadtul nem erre a feladatra és szerepkörre való, csak kötöd az ebet a karóhoz. Ezek után vagy csak trollkodsz, vagy tényleg ennyire.

(...) Még így is a lehető legjobb eshetőségek a nem ic-minőségű járműparkból, na EZ az ami igazán szomorú... És mondom, ezekre nem az elővárosi motorvonatosítás a megoldás, hiszen azok egyszerűen nem alkalmasak erre a hosszú távú forgalomra.

 

Flirtből és Kissből is lehet rendelni távolsági változatot. Ez csak attól függ, mire írja ki a tendert a megrendelő. Ha azt írják ki Mojziék, hogy InterCity kivitel legyen, akkor Stadler bácsi olyat gyárt.

 

 

AKF996 A fülkés gyorsvonati kocsiknak pontosan milyen műszaki hibájuk "szokott lenni"? 

 

Nekem például a bináris fűtéssel van bajom velük - ami elavult technika. Találkoztam olyannal is, hogy a fülkében lévő "fűtéskapcsoló" vagy fordítva volt bekötve (kikapcsolt állapotban volt extrém az ülésfűtés) vagy egyáltalán nem volt bekötve. Másik gond, hogy nem lehet mozogni a kocsiban, így ha a folyosón is állnak az emberek, akkor nehéz eljutni az ajtóig anélkül, hogy ne rúgnál lábon vagy fenéken másik 20 utast. (Ez "niiiincs kocsiiii" jellegű műszaki hiba)

 

 

sirdavegd Tegnap sikerült KISS-es napot tartani Nagymaros-Rákosrendező, majd Nyugi-Szeged viszonylaton, valami oknál fogva percre pontosan és kellemesen klimatizálva. Azért ezt a szolgáltatást el tudnám viselni az év egészében, az ülések is teljesen jók voltak, egyedül a 4G nem akar bejönni a tetőtéri ablakon. Pár helyen viszonyt durván bebillegett, vagy rezgett a 100a-n és a 140-esen is.

 

Megrendelői hiba, hogy nincs jelerősítő sem a Kissekben, sem az IC+-okban, így nagyjából bárhol előfordul, hogy nincs térerő, de ha fecskével mész ugyanott, akkor van 4G, akár 5G is.

A bebillegés, rezgés pedig elég felkavaró érzés Nyugati-Köki között az emeleten ülve, velem előfordult már hogy hányingerem volt abban a kb. 20 percben. 

Magyar NaBA Creative Commons License 2025.06.30 0 9 116900

A MÁV nem önálló vállalat. Gazdálkodásának minden lépése a tulajdonos Magyar Állam kontrollja alatt áll, felsővezetői pedig a Magyar Állam politikai vezetésének bizalmát kell élvezzék.

 

Ezeket a lapokat minden bizonnyal figyelik a MÁV illetékes elvtársai is, akiknek a fiókjaiban már előkészített közbeszerzési dokumentációk, specifikus honosítási tervek, feltételfüzetek, címek, telefonszámok és cselekvési menetrendek vannak, hogy ezeknek a járműveknek a beszerzését el tudják kezdeni abban a pillanatban, amikor megengedik nekik. De nem engedik meg. 

 

A járművek be nem szerzéséről egészen biztosan magas szinten született politikai (és nem vasútszakmai) döntés. (Politikai nem abban az értelemben, hogy egy politikus mondta. Politikai abban az értelemben, hogy minden egyes vasúti fejlesztésnek vagy beruházásnak legalább egy fontosabb politikai célt kell szolgáljon. Ha nem szolgál, akkor a prioritási sor végére sorolódik egészen addig, amíg krízishelyzet nem fenyeget.)

 

 

Szóval olyan ezeknek a lapoknak a böngészése, mint Robinson Crusoe szombat esti randija. Szép álom, de totál esélytelen. 

Előzmény: attilav1 (116899)
attilav1 Creative Commons License 2025.06.30 -5 0 116899
Előzmény: sssey (116897)
attilav1 Creative Commons License 2025.06.30 -5 0 116898
Előzmény: sssey (116897)
sssey Creative Commons License 2025.06.29 -1 1 116897

attilav1

 

Akár ilyen vasúti kocsikat is be lehetne vetni

Gondolom főleg a 749-re gondolsz, amiben WC sincs.

A linkelt anyag 2017-ben került ki, de már 2012-es utalást is találtam. Vajon miért nem vitték el azóta mindet?

 

sssey

Előzmény: attilav1 (116894)
ron89 Creative Commons License 2025.06.29 0 0 116896

Mi volt most fél 5 körül Karcag és Püspökladány között?  A vonatok gyökkettővel jöttek be Ladányba, meghalt a biztber, állomástávolságú közlekedés volt? A Mávinform-nál nem tartották fontosnak, hogy megírják, pedig fél órát állt a Nyírség IC , a Cívis is az állomásokon. Az appban is még a reggeli fennakadás ugrik föl a ceglédi vonalra vonatkozóan.

 

Annyi pozitívum van, hogy a késési biztosítás működik, már meg is kaptam az  e-mailt.  Sok utalnivalójuk lesz ma Jankóéknak. :)

attilav1 Creative Commons License 2025.06.29 -5 0 116895

A DB DBUZA747-749 vasúti kocsi sorozatról itt van több kép:

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DB_DBuza747,749.php

 

 

attilav1 Creative Commons License 2025.06.29 -6 0 116894

Akár ilyen vasúti kocsikat is be lehetne vetni(ha lenne érdemi használtbeszerzés), ez részben alacsonypadlós, emeletes:

https://heros-rail.com/passenger-coaches/regional-cars/regional-double-decker-coaches-dbuza.html

 

attilav1 Creative Commons License 2025.06.29 -5 1 116893

"ezekre nem az elővárosi motorvonatosítás a megoldás, hiszen azok egyszerűen nem alkalmasak erre a hosszú távú forgalomra. A szegedi ic-k összeállításában már tényleg csak akkor lehet majd változás, fejlesztés, ha a startnál végre rászánják magukat használt, de viszonylag jó minőségű IC-kocsik beszerzésére nagyobb darabszámban is, és nem a zsákutcába jutott IC+-projektet nyomatják központilag (dacból), amire ráadásul zéró kapacitás van."

 

Lehetne nyugatról korszerűbb vasúti kocsikat beszerezni, talán akár alacsonypadlósakat is, amiket akár a V43-akkal is el lehetne húzni. Csak van egy nem kicsi probléma, hogy ezeknek a kocsiknak a segédüzemi rendszerei(ajtók, világítás, wc-k) általában nem kompatibilisek a magyarországon rendszeresített mozdonyokkal, ha tehát beszereznének használt nyugati kocsikat amennyi kell a szegedi vonalra a régiek kiváltására, az megintcsak nagy átalakítási hullámmal kell járjon, azaz rá kell szánni az időt és műhelykapacitást, lehet ha felfüggesztenék az IC+ programot akkor ez megugorható lenne.

Előzmény: AKF996 (116889)
attilav1 Creative Commons License 2025.06.29 -8 0 116892

Bocsánat, csak feltételeztem hogyha maradunk 15kV feszültségnél akkor olcsóbb a német motorvonatokat "megbarátkoztatni" 16,7Hz helyett 50Hz-vel. Ugyebár a 25kV közel kétszer akkora feszültség mint a 15kV, így 25kV-ra az átalakítás drágább elvileg, mintha csak a 16,7 -> 50Hz korlátot probálnánk meg megoldani.

Nekem tetszenek a Kiss-ek a 140-esen, sokkal zaj és rezgésmentesebb velük utazni, de csak minden második indulás van ezzel kiadva(szegedről nézve), valamint a nyári szezon idejére vannak átirányítva a szegedi vonalra. Gondoltam ötletelek egy hosszabb távú megoldáson, hogyan lehetne a mozdonyos szerelvényeket a szegedi oldalban kiváltani motorvonatokkal.

Előzmény: imi972 (116888)
AKF996 Creative Commons License 2025.06.29 0 1 116891

"az ülések is teljesen jók voltak"

Szerintem még a KISS ülések is szűkek, a köztük lévő terekről nem is beszélve.

 

"Pár helyen viszonyt durván bebillegett, vagy rezgett a 100a-n és a 140-esen is."

Az ember már szinte észre sem veszi, annyira hozzászokott. A Városligeti elág.-KöKi, Monor-Cegléd, Fh.-Szeged szakaszok akkora rakás trágyák, hogy az nem igaz. És arról még mindig nem hallani semmit, hogy mégis mikor akarják már végre gatyába rázni ezeket a részeket..

Előzmény: sirdavegd (116883)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!