Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 30 perce 0 0 115774

Az új magyar vezérlő rendszert meg 2015-ben kezdték feltelepíteni rájuk.

Előzmény: csíkos-háTTú (115770)
1047 005-2 Creative Commons License 30 perce 0 1 115773

A stílust otthon a családoddal!!!

 

 

 

"Egyébként meg a www.mavcsoport.hu mégis kinek a weboldala?"

 

 

 

A funkcionális analfabétáknak meglepő módon a MÁV Csoporté.

 

 

MÁV Zrt.

 

MÁV-START Zrt.

 

VOLÁNBUSZ Zrt.

 

MÁV Szolgáltató Központ Zrt.

 

MÁV FKG Kft.

 

MÁV-HÉV Zrt.

 

MÁV VAGON Kft.

 

MÁV KFV Kft.   

 

ZÁHONY PORT Zrt. 

 

MÁV Rail Tours Kft. 

Előzmény: H_CS (115771)
H_CS Creative Commons License 1 órája -1 0 115772

A Vitézy InterRégió azért áll egy Flirtből, mert még Vitézy államtitkársága idején így lett megrendelve. Csak aztán észbe kapott az üzemeltető, hogy kevés arra a vonatra az 1 Flirt, ezért valamelyikre fecskét, valamelyikre pedig emeletest raktak.

Előzmény: csíkos-háTTú (115758)
H_CS Creative Commons License 1 órája -1 0 115771

a cikk a MÁV weboldaláról származik?"

Nem a MÁV weboldaláról származik.

A MÁV egyébként sem szállít utasokat 1435 mm-en.

 

Takarodjál a Facebookra, aztán ott osszad az észt erről. Ez a stílus és mentalitás oda való. 

 

Egyébként meg a www.mavcsoport.hu mégis kinek a weboldala?

Előzmény: 1047 005-2 (115742)
csíkos-háTTú Creative Commons License 1,5 órája 0 0 115770

"Ezt nevezik legendának,..."

 

Mhh... Egy villamosmérnök ismerősömet erre a feladatra vették fel Szolnokon.

Előzmény: 1047 005-2 (115769)
1047 005-2 Creative Commons License 1,5 órája 0 1 115769

Ezt nevezik legendának,Szentesen 2005 óta elég jól felkészültek a járgányból,nem véletlenül szereltek rá korszerűbb vezérlési rendszert.

 

 

 

"a gyártónak kellett volna átadni a vonatokkal együtt."

 

Egy civilizált gyártónál vagy üzletben.

Előzmény: csíkos-háTTú (115767)
Izsó001 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 115768

"az IC+ elvitt egy csomó pénzt, miközben 10 év alatt 100 kocsit se sikerült kinyögni"

 

Konkrétan egyetlen egy darab 2.o kocsi sem készült el a többcélúakon kívül, pedig abból kellett volna a legtöbbet. 

Ha csak azt a pénzt, amit annak (és a vezérlőnek) a kifejlesztésére fordítottak (vagy más olvasatban nyúltak le) a meglévő, de a parajosban rohadó kocsik felújítására, vizsgáira fordították volna, valószínűleg jobb lenne a helyzet valamivel. De nem, :-((

Előzmény: Arkimbz (115766)
csíkos-háTTú Creative Commons License 4 órája 0 0 115767

"A Téglákhoz is van,főleg amióta magyarra cserélték a vezérlőrendszert."

 

Igen, mert nagyjavításuk esedélességekor, pár évvel ezelőtt Szolnokon felvettek vagy hat mérnököt pluszban, akiknak az volt a feladatuk, feltérképezzék, mi van a vonatban egyáltalán, hogy hozzá tudjanak nyúlni. 

Vagyis az üzemeltető csinálta meg az a dokumentációt, amit a gyártónak kellett volna átadni a vonatokkal együtt.

Előzmény: 1047 005-2 (115765)
Arkimbz Creative Commons License 5 órája 0 5 115766

Ha lenne...ha volna...

 

De nincs. 

 

A Desirók és Uzsgyik fele továbbra is áll, elmentek a lengyel és a bautzeni kocsik a temetőbe, az ÖBB-s Eurofima kocsik a csehekhez és a bolgárokhoz, az IC+ elvitt egy csomó pénzt, miközben 10 év alatt 100 kocsit se sikerült kinyögni, a Vectron projekt szintén évek óta a fiókban, és néhány uniós pénzből dotált csilliárdos, de befejezetlen projekten kívül a pályák is széteohadtak.

 

Mindeközben az autópályák sorra épülnek, a Volán buszparkjának pedig 80%-a megújult.

 

És most eljutottunk oda, hogy a cégcsoport a saját weblapján tanácsolja a vonat helyett a buszt...

 

Előzmény: 1047 005-2 (115765)
1047 005-2 Creative Commons License 13 órája 0 2 115765

"A Desiro-khoz legalább volt, van (van még?) dokumentáció, az Uzsgyikhoz nem volt soha."

 

 

A Téglákhoz is van,főleg amióta magyarra cserélték a vezérlőrendszert.Ha lenne komplett ciklusrendjük,amit be is tartanak,akkor a 40 db-ból,40 db üzemelne.

Előzmény: csíkos-háTTú (115762)
Dincsike78 Creative Commons License 13 órája 0 0 115764

Az Uzsgyikban ugyan az a Motor és  hajtásrendszer van mint az Alstom coradia lint 41 -ben.https://hu.wikipedia.org/wiki/Alstom_LHB_Coradia_LINT  és az Uzsgyi. https://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_416_sorozat

Előzmény: Fizolti (115761)
Fizolti Creative Commons License 19 órája 0 1 115763

A Desiro-khoz legalább volt, van (van még?) dokumentáció, az Uzsgyikhoz nem volt soha.

 

Amíg hasonló arányban van kiadható jármű a két típusból, nem tudom, ennek mennyi a jelentősége.

 

E mellé jön a felvetés, hogy mi lenne, ha egyáltalán nem jött volna orosz motorvonat. 

Előzmény: csíkos-háTTú (115762)
csíkos-háTTú Creative Commons License 19 órája -1 1 115762

A Desiro-khoz legalább volt, van (van még?) dokumentáció, az Uzsgyikhoz nem volt soha.

 

Általános hiba a felső vezetésben az utóbbi évtizedekben, hogy megépítenek/megvesznek valamit, de arról elfeledkeznek, hogy üzemeltetni is kellene valahogy...

Előzmény: Fizolti (115761)
Fizolti Creative Commons License 19 órája 0 2 115761

Az Uzsgyik beszerzése az orosz államadósság terhére is elhibázott lépés volt, azok sem a megbízhatóság mintaképei, hiába az MTU motor, a Voith hajtás, meg a Webasto légkondik.

 

Szerintem - persze én erre nem látok rá eléggé - a megfelelő fenntartási, felújítási háttér hiánya az elhibázott lépés. Így kb. 20 évnyi üzemeltetés után egy a Desirók minimálisan nagyobb arányban üzemképesek mint az orosz motorvonatok.

Persze ha lehetett volna az az opció, hogy utóbbiak nem jönnek, helyette lenne mondjuk 70 Desiro, ami egy egységesebb állományt jelentene, és némileg magasabb szolgáltatási színvonalat, az nyilván jó lenne. De a gyakorlatban életszerűbbnek tűnik, hogy ugyanúgy nincs nagyobb beszerzés, lett volna a pár Desiro kirakatvonalakra, e mellett Bz és Md, amíg az utóbbiak el nem fogynak. 

Előzmény: csíkos-háTTú (115758)
1047 005-2 Creative Commons License 24 órája 0 0 115760

"Nézd!

 

Ami van most - tekintve a szombati napot - az rossz, és akárhonnan nézzük, ez az utasokkal történő kib... kibabrálás.

1: A....."

 

 

Enélkül is látom,hogy így van,nem is vitatta senki.A cégcsoport a hogyan nem lehet helyett adott egy ötletet.

 

 

 

 

"amíg a vasutat vezetők/dolgozók nem állnak a sarkukra a politikusok marhaságaival szemben."

 

 

Ez olyan jól hangzik,hogy akár politikus is mondhatta volna,semmivel sem több az érdekérvényesítő képességük,mint a(z egyéni) vállalkozóknak.

 

Ez a rengeteg vezérigazgatócsere sem a rendszerellenességük miatt van.Talán már a 10%-a sincs a cégnél a vezigben 2010-ben dolgozóknak és nem vasúti szakértők kerültek a helyükre.

Előzmény: csíkos-háTTú (115758)
Lovrin Creative Commons License 25 órája 0 4 115759

Igen, tényleg látványosan egekbe emelkedett a szolgáltatás minősége minden vonalbezárás után.

 

Sőt, a mellékút felszámolásert lobbiznak hogy legyen több pénzük autópályát építeni

Előzmény: 1047 005-2 (115755)
csíkos-háTTú Creative Commons License 25 órája -2 5 115758

Nézd!

 

Ami van most - tekintve a szombati napot - az rossz, és akárhonnan nézzük, ez az utasokkal történő kib... kibabrálás.

1: A vasúti járművek korszerűsítése évtizedes lemaradásban van. Lehet itt nosztalgiázni, hogy milyen jó a V43, meg a Szergej, meg a Csörgő, de helyzet az, hogy mindegyik reménytelenül elavult, és megbízhatatlanná vált. Hogy miért, az más téma. Az Uzsgyik beszerzése az orosz államadósság terhére is elhibázott lépés volt, azok sem a megbízhatóság mintaképei, hiába az MTU motor, a Voith hajtás, meg a Webasto légkondik.

2: A pályák állapota kritikán aluli. A tervezett vágányzárak alatti karbantartás eredménye az gyakorlatilag nulla. Lásd: menetidő növekedése.

3: Olyan, és akkora személyszállítási kapacitást vár el az állam a vasúttól, amit sem a pálya, sem a rendelkezésre álló járművek nem tesznek lehetővé. Gondolok itt a Cívis IR vonatokra, amik sokszor egy szál FLIRT-ből állnak, amik dedikáltan az elővárosi személyvonatokhoz lettek beszerezve, egy szál WC-vel a bő három órás útra. Vagy a balatoni fürdős vonatokra, amikbe simán besoroznak KISS motorvonatokat, és büszkén állítják, hogy modern, légkondicionált vonatok. Közben meg ezek is elővárosi szerelvények, és mondjuk egy család az hova teszi ebben a vonatban az egyhétre, tíz napra szóló, csomagját? Feladja előre postán?

4: A kerékpár szállítás erőltetése, és nagyon sok esetben erre sincs kapacitás. Pl.: négy Bhv kocsiból áll a vonat, ezeken egy bringa sem fér el! A FLIRT-be befér négy (?), és menne 10-15 bringás egyszerre?

5: A 100-as vonal tervezett nyári karbantartása, ami vágányzárral jár, jelenleg éppen Cegléd és Abony között, az akkor van, amikor a vonatok száma a vonalon megnő, mert a "fürdősök" is terhelik.

6: Elmaradó karbantartások a kocsik terén, mert a szükséges kapacitást (idő, hely, munkaerő, pénz) erőltetett gyártásra fordítják azon a helyen, ahol javítani, karbantartani, vizsgáztatni kellene.

 

És, akkor csodálkozunk, hogy a Szolnokról 5h40-kor induló vonat az 7h30-kor még ott áll? Hogy a Cívis IR-ről leszállítják az utasokat, mert nem megy tovább Szolnokról a Nyugatiba, miközben a robot hangos mondja a hangszóróban, hogy "Cívis IR vonat indul a 8. vágányról"?

 

Nem kell. És magyarázni sem kell a bizonyítványt, mert nem nagyon lehet. magyarázat, kifogás, az mindig volt/van/lesz, és ez így is marad addig, amíg a vasutat vezetők/dolgozók nem állnak a sarkukra a politikusok marhaságaival szemben. Addig öles léptekkel halad a vasút a végső enyészet felé. Lehet védeni, csak minek? Attól nem lesz jobb, pláne nem annak, akinek a balatoni nyaralásába rondítanak bele az állandó késések, vagy a munkába járásukat teszik elviselhetetlenné.

 

Előzmény: 1047 005-2 (115755)
1047 005-2 Creative Commons License 25 órája -3 1 115757

"Pedig ha mondjuk 2000-re kialakították volna a koncepciót,......."

 

 

 

"a további vonalbezárás rossz ötlet, és a teljes meglévő hálózaton szükséges a sebességemelés (160-ról 200-ra, 120-ról 160-ra, 80-ról 120-ra és 5-40-ről 80-ra) és az órás ütem (elővárosban félórás vagy sűrűbb) bevezetése."

 

 

 

Ezt még Svájcban is megmosolyognák.(Bár a két- és többvágányúsítást kifelejtetted.)

Előzmény: benbe (115756)
benbe Creative Commons License 25 órája 0 3 115756

Nagyon sok vasutat megszüntettek már, és egyetlen alkalommal sem lett sem a térség közlekedése, sem a vasút úgy általában jobb. Ez alapján egyértelműen kijelenthető, hogy a további vonalbezárás rossz ötlet, és a teljes meglévő hálózaton szükséges a sebességemelés (160-ról 200-ra, 120-ról 160-ra, 80-ról 120-ra és 5-40-ről 80-ra) és az órás ütem (elővárosban félórás vagy sűrűbb) bevezetése.

Előzmény: 1047 005-2 (115755)
1047 005-2 Creative Commons License 28 órája -6 1 115755

Megint a régi dogma,csak kimaradtak belőle az utasok és a feladat-eszköz meghatározás.

 

 

 

"Amúgy a hazai vasút nem most kezdett romlani. Csak most érik be a sok elveszetegett év, és ellopott pénz "gyümölcse"."

 

 

Aminek az alapja,hogy 100 éve egy cm vasutat se szabad megszüntetni.Pedig ha mondjuk 2000-re kialakították volna a koncepciót,hogy hol mivel szállíttat az állam,akkor kevesebb pénzből,jobb szolgáltatást

 

lehetett volna  létrehozni.

Előzmény: csíkos-háTTú (115751)
1047 005-2 Creative Commons License 28 órája 0 1 115754

Ja,ha a tények nem számítanak csak a ....... a Mónika show.!

Előzmény: csíkos-háTTú (115750)
LSU 106 Creative Commons License 1 napja 0 3 115753

Nem. A vonatnak és a busznak egymást kiegészítő szerepe kell legyen, az egyéni (autós) közlekedéssel szemben.

Előzmény: Dincsike78 (115752)
Dincsike78 Creative Commons License 1 napja -1 0 115752

A Busz nem tud annyi embert elszállítani mint a vasút! A közúttal versenyképes vasút kell!

Előzmény: csíkos-háTTú (115751)
csíkos-háTTú Creative Commons License 1 napja 0 1 115751

Még valami!

Ma Magyarországon a buszok üzemeltetése sokkal olcsóbb - értsd: kevesebbe kerül az államnak - mint a vasúté

Az, hogy melyik a környezetet jobban kímélő, így hosszútávon az államnak mi a jobb, az jelenleg nem kérdés.

 

Ha körülnézünk,  kérdés lenne, akkor nyilvánvaló a válasz: a vasút.

 

Ha a határainkon belül nézünk szét, akkor nem. A hazai távolsági busz állomány lényegesen modernebb, mint a vasúti járműállomány jelentős része. Mondjuk úgy, hogy legalább a 80%-ánál. Azt a 20%-t is a "kirakatvonatokban" használják.

 

Ha innen nézzük, akkor persze, hogy tereli a jónépet az állam a vasúttól a buszra, nem?

 

Amúgy a hazai vasút nem most kezdett romlani. Csak most érik be a sok elveszetegett év, és ellopott pénz "gyümölcse". Kár, hogy ebből a "gyümölcsből" nem lehet pálinkát főzni... 

Előzmény: csíkos-háTTú (115750)
csíkos-háTTú Creative Commons License 1 napja -1 1 115750

Ne védd őket, ők mondták!

Az ne tessék takaródzni, hogy egy cégcsoportba szervezték a Volánnal!

Előzmény: 1047 005-2 (115740)
csíkos-háTTú Creative Commons License 1 napja -1 2 115749

A katasztrófális szombati nap margójára:

 

Az meg van mindenkinek, hogy szombaton volt a vasutasnap Szolnokon? :-)

H_CS Creative Commons License 2 napja -2 0 115747

Kérdés, melyik MSz vonatra hány utas szállt át, és emiatt hány utast várakoztattak 1+ órán keresztül.

Előzmény: zjakabfi (115746)
zjakabfi Creative Commons License 2 napja -1 0 115746

A Tapolcáról Békéscsabára tartó CSABAI TEKERGŐ expressz 92 perc késéssel érkezik a vágállomásra, Békéscsabára. 

A csatlakozás érdekében Békéscsabán megvárja az expresszvonat érkezését, így 60-70 perc késéssel indul a vésztői (37638), az orosházi (7751) és a mezőhegyesi (37038) személyvonat.  

MÁVINFORM 

Fizolti Creative Commons License 2 napja 0 0 115745

Valahol a kettő között, illetve erősen konkrét szituációtól függ. 

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (115736)
zjakabfi Creative Commons License 2 napja -1 0 115744

Egyik se.

Vicc volt, az előzményben ott volt a késés oka.

Megus megkérdezte a filléres bérletes

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (115736)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!