Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
3.d 15 perce Creative Commons License 34728

Egyetértek.De csak evvel:

szerintem nem kéne tovább ragozni a hülyeséget...

Előzmény: szokes83 (34727)
szokes83 20 perce Creative Commons License 34727

szerintem nem kéne tovább ragozni a hülyeséget... egyszer leírtál valamit, most meg bizonygatod hogy csak neked van igazad mikor már többen mondják, hogy hülyeség...

ezzel igazán segítő tanácsokat tudsz adni a BMW-s társadalomnak... mert ide általában tanácsért, segítségért jönnek az emberek, mint minden más közösségbe, nem azért hogy a hülyeséget olvassák 120 kommenten keresztül.

 

Előzmény: 3.d (34726)
3.d fél órája Creative Commons License 34726

Már bocs, de végigkéne olvasni, ha már bizonyítványod nincsen.

Kedvedért kiemelem:

A fentemlített gumi továbbra sem rá való, de vannak előnyei, de nem az amatőrők számára.

Előzmény: G.Gambino (34723)
Kt25D 8 órája Creative Commons License 34725

Vagyis akkor a tükörház hiba miatt előre ment egyszer és az elvághatta? Remélem meglehet oldani valahogy csere nélkül.

Kt25D 8 órája Creative Commons License 34724

Steef igazad van tényleg vágva volt. De mi vagy ki vágta el? :) ezt nem értem.Inkább ki is kötöttem, mert bezárom a kocsit és kb 5 perc és magátol előre megy.  Szerinted mi rá a megoldás?

G.Gambino 11 órája Creative Commons License 34723

Már bocs, de ez a hozzászólás már nem több, mint bizonyítvány magyarázás. A kínai akit HG említett biztosan qrva profi lehet mert arról híresek az ázsiaiak, hogy remek sofőrök. :)) Magyarországon általában azok vesznek kisebb gumit az autójukra, akik vagy a gumin akarnak spórolni vagy a fogyasztást akarják csökkenteni. Ennek pedig köze nincs a profizmushoz meg a sportos vezetés szöveghez, amit írtál. Nekem és még párunknak itt a biztonság a leglényegesebb szempont és nem azért mert egy kis megcsúszástól összeszarjuk magunkat, hanem mert ésszel, felelősségteljesen közlekedünk (lásd. kisgyerek és a piros labda esete). Lehetsz Te nagyon sportos király csávó, de ha a 205-ös gumi miatt nem tudsz megállni egy ilyen szituációban télen amikor az egyik pillanatban még van tapadás, a másikban nincs, akkor életed végéig gyötörhet a bűntudat. Két évente járok a céggel vezetéstechnikai tréningekre és mindig bebizonyosodik, hogy a gumin rengeteg múlik. A gyár sem véletlenül ajánl gyártókat és zár ki gumi méreteket.

Előzmény: 3.d (34720)
Steeef 12 órája Creative Commons License 34722

Az nem elszakadva volt hanem elvágva hogy ne nyíljon túl,tükörház hiba sajnos!

 

Steeef

Előzmény: Kt25D (34719)
G.Gambino 12 órája Creative Commons License 34721

Nekem 540i-n egy rakás szar volt a Pirelli.

Előzmény: HG. (34718)
3.d 17 órája Creative Commons License 34720

Pláne evvel a kijelentéseddel nem értek egyet:"téligumit nem elindulni és hegyre felmenni veszünk,"

Nagyon sokan azért veszünk BMW-t mert sportosan szeretnénk közlekedni. Szeretünk kicsit sodródni kiautózni a vasból amit lehet, kontrolált körülmények közt.

A keskenyebb gumi elöbb kezd sodródni, de jóindulatúbb kezelhetőbb vezetést tesz lehetővé.Az autó gazdája megtanul vezetni. Aki egy Trabantot sem tud "kiautózni" és pánikbaesik a legkisebb megcsúszás alkalmával, de a neten nézve a BMW-vel

"számukra eletveszélyesen közlekedők" videóit, közben titokba feszít, hogy én is  BMW-s vagyok, nekem nem szimpatikusak. A hétköznapokon meg úgy közlekednek BMW-vel, mintha babakocsit tolnának. A vezetéstecnika meg kimerül a TV-be látott közlekedj okosan-ba. Gyakorlati tapasztalat 0. A BMW-vel okozótt balesetek sosem 5-10-15 méteren mulnak, hanem a  jóval nagyobb sebességtúlépéseken.

A fentemlített gumi továbbra sem rá való, de vannak előnyei, de nem az amatőrők számára.

Akinek nem inge, ne vegye magára.Akinek meg inge, az öltözzön fel már végre.

Előzmény: Mewo (34714)
Kt25D 19 órája Creative Commons License 34719

Sziasztok! Van egy kis gondom a visszapillantó tükörrel. Minden működött rajta kivéve a vezető oldali nem hajlott be elektromosan. Az autót már így vettem, de most nekiálltam. Leszedtem a borítást és elvolt szakadva egy kábel amit megcsináltam, ez volt a gond mert így már ki-be hajt viszont az a gond hogy nem áll meg mint a jobb oldali hanem teljesen kihajlik. Van valakinek ötlete?? 

HG. 1 napja Creative Commons License 34718

Nekem a 23i-re elég volt.

Még a nyári is az 15-ös acélfelnis volt, mikor vettem :-)  Cégautó....

 

Aztán "szerencsére" durra lepadkáztam a bal elsőt, így utána már nyugodt szívvel vettem eggyel nagyobbat.

Mellesleg 80e körül futott rajta a Bridgestone Turanza, és még ma is jó...

Előzmény: G.Gambino (34717)
G.Gambino 1 napja Creative Commons License 34717

Szerintem E39-re is kevés volt már a 205 mm. Emlékszem, hogy sokat szenvedtem vele télen.

Előzmény: HG. (34716)
HG. 1 napja Creative Commons License 34716

Ne keverjünk 2 dolgot:

 

E60 alapkereke 225/55R16 volt. Tehát 225 mm-nél keskenyebb kerékkel nem jött ki E60 a gyárból, aminek nyilván volt oka...

 

De az is tény, hogy a hasonló tömegű E39 alapkereke 205/65R15 volt, tehát talán bocsánatos bűn, ha valaki egy télen ritkán használt, kis motorral szerelt, amúgy is lassan hajtott, stb. E60-at 205 széles gumival szerel fel (időlegesen)

 

De!

Ha már 205 széles, akkor 205/60R16 legyen, mert annak legalább az átmérője megfelelő, ugyanis a gyárinál 22 mm-rel kisebb átmérő sok gondot tud okozni (főleg ha az mellesleg még az előírt 225 helyett 205 széles csak)

 

Tehát 205/55R16 méretű kereket üzemszerűen nem kéne E60-ra tenni.

 

Ráadásul akinek ez sem elég:

Szoktam látni egy zöld benzines E60-at, kínai hajtja, na azon van ilyen, irtó bénán néz ki.

 

 

szokes83 1 napja Creative Commons License 34715

engem nem kell hogy meggyőzz! 1 szezonon át tapasztaltam, mert egy hasonló értelmes magyarázatot adó eladó rámsózott 4 ilyen méretű gumit... hidd el tudom mi a különbség a 205 és a 225 között, fékhatásban, stabilitásban és még elindulásban is!

Előzmény: 3.d (34713)
Mewo 1 napja Creative Commons License 34714

Nézd, velem nagyon sokszor előfordult már, hogy a fotelben ülve sokkal okosabb voltam némelyik autógyár főmérnökénél, mondván, hogy mi a fenének tervezi bele nekem a természetes emberi hülyeséget, tehát hogy minek van ekkora ráhagyás egy-egy alkatész teherbírásában, aztán mindig rá kell jönnöm, hogy nem miattam tervezi ezt így -aki autós fórumokat olvas, és versenytelemetriákat próbál értelmezni szabadidejében-, hanem az ebben az értelemben vett átlagemberre, aki csak el akar jutni A-ból B-be gondtalanul és, hogy konkrét példával is éljek, mondjuk nem gondolja (hisz nem érdekli), hogy hidegen nem nyomjuk azonnal tövig a gázpedált minden alkalommal, amikor ki kell fordulni egy kisutcából, mert az rossz a technikának.

 

Ezt egész (kicsit értelmetlen) monológot csak bevezetőnek szántam, és inkább a posztodra reflektálnék: 

 

Szóval annak a két centinek a biztonság oldalán van jelentősége.Két centi rengeteget számíthat egy olyan vészfékezésnél, ahol már csak azt látod, hogy a kipattogott pöttyös után éppen nekilódul egy 5 éves forma lurkó, akiben a játék hevében fel sem merül, hogy te ott jöhetsz.Nyilván eldramatizálom a helyzetet, de pont tegnap történt meg velem egy ilyen szituáció.Ezúttal szerencsém volt, mert az Édesapja elkapta és visszarántotta, de már nem tudtam volna megállni, jócskán féktávon belül volt.Na és itt számít a fékút és a helyes gumiméret, mert nagyon nem mindegy, hogy mondjuk 10-zel, vagy 20-szal ütöttem volna el őt, a mérnökök meg tudják, hogy mi kell egy 1.9 tonnás kocsi megállításához.Ez csak egy kiragadott példa nyilván, de ha mondjuk betonfal közeledik egy rossz manőver miatt, akkor ott sem mindegy, hogy mennyivel mész neki.

 

A téliguminál meg kiváltképp így van, mert azokkal az okosakkal teljesen egyetértek, akik azt tartják, hogy téligumit nem elindulni és hegyre felmenni veszünk, hanem megállni!

 

 

Előzmény: 3.d (34713)
3.d 1 napja Creative Commons License 34713

Látom téged egy fizikatanár sem győzne meg arról, hogy vannak előnyei is ennek a méretnek(nem egy olyan ember aki mindennap ha kell kiautózza a lehetőségeket az autójából), de ez a gyári méretnél csak 20mm-rel keskenyebb, és téli körülmények vagy akvaplann hatás miatt, kanyarban az oldalterhelés viszonylatában inkább a kanyarsebesség nagysága téríti le az útról az autót, nem a keskeny gumi tulajdonsága.Összegezve a nagyteljesítményü autókkal való közlekedés egyesek szerint egy szakma, de erről sem akarlak meggyőzni.

 

 

 

Előzmény: szokes83 (34711)
VasY88 1 napja Creative Commons License 34712

Köszönöm a válaszokat!

Valóban a zavaró tényen kívül más problémám nincs vele, csak néha azért rontja a kocsi összhangját, de akkor ezek szerint másnak is vannak hasonló gondjai.

szokes83 1 napja Creative Commons License 34711

szerintem ne vezessünk félre senkit... a keskenyebb futófelületnek van jótékony hatása egy 1000 kg-os autónál ami nem bírja lenyomni a hóban...

de egy közel 1700kg-os autó esetében nem véltelenül van méretezve... és próbáltam a 205-ös gumit és szar, a hátulja úgy táncolt és csúszott, hogy az már nem normális.

 

továbbá a kisebb kerékátmérő nem csak a felhasalás szempontjából kellemetlen hanem pl a pontos sebességmérés miatt is adott esetben...

 

Előzmény: 3.d (34710)
3.d 1 napja Creative Commons License 34710

A méretváltó használatával kiderül, hogy semmi probléma a mérettel, ráadásul  ez a gumiméret kisebb szélességű futófelület, aminek télen inkább jótékony hatása van.Esetünkben, kerékátmérő csökkenése (/ jel )inkább hasmagasságcsökkenést eredményez, és az 1,1cm hasmagasságcsőkkenéstől még "nem hasal fel az autó". 

A képlet: 205 a gumi szélessége mm-ben  /55  a magasság aránya a szélességhez viszonyítva."Tehát a per, törekszi, hogy ugyan olyan átmérő legyen a gumi."

Előzmény: blondey (34702)
garagge 2 napja Creative Commons License 34709

nekem is ezt csinálta 525d-m. sajnos kormánymű csere vagy felújítás. nem lehet megúszni máshogy. én sem újítottam fel el lehet lenni vele . csak bosszantó de nem befolyásolja a biztonságot..

Előzmény: VasY88 (34704)
szokes83 2 napja Creative Commons License 34708

mennyi toronymerevítő van? mert én csak a felsőről tudok... az pl nekem a nyáron fellazult, de annak másmilyen hangja van, az annyira idegesítő volt mintha a kasztni akarna szétszakadni, ropogós, recsegős ha belementél valamibe pl.

 

ez az apró koppanás másmilyen.

Előzmény: E30Allrad (34707)
E30Allrad 2 napja Creative Commons License 34707

Toronymerevítők nincsenek fellazulva?

garagge 2 napja Creative Commons License 34706

Sziasztok lenne egy eladó 525 vagy 530d-hez izzítóelektronikám olcsón. megmaradt már nem kell

itt hirdetem http://olx.hu/hirdetes/bmw-e60-525d-530-d-izzitoelektronika-ID24OTl.html#8e76dd183d

érdeklődni a 20/4970670 számon lehet

szokes83 2 napja Creative Commons License 34705

nekem is van ilyen jellegű hibám, de csak hideg időben (mondjuk 5 fok alatt) de nem ennyire gyakran, hogy minden beállásnál...

minden ki van cserélve az első futóműben, lengéscsillapító, toronycsapágy, lengőkarok, stabpálcák, szilentek...

még két dologra gondolok, kerékcspágy, vagy a féknyereg tartó 2 csap, amin csúszik...

más ötletem eddig nincs.

de már látom hogy jön a tél és idegesíteni fog....

Előzmény: VasY88 (34704)
VasY88 2 napja Creative Commons License 34704

Üdv Mindenkinek!

2008 E60 LCI 3.0D, 190e km. A kocsi 3. éve van nálam, viszont a kezdettektől fogva egy kisebb hiba fent állt, amit 2 szerelővel is megnézettem, de érdemleges hibát nem találtak "amíg nem lesz rosszabb, ne foglalkozzak vele".

A hiba vázolva:

Egyenes állásba gurulok a kocsival (lényeg kis sebességnél érezhető), balra tekerem a kormányt, majd hirtelen jobbra, és egy nagyon apró koppanás, vagy lehet kotyogás, de csak egy pillanatra. Olyan minta a kormány kotyogna, de fix meg se mozdul. Menet közbe jobbra-balra kacsázva nem érezhető, csak egy bizonyos szintű tekerés, majd hirtelen vissza irányú tekeréskor. Tehát csak is akkor tapasztalom, mikor egyik irányból a másikba tekerem hirtelen a kormányt (garázsbeállásnál rendszeresen). Menetközben nem kopog, nem kotyog, nem ráz sem a kormány, sem a futómű.

Tudom így elég nehéz választ adni rá, de esetleg olyan válasza segítene aki már tapasztalt ilyet, és tudja mi lehet vagy lehetne a koppanás oka. 

mikitsi 2 napja Creative Commons License 34703

Sziasztok,

kérdésem az lenne, hogy lci 25d óra szerint mehet 250-t (és még ment volna, de már onnan nagyon lassan), nem sok?

Köszönöm a válaszokat, tapasztalatokat. 

blondey 2 napja Creative Commons License 34702

Ez azért így nem igaz!

 

A / jel utáni számok nem pontos méretet, hanem a szélességhez viszonyított százalékot jelölnek.

Az e60-ra való méret a 225/55R16, ami 654mm kerékátmérőt jelent.

A hirdetett kerék pedig 205/55R16, ami csak 632mm kerékátmérőt jelent.

Ez 22mm átmérő csökkenést jelent, ami azért jelentős, bár talán még bevállalható.

Előzmény: 3.d (34699)
Geri525D Szhely 3 napja Creative Commons License 34701

Mindkettő kuka..Cseréltük eltűnt a hibakód..

Előzmény: Geri525D Szhely (34697)
3.d 3 napja Creative Commons License 34700

jótékony

Előzmény: 3.d (34699)
3.d 3 napja Creative Commons License 34699

Ugyan akkora, csak keskenyebb futófelülettel. Télen inkább jotékony hatása van.

Előzmény: HG. (34693)