Pár napja vezetgettem hazafelé a bevásárlóautót. A körforgalomnál látom, jön haza a férjem a Magentissel. Oldalról láttam meg, mindjárt szembe fordul, vadul integetek a másik sávból, majd elmegy mellettem egy belinkelt nagycsillagos Merci!:) Szóval összekevertem, a formája és színe megtévesztett! Azért az nem rossz, hogy egy elismert márkával lehet összetéveszteni hirtelen, mert ennyire azért nem látok rosszul!
Tegnap is vártam a parkolóban, jönnek-mennek az autók, egyszer csak jön a Magentis, és fel kell figyelni rá. Nem azért, mert a miénk, hanem mert jól néz ki! Minden szép autóra fel szoktam figyelni.
Ugye? Élőben szerintem még nem láttam, de a Született feleségekben az egyiknek ilyen volt. Ott néztük is, hogy nem egy kis autó! Gondolom, a fenntartása azért magasabb, mint a Magentisnek vagy Mazdának.
Akkor bővülhet is a választék a vásárlásnál, és még közös elem is van:
A kia nagyon felkapott lett amióta van a Ceed és a 7 év garancia.Viszik a Ceedeket mint a cukrot,meg most az új Vengát.De mennek a terepjárók is.Magentist nem látni az utakon,de a szalonokban van.Használt autó hirdetési oldalakon viszont szembetűnő a hirtelen értékvesztés.Három évesen már csak 50%-át éri,ami más autóknál 5 év alatt szokott bekövetkezni.
A Mazda talán nem drágább,de most van egy akciós különkiadás nagyon jó áron,sok hasznos extrával,ami csak 23.000Euró.
Ausztriában teljesítmény alapján számítják az autók adóját és biztosítását. Ez 50-150Euró/hó.De ugye egy autó ennél többe kerül.Évenkénti műszaki,téli-nyári gumi,tankolni,szervizeltetni (egy szerviz átlag órabér itt 25.000FT!).Ha egy újat veszek,akkor CASCO,ami szintén nem olcsó.Nem mondom,hogy nem lehet kifizetni,de nagy luxus,csak autókra keresni:) Akkor inkább egy szép nyaralás évente vagy heti kétszer étterembe járni:)
A Maxima magasabb kategória volt anno, mint a mostani Magentis. A belseje nagyon a helyén volt, és hátul tágasabb volt, mint a Magentis. Kívülről nem volt eléggé dinamikus kialakítású.
Most meg is néztem, az új, 2009-es modell eléggé rendben van:
Mondjuk 3ezres motor, valószínű benzines, tehát biztos nem fogyaszt keveset, de szerintem nagyon jól néz ki! Szerintem simán veri a nagy márkákat! Magyarországon nem is forgalmazzák, de miért nem?
Ja, hogy te Ausztriában szeretnéd megvenni? Mesélj, ott mekkora reklámot kap a Magentis? Ott szoktál látni az utakon, vagy hasonlóan ritka, mint itt? Az osztákok hogy állnak a KIA-hoz?
Egyébként biztos voltam benn, hogy a Mazda a drágább, mert anno drágább volt, mint amiket alternatívaként nézegettünk.
Ha mégis Magentis(nem kombi, nem 5 ajtós), akkor alternatíva lehet másodiknak egy egyszerűbb "bevásárló autó". Ez már többünknek bevált!:) És talán a Mazda árkülönbségből ki is jön, vagy nem?
Akkor a tied egy másik akció volt. Tavaly is úgy emlékszem, hogy 4,5-5 között adták ezt a raktárkészleten maradt szériát.
Amikor autókereskedésekbe megyünk, mindig ámulunk, hogy ezek eladni is akarnak, vagy csak dísznek vannak? Kérdezzük az adott márkáról, elhablatyol néhány panel mondatot, kérdezzük tovább, azt mondja, nem tudja, nézzük meg a szóróanyagon... Magentis, azt mondják, azért nincs kiállítva, mert nincs rá igény, nem túl népszerű. de hogyan legyen az, ha a betévedők mégcsak nem is láthatják? Kör bezárul.
Vannak néhányan, akik véletlenül meglátják a neten, mint mi is, és elkezdenek érdeklődni, keresgélni, más típusokkal összehasonlítgatni, aztán befutó lesz.
Ceed a húzó modelljük, de az nem szép, ha a Magentist barikádozzák el vele! Az ajtaját sem lehetett kinyitni? Ez nagyon jó! Vérbeli kereskedői szemlélet!:)
Szép autó volt már anno 6-7 éve is, nálunk is számításba jött, de amikor beültünk, a középkonzolt látva tudtuk, hogy ez ennyiben is marad...
Az újban már szépen megcsinálták belül is!
Sok sikert a javíttatáshoz! Idegeskedni meg ilyenen kár, a sors útjai kifürkészhetetlenek! (Hátha mégis egy Magentised lesz, ha már erre a fórumra keveredtél!:)
Nem, én 2007 őszén vettem, akkor jött be ez a Ausztiába szánt széria. A listaár akkor is valamivel 6M alatt volt a dieseleknél. Tényleg nincs reklámozva, egy KIA szalonban sem találtam belőle. Az egyikben véletlenül meg tudták mutatni, mert megrendelésre éppen leszállitottak egyet, de beállitották az udvaron egy sötét szin alá, körülvéve Ceed-ekkel és így nem sokat lehetett látni belőle. Olyan szorosan álltak, hogy még az ajtaját sem lehetett kinyitni. Az eléggé tágas szalonban főleg Ceed-ek voltak, több változatban és még talán Carnival meg Sorrento ha jól emlékszem, de se egy Picanto, se egy Rio!
Abban az időszakban foglalkoztam a Citroen C5 gondolatával is és ha hiszed, ha nem, 3 hét alatt, 5 kereskedést felkeresve egyet sem tudtak mutatni. Aztán csodálkoznak, hogy egyes típusokat nem vesznek!
Ez mellett is döntöttem. De lehet,hogy lekések róla.A régi autómat megvennék a hétvégén,erre elromlott az eladás előtt egy héttel....5 évig nem volt baja (135.000km)erre most a legrosszabbkor. Ha jövő hétig nem tudom megcsináltatni,akkor nem tudom megvenni a Mazda 6-ot,már csak egy akciós 5 ajtósuk van....
Szerintem azért nem olyan elterjedt ez a márka, mert alig reklámozzák, pedig szerintem sokan felkapnák rá a fejüket! A márkakereskedésekben valahol ki sincs állítva, a kereskedők sem igazán ismerik, még a márkaszervizben is néznek, hogy jé, ilyet még nem szereltünk...
Tv-be vele, megérdemelné! Meg óriásplakáton viríthatna az arcokba!
Tavaly vetted? Emlékszem, hogy volt egy nagy készlet-kiárusítás akció, a neten találtam, lehet, hogy az, amit írtál. Mire a kereskedéseket felhívtam (nyár elején), addigra már kifogyott, mondták, hogy elkapkodták őket, és már csak az új 2009-es modellt kínálták akcióban.
A Magentis nálunk is úgy van, ahogy írtad. Vásárolgatni pedig szintúgy egy Suzuki. Ez nekünk is jó párosítás. A Magentisről még a vonóhorog hiányzik, így a biciklis utaknál még nem tudja kiváltani a Suzukit. Jó lenne a vonóhorog, de elég drágán adják.
Ha tavaly lett volna a 2007-es évjáratnál diesel a benzineshez hasonló áron, szerintem azt vettük volna, de ennek sem rossz a motorhoz képest a fogyasztása.
Nem, az enyém EX alap, Ausztriába szánt,de ide átirányított, mint korábban írtam és ezért nem volt benne rádió. Országonként más és más felszereltséggel szállítják, a helyi forgalmazóval között megállapodás szerint. Az osztrákok túlrendelték magukat és 24 db.-ot átirányítottak Magyarországra. A koperi kikötőből egyenesen ide érkeztek Ausztria helyett. De 0km-el vettem, ugyanolyan garanciális feltételekkel, mintha közvetlen ide jött volna. Hamar elkelt a 24 db.
A benzines forgalmazásával biztos az alacsony igény miatt hagytak fel.
Hát, 100.000-ret nem ér meg. Max. ha vmi gyári cucc lenne, vagy ha elterjedteb típus, és lehetne több tapasztalatot olvasni róla. De akkor is inkább egy tempomat. Érdekes, hogy a benzinest kivették, pedig 168 LE-s a motorja... Hát, nagy választék nincs, 2000-res dízel, és kész. max a felszereltség az, amin lehet gondolkodni. A tiéd Premium plusszos? Napfénytető, stb? Abból volt 4,5m körül, de én már lemaradtam róla. Mondjuk nem is lett volna 4,5m:) De így, két évesen 3m-ért jó vétel volt, szerintem. És innen már az értékvesztés sem lesz nagy.
Valóban, sok olyan dolog van benne, mely menőbb típusoknál drága opció lenne. Engem főleg a sok biztonsági cucc és az anyagminőség fogott meg ezért az árért. A motorja tényleg húzhatna alacsonyabbról, de ezen lehet segíteni, ha annyira zavaró. Chip tuninggal lehet optimalizálni a dolgot, nem box-al, csak min. 100ezer-be kerül. Olvastam, egész komoly tudományos leirásokat róla, hogy már milyen magas szintre fejlesztették és ódákat zengenek róla. Ez is egy dilemma, mert van aki pozitívumként reklámozza az eladó autóját a chip tuninggal és van aki kihangsúlyozza, hogy nem volt tuningolva és ezt tartja pozitívumnak. A szakemberek véleménye is megoszlik róla.
Most már nincs is a kínálatban benzines, de a gázra való átépítést lehet, hogy érdemes lenne meggondolni, főleg ha annyit mész. Én magamból indultam ki, mert csak 2. autónak használjuk, hosszú távra. Helyben szaladgálásra van egy Suzuki. Korábban Fiat Stilo 1,6 benzines volt és annak nem voltam elájulva a fogyasztásától, nem is beszélve városi körülmények között és csak az volt akkor egyedül. Akkor határoztam el a dieselt, de azóta változtak az autózási szokásaink.
Nem kazettás, hanem kazetta is van benne. Ami tök felesleges, viszont RDS-t meg nem tud. MP3-at lejátszik, azoknál kiírja a számok címét is, könyvtárakat, stb. De CD-TEXT-et már nem tud leolvasni. Azért gáz, hogy a rádiónál nem tudom, mit hallgatok. Különben jó autó, és tetszenek az olyan úri huncutságok, mint elektromos ülésállítás, ablaktörlő-fűtés, ESP, teleszkópos motorháztető, vagy ilyen apróságok, hogy a csomagtartóba nem lóg bele a zsanér, mint pl. a Nissanoknál. Megpakolod, és lecsukod, míg belógó zsanérnál megpakolod, majd nem lehet lecsukni... Érdekes, hogy benzineshez csak 5 sebességes váltó jár, és nincs tempomat, a dízelhez jár mindkettő. A motorja a nagyobb fordulatot szereti, igazából 2500-3000 a min. Volt egy Nissan Maximám, 2000-res, az 1000-től húzott. Ez szereti, ha kicsit forog, és ha váltogat az ember.
Ebben a modellben is három kör alakú bigyó(szellőző?) van a műszerfalon középen? Úgy kb. 7 éve számításba jött a Mazda is. Elmentünk a szalonba, kívülről tetszett (Mazda 6), de a középkonzol az akkori másik esélyeshez képest (Avensis), nekem olyannak tűnt, mint egy műanyag gyerekjáték autóé, középen a három műanyag körrel.
A miénkben (Premium) kazettás rész is van a CD mellett, az újabbaknál ezt nem néztem. A tempomat jó lenne, bőrt nem hiányoljuk, a hamutartót meg utáljuk! Mivel itt is szó volt róla, megnéztem a garázsban, csak a hátulját láttam, de ma is megállapítottam, hogy szép autó. Szerintem jó reklámok vagyunk, kár, hogy nem fizetnek érte.