Vagy éppen nincs.Én azt mondom,hogy minél többet használsz egy autót,annál jobban ismered,annál valósabb a róla alkotott véleményed,annál több a tapasztalat. Nem hiszek benn,hogy egy év alatt,főleg ha mellettem más autót is használok,kiismernék egy autót maximálisan:) Ha az ember elégedett egy autóval,miért cseréli le?Szeret pénz bukni?Mert minden csere egy kisebb gazdasági katasztrófa:) Én 14 éve vezetek,most koptatom a 3. autómat.A háromban összesen 267.000km-t tettem bele.Mellette nincs második autó,csak egy motor...
Én azért hiszek abban,hogy van olyan tehetős magyar üzletember,orvos,ügyvéd,stb...Aki nem autóban éli a fél életét,netán egynél több is van neki egyidejűleg és elegendő neki az évi 10-20.000km,ami szerintem nem is olyan kevés.... De hát ugye lehet keresni a kákán a csomót.... Nekem ennyi kockázatot megérne az alább belinkelt autók bármelyike...
Lehet, mert ha be tudnak törni a Pentagon és bankok rendszerébe, akkor az Audi számítógép sem okozhat problémát a hozzáértőknek. Amúgy, ha végignézed az eladó 3-4 éves prémium dieseleket, javarészt jóval 100ezer km feletti futással hirdetik őket. Ezért gyanakszik az ember, de biztos van kivétel, ki lehet fogni nagyon jót, kellő körültekintéssel, megbízható helyről.
Se nem az életkorom, sem pedig a születési évem, csak egy kabalaszám. De nem hinném, hogy a típusról történő tapasztalatcserénél ennek jelentősége lenne! Félrevezető, ha beszorzod a 22 autót 3 évvel, mert volt mikor 2 autóm is volt egyszerre, mint például most is és volt, hogy némelyiket még 1 évig sem tartottam meg.
"Annak a számítógépnek az adatait nem lehet átírni?"
De biztosan.Csak a 3-4 éves első tulajos,szervizkönyves autókra ez nem jellemző,azokat még a garancia miatt márkaszervizbe hordják,ahol ez kibukna.Ott kezd hihetetlenné válni a dolog,amikor egy leharcolt tízévesben is kevés kilométer van:)
Baj biztosan nem lesz vele.A garancia meg kétélű fegyver,a megbízható autóknál egy átok.Én három évig vittem a jelenlegi autómat márkaszervizbe,mert ugye garanciális.Persze,hogy semmi baja sem volt:)Cserébe a kötelező szerviz kicsit drágább.Prémium autónál sokkal drágább:)
Tényleg, már a Magentisre is 7 év! Akkor csak nem lehet elcseszett, különben nagyot bukik a gyártó.
22-ik autó?? Azt hittem a 78 a születési éved, nem az életkorod:)
Ha ez a mostani beválik, marad a Magentis újabb verziója, legalább nem kell gondolkodni, mit vegyünk majd. Jó lenne, ha legalább 5 ajtósban is kihoznák. Bár egyterű második autónak ott van pl. a Soul vagy a Venga.
"Egy mai autóról pontosan megmondható mennyit futott,egyrészt az Audi Hungária adatbázisában,másrészt a számítógépre rácsatlakoztatva az autó is megmondja."
Annak a számítógépnek az adatait nem lehet átírni? Nem értek hozzá, azért kérdezem, mert úgy hallottam, hogy semmi sem lehetetlen?!
Egyébként tökéletesen igazad van az értéktartást, eladhatóságot illetően. A sokat futott autó belső állaga, meg gazdafüggő. Láttam már 1,5 éves Mercit is lepusztítva egy banki telepen és egy 10 éves, 215ezret futott KIA Carrenset gyönyörű belsővel.
Hidd el, én is vennék használtat olyantól, akit ismerek. Pl. a szomszéd öregúr 2004-es E240-esét zokszó nélkül megvenném, pedig benzines és automata, de abban biztos nem érnének meglepetések. (legfeljebb a fogyasztás) Csak ismeretlenül betévedve egy telepre, vagy rákattintva a neten rizikós. Ez a 22. autóm és a 7. új. A használtakra többnyire ráfizettem. Volt köztük BMW, Audi és VW is. 3 évnél tovább egy sem volt nálam, ez az első, amitől nem fogok megválni 3 évesen.
Hát ha ilyen lesz az új, akkor azért meginoghat a konkurencia!
Ez már inkább menő, mint elegáns, a mai világ pedig inkább a menőt szereti, mint az elegánsat. Kíváncsi leszek rá élőben. Remélem, az RDS rádiót nem felejtik ki. Már nem is tetszik anniyra az A4-es:)
Jó, ez egy új versenyző, de ha ilyen jó ütemben fejlődik, akkor nemsokára színvonalban ott lehet az élmezőnyben, a presztis persze nem megvásárolható tulajdonság..
A 3 év teljes körű garancia is pozitívum, más KIA típusnál ez 7 év! Ez azért persztis ide vagy oda, komoly érv lehet a vásárlás eldöntésekor.
A tartósságot majd meglátjuk - jó lenne, ha nem kellene csalódnunk benne. Nekem nagyon tetszik a vonalvezetése, szerintem nagyon áramvonalas, modern. A belinkelt Volvóé pl. szerintem már kívül-belül kissé idejemúlt. A Merci szép, csak ne lenne akkora az embléma az elején.. ez a BMW is jó. Amúgy láttunk egymás mellett állni hasonlókat élőben is, és ott is Magentis tetszett legjobban kívül-belül, utána egy (nem hivalkodó) Merci.
A Kiát mint újan,mint használtan érdemes lehet megvenni,csak arra akartam rávilágítani,hogy a Prémium kategóriában nagyon komoly ellenfelei vannak,amiket legyőzni egyenlőre nem sikerült a Magentis/Sonata/Opirus próbálkozásoknak.
A vevők a nagy neveket favorizálják,aminek egy része divat és presztízs,de nagy része bizony a tartósság és a használati értékben keresendő. Mert ugye nincs 4X4,kombi,egyterű,sportos modell,stb....Ennek ellenére nem olcsó.Mert azért egy új Magentis akciósan 6MFt,amiért Ilyent, vagy akár ilyent, de akár egy ilyent is adnak
Újonnan szerintem magánszemélynek egyenlőre nem éri meg megvenni. Viszont pont az értékvesztés miatt használtan kitűnő áron lehet hozzájutni egy szép, nagy, jó felszereltségű autóhoz. Engem a presztis nem annyira érdekel mint a használat, kötelező stb.. A középkonzolja viszont nekem jobban tetszik az A4-esnél. A szervíz biztos a Magentisnél is borsos. Kár, hogy még nincs belőle kombi vagy egyterű.
Igen,éppen ezért választottam a belinkelt A4-et 6Mft alatti áron.
Mivel 6MFt-ért nincs új A4,csak A3 ezért azt hasonlíthatjuk egy bármilyen Kia 6MFt vételárú autóhoz,ha azt akarjuk vizsgálni mennyi az értékvesztés. Nem kell nagyon vizsgálgatni,egy Audi sokkal többet fog érni 5 éves korában,az egyező vételár ellenére....
Ha a Kiát akarjuk az Audival összehasonlítani, akkor szerintem az A3-at nem a Magentissel kell összevetni, mert nem az a kategóriatársa, hanem a Cee'd. Az A3 a Golfra épül, az meg alsó-középkategória, mint a Cee'd.
Ahhoz kétség nem fér,hogy a Magentis egy jó autó,de abban nem vagyok biztos,hogy megéri megvenni... Sokkal nem olcsóbb a fenntartása mint kategóriatársainak,hisz a Kia Ceed kötelező szervizei is inkább drágábbak mint az átlag... Aztán értékvesztés és használati érték nincs kombi,allroud,stb..... Én nem vennék....
Nekünk van a családban egy Kia Magentis, mi nagyon szeretjük! Szép, kényelmes, tágas, és elegáns limuzin! Pár éves, de a legtöbben vadiújnak nézik. Persze, ha céges, akkor mindegy, de otthonra inkább a Magentist. Viszonylag ritka autó, eddig csak egyszer láttam az utakon. Nekem egyébként az Audi A4 is tetszik, de abból túl sok van mindenhol, és pl. a Magentissel összehasonlítva drágábbak a fenntartás költségei + jobban lopják. Szerintem mindkettő szép autó, az Audi menőbb, a Magentis elegánsabb. Az összes életkörülményt és lehetőséget figyelembe véve kell dönteni, ki mit bír el anyagilag a vételáron túl. Az autó karakterét nézve más az Audi és a Magentis célcsoportja.
A Magentis iránti érdeklődést jobban fel kellene kelteni a kereskedéseknek, mert több KIA márkakereskedésben ki sincs állítva. Így azért nehéz eladni is belőle..
El is gondolkodtam,ilyenkor éri meg megvenni,nem újan:)
Épp most állok autóvásárlás előtt.Először én is úgy gondoltam,hogy veszek egy új Mazda 3-at vagy Kia Ceedet.De rá kellett jönnöm,hogy majd 5 év múlva semmit sem fog érni,sőt már arra olyan réginek is fog tűnni,a heves facelitek után.Nehezen is eladhatók,főleg ha sokat futottak. Egy Audi A3-at meg arany árban mérnek,akkor is ha sokat futott és 5-6 éves......
Még szép,hogy veszít,de hasonlítsd össze egy 6 milliós új áru Audi A3 és egy 6 Millió új áru Hyundai vagy Kia,de mondhatunk bármilyen francia autót is árát 5 éves korában. Lehet,hogy neked egy millió nem pénz,nekem számít....
Egy mai autóról pontosan megmondható mennyit futott,egyrészt az Audi Hungária adatbázisában,másrészt a számítógépre rácsatlakoztatva az autó is megmondja. Másrészt,mint felhasználót engem igen is érdekel,hogy mennyire kényelmes az ülés,milyen tapintásúak az anyagok,mennyi kényelmi felszereltség van az autóban és azok hogyan működnek,de legalább annyira érdekel a belső harmónia és szépség,hisz belül látom leginkább,ott töltöm a legtöbb időt. Az sem mindegy,hogy majd hogy fog kinézni 200.000km után,mert ugye azt mondod nem érdekel az eladás. Én nemrég ültem egy Audi A4 taxiba 305.000km volt benn és a bőr ülések kellemes ráncolódásán kívül nem látszott más kopás.Sokat járok taxival és bizony a hasonló futású nem prémium autók nagyon kutyául néznek ki ekkora futásteljesítmény után. Más szempont,hogy a nagy prémiummárkák nem avulnak el olyan gyorsan.Míg egy 6-8 éves Koreai olyan Youngtimer érzés,addig egy ennyi idős BMW például még esztétikus,fiatalos jármű.
Még annyit talán, hogy az emlitett A4 PDTDI Multitronic újonnan 9,4 M és 3 éves korára 43ezer? km-el 4millát veszit az értékéből a hirdetés tanusága szerint. Hát, ezen is el lehet gondolkodni!
Ha hihető, hogy 3 évesen 43ezer km van benne és rendben volt szervizelve stb. stb. akkor nem lehet rossz, de ezt ki garantálja? Az diesel Audikra nem a kevés futás a jellemző, de minden lehetséges! Nekem nincs olyan kereskedő ismerősöm, akiben meg tudnék bízni. A szaksajtó is óva int a használt dieselektől, biztos van valami oka.
A topiknyitóban kihangsúlyoztam, hogy aki vételkor nem azzal foglalkozik, hogy mi lesz majd, ha el akarom adni és eleve hosszú távra tervez. Én jelentős kedvezménnyel 4,5 M-ért vettem 0 km-el. 3 év alatt semmi hiba, nem zörög, kényelmes, tágas, az ajtók úgy puffannak, mint egy nagy presztizsü márkáé, az illesztési hézagok példásak, fogyasztása 6-6,5 l/100 km. egyszóval meg vagyok vele elégedve.
Látom én is, hogy mennyi a használt értéke, ezért nem adom el. Ennyi pénzért vehettem volna jó pár éves németet, ki tudja milyen előélettel és visszatekert kilóméterrel és lehet, hogy a gatyám ráköltöttem volna, de büszkén feszíthettem volna benne, mert presztizs embléma van az elején. Sokat vaciláltam anno, hogy milyet vegyek, ezt a típust nem is ismertem, de városunkba érkezett Tarlós István egy ilyen autóval és kiváncsiságból odamentem megnézni, hogy vajh. miféle gép ez? Akkor láttam először és kezdtem kutakodni utána. Tehát a véletlenen múlott, hogy ilyenem lett, de nem bántam meg.
Üdv! Egy időben én is szemeztem Kia Magentissel/Hyundai Sonataval (tudomásom szerint műszakilag eléggé hasonlóak). Csak használtban kicsi volt a választék, főleg automata váltósból, ami engem érdekelt volna. A presztízs kérdéskör nálam pont fordítva működik, mint sokaknál: én pont, hogy nem feltűnni akarok. :-) Egy német presztízskocsitól könnyebben megszabadítanak a rosszarcú emberek, többen irigykednek rá, stb.
Igen,a Kia 6MFt újan,akciósan 150Le dieselmotorral. 5 évesen felét éri majd,de ha sok kilométer van benn,nem lehet eladni,ha kevés akkor nehezen,de talán. Ennyiért kapsz egy ilyet. Én nem gondolkodnék melyik a nyerőbb és melyiket lehet előbb eladni,melyiknek nagyobb a komfort fokozata,presztízse,minősége....
Egy ugyanilyen tudású Audi kb. 10.000.000 Ft, egy Magentis 6.000.000 körül van. Az értékvesztése 3 év alatt kb. 3.000.000 Ft, egy Audi sem ér többet 3 évesen 5-6 milliónál. Tehát eleve többet bukik az ember. Arról nem beszélve, hogy ezt nem, fogják ellopni, az Audi-BMW-VW-re pedig Cascot kell kötni (ami kb. duplája a Magentis Cascojának), valamint nem árt egy GPS-es követőrendszer és egyéb, drága biztonsági felszerelések. Nem ennyire egyszerű, hogy nagy az értékvesztés, mivel az összes értékvesztés egy Audinál jóval nagyobb. Valamint, beszámítással kell eladni, mint a legtöbb ember.
Nekem tetszene,de az értékvesztés bizony elriaszt. 4-5 év alatt eladhatatlanná válik,és teljesen értéktelen lesz,míg ez idő alatt egy hasonló értékű, de használt BMW,Audi, Merci nem veszít annyit és presztízse is jobb,eladni is könnyebb.....