Szóval hogy a márkaszervízbe vagy akárhol máshol mit mondanak.. Nem tudom. Persze egy zsír új autóba én sem raknám bele, de mostani 7 éves kocsiba miért ne? Hiszem mondjuk ha 20 év helyett csak 15 évet bír ki a kocsi... Hát istenem. Ez benne van. De ki tervez vele ilyen sokat?
Márkaszervíznek meg egyébként se érdeke az E85, ezt ne felejtsük el.
Annó nekem a tolatóradarra is azt mondták a 307-esre, hogy amik vannak szarok, meg h külön ne építsek bele, mert nem jó... Érdekes, akkor ami alapból van az az űberkirály??? Nem hiszem.
Igazábvól az a vicces, hogy mit is tehetne tönkre az etanol. Nos az hogy a gumicsövet megeszi, ez kiderült hogy badarság. A motort tönkreteszi.. Mitől is? Mert az etanolos fordoknál sincs a motorblokk megerősítve, az csak egy jó marketingfogás. Egy két alkatrészt cserélnek le ott is és módosítják az elektronikát. Semmi mást. Braziliában is ugyanez van. Olvass vagy nézz utána.
Igen, az kellemetlen, hogy a Püg ilyen hülyén találta ki az üzemanyagszűrőt. Az Off autóban kb 2 perc ezt cserélni.
És az is tévedés, hogy sűrűn kell cserélgetni. Egyszer kell, ha már kitisztítóttad a tankodat. Ennyi. Többet nem. Persze, ha csak etanolt tankolsz, nem feleben.
A dízelről meg csak annyit, hogy koromszűrő ide, vagy oda, a legjobban szennyező autó. Nem is az értékek miatt, hanem a korom miatt... az a kis por csöppet ártalmas, emiatt is van ennyi allergiás ember (persze nem csak emiatt, de eléggé rásegít).
Szóval... Nem tudom. Az etanol sem tiszta teljesen, de sokkal jobb mint bármelyik másik kőolajszármazékos üzemanyag (tudom, ebben is van benzin)
Én nem hagytam a véletlenre bementem a márkaszervizbe. A hozzá valószínűleg értő emberke elmondta hogy ami gyárilag nincs felkészítve az E85-re annak nem teljes megoldás az átalakító elektronika sem! Azt mondta ha hosszú távon szét akarom b...ni a 307-es peugeotom akkor nyugodtan. Azt nem mondta hogy nem megy tőle! Azt mondta hogy simán megy és nem veszel észre semmit, de hosszú távon nem biztos hogy jót tesz a blokknak, mert állítása szerint valami más a motorban is nem csak az elektronika. A végleges válasza az volt hogy amit megspórolsz lehet egyben befizeted pár év múlva egy szervizben. Ha E85-öt akarok tankolni vegyek gyárilag arra felkészített autót (nem ott náluk peugeotot mert amikor kérdeztem a peugeotnak még nem volt gyárilag felkészített autója) a fordnál vagy a hondánál mert ott van etanolos gép.Szóval nem is akart rámsózni másik autót mert más márkához küldött.
Ha a márkaszervízben nem tudják megmondani pontosan akkor a szomszéd szerelő majd tudja hogy jót tesz-e neki az etanol mert kipróbálta?
A másik dolog amiért nekem nem menne az átalakítás hogy azt a szériát amibe az én autóm tartozik nem lehet üzemanyagszűrőt cserélni mert csak egy van a tankban.A többi autónál és más szériánál van még egy cserélhető amit természetesen szoktak cserélni.Ha szeretnék egy szűrőt beépíteni akkor az üzemanyag szállító csövet ami 30.000 Ft kéne szétvágni megmókolni, amit nem tartok egészségesnek.A szűrő pedig elengedhetetlen kelléke az etanol tankolásának mert az elején többször cserélni kell.
Brazíliát hozza fel mindenki amiket olvasok más oldalakon hogy ott már tesztelve van sok éve használják. Igen ám csak úgy van tesztelve hogy ott is gyárilag felkészített autók vannak és abba tankolják!
Én azt mondom megvárom hogy a most tankolóknak pár év múlva mik a tapasztalataik és ha tényleg működik meggondolom újra, addig biztos hogy nem alakítgatom!
Engem is nagyon bánt a benzin hihetetlen magas ára.De amikor autót vásároltam meg bárki más akkor is olcsóbb volt a gázolaj, sőt a diesel autó köztudottan sokkal kevesebbet fogyaszt! Ha valaki utánaszámol kiderül hogy a diesel fogyaszt 5-6 litert és azzal is sokat lehet megtakarítani, mert az e85 olcsóbb de többet is eszik.
Kösz a kérdést, mi éppen 18-án érkezünk haza, szóval ha nem lenne gond, és a többieknek is megfelelne, akkor lehetne a tali egy nappal későbbtől (19-étől) akármikor.
2010. április 8-án volt egy nano-talink ;-) én épp Budapesten voltam, inkognitóban :-) céges autóval. Kb 16 órakor láttalak a Roosevelt térnél a rakparton! Északi irányban haladtál, én pedig déli irányban igyekeztem hazafelé az új M6-os felé :-)))
Jah, sajnos a tali rövidségére való tekintettel nem készült fotó :-))) de nagyon néztelek, hátha észreveszel, de nem. Nem csoda, ahogy írtam, inkognitóban voltam :-) de csak miután elhaladtunk egymás mellett, azután esett le...
Szolgálati közlemény! :-) A 2008-as topiktali július 6-án volt, a 2009-es topiktali július 12-én volt, ezek analógiájára a 2010-es topiktali július 18-án kell, hogy legyen :-)
Ádi, itthon lesztek 2010. július 18-án?
Ha nem találunk ki mást, akkor megyünk a 2009-es tali halasához, ahogy Ádi is mondta... olyan finomat azóta sem ettem :-)
hát ez tényleg jól néz ki, a kerekei sem tűnnek kopottnak.
nem tudom hány kilogramm, de ha nem fog "bkv"-zni, tehát nem kell emelgetni és az autóba is befér, akkor nagyon jó vételnek tűnik. csapdlecsacsi. :-)
Azért tényleg érdemes a német ebay-t vagy a nagy osztrák boltokat megnézni, vannak ott olyan (könnyebb) tipusok is, amilyenek itthon nincsenek. én pl. testvérbabakocsit hozattam onnan, konkrétan életmentő volt. :-)
na, további problémamentes gömbölyödést a családnak! :-) gf
Tudom csak elírtam. :) Csak ma futóműállítoson voltam, és mivel gumis is egyben, ő megint hozzá akart nyúlni, de 2 forgatás után azt mondtam, hogy elég.
Minden lámpa világított, indítózáskór a szokásosak világítottak.
Olyasmi volt mintha nem kapna üzemanyagot, vagy a fene sem tudja mi fordulhat elő a dizelnél...
Forgatta a gumit azt mondta, könnyűfém felni, 6 éves, lehet hogy kicsit tojás de ennyire béna a gumis barátom? Egyébként nem ráz, láthatóan kevesebbet fogyaszt mint a rosszul kopott good year
Több is van 40 körül. Külön sztem drágább. Leglább is csak egy jó hordozó bázistalpal 25-50 közt mozog. Babakocsit is 20 felett lehet, de akkor még nem is biztos hoogy a hordozó beleillik a babakocsiba, és máris 50 körül költöttél. Perszeezek használtak, de sajna nem tudok újat venni. :(
Az meg majd idővel derül ki, hogy mennyi ideig tudjuk használni. De ahogy a keresletet nézem a vaterán nem kell sokáig árulni, hogy visszakapjam ugyanazt az összeget amiért vettem. :)
Ma meguntam a kormányrázást. 3 hét alatt a harmadik futóműves, ő is szerette volna fölpakolni újra a súlyokat, mire én mondtam hogy azt már nem. Hol, mennyiért, és mennyire éri meg ez a dinamikus futóműállítás? Valóban jó lesz az autó?
"A babakocsit lent kellene hagyni a taroloban, mert gyerekkel felszenvedni 4 emeletet, az lehetetlen napi szinten. (plusz a bevasarlas, stb...)"
:-))) nekem sikerült, naponta 2* ráadásul 2 gyerekkel. Szóval nem lehetetlen, csak fárasztó. de tényleg lent a babakocsitárolóban a kocsit, hordozóban fel a gyereket.
Tárolóról jut eszembe: mennyire biztonságos?! Ha kicsi gyanú is van "közös kulcsnak híg a leve" szindrómára és delux drága babakocsit vesztek, akkor vegyetek egy biciklis sodrony vagy U-lakatot és kössétek. Ugyanúgy lopják a babakocsikat, mint a bicikliket... :-(((
40 környékén a 4in1? ez nagyon olcsónak hangzik. ha mégis újat akartok, nézzétek német ebay-t vagy menjetek ki sógorékhoz (valahol arrafelé laktok, nem?).
ezeket a nagy szetteket én nem szeretem egyébként, külön-külön az igényekhez igazodóan olcsóbban meg lehet úszni. (mondjuk magyar árakról beszélek.) (pl.: kocsiba beférjen, könnyű legyen, elég nagy legyen - a fiam 6 hónap alatt kinőtte a sima hordozót, 0-13-ast kellett venni pluszban. etc.)
ja és igen, ahogy a feleséged rájön, hogy melyik funkcióra van leginkább szüksége, kerül be esetleg egy új babakocsi a tárolóba... :-O)
Én az aksiról vittem be áramot az ülésfűtéshez, éppen 20A-t. :)
Nekem 2004-es 1,6 HDI-m van. Más típust nem ismerek ilyen téren de hátha ebben megegyeznek.
Van egy gyári fel nem használ hely, kifúrva, gumi tömszelencével betömve. A motortér nyitó bovden mellett pár centire. Motortérből jól látszik ha leveszed az ablaktörlő alatti rácsot. (Sofőr oldal légbeömlő ablaktörlő lapát töve) Sajna a lapátot is le kell venni hozzá, amihez egy csapágylehúzó jó ha van. Ha szétkaptál mindent akkor abba a légtérbe benézve látni fogod a bovdent, és tőle balra kb 5cm-re egy kúp formájú guminyúlványt. Az a "gumi tömszelence". :)
Belül a biztosíték fedelet kell levenned, után a biztosíték táblát is ki kell mozdítanod hogy lásd a hátfalat. Itt egy hangszigetelő réteg fedi a teljes hátfalat, de ki van vágva a nyílás csak kupakként visszatömték. Ha kintről megbököd akkor bent kiesik a kupak és láthatóvá válik a lyuk.
Ha neked is van ilyen hely, akkor könnyen megtalálod.
A gumi tömszelencét ki sem vettem, egyszerűen a kúp csúcsánál egy tűvel kiböktem, majd a vezetéket áttuszkoltam rajta, így a tömítés is meg van oldva és még ki sem dörzsöli a fémlemez a vezeték szigetelését, mert gumiágyban van. Ha átértél akkor a legegyszerűbb pont az aksihoz a motortéri biztosítéktáblában van. Biztosítéktábla fedelét vedd le. Az aksiról jövő pozitív kábel másik végét egy anya szorítja le és ott osztja szét az áramot. Anya levesz, alá egy hozzá való kábelsaru, majd anya vissza jól meghúz. Mi ide is tettünk biztosítékot, meg az utastérbe is.