Köszi a választ, a zuhanyozást már megcsináltam, a vízkőoldózás meg a jövő zenéje. A melegvízhez jó a sima gumi tömítés? Még egy kérdés: A hőcserélő és a füstterelő? közötti -azbeszt talán- tömítés valahogyan roszul volt összerakva amikor előszőr kibontottam. Mire kell ide ez a tömítőrész? Hogy a füst csak a megfelelő helyen távozzon?
" de azt tudjad, hogy a vevőnek is oda kell vinni a villanyt, mert az nem elemről megy."
Az miért akkora baj? A készüléktől úgy is viszel hozzá 2 madzagot , a készülékben meg amúgy is ott a 230 , legfeljebb nem 2 hanem 4 eres madzaggal csinálod. Vagy nem?
olvass itt vissza a fórumon, és meglátod, hogy jót még senki nem mondott róla. nekem is ilyen van. a vevőtől meg tökmindegy milyen messze van a szivattyú, mivel 230 megy rajta, de azt tudjad, hogy a vevőnek is oda kell vinni a villanyt, mert az nem elemről megy.
a computherm Q7RF-ről van valaki tapasztalati infója?
Ilyenben gondolkodok a régi helyett,csak nem tom,h megbosszúlja-e magát az olcsó ára.Meg a vevőtöl még kb 15m-re lenne a szivattyú,az nem lehet gáz,hogy ilyen hosszú madzagon van?
Ezzel nem fog csökkenni az áramfelvétel :) Energiamegmaradás tudod :) Ugyanannyi vizet ugyanoda eljuttatni ugyanannyi energiába kerül.
Ha kevesebbet kapcsol be, a bekapcsolt időszak hossza nő.
Inkább a komfortot növeli nagyon.
Mondjuk egy valami azért fontos, hogy induláskor pár pillanatig kicsit többet eszik a motor mint folyamatos üzemben, de szerintem ez nem igazán mérhető.
Nem tudom pontosan, hogy milyen a belső szerkezeti felépítése, de az anyámnál lévő ZC18-as kazánt 4 évente szoktam "rendbe" tetetni. Ez áll: a kazántest (égőtér) savazásából és beszabályzásból. Amíg a testet savazzák addig én egy alapos rozsdátlanítás után hőálló ezüsttel kiszoktam kenni a belsejét. A szerelő szerint ezt meghálálja a kazán. Nincs ugyanis úgy szétrohadva mint a hasonló korúak, (24 éves) már ha egyáltalán üzemelnek még.
Mégegy kérdésem lenne: A kéményellenőrzéskor megvizsgálták a bojlert és azt mondta a feketeruhás, hogy egy alapos tisztítás kéne neki, mert ahol ég a láng ott fölötte kis izzó darabkák látszódtak. Ezen a részen megy körbe a cső amiben a víz melegszik, de ennek ha jól láttam van egy belső azbeszt szerű bélésanyaga ami talán a hőt tarthatja? Szerintem csak az izzott. Mi ilyenkor a teendő? Egyáltalán milyen karbantartás kell egy átfolyós FÉG VF 12-es bojlernak?
Azt azért még hozzátenném hogy a lenti tágulási tartály csővel együtt egy rakás ....
Nekem a 600W-os al-ko tágulási tartály van rátéve nem ez a sz*r. Egy hétig szenvedtem mert standby (nincs vízkinyerés) esetén is 30 percenként bekapcsolt a szivattyú kb fél mp-re (éjszaka direkt nyerő).
Mivel új volt a csövezés, egy hétig kerestem a léket hol szivárog el vmi minimálisan. Aztán rájöttem hogy a tartály nem igazán zár jól...
Másik tágulási tartállyal kipróbáltam, felnyomattam 3 bar-ra a nyomást, áramtalanítás, és elmentem egy hétre szabira. Visszajöttem, a nyomás még 1.5 bar volt a rendszerben, ami a tákolások számát nézve igencsak csúcs.
Ugyanilyen 1200W-os szivattyúm van házivízműként egy két szintes családi házat lát el vízzel (WC, fürdő, mosógép, stb, sokszor egyszerre is). Az elején míg kísérleteztem, elbaxtam egy dolgot, és a szivattyú 8 órát ment gyakorlatilag akkora vízben ami kevesebb mint a felszívó cső.
Jól bemelegedett de qtya baja nem lett.
Amikor a fűtési rendszert töltöttem fel és mostam át, egy órát ment folyamatosan, külső hő kb 40 fok (kézzel tapintható a borda).
A membránnál átfolyó víz mennyiségét. Ez lényegében egy beépített kerülő.Ha kinyitod,kevesebb,ha elzárod több víz megy a membránhoz,ami a gázt szabályozza.
Nyomd meg a reset gombot! Ha elindul , de újra zavarra áll , akkor alighanem nincs lángőrzés. Ha szerencséd van akkor csak a lángőr elektróda koszolódott el , drótkefe , vagy csiszolópapír segít a bajon. Ha peched van , akkor törött az elektróda , pár ezres , ha nagyon peched van , akkor a panelban halt meg valaki.
Sajnos nálunk kivitelezhetetlen lenne egy 200 literes bojlert besuvasztani a régi helyére. Fizikailag nem férne el. Ha meg máshova akarom szereltetni akkor szintén kell oda kábelt vinni, csöveket vinni és akkor már megint ott tartanék, hogy van egy villanybojlerem ami a legdrágább megoldás a melegvíz előállítására és a beruházási költsége is 200-300.000ft ha nem a leggagyibb bojlert választom. Ha gázzal és napkollektorral csinálom a melegvízet annak a beruházási költsége 700-800.000ft viszont jóval olcsóbb vele megtermelni a melegvízet, így hosszútávon akár meg is térülhet.