Keresés

Részletes keresés

kuló Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44546

heló

a tömitésre igazábol nincs szükség dobd ki nyugodtan.

Melegvízre én a klingerit tömítést ajánlom.

Előzmény: ha4nz (44544)
Wattocsak Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44545
Terveződ mit mond erről?:-)
Előzmény: krem (44543)
ha4nz Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44544
Köszi a választ, a zuhanyozást már megcsináltam, a vízkőoldózás meg  a jövő zenéje. A melegvízhez jó a sima gumi tömítés? Még egy kérdés: A hőcserélő és a füstterelő? közötti -azbeszt talán- tömítés valahogyan roszul volt összerakva amikor előszőr kibontottam. Mire kell ide ez a tömítőrész? Hogy a füst csak a megfelelő helyen távozzon?
Előzmény: kuló (44533)
krem Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44543
Sziasztok!

12-es csővel ajánlják a falfűtésünket kialakítani. A nagyosztótól 12-es csőből hány méter vihető el maximálisan és kb. hány W-ot ad le?

A padlóba a 17-es cső megfelelő (általában mindenkinél 20-ast hallok).

Köszi
Lacivill Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44542
Jelenleg, hogy müködik, mi vezérli a kazánt?
Előzmény: Törölt nick (44541)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44541

Csak nálam 50cm-es kőfal van,+ másik épület pincéjében van a kazán.

Sztem ezt már nem lehet rádióval áthidalni.

Az elektromos részhez:nem lehet abból áramot venni,amit kapcsol?

Mert akkor nem kellene plusz madzag a vevőhöz

Előzmény: halaloszto (44540)
halaloszto Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44540
kiveve ha a madzag mar ott van, keteres, negyven kanyarral/20 eves mmfal vezetekkel vakolas, festes utan.

a radiosban az a poen, hogy a vevot nem kell a regi termosztat helyere csinalni, az esetek nagyreszeben mehet a kazanhoz egybol.

vajk
Előzmény: sjohn (44538)
gyattila Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44539
Ja igen, csak ez nem mindenkinek ilyen egyértelmű. Csak egy kis + infóként irtam.
Előzmény: sjohn (44538)
sjohn Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44538
" de azt tudjad, hogy a vevőnek is oda kell vinni a villanyt, mert az nem elemről megy."

Az miért akkora baj?
A készüléktől úgy is viszel hozzá 2 madzagot , a készülékben meg amúgy is ott a 230 , legfeljebb nem 2 hanem 4 eres madzaggal csinálod.
Vagy nem?
Előzmény: gyattila (44537)
gyattila Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44537
olvass itt vissza a fórumon, és meglátod, hogy jót még senki nem mondott róla. nekem is ilyen van. a vevőtől meg tökmindegy milyen messze van a szivattyú, mivel 230 megy rajta, de azt tudjad, hogy a vevőnek is oda kell vinni a villanyt, mert az nem elemről megy.
Előzmény: Törölt nick (44536)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44536

Sziasztok,

 

a computherm Q7RF-ről van valaki tapasztalati infója?

Ilyenben gondolkodok a régi helyett,csak nem tom,h megbosszúlja-e magát az olcsó ára.Meg a vevőtöl még kb 15m-re lenne a szivattyú,az nem lehet gáz,hogy ilyen hosszú madzagon van?

zordonC3 Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44535
Ezzel nem fog csökkenni az áramfelvétel :) Energiamegmaradás tudod :) Ugyanannyi vizet ugyanoda eljuttatni ugyanannyi energiába kerül.

Ha kevesebbet kapcsol be, a bekapcsolt időszak hossza nő.

Inkább a komfortot növeli nagyon.

Mondjuk egy valami azért fontos, hogy induláskor pár pillanatig kicsit többet eszik a motor mint folyamatos üzemben, de szerintem ez nem igazán mérhető.
Előzmény: Elar (44531)
kuló Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44534

A tágulási fogja viszonylagossan álandó nyomáson tartani a tárolodat igy éred el hogy ne kapcsogasson a szivattyu.

a tágtartály kapacitása határozza megy menyi vizkivétel után induljon a szivattyú

Előzmény: Elar (44516)
kuló Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44533

heló

A azánodnak valoszínö a höcserélö lamelláit kellene kipucolni.

a szakszerü pucerához ki kell szerelni és zuhany alatt jol átmosni a lamellákat.

.ÉS HA MÁR A HÖCSERÉLÖ KI VAN SZERELVE CÉLSZERÜ A BELSEJÉT A VIZ OLDALÁT IS VIZKÖOLDOVAL JóL ÁT ÁZTATNI.

LÉNYEG HOGY A VIZKÖOLDOT A KAZÁNBOL JOL KI KELL MOSNI . Semlegesiteni kell a savtartalmat.

Előzmény: ha4nz (44530)
Pompiere Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44532
Nem tudom pontosan, hogy milyen a belső szerkezeti felépítése, de az anyámnál lévő ZC18-as kazánt 4 évente szoktam "rendbe" tetetni. Ez áll: a kazántest (égőtér) savazásából és beszabályzásból. Amíg a testet savazzák addig én egy alapos rozsdátlanítás után hőálló ezüsttel kiszoktam kenni a belsejét. A szerelő szerint ezt meghálálja a kazán. Nincs ugyanis úgy szétrohadva mint a hasonló korúak, (24 éves) már ha egyáltalán üzemelnek még.
Előzmény: ha4nz (44530)
Elar Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44531

Ez 600W-os :)

Nem is a túlmelegedéstől félnék, pusztán csökkenteni szeretném az áramfelvételt. Pl h egy rötyilehúzás miatt ne kapcsoljon be a gép :)

Előzmény: zordonC3 (44527)
ha4nz Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44530

Köszi a magyarázatot, mostmár értem.

Mégegy kérdésem lenne: A kéményellenőrzéskor megvizsgálták a bojlert és azt mondta a feketeruhás, hogy egy alapos tisztítás kéne neki, mert ahol ég a láng ott fölötte kis izzó darabkák látszódtak. Ezen a részen megy körbe a cső amiben a víz melegszik, de ennek ha jól láttam van egy belső azbeszt szerű bélésanyaga ami talán a hőt tarthatja? Szerintem csak az izzott. Mi ilyenkor a teendő? Egyáltalán milyen karbantartás kell egy átfolyós FÉG VF 12-es bojlernak?

 

Előzmény: sjohn (44525)
kuló Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44529

heló

mielöt nagyon megijednél valószinű nincs nagy baj csak a rendszer nyomásodat kell beálítani.Átlagossan 1.5 bár a megszokott üzeminyomás.

Utánna egy reset segít.

Előzmény: khiraly (44515)
zordonC3 Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44528
Azt azért még hozzátenném hogy a lenti tágulási tartály csővel együtt egy rakás ....

Nekem a 600W-os al-ko tágulási tartály van rátéve nem ez a sz*r. Egy hétig szenvedtem mert standby (nincs vízkinyerés) esetén is 30 percenként bekapcsolt a szivattyú kb fél mp-re (éjszaka direkt nyerő).

Mivel új volt a csövezés, egy hétig kerestem a léket hol szivárog el vmi minimálisan. Aztán rájöttem hogy a tartály nem igazán zár jól...

Másik tágulási tartállyal kipróbáltam, felnyomattam 3 bar-ra a nyomást, áramtalanítás, és elmentem egy hétre szabira. Visszajöttem, a nyomás még 1.5 bar volt a rendszerben, ami a tákolások számát nézve igencsak csúcs.
zordonC3 Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44527
Ugyanilyen 1200W-os szivattyúm van házivízműként egy két szintes családi házat lát el vízzel (WC, fürdő, mosógép, stb, sokszor egyszerre is). Az elején míg kísérleteztem, elbaxtam egy dolgot, és a szivattyú 8 órát ment gyakorlatilag akkora vízben ami kevesebb mint a felszívó cső.

Jól bemelegedett de qtya baja nem lett.

Amikor a fűtési rendszert töltöttem fel és mostam át, egy órát ment folyamatosan, külső hő kb 40 fok (kézzel tapintható a borda).

Bírni fogja a tartós terhelést.
Előzmény: Elar (44499)
nixon70 Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44526
Vagy megcsinálod a tartályt pumpálhatósra,vagy tágulásit teszel.
Előzmény: Elar (44516)
sjohn Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44525
Gondold végig!
Ha ezen nyitsz , a készüléken több , de cserébe hidegebb víz folyik át , ugyanakkora lángnagyságnál. Ha zársz akkor...
Előzmény: ha4nz (44523)
nixon70 Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44524
A membránnál átfolyó víz mennyiségét.
Ez lényegében egy beépített kerülő.Ha kinyitod,kevesebb,ha elzárod több víz megy a membránhoz,ami a gázt szabályozza.
Előzmény: ha4nz (44523)
ha4nz Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44523
Mármint az átfolyó víz mennyiségét lehet vele szabályozni? Van csap a rendszer végén. Akkor ennek mi az értelme?
Előzmény: sjohn (44522)
sjohn Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44522
Vízmennyiség-szabályzó.
Ne tekergesd , mert csöpögni fog az "o" gyűrűnél!
Előzmény: ha4nz (44520)
Gyurco78 Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44521
Emlékeim szerint a HMV hőmérséklet beállítására.
Előzmény: ha4nz (44520)
ha4nz Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44520
A régi fég bojlereken van egy szabályzó amin két piros háromszög van. Ez mire való? A piezóra és az őrláng gombjaira már rájöttem.
sjohn Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44519
Nyomd meg a reset gombot!
Ha elindul , de újra zavarra áll , akkor alighanem nincs lángőrzés.
Ha szerencséd van akkor csak a lángőr elektróda koszolódott el , drótkefe , vagy csiszolópapír segít a bajon.
Ha peched van , akkor törött az elektróda , pár ezres , ha nagyon peched van , akkor a panelban halt meg valaki.
Előzmény: khiraly (44515)
Attesz88 Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44518
Sajnos nálunk kivitelezhetetlen lenne egy 200 literes bojlert besuvasztani a régi helyére. Fizikailag nem férne el. Ha meg máshova akarom szereltetni akkor szintén kell oda kábelt vinni, csöveket vinni és akkor már megint ott tartanék, hogy van egy villanybojlerem ami a legdrágább megoldás a melegvíz előállítására és a beruházási költsége is 200-300.000ft ha nem a leggagyibb bojlert választom. Ha gázzal és napkollektorral csinálom a melegvízet annak a beruházási költsége 700-800.000ft viszont jóval olcsóbb vele megtermelni a melegvízet, így hosszútávon akár meg is térülhet.
Előzmény: Törölt nick (44517)
Elar Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44516

Szia

Miért kell hozzá tágulási?

Előzmény: kuló (44508)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!