Ha valaki miatt órákra megáll a bkv és még az egyéb forgalom is, az bűncselekmény, minden normális országban. Nálunk is az lenne:
"Köztük van Fülöp Sándor, a jövő nemzedékek országgyűlési biztosa, aki szerint azért is rendkívül fontos kérdés ez, mert megbízhatóan működő tömegközlekedés nélkül egy nagyvárosban nem beszélhetünk élhető környezetről. Jogi szakvéleménye szerint, ha valaki öt percnél tovább akadályozza például a villamos közlekedését azzal, hogy ráparkol a sínre, egészen bizonyosan kimeríti a Btk. 260. szakaszába ütköző közérdekű üzem megzavarásának bűncselekményét, de szerinte szélső esetben például, ha mindezt egy beláthatatlan útszakaszon teszi akár a közúti veszélyeztetés bűncselekménye is megállhat. Fülöp Sándor bár üdvözli a próbapert nem is érti, a hatóságok miért nem alkalmazzák ezt a rendkívül egyértelmű és világos törvényi helyet.
Az ombudsman véleményét tolmácsoltuk a BKV jogi igazgatójának is, aki úgy véli: amennyiben mindez valóban nem szabálysértés, hanem bűncselekmény lenne, akkor a rendőrségnek minden ilyen ügyben hivatalból kellene intézkednie márpedig ezt általában nem teszik. (Vasárnapi Hírek)"
A közüzem működésének akadályozása néhány percen túli időtartamra börtönnel büntetendő bűncselekmény. Hány feljelentést tett a BKV? És ha tett, akkor a bíróságok süllyesztették el? Akkor miért nem ment további fórumokra a dolog? Vagy az orwelli ombudsmanhoz? Halott valaki ilyesmiről? Nem, csak arról, hogy mit miért nem lehet tenni a zavartalan működésért.
Na jó, maradjunk akkor a tábláknál. Az talán még belefér a BKV szerződésébe. (De ha az sem, akkor szólj és megsegítem a Cégeteket 2 db tábla bruttó árával. Komolyan! Csak a hülyeségekkel áljunk le végre!)
A buszöböl előtt - a csíkos tábláig - szerinted várakozni tilos? Ezt megnézem. Azt ott parkolónak használják és fizetős. Én még nem láttam fizetős "várakozni tilos" övezetet fizetős parkolóval kombinálva... Megint tanultam valamit?
A Várakozási övezet tábla hatálya - emlékeim szerint - a Várakozási övezet vége tábla hatályáig tart, azt nem befolyásolja más közúti jelzés, ilyen értelemben. Tehát a megállni tilos hatálya után újra fizetős terület.
Pont azért jelzi a tábla és az útburkolati jel a "Várakozni tilos" övezet végét, mert onnét kezdve a buszmegálló miatt "Megállni tilos" van érvényben, és ezek nem fedhetik egymást a "Várakozni tilos" övezettel.
Ha ez így van, akkor mi értelme van kitenni a buszöböl előtt? Vagy azt a csíkot időnkét leveszik, vagy mi? Egyébként meg ahol fel van festve az, hogy mettől meddig lehet parkolni ilyen festett "zárójelekkel", az legalább nem azt jelenti, hogy a zárójelen túl már nem szabad megállni? Mert a buszöböl előtt ilyenek vannak felfestve (máramennyire látszanak).
A BKV nem arra szerződött, hogy a BRFK-val osztozzon a szabálytalan járművezetők büntetésén. ( egyébként azt sem a rendőrség kapja, hanem az államkincstár) Bár nem látszik, de minden esetben, ha bejelentés érkezik a központi diszpécserekhez, akkor továbbítják a rendőrségnek. A BKV már motorokat is vett a rendőrségnek a közlekedés segítésére. Fizetett is ezekért. Eredmény? A közlekedési morál sem jobb, mint az általános morál ebben az országban, városban. Amikor naponta áll meg a 2-es, 17-es, 21-es, 59-es villamos ilyenek miatt akár 30-600 percre, de a rendőrök nem intézkednek, akkor nem korrekt dolog ezt a BKV-n számonkérni. Nekünk is probléma, mert a BKV- t szídják, hogy nem jön a busz, villamos. Azt nem látják, hogy mi is a tényleges ok. Most már több próbapert indított a BKV a szabálytalan autósok miatti zavar okán. Kiváncsi leszek az eredményre. Ha az Erzsébet hidat le lehet zárni, majd 2 év után születik egy bírósági itélet ami pénzbüntetés, akkor mit várjunk. Stb., stb.
Nem vagyok egy kreszprofesszor, de még ha kihozná egy ügyvéd, hogy a nosztalgiás az nem buszmegálló tábla, akkor is a megálló előtt ki van téve egy megállni vagy várakozni tilos tábla (nem tudom mi a fekete csík rajta DNY ÉK irányban). A linken a nappali képeken látható is.
Valójában a sarokig már tilos lenne megállni ennek a buszöblön túl is, meg egészen az Oktogonig, mert a Liszt Ferenc tér sarkán megismétlik a megállni tilos táblát. Ennek ellenére - meg a "fokozott ellenőrzés ellenére, ha-ha-ha - végig szokták parkolni. A buszöböl után épp ezért már nincs is demszkycici. Emiatt az autók ráállnak a bringasávot jelölő sárga csíkra - még ha nem is akarják a bringásokat akadályozni - és a tükrük már nagyon belóg, sokszor nagyon kevés helyet hagyva a járdáig. Kész szerencse, hogy eddig még nem törtem el egyet sem. Pedig néha nagyon nehemre esik kikerülni némelyiket...
Tudod mit nem értek? Hogy egy ilyen aranybányára mint azt Andrássy, miért nem építettetek már rá egy külön egységet? Sofőr jelez, dísz szpícser továbbít BRFK-nak, zsaruk 5 percen belül járőrt küldenek és megbasszák a delikvenst 20.000-re és/vagy elszállítatják a kocsit a jópicsába. A bevételen meg osztozik a két érintett cég (BKV - BRFK).
Ja, hát persze hogy ehhez még egy évszázad is kevés volna, nemhogy 3 év. De valahol ez volna a valódi megoldás. Nem? (És ne gyere azzal, amivel az 56-os vili nagypanel cseréjénél jött a helyi csopvez. Hogy tudiillik igazam van, csak... álomvilágban élek. Mert nem álomvilág ez, csak nálatok hiszik hogy igen!!!!)
Csak hogy lásd: értem én a viccet, amikor azt állítod, hogy fokozottan ellenőrzik az Andrássy-t és a buszöblöt és legfeljebb átmenős bmw-sek állnak ott meg:
Ez csak egy notórius tahó. Két éve készítem a képeket, megkapta mindet a BKV mellett a Közterületfelügyelet is. Plusz az utóbbiakat rendszerint a helyszínről fel is hívtam, akik biztosítottak, hogy intézkednek. Ez az eredmény. Szerinted is vicces? Szerintm meg egy rohadt nagy kupleráj.... Egy idő után nem megy a népbolondítás.
Ismét nem azokkal van gondom, akik tisztességesen végzik a munkájukat. Gondolom, "Keresztes Attila" nem egyetlen ember, és a lelkiismeretesség erősen hullámzó. Volt, hogy kaptam tisztességes választ, de kedvező tapasztalataim száma alacsony. Ennek ellenére meg fogom írni, ha van valami észrevételem, és a választ elvárom. (Lógtok eggyel hónapok óta...)
Azt nyilván nincs értelme bejelenteni, hogy öreg a busz. Viszont ha olyan állapotban van a belső tere, hogy Tóni bácsi tehenei Orotván különb körülmények között élnek, akkor amellett nem mennék el szó nélkül. És ha konkrét járatszámot írok, akkor elvárom ,hogy ne általános dumával pattintsanak le, hogy az utasok koszolják össze a buszt. Annak a busznak a takarításáért, karbantartásáért valakinek fizettek. Azt a buszt valaki forgalomba adhatónak minősítette. Azzal a busszal valaki kiállt a garázsból. És nem lehet mindent a pénzre fogni, filléres dolgokról lévén szó, amit bizonyos garázsokban többnyire meg tudnak oldani, máshol meg nem.
Nem szeretnék erről vitázni, csak annyit mondok valótlan állítás. Személyesen állok rendelkezésre, és szívesen megmutatom tépnyszerűen mit tett és tesz a BKV.
Nekem meg azt mondta az egyiken a sofőr, hogy összekeverem a helyi járattal...
Mondom, fölösleges volt ezt beszámozni, és amúgy is csak a menetrendebn van 801-es, soha, egy buszon se láttam kiírva ezt a számot, se táblán, se kijelzőn.
(Igaz, a 805-öst is csak a VB-sek írják ki, a Vértesesek nem, de az még is megáll, ha van utas, és elfogadják rajta a BEB-et)
Teljesen egyetértek veled!Az általam felhozott BMW is nap mint nap ott parkol!(A szép autókat felismerem!:)))Természetesen röhög bele mindenkinek a pofájába mert valaki felhomályosította,hogy neki az autóbusz megállót joga van figyelmen kívül hagyni(amit mégegyszer hangsúlyozok,hogy jogosan tesz),pláne,ha nem látszik(levél,hó esetleg kopottság miatt)a fűrészfog!Engem is mélységesen felháborít,hogy ennyi eszük van ezeknek a kocsogoknak!:((((
Azt írod, hogy fokozottan ellenőrzik az Andrássy-t, belértve a buszöblöket. Nos, hogy ki-ki a saját szemével láthassa, vajon így van-e, ideírom néhány olyan autónak a rendszámát, amelyről legalább két éve folyamatosan fényképeket küldök az illetékeseknek - belértve a BKV-t - és mégis rendszeresen beparkolnak a Pizza Marzano előtti buszöbölbe.
ND AQ 77 Audi Q7 fekete SUV S RB 3942 Mercedes fekete sport coupé ND GS 96 Fekete SUV tán BMV vagy mifene KEZ 740 Smart szürke-fekete M PA 43 22 Volvo fehér SUV Hop on Hop off mindenféle panorámabuszok, részben fél disznóért kapott zöldkártyákkal (a borzalmas füstből ítélve)
A lista távolról sem teljes. Ha lenne akárcsak MINIMÁLIS odafigyelés, vajon lehetne ezt folytatn minimum KÉT ÉVEN KERESZTÜL, SZINTE NAPONTA? Amit én irok, azt dokumentáltam. Ha remélhetőleg hamarosan valakit érdekelni fog komolyan, akkor át tudom adni ezeket mind bizonyítékokat. Arra, hogy nem hogy fokozott, de semmiféle ellenőrzés nincs. És akkor még jóhiszemű voltam, és nem kezdtem vádaskodni, hogy a hivatali mulasztáson túl, mi magyarázhatja ezt az állapotot. Egyelőre csak tettetem, hogy hülye vagyok, és nem értem mi folyik itt.... Hogy minden illetékes illetéktelennek és hatáskör nélkülinek mondja magát, hogy nem engedi a szabályzat, a szabályzatot a törvény, a törvényt az alkotmány, az alkotmányt meg az alkotmánybíróság meg az ombudsman... Ha meg nagynehezen ezeken mégis túl vagyunk, mert tavaky október óta mégis van törvény az elszállításra, akkor kiderül, hogy a közteresek még most gondolkodnak azon, hogy saját kapacitást hoznak létre vagy szerződnek, de majd ha eldöntik, akkor majd közbeszerzést fognak kiírni, bla-bla és már március van. Miközben évek óta nincs elszállítás, és mindenki a törvényi háttér hiányára hivatkozva nem csinált semmit. Kivéve a Szabó Máté ombudsmant, aki azon ügyködött, hogy ne is legyen ilyen törvény. Ahelyett, hogy azért ütötte volna az illetékes jogalkotók fejét, hogy LEGYEN ilyen. Magyarországon az ombudsman is orwelli hivatal, a gátlástalan kisebbséget védi a normális, ám szerveztlen és nyomásgyakorlásra képtelen többséggel szemben. Folytathatnám végestelen- végig.
Ezt én nem fokozott ellenőrzésnek, hanem a trehányság és a cinikus szabotázs kombinációjának tartom, amihez foghatót csak Ukrajnában látni.
Tudom, súlyos szavak, de mi mást lehetne mondani? Mégegyszer: mindenki ellenőriheti a fenti rendszámok segítségével, hogy mennyire rugaszkodom el a valóságtól: KÉT ÉVE FOLYAMATOSAN, fényes nappal, az ország legpatinásabb sugárútján, mindneki szeme láttára - beleértve utcai kamerákat - ezek a gátlástalan prosztók beparkolnak a buszöbölbe. Ha itt nem Ukrajna lenne, már régen az adó- és vámhivatal érdeklődését is felkeltették volna. De nem, nálunk a buszöbölben parkolnak. Végül, hogy mindenki jól értse: nem, nem alkalmi, átmenő állandóan cserélődő, "csak beugrok öt perce ide pénzt kivenni" vagy ilyesmi megállókat nem háborítja senki. A fentieket sem.
Pontosan azért kezdtem el két éve dokumentálni ezt a tahóságot, mert amikor felvetettem az illetékeseknek, pont ugyanezt mondták, amit most Te. És pont ennek szeretnénk mostmár nagyon sokan véget vetni itt Európa közepén.
És akkor persze megint mi vagyunk a hunyók és az felügyelet , mert biztos nem csinálnak semmit.
Igen ti! Vehicular neve mond neked valamit? Ő évek óta harcol a buszöbölben állók ellen. De a hivatalos BKV mantra csak mellébeszél szerencsétlennel. Amivel nem csak őt veszitek hülyére, de az utasaokkal is kibasztok - hiszen nem tudnak a sofőrjeitek szabályosan utastcserélni. Ismétlem: ÉVEK ÓTA
Remélem kérésem eljut aoda, ahova kell neki. És 2 év után lesz végre tábla az Andrássyn. (Juteszembe elég fura hogy a sofőrők nem jelentették már be nektek vagy százszor. Vagy ha bejelentették, akkor az a fura, hogy mindezidáig hiába tették. Tudod 2-3 év nem telik csak úgy el...)
Andrássy uatat fokozottan ellenőrzik az ilyen átmenős BMW-sek maitt, no persze van aki ezt nem hiszi el, és havonta küld képeket a beparkolásról, ,...mert nem áll minden megállóban egy pesztra. És akkor persze megint mi vagyunk a hunyók és az felügyelet , mert biztos nem csinálnak semmit.
Viszont látod van aki kedvező tapasztalatokat szerzett. Van némi igazság ebben, de attól, hogy kapsz egy sablonos _gyors_ választ még elhiszed hogy nem dobom ki? 18-20 ezer ügy/év van+pótdíjas, ls nincs rá 20 ember, mint máshol. Keresztes már nincs, új szelek fújnak ott. Nyilván javítani kell és olyan is van, hogy hibás válasz készül, ezt magam is látom, amikor hozzám kerül felülvizsgálatra egy ügy. És van amikor az én válaszom dobják vissza, mert én is ember vagyok.
Erről jut eszembe!A minap hallottam egy vitát ahol is egy fiatalember egy BMW-vel(mi mással?)az Andrássy úton a buszmegállóban parkolt.A közterület felügyelőnek ez nem tetszett és szólt a srácnak,hogy nem kéne.A srác azt mondta,hogy itt nincs is buszmegálló mire a felügyelő megmutatta neki erre a csávó azt mondta,hogy ez nem buszmegálló mert ilyen tábla nincs a KRESZben... ami a legdurvább,hogy tényleg igaza volt!Ilyen nincs a KRESZben!Na ilyenkor mi van??