nagy copás lesz....... Pierburg 1 rakás xar és nem kapsz hozzá alkatrészt. mi is vadászunk egy ideje ilyen porlasztóra, de mindegyiken döglött az alapjárat szabályzó vákuumdob:((((
Üdv a Szakiknak! Golf II PN motorkóddal, Pierburg 2EE elektronikus karburátorral, a lambdás változat, állandó 1000-1200 az alapjárati fordulat. Holnap vár rám ez a komoly feladat, de nem ismerem ezt a rendszert! Hol kezdjem a felderitést ? Valaki küzdött már ilyennel?
szétszedted az olajpumpát kitisztítani mielőtt összeraktad a köszörült tengellyel? a motor jobb oldalán van az olajpumpa regulátorszelepe, egy 22-es fejű záródugó, vagy egy hőmérőpatron van belecsavarva, kiveszed, alatta egy rugó nyomja a dugattyúját dugót kicsalogatod és letisztítva visszateszed, vigyázz nem mindegy merre áll a zárt vége a dugattyúnak!
Megemlítem, hogy az 1.4-es Almera GX P11-es gépjármüvet 2000-ben vettem újonan. Soha nem volt vele semmi probléma csak egy idő óta motorféknél kettesben
leesik az alapjárat ha kinyomom a kuplungot néha le is áll eszt melegben gyakrabban teszi. Szervíz szerint mol benzint nem szereti az autó. Most tankoltam Schelnél 98-as benzint az autó érezhetően jobb majd megírom a változást.
Szia János! A hozzászólásban egy kérdezőnek próbáltam segiteni, nem az általam javitott kocsiról volt szó. Végül is a hiba nem derült ki, a kérdező már nem irta meg a javitást, ill. hogy mi volt a valós ok. A Te autódnak valószinüleg elpiszkolódott fojtószelep, akadó EGR szelep,lehet a problémája első körben. Tehát ezeket kell elsősorban tisztítani, ellenőrizni. Ezután lehet továbblépni, de biztos hogy a Többi fórumozó Szaki is tud adni tanácsot, ha a pontos körülményeket leirod. Szia!
kedves hozzá értök!legyetek szívesek segiteni,még pedig abban hogy van egy fiat ducato 2.5td és vezér mü szijjat cserélnék rajt de a vezérlést nem tudom pontosan be állitani mivelt meg volt a rajzom amit régeben CAM ARO küldöt de össze omlott a rendszerem és vele együtt RAJZ IS.az adagolon nem találom a stift helyét ahová be kellene dognom,lehet hogy én vaok bal fék!!segitsetek légy szíves!!!küldjétek el a rajzot. KÖSZÖNÖM ELÖRE IS.!!!!!
Megint hatalmas problémám van. Hajtókar csapágy hangja volt a kocsinak, szétszedtük, és szar volt a csapágy. Főtengely ki, köszörű (1.lépcső), gyűrűcsere, hajtókarcsapágy csere (KS Sputter) nyugvócsere (KS). 10w40 Olaj a bejáratásra. Első indtás után 5bar olajnyomás hidegen, melegen is jó volt de nem emléxem pontosan mennyi volt.
kb 500km bejáratás után egy lámpánál azt vettem észre hogy hangos a motor. Szelephangja volt. Néztem az olajnyomást, hát 2Bar. és fordulaton sem emelkedett sokat. Másnap reggel csak 4 bár volt hidegen! Szintén jártam a várost amég egy lámpánál előjött az a sípoló hang, amit a legjobban utálok, és felvillant az olajlámpa!
Azonnal olajcsere, szűrőcsere (megint) Nem oldódott meg! Most leszedtük a karterdeklit, és kivettük a nyugvókat, hozzáfértünk mindegyikhez. Mindegyik hibátlan! A hajtókar csapágyakat nem vettük ki mert semmi hangja sincs terhelésen sem... Beleöntöttem 1 doboz olajsűrítőt, amivel 2 napig jobb volt a helyzet, de az olajnyomás folyamatosan csökken!
Mit tegyek szerintetek? A motort szétszedni nem akarom megint mert szerintem más lesz a bibi! Az olajszivattyú tud ilyen hibát produkálni? Nem akarok potyára költeni 100000et egy (kis)motorgenerál után!
a nyiregyi kgst-n 5-6E mágneses talp karral1ütt szok lenni, a többi +oldás csak fantázia kérdése ,bármi elkészíthető ,vaterán is ki lehet fogni olcsón bármit csak akkor folyamatosan figyelni kell
ui : azt" hittem" a saját készletedet mutattad :-)
Nem annyira vészes az áruk, nekem 2048SB-10-esem van egy huszasból megvolt. Csak talpat már nem venni akarok hozzá hanem készíteni, és gondolkodom a hosszú karral fixen falra rögzítetten is az asztalnál, vagy egy jó nehéz talpason. De pl a féktárcsa ütéséhez valahogy a futóműre kellene rögzíteni ahhoz egyik megoldás sem jó.... Ezért kérdeztem ki mit és hogyan.....
Az adagolóról volt szó azért mutattam az adagolós cuccot :-) a többihez + amiket írtál ,ki mit használ,és mikor melyik a célszerű a hüvelyhez + nem kell rögzíteni csak 1 szárral tartani-forgatni-le-fel mozgatni bocs ha félre érthető voltam de tudod a nőnap teljesen elvette az eszemet;)
Egészen biztosan nem tudom, hogyan kell adagolót állítani, de nem is érdekel, :P a kérdésem önmagában az indikátor óra rögzítésére vonatkozott, bármilyens esetre. Akár féktárcsa ütésének mérésére, hüvely kopásra, veztengely bülyök emelésére, hengerfej vagy blokk síkjának pontos mérésére, kardán ütésének mérésére, stb.... (Hüvely ovalitás kicsivel bonyolultabb, ott nem statikus rögzítésű az óra, központosítani kell a forgatáshoz)
""Ebből én indikátor órának csak a felső kerek bizbaszt nevezem, a többi a rögzítő és beállító szerkezet."" - Te sztem nem tudod ,h az adagolót ,h kell állítani ;) - az első kérdésedre vissza térve: adagoló satikus beállítása? esetleg féktárcsa ütésének mérése? vagy hüvely kopás mérése? felső holtpont ,esetleg himba? stb-stb a VE adagolók hátulján van 1 csavar amit kiveszel,oda becsavarod a" bizbaszt" abban van 1 tüske ami majd mozgatja az indikátor órádat amit előtte beteszel a "bizbaszba"....
Ebből én indikátor órának csak a felső kerek bizbaszt nevezem, a többi a rögzítő és beállító szerkezet.
Az világos hogy van egy csuklós szerkezet a pontos helyre állításhoz, (úgy mint bizonyos asztali lámpáknak,csak ez rögzíthető), a kérdés az az volt, hogy ezt a szerkezetet hogyan teszitek stabillá. Ahogy elnézem ennek a készletnek csak a BOSCH rotodízelhez van rögzítési pontja és nem valószínű, hogy minden típusú méréshez mindenki vesz egy külön rögzítőkészletet. Sógoromnak egy kb 2 kilós vaslap a "talp", azt leteszi a megfelelő helyre, beállítja az óra alappontját és mehet a mérés. Láttam már olyat is, hogy a talp egy marha erős mágnes, de az mondjuk nem tapad az alu hengerfejen ha vezérműtengelyt akarok mérni. Ugyanígy el bírok képzelni olyan készletet is ami a hengerfej vagy blokk egyik csavarjához rögzít. Esetleg ezek kombinációja talpcserélgetéssel.
A kérdésem arra vonatkozott, hogy kinek melyik megoldás jött be?
A klímához: Első körben méresd meg, hogy van-e benne egyáltalán gáz, vagy elszökött. Ugyanis a kompresszor egy bizonyos nyomásérték alatt nem kapcsol be. Illetve az is kérdéses, hogy milyen külső hőmérsékletnél próbáltad, mert olyat is láttam már, hogy mínusz külső fok esetén szintén nem kapcsol.
Igen a motor felépítése egyszerű de a 4 hengeresnél ugye két féle gyújtási sorrend van az 1342 meg 1243, és mivel korábban benzines autója volt most meg dízel nyilván azt gondolta, hogy dízeleknél az utóbbi sorrend van érvényben.