Hát úgy néz ki, hogy eléggé bonyolult szerkezet. Ma levettem, de a nagynyomású csöveket nem tudtam kihúzni ezért elvágtam tőben. Nem kellett volna, mivel ha begyomom a fekete pöcköt akkor kijött volna a cső... No mindegy. Számoltam és átgondoltam: a légrugószett utólagos javítása 1 napos mutatvány hozzáértő szerelőmnél és az alkatrészt oda kell hozatnom ha nem akarom az autót letenni több napra. Így hát hétfőn új tekercsrugó+légrugó betét összesen 80-ért, (max 2 óra meló) ameddig egy kompresszor bontottan 60. Nagyon jó és kényelmes ez a szintszabályzós rendszer, de ha valami meghal akkor a gatyád rámehet erre...
Megvezetnek... Én elhagytam az egyik gyári bicskakulcsot ami chippes és a Mercédes P*p*s aranyárért segített volna. Nékem azt mondta a kecskeméti szervíz, hogy nem lehet másolni a zár alapján a kulcsot . Ezek után egy idős (ragaszkodom a régi szakikhoz) szaki 10 ezer környékén lemásolta a chippes kulcsomat...
Hello mindenkinek! Fél éve van a tulajdonomban egy 112 cdi, három személyes. Az autóval nagyon meg vagyok elégedve, azzal a kivétellel, hogy az ülései nekem és a páromnak is elég kényelmetlenek. Szeretném átalakítani két ülésesre. Az lenne a kérdésem, hogy milyen ülés lenne megfelelő a gyári helyett ahhoz, hogy az ember kényelmesen levezethessen akár 1000 kilómétert. Ha esetleg valaki már csinált ilyet, szívesen venném a segítségét. Előre is köszönöm!
Egy 2002es gyártású vito 112cdi tulajdonosa vagyok. Az a sajnálatos dolog történt, hogy elhagytam az egyik kulcsot. Bementem a szalonba és ott monták, hogy semmi baj, 110e ft az új kulcs és 15e a programozás.
Úgy gondolom, hogy ez az ár kicsit magas és szerintem valahogy okosabban is meg lehetne oldani. Nektek volt-e már hasonló problémátok? Ha igen szívesen fogadok minden tapasztalatot, ha pedig nem akkor minden ötletet szívesen elolvasok.
Köszi. A kompresszor halt meg (fúj, de gyengén) és ha lehet kapni bontottat az 60 ezer. Napok óta keresem de most csak egy van eladó kompletten kiszedve 150-ért, mert a tulaj átalakította tekercsesre. Állítólag nyenge pontja a kompresszor a vítónak. Ha előbb szólsz generátor ügyben... Nekem is meghalt és 2 óra alatt ki-beszerelte és felújítva 30 ezerért (Bosch cuccal) garival.
Én részemről tanácsolom, ha nem követed el azt a hibát melyet annak idején sokunk. Ragaszkodjál saját költségeden(10-15 ezer) komputeres hibakiolvasáshoz és teljes állapotfelméréshez egy álltalad kijelölt szervízben. Ha belemegy az eladó akkor jó vételt csinálhatsz, ha nem és hablatyol, akkor keress másik autót... Kereskedővel ugyanígy állj hozzá!!! Ne tévesszen meg a látványos csiri-biri kiglancolt vito. Állapotfelmérés a te álltalad kijelölt szervízben (természetesen ezt te fizeted és vagy bebukod vagy jól jössz ki ebből) utánna lehet alkudni nagyon sok százezret néha... Ha három autónál bebukok 50 ezret erre és nem kifizetek utólagosan 500 ezret felujításra akkor azt hiszem érezhető az anyagi megtakarítás!!!
Én megvettem a magamét és költöttem rá rendesen. Ha a megvételkor hozzáértő fogta volna a kezemet , akkor fél millát nem verek rá utólag. Sok autóm volt és besétáltam a csapdába... Bár saját költségemen kértem volna egy diagnosztikát az autóra...
Ez még hirtelen kikivánkozott belőlem tanulságul amatőröknek: Egy nagy bevásárlóközpontnál hagytam a Vitómat és kijövet nem működött a jobb első és a jobb oldali toloajtó zárja. Szorultak és a kulcs berakása után szinte lifegtek. Irány a Mercedes (kecskeméti) Papashoz: tolóajtó zárszerkezet javítás és csere kb.: 200.000.-Ft. Irány a bontóba ürömre. Kilincs ha törne 2500 Ft. utánna irány egy aranykezű kecskeméti kulcskirályhoz aki zárbetét csere illetve utánna ledugóztattam a zárhengerek utasoldali oldalát záranként nem sokért. Mostantól csak ablaktörés után lehet bejutni az autómba, de sivít a riasztó. Mint tudjuk, ha egy autót elakarnak lopni, akkor abban lehet bármilyen védelmi rendszer ---ELVISZIK akár PITT-BULLAL együtt is...
Vigyázzatok a Vítótokra: akár üzlet, vagy családi autó.....
Bocs, de most én néztem kútba. A V220-as 112 Cdi változatom gyárilag szintszabályzós hátsó légrugóval szerelt.
Ezzel van most gondom. Az autómatikus szintszabályzós hátsó futómű reagált minden súlyváltozásra és kompenzálta rögtön a kompresszor eddig, de most csak villog a piros a műszerfalon.
Most halott és leült a segge, ezzel kínlódok hétfőig.
Bontóból többnyire kaphatóak motyók, de bizonytalan.
Ennek ellenére a reklámot félretéve az ürömi beszereli és ha nem gút akkor nyente pagare.
Ma ismét tanultam és spóroltam egy kis pénzt. Előzmény a V220-as vitom mostanában nem fújta fel a hátulját. Lustaságból és gazdasági megfontolásból irány a legközelebbi Bosch szervíz hibakiolvasásra, gondoltam utánna alkatrészbeszerzés és javítás a bevállt profi szerelőmnél aki nagyon elfoglalt és messze van tőlem. Alapállásból szeretném elmondani, hogy autót én csak fényezőnél hagytam kényszerből a munkafázisok miatt. Mivel nekem munkaeszköz én mindíg kiseggelem a javítási időt és nézem is, hogy mit és miért csinálnak. Nos a közeli Bosch szervíz rádugta a csatit nehezen a gépre és közölte nincs elektromos hibaüzenet. Ajánlották, hogy nekiállnak és átnézik alulról a mechanikai részeket. Mindeszt 3500+ Áfáért és bizonytalan meddig tart. Úgy tünt még ilyent nem csinált ez a hivatalos Bosch szervíz és ötletel. Átfutott rajtam, hogy órákig szarakodnak és kifizetek egy rahedli pénzt, utánna szétszedve otthagyhatom és mehetek alkatrész uán. Ezek után is bizonytalan minden... Végre elértem a korábban emlegetett villanyászt, aki séróból felsorolta a lehetséges hibát és a rendszer ellenőrzésének módját. Első ülés ki-relé és kompresszor ellenörzés-jobb hátul szintszabályzó ellenőrzés-légrugók szintén-vezérlőszelep kontrol és sorolhatnám...Ha valamit rosszul jegyeztem meg sorry a szakiktól. Azt mondta egy nap alatt megcsinálja garantáltan, ha a hibák alapján kellő alkatrészeket én rögtön odahozatom. Ezt már összegszerüsíthetjük is: a javítás költsége lett volna durván 8x2500 ft. az alkatrészeké pedig a csillagos ég.
A javaslata alapján, hogy ki a légrugó és be a spirálrugó a költség lecsökkent 40 ezer ft.-be komplett munkadíjjal. Ez bontott alkatrésszel. Ezt ha új rugóval és tányérszettel oldottam volna meg, akkor 2 rugó 34 ezer, tányérszett 20 ezer, munkadíj 10 ezer. Nálam valószínűleg a kompresszor szállt el ami újonnan 100 felett van, de még utánna jöhetne a felújítókészlet, szintszabályzó vagy a légrugó. Én korábban jártam így egy opel omegával és a spirálrugó közé kapható egy magyar szabadalom utólagos szabályozható légrugó a XVI. kerben (ha valakit érdekel előkeresem) ami kb. 16 ezer ft.-volt pár éve. Ja és az előzmények csattanója: a Bosch partnerszevíz 1.5 órát méregette az autóm szintszabályzója milyen hibát ír ki. Mint korábban írtam semmit. A PROFI pedig telefonon keresztűl mondta, hogy a szintszabályzásra semmit nem ad ki a gyakorlatában.
Bocs ha túl hosszú voltam, de az amatőrök tanulhatnak más kárán...
Ennek ellenére én imádom, pedig hajtottam bőregértől lexusik és 3000 mitsubitsi gt-t, de egyterű családi vagy üzleti autónak szerintem ár-érték arányban jó, természetesen használtan mivel újra nem volna pénzem...
Sziasztok még egyszer !! Powez -nek üzenem Nem levegös ! Véleményem szerint 2000-res évjáratú Vitó 1 600 000- max 1 900 000-ig érheti meg ,de mivel 2 személkyeset kresel igy olcsobban is találsz de ne feledd azok kaptak is eleget , " normális " minimális dbszámban lehetséges, és olyat kifogni nemegyszerű feladat fog lenni megtalálni !!!!!!!!
Sziasztok !! Köszönöm mindenkinek a válaszát . Minden lehetséges valószinüleg a számítógépre csatlakozva többet fogunk tudni !!!! Ma elértem szerelömet ő is ezeket a variáciokat mondta , kihangsúlyozta a szgép kifogja írni mi okozza ezt az egészet !!! valószinüleg az izzitó gyertya a hunyó mert kb. 60Ezer km van benne..... , de én a relét is gyanitom , de kifog derülni . Beindulásnál kb 1-2 percig egyenetlenül jár a motor addig amig ujra kinem alszik a vissza jelző spirál jel . Hát igen ez azért is rossz mert ameddig nem izzik át rendesen az izzitó gyertya addig ropssz az égetés a hengerben ,és addig rongálja a katalizátort, tudtommal!!!Bár nemtudom ez mennyire van igy ????Ha izzitó gyertya lesz a hunyó mind anégyet cserélem az tuti (meg így logikus is szerintem !!! Köszönet még egyszer és mindenkinek kívánok meghibásodás mentes autózást minimum 2-5 évig mátol !!! Sziasztok Üdv. Csokiszem