Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

alsó madárfogás 2010.02.13 14:17:57 © 587
"a személyes részvétel meghatározta élményre próbáltam meg rávilágítani, amit ezek e a"fizettem érte, jogom van" típusú, egyre több helyen megjelenő vélemények erodálnak" - de miért? Aki az alantiakat elolvasta, felfogja, hogy követelőzni felesleges.

De a fizető vendég, aki először odamegy, joggal várja a minél sokoldalúbb működést, a másodjára-többedszerre visszatérő pedig érthetően igényli a fejlődést. Hiszen nincs kiírva sehol, hogy "készült társadalmi munkában, karbantartják kedvből és kis költségtérítésért".

Tehát minden elismerés jár az alkotóknak, és ugyanígy jár a kiszolgálás a vendégnek.

De kicsit kevésbé komolyan véve magunkat, hiszen alapvetően a szórakoztatás kategóriájához tartozik a kiállítás, legyen itt pár viszonylag friss egy hetes kép:

Előzmény: Vika (586)
Vika 2010.02.13 13:39:19 © 586
Ti is tudjátok, hogy egy karbantartott, folyamatosan fejlesztett weblap nemcsak képekből és nemcsak tárhelyből áll.

Ezek kellenek, de messze nem elegek.

Legelébb is ráérő idő kell hozzá nem kevés, meg kedv. Amihez meg nem árt az a jó érzés, hogy az (ingyen) munkádnak van értelme. Na, ez utóbbit nem éreztem, a többit meg visszafelé ki lehet sakkozni.

Én is a személyes részvétel meghatározta élményre próbáltam meg rávilágítani, amit ezek e a"fizettem érte, jogom van" típusú, egyre több helyen megjelenő vélemények erodálnak sajnos.

Nehéz kérdés (talán tisztázásra vár), hogy kinek is épült ez az egész.

A csillogó szemű kisiskolásoknak? Mert ha igen akkor rendben van, kisiskolás mindig lesz és ha kisvonatot lát (akkor csak egyet is) a szeme csillogni fog.

Az értő vasútmodellezőknek? mert ha igen akkor sosem lesz rendben, mert kicsiben, otthon, magának (!) mindenki szebben, jobban csinálja, jobban rendben tartja, stb. Annyi pénz itt sosem lesz, hogy MiWuLa vagy LOXX szintű dolgot lehessen csinálni.

A múzeumnak kasszájának? Mert ha igen és teljesül a terv akkor minek is még kettővel több közlekedő vonat?

Kinek épül(t) a vasútmodell múzeum Keszthelyen, tudja valaki?
Előzmény: fityisz (585)
fityisz 2010.02.13 12:16:44 Creative Commons License 585
Én meg felajánlottam, hogy ingyen adok 100-500 GB (!) WEB tárhelyet, de még egy telefont, egy posztot sem kaptam ezügyben! Még itt az indexen sem :(

Vika véleményéhez: magam is építettem néhány épületet, az egész munkához viszonyítva elhanyagolható mennyiségben - említésre sem méltó - mégis jó érzés rágondolni azokra az időkre, vagy viszont látni: "az ott, na azt én csináltam"! Szerintem éppen azért kell a jelenlegi helyzetről beszélni, mert nem akarom, nem akarjuk, hogy a belerakott munka, valamilyen vezetői hiányosságok miatt a kukába menjen! (azaz: ha van látogató, akkor van bevétel -> ha van bevétel, akkor miért nem jut az üzemeltetésre, fejlesztésre? - nem kell erre válaszolni, mert semmi közöm hozzá, de a probléma gyökere valahol itt lehet)

Bocs, hogy belekotty
Előzmény: macita (584)
macita 2010.02.13 07:45:51 © 584
Ha már a honlapról szó esett! Annak idején többször is felajánlottam, hogy ha készül megfelelő honlap, és igény is van rá, akkor rendelkezésre tudom bocsájtani az elmúlt 2.5 évnyi anyag kép, és videó anyagát! Ugyanis szerintem csak nálam található meg majdnem heti lebontásban az asztal építése! Az ajánlatomat továbbra is fenntartom!
Vika 2010.02.12 20:36:37 © 583
Üdv!

ha már én is benne vagyok a hírekben.

Először is azt szeretném kérni az illetékesektől, hogy ne töröljenek. Mert a vita mindig előre visz, akkor is ha pillanatnyilag nem úgy tűnik. Amíg nincs durvaság, nincs személyeskedés addig - szerintem - hagyni kellene hadd beszélgessünk. Hátha kisül belőle valami.

Kedves Torta30!

Próbálj meg abból kiindulni, hogy ezeknek az embereknek (macita, martisz, csíkos és még jópáran, elnézést a kihagyottaktól) ez a keszthelyi történet olyan mint ha a gyerekük lenne. Olyan érzelmi viszony ez, amit nem ért meg külsős.
Bár én is elmondhatnám magamról, de pár, még a nyitás előtt ott töltött hétvége után úgy éreztem, hogy bármilyen vonzó is egy ekkora dolog létrehozásában részt venni, de két kisgyerek mellett, 200 km távolságból nem vállalható. Mindig szeretettel gondolok vissza ezekre a hétvégére, kúsztunk másztunk a földön, problémák problémákra jöttek, és az volt a legnagyobb boldogság, ha a nap végén (és itt most nem fél ötről beszélek) egy-egy vonat ment egy kört a pályán. Mocskos kézzel ettük este tizenegykor a még meleg kiflit, amit a polgármester (!) hozott. A kocsiból hoztunk fel elsősegély ládát amikor martisznak majd leszakadt a fél vádlija, mert 3 cm-rel elvétette a lépést.

Keszthely egy szerelemgyereke minden résztvevőnek és egy szerelemgyerek mindig szép. Sose rossz és sose hibás.

Ezt külsős sosem fogja megérteni.

Egy látogató vagy aki a pénzéért szolgáltatást követel. Jogosan.
Itt ennyi a szolgáltatás, bármennyire is szeretnéd hogy több vagy jobb legyen. két lehetőséged van, legközelebb nem áldozol rá időt és pénzt, vagy megpróbálsz tenni érte, hogy jobb legyen. Számos módja van.

Weblap. Nem hiszem, hogy nálamnál jobban ismeri valaki ezt a történetet, nem sok helyen beszéltem vagy írtam róla. Szerintem te sem tudhatsz túl sokat. Az tény, hogy volt, tény hogy megszűnt. Hogy jó volt-e, talán jobb volt, mint a mostani. Én, azután, hogy a lejárást nem tudtam vállalni ezzel próbáltam meg hozzátenni a magamét. Sok minden miatt nem jött össze, miattam is, kár érte.

Talán nem Te vetetted fel, hogy voltak akik pénzért dolgoztak. Ilyet én sem ismerek és a kezdeti körülményeket figyelembe véve nem is tartom elképzelhetőnek. Valóban úgy volna tisztességes, hogy aki írta leírja kire gondol és ezt bizonyítja is.

Hogy mit is akarok ezzel az egésszel? Ja igen.

Tisztelem a véleményed, de ha azt akarod, hogy abból valami is a megoldás irányába mozdítsa el a dolgokat akkor sokkal empatikusabban kell megszólítanod ezeket az embereket. A teljesítményük, önzetlenségük okán tisztelned kell őket, akkor is, ha az általuk létrehozott dolog nem tetszik.
Ha igaz, az, hogy értük aggódsz és nem ellenük akkor próbáld meg a helyükbe képzelni magad (nem fog menni, de PRÓBÁLD meg) és úgy kezdeményezzél beszélgetést.

Nem egy újabb csörtét kezdeményezek tehát, hanem egy valóban kultúrált vitát, aminek egy célja van, hogy jobbá tegyük a topik címében szereplő intézményt. Tehát őszintén, várom a véleményed.

üdv, Vika
Előzmény: Törölt nick (578)
Törölt nick 2010.02.12 09:05:27 © 582

OFF

Mit miért kellett?

ON

Előzmény: Törölt nick (577)
martisz 2010.02.11 23:34:19 © 581

Írok, de néha úgy érzem, feleslegesen...

 

Törölt nickek provokálására kiváncsi sem vagyok és szavait idézve: nem is érdekel.

Névtelen blogokba, mindent jobban tudok mindenkinél, becstelenül gyalázkodni, hát bravó. Taps és gratulálok hozzá. A ezzel szemben véleményed tiszteletben tartom, ez meg az én véleményem.

 

Aztán:

A csalódott látogató hozzászólásához: bár mások meg vannak győződve róla, hogy minden szava szent és igaz, én azért vitatnám...

Merthogy nyitás óta nem épült semmi ??? Hol volt a nyitáskor a magyar asztal fele? (Balatonszentgyörgy, Székesfehérvár, Déli pu, Kelenföldi elágazás) Az asztal váza volt kész akkor, azóta sínek vannak, elektronika alatta és járnak rajta a vonatok, ő maga írta...

A német asztalon nyitáskor 2 szerelvény járt folyamatosan körbe körbe analóg üzemben. Még a számítógép sem volt az asztalon, csak egy tekerős, analóg vezérlő... Azóta megépültek a hiányzó részek, kiépítve a komplett digitális rendszer, jelenleg 40 vonat közlekedik rajta.

Semmeringen a komplett vezérlést ki kellett cserélni, mert a nagyokat ígérő vezérléseket gyártó neves világcég alkatrészei kipurcantak 3 hónap után.

 

Az 500 négyzetméternyi terület 30%-án volt épp beépítve valami, most majd a 80%-án van már alap, de teljesen kész még egyetlen négyzetcentiméter sincs. Ez tény.

 

Látogatásakor (azaz hétfőn) ügyeleti nap van. Ezt nem közölték vele, ebben igaza van. Hogy nem működött egyik asztal sem, ebben is igaza van. De nem azért, mert üzemképtelen volt, hanem mert egész egyszerűen be sem lettek kapcsolva. A semmeringi számítógépen a program se ment, ezért láthatta az általa írt "vicces szöveget", így a vonatok sem mehettek.

A német pályán, azt írta, hogy kalamolt a gőzös. Tehát üzemkész állapotban volt, csak nem lettek a menetek (úgynevezett schedule-ok) elindítva.

A magyar pályán ugyanez a helyzet. Mivel egymástól független menetrendek (vonatcsoportok) vannak egymáshoz rendelve, leírása alapján a Déli-Fehérvár inga ment, valamint a zalai kisvonatok is, tehát ez az asztal is működőképes volt. Csak az a két kör, amiben az általa említett hosszú, távolsági vonatok vannak, szintén nem volt elindítva.

Ez, mint írtam jogos ok a felháborodására. Felelős érte az a személy, akinek aznap az lett volna a dolga, hogy a csarnokban jelen legyen és bekapcsolja ezeket a programokat, algoritmusokat, amik a vonatokat vezérli. Ezt elmulasztotta, azonban volt ott egy teremőr, mint írta, akinél reklamálni lehetett volna, előcibálni ezt a személyt és számon kérni a hiányokat. Valószínűleg, ő ezt meg tudta volna indokolni, mert mindenkinek válaszolnak (válaszolunk), aki normális hangnemben kérdez. Ennek hiányában pedig jogosan követelhette volna vissza a jegy árát a pénztárnál, és vissza is kapta volna, ha kéri.

Ezután pedig nyugodtan írjon véleményt, ide vagy bárhova, csak kérem valós dolgokat, mert bár blogos jótevőnk engem vádol csúsztatással és hazugsággal, ettől függetlenül igyekeztem mindent tényszerűen és 100% valóságtartalommal leírni, én pedig elvárom, hogy egy kritika is tényszerű és bizonyíthatóan igaz legyen! Akkor válaszolok is rá.

Macita a hozzászólásában az alábbiakat olvasta ki:

2 éve nem történt semmi, csak romlott a színvonal... 

Ez semmilyen formában nem igaz, fent leírtam, ha akarnám képekkel, videoval bizonyítani is tudom, de időm, kedvem és energiám nincs hozzá. Aki valóban ott járt és eljön most, az láthatja maga is. (feltéve ha túllát a saját büszkeségén és beképzeltségén, irígységén)

 

Igazat adok mindenkinek abban, hogy Macita hozzászólása ettől függetlenül nem volt túl tényszerű és alaposan megfontolt. Beszéltem vele, és megkértem, hogy ettől a jövőben szíveskedjen tartózkodni.

 

Újfent és utoljára megismétlem, aki hiszi, hiszi, aki nem az meg úgy is jobban tudja:

Anyagi kérdésekben semmilyen formában nem vettem részt, rajtam kívül és tudomásom nélkül történtek. Nem voltam és nem vagyok alkalmazott, sem építés és sem az üzemeltetés tekintetében.

Szerződés szerint 2009. május óta szerény költségtérítés fejében a karbantartást, szinten tartást végzem, továbbá szabadidőm rovására és a saját költségemen folytattam és folytatnám az építést, ebben szintén a fenti keretek között 3 ember segítségét kapom.

 

Nem voltam, nem vagyok és nem leszek senkinek a főnöke, alkalmazottja.

Társaim, barátaim vannak, akik segítenek, utasítást, parancsot adni senkinek nem áll módomba és jogomba, csak ész érvekkel meggyőzni és kérni.

 

Anyagi kérdésekről, főleg, hogy nincs és nem volt információm róluk, nem áll módomban főleg egy nyilvános fórumon, de még magán beszélgetés formájában sem információt adni senkinek. Mende-mondákra és mesékre, hantázásra nem vagyok hajlandó, engem így neveltek. Amit látok és tapasztalok, azt ha úgy látom jónak, megosztom bárkivel, de pénzről, összegekről, állítólagos lenyúlásokról nem vagyok hajlandó egy index szakmai fórumon nyilatkozni, vitatkozni.

 

A további fejlesztésekre javaslatot adtam a múzeum felelős tulajdonosának, üzemeltetőjének, bízom benne, hogy erre lehetőséget, forrást fognak találni.

 

Weblapot üzemelteni, fejleszteni nem áll módomban, nincs hozzá hatásköröm, sem felhatalmazásom, sem pénzem. Ha a tulajdonos úgy gondolja, fejleszteni fogja, erre nincs ráhatásom.

 

Végezetül egy másik kritika, (politika mentesen kéretik rátekinteni):

 

http://www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=20712

 

Közöm, közünk nincs hozzá, nekem is egy ismerősöm hívta fel rá a figyelmem.

 

Üdvözlettel:

Martisz Gábor   

etwg 2010.02.11 22:43:47 Creative Commons License 580

Nem a finanszirozásban van/volt a hiba, hanem a dolog elképzelésében nem voltak tisztázva a részletek  (sajnos megint csak a magyar valoság). Lehet, hogy egyesek itt abban hittek, hogy ha egyszer jön pénz az jön máskor is, ami alapvetö tévedés szokott lenni föleg ilyen EU-s pénzeknél.

 

Már korábban emlitettem a MIWULA idevágo részleteit, amit már a projekt elején ismertek a résztvevök, de sajnos (vagy ennek ellenére) nem lettek ezek a dolgok sem tisztázva, sem megvalositva.

 

Ha nem is annyira keményen, de legalább a strukturában itt is ki kellett volna alakitani az üzemeltetö csapatot (annak minden vonzatával - lehet, hogy egy kis KFT-t kellett volna alapitani, akik üzemeltették volna a rendszert - a muzeumnak ehhez semmilyen adottsága nincs).

A kiállitás csak akkor müködhet rendesen, ha biztositani lehet a napi átlagos látogatoszámot. Ehhez meg kell szervezni a látogatokat, bevenni az utazási irodák stabil programjába és igy bebiztositani legalább is az üzemeltetési költségeket.

 

Meg hát reklám is kellene a dolognak és állandobb jelenlét, nemcsak a hazai mediákban. Ehhez sajnos stabil és jo csapat kellene.

 

A MIWULA is csak akkor tud fennmaradni, ha állandoan változik, résztvesz mindenféle média eseményeken (pl. a legutobbi Wetten Das??? - a német TVs világ legnagyobb showmüsora - is foglalkozott a hamburgiakkal - mintegy 60 mill nézö látta.)

 

De azért ne kell szomorkodni a prágai hasonlo projekt még rosszabb állapotban van - annak ellenére, hogy már eleve joval drágább a belépö (az összel még alig volt ott néznivalo), de a reklámnak sokkal nagyobb szerepe van - nemcsak a vasuti honlapok, ujságok hirdetik rendszeresen a terepasztalt, ami Prága egyik legmodernebb uj központjában van. Ottjártamkor (már 4x voltam) sohasem volt 5-10 látogatonál több. (Ott egy KFT üzemelteti és épiti a rendszert)

Előzmény: Törölt nick (577)
baktairrrr 2010.02.11 22:42:41 © 579
Talán el kellene adni a sok régi kacatot az alsóbb szintekről. Lenne hely és pénz a további építkezéshez! :)
Törölt nick 2010.02.11 19:20:16 © 576
Én a blogbejegyzésemmel és az itteni hozzászólásommal nem egy intézményt képviselek, ahogy a kiállítást építő barátunk tette. Hiába az ő magánvéleménye, ezzel a kiállítást tünteti fel hátrányosan. Az én stílusom, csak rám nézve lehet kellemetlen. De engem meg nem érdekel..
Előzmény: Hernyofan (572)
Törölt nick 2010.02.11 19:16:21 © 575

Nevezett kolléga nem tart kapcsolatatot a látogatókkal a helyszínen, mint, ahogyan azt matisz már leírta.

Itt a neten, meg neki is lehet véleménye, nem?:-)

 

Nna itt szvsz. hagyjuk abba.

Előzmény: Törölt nick (574)
Törölt nick 2010.02.11 19:11:21 © 574

>Hogy egy kicsit a sajátunknak érezzük? Nem vagyunk hibátlanok, és tedd a szívedre a kezedet: ha benne lettél volna az építésében, nem éreznél Te is így?

 

Szinte bizonyos hogy így éreznék, nem is azzal van a baj hogy a magatokénak érzitek, azt konkrétan nem is kritikának szántam. A kollégád stílusával van bajom, az hogy ő részt vett az építésben, nem lehet indok arra hogy a látogatókkal (akiknek szolgáltattok) ilyen módon tárgyaljatok.

 

Üdv

a névtelen arc :)

Előzmény: Törölt nick (571)
Törölt nick 2010.02.11 19:07:04 © 573
Hagyd...
Előzmény: Hernyofan (572)
Hernyofan 2010.02.11 19:03:13 © 572
Érdekes blogbejegyzés.

Gondolom az olyan szófordulatokat, mint amilyen a "lapít, mint sz*r a gazban" is, egy olyan általad hiányolt illemtan órán sikerült elsajátítanod. Zseniális. :)
Előzmény: Törölt nick (569)
Törölt nick 2010.02.11 18:47:15 © 571

Elolvastam futólag a blogodat. Mégha igazad is van, én nem idéznék belőle itt a fórumon, mert teljes joggal kiraknáknak a moderátorok:-)

 

A vevőnek - jelen esetben a kiállítás látogatónak - természetesen igaza van, mindig. Csak kérdés, hogy korrekt tájékoztatást kap-e? Kaphat-e? És megérti-e?

Má többször írtam, ez nem Hamburg vagy Berlin, sajnos. Ha a feléből tudnánk gazdálkodni az ottani költségeknek, akkor sírva könyörögnének nlunk a receptért:-)

 

Hogy egy kicsit a sajátunknak érezzük? Nem vagyunk hibátlanok, és tedd a szívedre a kezedet: ha benne lettél volna az építésében, nem éreznél Te is így?

 

Üdv!

Virágh István

(mivel az interneten nem csak névtelen arcok püfölik a billentyűzetet)

Előzmény: Törölt nick (569)
szuromia 2010.02.11 17:42:57 © 570
Először is szeretném kifejezni elismerésemet! Egyedülálló és tiszteletreméltó, amit munkátokkal összehoztatok odalent. Nem tudom, mekkora befolyással vagytok a Kastélymúzeum honlapjának tartalmára, de meglátásom szerint elférne ott egy adománygyűjtési felhívás, mellyel olyanok irányából is érkezhet támogatás, akik egyébként nem tudnak a vállalkozás mostoha anyagi körülményeiről. Ha a honlapot nézzük, olyan kép alakulhat ki a látogatóban, mintha minden a legnagyobb rendben lenne. Túl rózsás az egész ahhoz, hogy bárkinek is eszébe jutna zsebébe nyúlnia, pedig akár módja lenne rá.
Én minden esetre komolyan szurkolok Nektek a jövőhöz, és örömmel venném, ha az ügy támogatásának lehetősége kialakulna!
Előzmény: martisz (561)
Törölt nick 2010.02.11 17:21:24 © 568

OFF

Pár cucc kint maradt ma C.T.-nál.

ON

Előzmény: martisz (561)
alsó madárfogás 2010.02.11 16:05:46 © 567
Nem tudom, miért nem ott kereste a választ, itt mindenesetre eltelt jó néhány nap, mire megérkezett egy akkoz passzoló (lásd Gáborét). Nem feladat persze figyelni és követni ezt a topikot, de akkor olyan se tegye, aki (jogos) keserűségében méltatlan választ ad. Ennyi, ha a 950,- forintért állt a pálya, érthető a kifakadás.
Előzmény: 3dhazard (558)
2xlion 2010.02.11 14:55:29 © 564
Szervusz Gabesz! Küldj egy mailt légyszíves!
Előzmény: martisz (561)
simico 2010.02.11 14:45:46 Creative Commons License 563
Egyetértek. Az ott egy kőkemény üzleti vállalkozásként működik és eleve annak is indult, a szükséges kőkemény, hideg üzleti számítások után. Az itthoni pedig tényleg a tipikus magyar megvalósítás: felkészületlenség, alultervezés, "kevés pénzből álmodjunk nagyot", kezdeti nagy lelkesedés és lendület, majd vágtázás a lejtőn lefelé az elmúlásba... (félreértések elkerülése végett: erről persze nem az építők tehetnek, ők is áldozatai a jelenségnek).

Martisz írása alapján sajnos nem jósolok fényes jövőt a "vasútmodell múzeumnak", hacsak nem történik valami drasztikus változás az egész (üzleti) menedzselésében.
Előzmény: etwg (560)
macita 2010.02.11 14:38:54 © 562
Köszönöm hogy helyettem is megfogalmaztad mindannyiunk érzését az asztal iránt! Lehet hogy nekem nem sikerült volna ennyire tárgyilagosnak lennem! Öröm számomra a csapattal való munka! Szép napot mindenkinek, és csillapodjanak a kedélyek!
Előzmény: martisz (561)
martisz 2010.02.11 14:00:46 © 561

Üdv mindenkinek !

 

Utoljára kívánok a témában hozzászólni, a tisztánlátás kedvéért, remélem a jövőben az ilyen jellegű kérdésekre a választ itt mindenki megtalálja:

 

Az előzőleg leírtak többségében igazak, de pár tény nem állja meg a helyét.

 

Szóval: E.T. mint fővállalkozó volt jelen a projektben. X millió forint-ért vállalta ezt, ami véleményem szerint már az elején is kevésnek tűnt. Ettől függetlenül, ha a felhasznált anyagokat figyelembe veszem, itt kaszálni, sőt még keresni sem keresett jól senki, mert arra nem volt elég a keret. Ez biztos. Igaz, hogy minden beszerzésnél, momentumnál jelen voltam, DE a kasszánál nem. Egyetlen egyszer sem, ezt elhiheti mindenki. Az én dolgom a szakmai rész volt, az egyetlen kérdésem az volt: Én ezt javaslom, ha van rá keret, ezt vegyük. És pont. 2009 májusig ez így ment. Akkor az volt a válasz, hogy kész, nincs több beszerzés, a pénz elfogyott. Azóta az asztal fejlesztésére, építésére (9 hónap) nem több, mint 100 ezer forint lett költve. Próbálkoztam itt is, ott is, jelenleg nincs pénz. Mondhatjuk, hogy a semmiből tartjuk fenn az eddig megszerzett javakat.

 

Ha csak gyors fejszámolást végzünk, van:

100 szerelvény

450 váltó, ehhez motor, elektronika, vezérlés

4 számítógép, ehhez 4 rendszer, egyenként 3 központtal, közel 25 boosterrel támogatva.

Kiépített DCC rendszer, közel 400 digitális egység (a legolcsóbb is 3000 Ft, a legdrágább 20 ezer boltban)

62 kartonnyi (nem doboz, karton!) Faller termék

14 kilométer kábel, csatlakozók, elosztók, villamosipari kellékek

faanyag, gipsz, festék, figurák, jelzők, stb...

Ha csak a főbb dolgokat összeadom, kb 100 millió forint.

E.T. ezt kevesebb, mint a feléért megszerezte, leszállította, ott van, és 95%-ban már be van építve. Ez elég volt a mostani állapothoz.

 

Őt vádolni mással nem tudom, csak, hogy nem mérte fel előre, száz százalékosan a költségeket, azaz elkalkulálta magát, a másik, hogy sok beszerzésben nem konzultált velem, azaz olyan elemek (pl.modellek) kerültek ide, amik költségként ugyan sokat jelentettek, de érdemben használni nem vagy nehezen tudom. Ez esetekben is inkább a jóhiszeműsége vezette meg, nem pedig a rosszindulat, vagy más mögöttes, akár anyagi gondolat. Sok gyártó is gondolkodás nélkül b@szott át minket, ígértek fűt-fát, de a fizetés után, amikor reklamáltunk, hogy vazze, ez k..vára nem működik, csak széttárták kezüket. A harmadik, hogy számomra egy kicsit rendezetlenül ért véget a munkája, azaz hónapokig nem tudtam, hogy akkor most mi lesz és kihez fordulhatok. Aztán elkezdtem partizánkodni, és próbálok valamit tenni az ügyért, hogy előre mozdulhasson, egyelőre nem sok sikerrel.

 

Alkatrészekre, karbantartásra a múzeumnak jelenleg nincs kerete. 1000 forintos alkatrészekre is sok húha és bizonygatás után sikerül szert tennem.

Megoldás még nem született, még ígéret szintjén sem.

A javítások nagyrészt, mint a nagyvasúton, bontásból történnek. Pl: 1 mozdony alkatrészbázis, hogy másik kettő működjön. A héten a német pálya fele nem üzemel egy váltódekóder hiba miatt, mert már nincs miből és mire cserélnem. De meg kell oldani (talán csíkos Pisti csodát tesz), mert egy 100 forintos alkatrész miatt az lájták a látogatók, hogy alig mennek a vonatok az asztalon. Ha kérdezik, a kollégák, akik ott vannak, elmondják.

 

Idén BaTTka jóvoltából 10 fával gazdagabb lett a kiállítás, ingyen kaptuk, feltettük, gyönyörű, de kéne még vagy 2000 db, hogy valahogy kinézzen az egész. De ezért a 10 db-ért is hálásak vagyunk. Köszönjük.

Múlt héten megcsináltam a villamospálya egy részét. Maradék vagy bontott elemekből. A villamos viszont üzemképtelen volt, de 4 órai munkával fel lett turbózva, plusz az egyik teremőr hozott bele horgászok által használt ólomsúlyt, így már haladni is tud, igaz kicsit furán fest a belső világítás mellett a villantócsali, de működik. Idén ennyit fejlődtünk, röhejes, vagy csak én gondolom így?

 

Bűnbakot nem tudok megnevezni, egyik oldalon sem. Sem a múzeum, sem a kivitelezők részéről.

 

Jelenleg 5 emberen múlik, hogy a világ minden pontjáról ide látogatók működő asztalt lássanak:

2 keszthelyi barátom, kollégám, felváltva, azaz egyedül próbálják napi szinten életben tartani a pályát, azon kívül, hogy 2 db Roco sínradír és egy forrasztópáka rendelkezésükre áll, sok mindent nem tudnak tenni az ügyért.

Van Macita kolléga, aki saját költségén havonta egyszer lejár hétvégén, és sajnos az utóbbi 3 alkalommal csak annyit tudtam mondani neki, ülj le és nézegess, mert semmit nem tudsz csinálni, nincs miből.

Van Csíkos kolléga, aki fillérekből próbál feléleszteni egy-egy alkatrészt, modellt a pesti műhelyében, ahova én a saját benzinemen és autómon hetente hordom viszem a dolgokat.

És jómagam, aki egy kicsit belefáradt már abba, hogy már az egészségem és a családi kassza rovására próbálok egy álmot megvalósítani.

 

És megemlíteném 3dHazard barátomat, kollégámat, akinek az ideiglenes és anyagilag cseppet sem vonzó szerződése (mint karbantartó), 2009.decemberében lejárt és továbbiakban nem hosszabbították meg....

Ő volt a hatodik elem :-)

 

Amint elérünk arra a szintre, hogy valamelyik fél anyagilag alapot teremt a folytatásra, a szervezést, tervezést és beszerzést meg tudom egyedül is oldani, a kapcsolataim, tudásom meg van hozzá.

A fent felsorolt 5 ember, pedig folyamatosan tudna dolgozni a karbantartáson, fejlesztéseken és látványosan haladna a project tovább.

 

Fentiek tükrében elnézést kérek azoktól, akiknek valamelyik elkeseredett kolléga nem megfelelő hangnemben választ, vagy reagált. Nehéz a szarból várat építeni, de még nehezebb látni, hogy a rengeteg munkával, küszködéssel felépített vár elkezd süllyedni az iszapos homokban. Öröm viszont a látogatók könyvében látni a napi 10-20-30 bejegyzést, az üvegekre tapadt szemeket, a csodálkozó, örömködő, nyáladzó gyerekeket, ez az, amiről Macita írt. Pillanatnyilag ennyi jut.

Plusz, szerencsére 1-2% elégedetlen látogató, aki többet és jobbat szeretne.

Egy dologban igazuk van, ha ez így marad, akkor hamarosan az 1-2% 20-30, majd 50-60 lesz, szóval ezt sokáig húzni már nem lehet...

 

Üdvözlettel:

 

Martisz Gábor

marTRAIN

 

 

 

etwg 2010.02.11 13:38:20 Creative Commons License 560

Az egész dolog nagyon magyarosch (sajnos). 

 

Gondoljatok bele, hogy Hamburgban már 10 Euro a beugro (2750 Ft), és olyan szervezés van mögötte, hogy néha orákat kell várni mire bejutsz, és a ma napig több mint 5 000 000 fizetö vendég volt. (Ez ugye kb. 50 mil. Euro forgalmat garantált).

Ebböl kb. 12-15 mil Euro ment a terepasztalra, a többiböl az üzemet tartják fenn. Hasonlo számitásokba sajnos Keszthelyen bele sem lehet kezdeni.....

Ha csak kicsit is sikerülne ebbe az irányba terelni a dolgokat másképp állna a vásár....

Hernyofan 2010.02.11 13:23:20 © 559
"talán abban, hogy a mostani, valóban mellékvágányra tévedt eszmecsere az 510. hozzászólással és az arra ezzel a magyarázattal reflektáló válasszal (515.) indult. Érdemes visszaolvasni - az eredeti felvetésben sehol nem volt pénzről szó."

Így igaz. Csak én nem arra válaszoltam, hanem az elmélyült pénzes témára.

Mint már leírtam -valószínűleg Te is olvastad- a panasz teljesen jogos arról, hogy ha valami nem kerek, sőt, ezek kellenek is.

Azt is jeleztem, hogy nem biztos, hogy helyes stílusban vannak ezek mindig kezelve.

De a pénzügyek azok a kiállítókra tartoznak és kész. Hogy kik és mennyiért építik, az az ő dolguk.
Előzmény: alsó madárfogás (557)
3dhazard 2010.02.11 12:26:19 © 558

"arra a konkrét napra vonatkozó kiesésekre nem kapott magyarázatot."

Ott a helyszínen kaphatott volna választ, mert a két üzemeltető nem vesz részt az itteni diskurzusban. Nem feladatuk és ezért nem is lehet ezt felróni nekik.

 

Olyant még nem tapasztaltam és jómagam sem tettem ilyent soha, hogy a kérdezősködők el lettek volna "hajtva".  A válaszokban sincs különbség, akár modellező az illető akár nem.

Előzmény: alsó madárfogás (557)
alsó madárfogás 2010.02.11 11:40:00 © 557
"Azt mondd meg nekem, hogy Téged ez miben érint?" - talán abban, hogy a mostani, valóban mellékvágányra tévedt eszmecsere az 510. hozzászólással és az arra ezzel a magyarázattal reflektáló válasszal (515.) indult. Érdemes visszaolvasni - az eredeti felvetésben sehol nem volt pénzről szó.

Működési és a változatlanságot érintő problémákra hívta fel a figyelmet - arra a konkrét napra vonatkozó kiesésekre nem kapott magyarázatot.

A napi költségvetés (nem a beruházási oldala, az engem nem érdekel, nem is arról beszélek) a minőségre és a fejlődésre hat vissza. Tehát egy visszalátogató azt észleli, hogy JELENTŐS LÁTHATÓ változást nem tapasztalhat, pedig most már lassan két év telt el a megnyitás óta. Sőt, bizonyos szegmensekben kifejezett visszalépés történt: tervezési vagy más hiányosságok miatt pl. a Faller-rendszer gyakorlatilag működésképtelen.

Tehát erre joggal hívja fel a figyelmet bármely látogató, és bizony benne lehet/van a segítőkészség az esetlegesen kevésbé simulékony stílusban megfogalmazott hozzászólásban is. És ez egy percig nem kérdőjelezi meg az alkotók és a mai karbantartók munkájának értékét.

(Jómagam elmúlt hétvégén jártam ott, több érintettel beszélve nyilván ismerem a körülményeket valamennyire - de ezt érett módon kell eljuttatni a bántónak látszó véleménnyel előállónak is, mert a hátteret nem ismerő friss érdeklődő az itteni vitát olvasva csalódottan letesz a kiállítás egyébként teljesen indokolt felkereséséről.)
Előzmény: Hernyofan (551)
Állomásfőnök 2010.02.11 10:12:31 © 556
A pénzügyekkel való foglalkozásnak semmi köze a terepasztalhoz ebben a topicban. Aki a konkrétumokra kíváncsi, az keresse meg hivatalos úton a múzeum igazgatóját, az építtetőt, vagy a pénzt átutaló minisztériumot.

A terepasztal kivitelezőit ilyen kérdésekkel basztatni teljesen felesleges, mondhatni árt a nickek egészségének...
3dhazard 2010.02.11 10:11:37 © 555

Nos más is felhívta a figyelmedet egy apróságra: nem az építőknél, hanem a projektgazdánál és a kivitelezés vezetőjénél kellene tudakozódnod. Az átláthatóssággal szerintem senkinek nincs és nem is lehet poblémája.

Mindenkinek nagy segítség lenne! (főleg, hogy sokan még mindig azt hiszik, hogy egy mozdony ára 2-3 ezer forint)

 

 

Ui: a topik szívesen várja a technikai problémákkal foglalkozó kérdéseket is.

Előzmény: Törölt nick (553)
Hernyofan 2010.02.11 10:03:52 © 554
"Mivel EU-s pályázaton nyert pénzből lett finanszírozva az építés, így azokkal illene elszámolni."

Oké.

Továbbra is várom, hogy miben változik majd meg pl. a Te életed attól, ha ők elszámolnak azzal a pénzzel.

Jobban alszol? Vagy jobban fog tetszeni a kiállítás?

Érted, mire célzok...

Egyszerűen a látogatónak egyáltalán nincs szüksége arra az infóra, hogy mit miből és hogyan finanszíroztak. Legalábbis máshol. Ő odamegy, megnézi, tetszik/nem tetszik amit lát, aztán hazamegy. El nem tudom képzelni pl. egy Loxx vagy egy Hamburg kapcsán, hogy ott azon filóznak, hogy ki mennyit kapott vajon az építésért, mennyit loptak el, stb.

Legalábbis én így működök.

Nem azon agyalok, hogy most elszámoltak e minden forinttal vagy se, illetve vannak e olyanok, akik ingyen dolgoznak és nekik rossz e ez ( biztosan nem, mert különben nem csinálnák ).

Pláne nem egy olyan országban, ahol 540 milliárdért építenek 14 km metrót vagy 40 milliárdért 8 km autópályát - alagutakkal és viaduktokkal keresztezve a gyakorlatilag sík tájat. A lista végtelen.

Hogy ezekhez képest Keszthelyen valamit esetleg elszámoltak...

Lepkef*ng a szélben...
Előzmény: Törölt nick (553)
Hernyofan 2010.02.11 09:14:43 © 551
"(A múzeumvezetőnek: azért az mégiscsak furcsa, hogy egy ekkora - Európában egyedülálló - vállalkozás üzemeltetői, szakemberei ingyen, hobbiból kényszerülnek dolgozni!)"

Azt mondd meg nekem, hogy Téged ez miben érint?

Miért nem mindegy Neked az, hogy ki mennyiért ( vagy épp mennyiért nem ) dolgozik ott?


Azért jogosnak tűnik a panasz, hogy lassan fejlődik a dolog ( az okát már tudjuk ), kevés vonat megy, stb... Ezek olyan dolgok, amiket a látogatók látnak, észrevesznek. Erre szerintem sem szép dolog úgy reagálni, hogy csinálj jobbat - ezt a nézetet nem szerettem soha modellekkel kapcsolatban sem - mert végülis a látogató fizet azért, hogy bemenjen oda.

No de miért kell az építők zsebében turkálni? Mi köze a látogatónak ahhoz, hogy mit mennyiért és hogyan építenek fel?

Ez is egy amolyan "Ungarische Spezialität".

Nekem pl. eszembe se jutna, vonatokat nézni megyek oda, nem azon agyalni, hogy most vaj' ki lopta el ezt a pénzt, meg ki kapott belőle és ki nem.

Egyszerűen nem tartozik ránk és kész.

Ők megoldották egymás között.
Előzmény: Törölt nick (550)