A gázrendszer teljesen biztonságos, ki merem jelenteni, hogy biztonságosabb mint a benzin. Én kb két éve érdeklődtem, hogy egy Zil 131-est mennyiért gázosítanának be, mert majdnem vettem egy ilyen kocsit, akkor 200-250 ezer lett volna hivatalosan számlával. Nem szabad elfelejteni, hogy gázosítás esetén kap a gép egy teljesen új üzemanyagrendszert a tartálytól a csöveken át a karburátorig, amivel 100 000kilométerig nagy gond nem lehet. Persze kérdés, hogy a munka során amire a kocsikat szánod érintesz-e gázkutat, mert ha nem, akkor felejtős az egész projekt. Fogyasztás kb 20-30 százalékkal növekszik a benzinüzemhez képest, de ezt bőven kompenzálja az olcsóbb gázár. A teherbírásáról csak hallomásból tudok mondani, de mint minden orosz vas, bőven túltervezett, ezért szerintem simán rakodható két tonna fölé is. Egyszer kérdeztem egy Gazost, aki fát hordott vele az erdőből, ő 4-5 tonnákkal járt vele különösebb gond nélkül, de ezt ő mondta, nekem nincs Gazom (még).
Köszi az infókat "Gyufa 1973"! Megmondom őszintén a biztonsági dolgok miatt lőttem ki a gázüzemet. Ugye az csak akkor jó, ha teljesen biztonságos, mivel legtöbbször nem is én közlekednék vele, hanem egy csomó "munkás". Tehát nekem a teljes biztonság is fontos. Tudsz arról vmi infót adni, hogy hivatalos úton, vagy legalább is papíros rendszert kb. mennyiért lehet beszereltetni? Erre egyébként maximum zöld rendszámot tervezünk. Igazából az egyik csak pár száz métert közlekedne műúton, a többi földút és nem nagy távolságok, tehát hidegen üzemelne legtöbbször. A másik, ha ez a max. teherbírás kiderülne, akkor többet menne műúton, de nem túl nagy távolságokat ez sem. Csak 10-20km-t. Benzinből tuti bukta, bár kaptam olyan információt, hogy ha jól beállított gyújtás, porlasztó, gyertya és az ehhez tartozó kábelekkel, stb. használom, akkor 20L alatt lehet a fogyasztás. Egyébként nekem azért volt szimpatikus a dízel, mert a gázolaj az eleve ott van a többi mezőgazdasági gép miatt. Viszont az igazság az, hogy szerelés szempontjából is igen kedvező lenne a gázra való átalakítás.
Nem gondoltál még arra, hogy a benne lévő benzines motort gázüzemre alakíttatsd? Nekem ha Gazom vagy Zilem lenne biztos, hogy motorcsere helyett inkább begázosítanám. A motorcsere szerintem sokkal macerásabb dolog, ha hivatalosan akarod csinálni nem is olcsó, menet közben merül fel egy csomó probléma, ezeknek a gépeknek a hajtásáttétele a benzinmotorhoz lett kiválasztva, ami vidáman pörög 2000-2600 körüli fordulatszámon, a haszonjármű dízelek ezen a fordulaton már szétpörögnek, magyarán lassúbb lesz a gép. Komfortérzet szempontjából sem mindegy, hogy majd meg süketülsz a fülkében egy kalapáló MTZ motor fölött ülve, vagy csak a benzines durúzsolását hallod. Nem beszlve arról, hogy motorcsere után elvész ezeknek a gépeknek a lelke. Gázüzemre alakítva nem sokkal lesz drágább az üzemanyagköltség mintha dízel lenne, az sem biztos, hogy drágább lesz, ma már nagyon modern gázrendszerek vannak. Persze te döntesz, de ha mindenképpen motorcserében gondolkodsz, szerintem az MTZ motort felejtsd el. Mindenképp valami modernebb, pörgősebb motort válassz, például Perkins, Deutz, Steyr.
Most szeretnénk beruházni 1-2db Gaz66-ra. Igazából a strapabírás (ismerve az orosz technikákat) és a terepjáróképesség, na és persze a többrétű felhasználhatóság miatt vennénk.
Egyrészt dobozosra, embereket szállítani, másrészt esetleg billenősre megcsinálva ezt-azt szállítani. A véleményeteket szeretném kérni, mert adtak egy olyan tippet, hogy MTZ80-as motort viszonlyag egyszerűen bele lehet tenni. Egyet láttam is személyesen, csak ki nem tudtuk próbálni! Szerintetek személyeket vagy esetleg más nehezebb dolgokat szállítani elég erős egy felújított 80LE-s szívó motor a GAZ-hoz? Továbbá az érdekelne még, hogy a műszaki adatok szerint 2000kg a terhelhetősége. Valaki próbálta már, hogy milyen súlyt bír el? Nekem többre lenne szükségem, de szerintem nem kellene, hogy gyengébb legyen az alváza, mint egy IFA-nak!? Jó, lehet, hogy a rugóköteget és az alvázat kereszt irányban meg kellene kicsit erősíteni, de ha valaki próbálkozott már a terhelhetőséggel, szívesen venném, ha megosztaná a tapasztalatot velem.
Esetleg, ha ez a motor gyenge, akkor milyen konkrét, viszonlyag baráti áron, könnyen beszerezhető és beszerelhető motort tudnátok ajánlani?
Helló. Igy is reteszelhető illetve kioldható, de javitani is lehet. Mi most 12 es kötéllel használjuk siman kihuzza a gaz magát vele megrakva. Kb 50 méter rámegy. Mehet rá vastagabb is megoldható a befűzése. A fuvart szg-val üzemanyagtérítés ellenében megoldható ha érdekel. A hajtás a gazon kardánnal van eredetileg az is kell vagy megoldjatok nélküle? Ha érdekel irj és írok telefonszámot priviben.
Nekem egy darus IFára kéne, erdőre járok vele! Hidraulikus motorral lenne hajtva! A reteszelő része egyáltalán nem használható? Kisebb alkatrészeket tudok gyártani ha javítható még az a része! Milyen vastag kötél volt rajta és mennyi fér rá ?
Amúgy érdekel a dolog, hogyan tudjuk a szállítást megoldani?
Helló. Képet csak jövőhéten tudok felrakni. A reteszelő kapcsolja a csörlőn a kötéldobot hogy forogjon vagy szabadon fusson. Már négy éve nélküle használom egy gaz 66-on mert a kötél hajlamos arra hogy melléfut a dobnak és letöri a kart. Az ára 20000 kötél nélkül. Más megvan hozzá minden a gaz-on?
Sziasztok. Tegnap történt egy kis mutatvány... ...de már talpon van. Egyébként figyelni kell mert a GAZ 66-osnak elég magasan van a sulypontja, és ez könnyen borulékonnyá teszi. Hála Istennek kissebb karcokkal megusztuk. Még jó hogy nem a fás plató volt rakottan... Egyéb iránt az egész az üzemanyag renszer hibájábol kezdődött. Dehát ilyen az erdő. Csak üzembiztos gép álja meg a helyét...
SZASZTOK !KRESEK MEGVÉTELRE GAZ66 KARDÁNMEGHAJTÁSÚ CSÖRLŐT,CSAK JÓ ÁLLAPOTÚ ÉRDEKEL!AJÁNLATOKAT 06 20 534 4088 KÉREK !KÖSZI ELŐRE I S!AZ IS SZOLJO AKI TUDJA ,H HOL LEHET ILYET BESZEREZNI.KÖSZI ELŐRE IS!
Boldog Új Évet mindenkinek, ha jól emlékszem az ülés mellet kéne lenni egy kis karnak, az első kereket meg egy kapcsolóval kapcsolod mert pneumatikus, nézz csak alá, a terepváltón kéne lenni egy levegős munkahengernek az kapcsolja.
hali hawa-lovas amelyik géped 200eft ra tartod arrol tudnál feltenni képet vagy esetleg aki járt már nála az és fényképezett az aaz olcsobb gépekről tenne fel pár képet az e-mail cimem kispeltz@citromail.hu ide is lehet küldeni köszi helotok
Sziasztok! Tudom hogy nem ide vág a kérdés de talán tud valaki segíteni:
Most vásároltam egy Zil-131-t! Abban kérném a segítségeteket hogy hogyan kell a csörlőt életre kelteni! A sebesség váltó karja és a terepváltó karján kívül nincs semmi más kapcsolási lehetőség! Segítségeteket előre is köszönöm!
Várni fogom a képeket. A gép egyenlőre jól viselkedik olyan mint a doxa. -20 fokba is jártam vele. Reggel indult könnyen. Voltam vele vadászaton is, volt egy 6 hengeres unimog is sima szívó. Szegény emberkének állandóan állt meg el volt dugulva a szűrő meg víz volt a tankba állítólag. Az enyém meg mint a doxa :) Estére mikor -20 fok alá csökkent a hőmérséklet akkor levegősödött le 2x azóta kicseréltem a szűrőt meg kapott a nyári gázolaj egy kis dermedésgátlót azóta megy. Ja meg a fűtésem ment el mert mielőtt bejött volna ez a nagy hideg csak víz volt benne mert elégé lyukas a hűtőm ahogy leengedtem a vizet a főtőcsőből nem jött ki a víz így belefagyott. Azért kicsit hideg volt fűtés nélkül. De azóta kiolvadt:) A motorcserén még mindig gondolkodom remélem majd találok egy megfelelő donort.