A filtercenter nem tudom, milyen levegőszűrőt ajánl 2000 Ft alatt, de nekem a MANN filter kedvezménnyel, nem márkakereskedőtől is 5500 Ft volt az 1.6-os O2-be. Nem O1 filter az, ami ennyibe kerül?
Nem hiszem, hogy az O2 szuroje annyira kulonleges lenne.
Mi ugye flottaknak veszunk szuroket, es eleg vegyes a csapat, de 2000 forintnal egy legszuro sem kerult tobbe. Ezek jo minosegu cuccok, Mecafilter, Fiamm, meg ilyenek (mind gyari beszallitok).
A Mann persze nagy marka, de kerdes, hogy megeri-e a haromszoros felárat.
Stevie az RS TFSI 2.0 motorjánál tényleg 90e km-t ír a gyár... Nekem 53e van az autóban és 60e km-es a periódus, nem tapasztalok semmit - eddig - ami miatt hamarabb kellene cserélni a gyertyákat.
A filtercenter nem tudom, milyen levegőszűrőt ajánl 2000 Ft alatt, de nekem a MANN filter kedvezménnyel, nem márkakereskedőtől is 5500 Ft volt az 1.6-os O2-be.
1. A szerviz ki akarja cserélni a gyertyákat. Szrvizkönyvben 90 000 esnél írja. Az orrmotor hun azt látom,hogy 60 000. Ez a kisebb motorral szerelt Oct-ra igaz csak?
Gyertyakat erdemes surun cserelni. A gyar 60 ezret mond, en 30 ezret.
Elég húzós a gyertya ára 4000 huf és nem akarom fölöslegesen cserélni.
Na, egy kicsit elbizonytalanodtam. A kocsim 2005. november végi, tehát OII-nek kell lenni. (Remélem)
"Az OII műszertábláján csak a két alapműszer között van kijelző. "
A kijelző nekem is ott van, de mint már említettem a computer üzenetei a fordulatszám mérő digitális kijelzőjében jelennek meg és a kezelési útmutató is itt nevesíti, de a képen meg a MaxiDoto-n van. Na ezért keveredtem meg egy kicsit.
Skoda Octavia Tour kezelési útmutatóval rendelkezem. Akinek szintén Octavia 1.6 benzinese van, az enyémhez hasonló cáfoljon vagy erősítsen meg.
Szerintem az Octavia RS topicban jobban tudják a válaszokat, az a motor csak az RS O2-ben van.
A gyertyát 1.6-osnál 60e km-nél kell cserélni. Benzinszűrőt valóban nem írnak, de szerintem nem árt, ellenben használhat. Levegőszűrő: ez ízlés dolga, én 2 évente cseréltetem (nem megyek 2 év alatt 30e km-t), a 90e annyira valószínűtlen, hihetetlen érték, hogy nem merem addig tartani és nem egy ökör ára.
Kellene tanács 60 000 szervizhez. 2 TFSI 147 kw OctII
1. A szerviz ki akarja cserélni a gyertyákat. Szrvizkönyvben 90 000 esnél írja. Az orrmotor hun azt látom,hogy 60 000. Ez a kisebb motorral szerelt Oct-ra igaz csak? Elég húzós a gyertya ára 4000 huf és nem akarom fölöslegesen cserélni. 2. Benzinszűrő csere. Nem is írja a szervízfüzet csak a dízelekre. Kell a csere? 3. Levegőszűrőt 90 000-nél írja. Lehet? Ez meg túl hosszú időnek tűnik. Ha van tapasztalat megköszönném. Üdv:Axon
"Alapesetben a fedélzeti computer a fordulatszám kijelzőjében jeleníti meg az adatait (idő, hőmérséklet ...stb)." Itt valami nem kerek... Azt mondtad, hogy az autó egy OII, vagy nem? Az OII műszertábláján csak a két alapműszer között van kijelző. A MaxiDOT az egy fekete alapon fehér pontmátrix kijelző ami két vízszintes vonallal három részre van osztva. Alul a kilométer és a napi számlátó van, középen az üzenetek, a beállított kijelzés (pill.fogy, ávg.fogy, megtehető táv, stb...), vagy a rádió kijelzőjéről az adatok láthatóak, a fölső részen pedig az idő vagy a figyelmeztető piktogramok láthatóak. Az LCD változatnál ez a mező ketté van osztva. Az alsó részben visszajelző lámpák vannak, míg a felsőben egy zöld háttér-világítású, szegmens karakteres (számológép szerű karakterek) kijelző van ami a MaxiDOT-hoz hasonlóan háromfelé van osztva. Nekem például a kezelési útmutatóban az 51. oldalon a csomagtartó szükségnyitása van.
"Egyébként milyen kijelző van a kocsidban? LCD vagy MaxiDOT?"
Őszintén megmondom fogalmam sincs, hogy mi a különbség a kettő között . ..én a MaxiDot-ra tippelek.
..és még egy gondolat a kijelzővel kapcsolatban. Alapesetben a fedélzeti computer a fordulatszám kijelzőjében jeleníti meg az adatait (idő, hőmérséklet ...stb). Viszont a kezelési útmutatóban (51. old) láttam egy olyan képet, ahol az átlagfogyasztást és a külső hőmérsékletet a két óra közötti kijelzőn jelenítették meg. Nekem például szimpatikusabb lenne, ha az időt én is a többfunkciós kijelzőn tudnám megjeleníteni. Átállítható?
"Ha csak par masodpercig hallod, akkor teljesen normalis, lasd Joe kommentjet. A kovetkezo olajcserekor erdemes valami finomabb olajjal megkinalni (0W?), hogy gyorsabban felepuljon a kenés."
Szerencsére csak beindítás után hallottam a kelepelést, és csak kint a motor mellett hallgatva. Az olajat éppen akkor cserélték márkaszervízben, remélem azt öntötték bele, amit elszámoltak.
"Szerencsere egy mozdulat a csere. (Legalabbis az O1-ben. Szerintem az O2-ben sem nagy muveszet.)"
.....és mi az a mozdulat az O1-nél ? Köszönettel: net91
A fűtés három kapcsolója sötétben nem világit. Ez gyárilag is így van, vagy csak az enyémben romlott el. (feltételezem ez utóbbi lesz az igaz.)
Szerencsere egy mozdulat a csere. (Legalabbis az O1-ben. Szerintem az O2-ben sem nagy muveszet.)
Reggeli indítás után a motorból valamilyen "kelepelő vagy csattogó" hangot hallottam. Mi lehet az?
Ha csak par masodpercig hallod, akkor teljesen normalis, lasd Joe kommentjet. A kovetkezo olajcserekor erdemes valami finomabb olajjal megkinalni (0W?), hogy gyorsabban felepuljon a kenés.
Először 13-14 l átlagfogyasztást mutatott, majd a megtett távolság függvényében ez folyamatosan csökkent.
Kartergázszűrővel kapcsolatban tudtok valamit?Hol helyezkedik el(1.9 pdtdi 2006 combi BXEmotorkód)érdemes e cserélni ,azt hallottam nem túl szerencsés ha ezt az olajos trutyit"úgymond benthagyjuk",vagy lehet e tisztítani?
Most töröm a fejem, hogy pontosan miket hallhattal, amibol ez a hozzaszolas allt ossze...
Szisztok!Kartergázszűrővel kapcsolatban tudtok valamit?Hol helyezkedik el(1.9 pdtdi 2006 combi BXEmotorkód)érdemes e cserélni ,azt hallottam nem túl szerencsés ha ezt az olajos trutyit"úgymond benthagyjuk",vagy lehet e tisztítani?Előre is köszi a segítséget!
1. A fűtés kapcsolói normálisan meg vannak világítva, feltehetőleg izzó probléma. Itt egy nem olyan jól sikerült kép arról, hogyan kellene világítania.
2. Csattoghatnak a hidrotőkék, ketyegnek az injektorok, kattoghat az aktívszenes szűrő, működik a másodlagos levegő rendszer, ami egy kis ventilátor formájában plusz levegőt tol a kipufogó rendszerbe a katalizátor gyorsabb melegedése céljából, hogy hamar üzemi hőmérsékletre kerüljön.
Csattogó, zörgő hangot ad a kipufogó leömlőktől a katalizátorhoz vezető csőszakaszban elhelyezett flexibilis csőszakasz is.
Plusz, a szellőzőrendszer álltólapkái is mozognak, amit az utastérben mint kattogás, ketyegés, szintén hallhatsz.
3. Azt mutatja, hogy az adott pillanatban, az autó állapota szerinti fogyasztással (hűtővíz hőmérséklet, hideg motor miatti nagy fogyasztás, gázpedál állás, fordulatszám) 100 km-t mennyi benzinnel tenne meg. Üzemmeleg motornál, országúton, 5-ben sokáig autózva lemehet akár 6 liter alá is. Ha ilyen adatokat látsz országúton 90 körül autózva, akkor tudd, hogy jó állapotban van az autód. Tud ilyet az 1.6-os, csak városban kúszik fel 10 felé. Autópályán 7 és 8 liter körül van, szabályos sebességgel.
3. ha hosszú útra mész akkor nagyon eloszlik a fogyasztás. Pl.: ha egy dombra mész fel akkor arról le is jössz és mivel gondolom, jogkövető állampolgár vagy, ezért akkor motorfékkel mész 0l/100km-es pillanatnyi fogyasztással. Amikor egy településen mész keresztül akkor meg 50km/h ötödikben és jellemzően a főúton ahol max pár lámpa van tehát megint csak kb.: 3,5l/100m a fogyasztás. Ez azért nem egy tipikus városi használat. Azért kíváncsiságból váltsd át a kijelzőt a pillanatnyi fogyasztásra és látni fogod, hogy milyen keveset képes fogyasztani országúton 90km/h tempónál a kocsid. Egyébként milyen kijelző van a kocsidban? LCD vagy MaxiDOT?
Az első két kérdésedre meg biztosan kapsz választ olyan márkatárstól akinek szintén 1.6 benzinese vagy félautomata klímája van, de így elsőre: a fűtés tekerőiné szerintem izzó bajod lehet a reggeli hidegindításnál meg a hidrotőkék és a befecskendező szelepek tudnak kelepelni, nyugi mindkettő normális és nagyon hamar elhalkul ahogy az olajnyomás megjön és a motor melegszik.
Csatlakoznék hozzátok. Egy hete vásároltam egy O2 (2005/11) 1.6 kocsit. Mint új tulajdonos az első utak után egy pár kérdés felmerül a kocsival kapcsolatban. 1. A fűtés három kapcsolója sötétben nem világit. Ez gyárilag is így van, vagy csak az enyémben romlott el. (feltételezem ez utóbbi lesz az igaz.) 2. Reggeli indítás után a motorból valamilyen "kelepelő vagy csattogó" hangot hallottam. Mi lehet az? 3. Ma próbáltam ki a kocsit városon kívül először. Kb. 150 km vezettem és egy érdekes dolgot tapasztaltam az átlagfogyasztás mérővel kapcsolatban. Először 13-14 l átlagfogyasztást mutatott, majd a megtett távolság függvényében ez folyamatosan csökkent. A végén függetlenül attól, hogy lakott területen belül vagy kívül, dombra fel vagy le mentem az átlagfogyasztás lement 5.9 l-re. Várom a hozzászólásaitokat a fent leírtakkal kapcsolatban.