Keresés

Részletes keresés

diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1491
A pápát mindig Isten választja, a Szentlélek közreműködésével, Aki a konklávé résztvevőire hat. A szabadság itt látszólagos - Isten Üdvtörténetének földi vezetőjét nem bízza emberekre. Ez nyilvánvaló.
Előzmény: Jéhu74 (1463)
diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1490
Jézus a tanítványok "meghívásakor" egyszerűen nem vett tudomást a családról, mert sokkal többről volt szó - a megváltás beteljesítéséről, az emberek tanításáról, az egyház létrehozásáról. Ehhez teljes emberek kellettek, akik nem a mindennapok gondjaival foglalkoznak. Jézus sem törődött a családjával a hagyományos értelemben - más volt a küldetése. A korai egyház lehet, hogy ezekkel a gondolatokkal igazolta önmagának a coelibatus bevezetését - azonban arról megfeledkezik, hogy az Egyház már áll és a hívek már megalkották az igazi Egyházat - vagyis a hívők összességét. A coelibatus okafogyottá vált. További erőltetése csak ártalmas az egyházra nézve és a papokat tekintve egyaránt.
Előzmény: Törölt nick (1482)
diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1489
Itt nem egy egyszerű "uralkodó" választásról van szó.
Előzmény: Jéhu74 (1464)
diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1488
Humanizmus = emberi irányzat
Kereszténység = Hit, vallás

A humanizmusban nem érvényesülnek keresztény tanítások.
A kereszténységben érvényesül a humanizmus alapeszméje, csak sokkal mélyebb és konkrétabb értelemben, mint az emberi irányzatban.
Előzmény: katolikus2 (1462)
diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1487
Az egyháznak sem politikai sem hatalmi érdeke nincs, ugyanis az egyház a hívők összessége.
A katolicizmusnak miért állna érdekében hatalmi szférába nyúlni ? Így is kb. 1.5 millió a Földön a keresztények száma.
Előzmény: Jéhu74 (1466)
diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1486
Hát kiével egyezik meg ?
Előzmény: Jéhu74 (1468)
diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1485
Akit érdekel a könyv: http://mek.oszk.hu/07700/07725
Előzmény: diastole (1484)
diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1484
Nemcsak a Pápának, az összes papnak.
A coelibatus kifejezetten ártalmas a római katolikus vallásra nézve - úgyhogy ezt a dogmát meg kellene szüntetni - ezáltal több - egyébként hivatottságot érző fiatal választaná a papi hivatást.
Nem beszélve arról, hogy hogyan tud oktatni a pap a szentbeszédben a házasság szentségéről, ha számára tiltva van - nincs tapasztalata e téren.
És nem beszélve arról, hogy nem tudjuk, vajon a pszichiátriai aberráció - a pedofilia - létrejöttében nem játszik-e szerepet, hogy a katolikus pap nem élhet normális nemi életet.
(A coelibatussal kapcsolatos regényem olvasható a MEK -en: címe = "Hullámverés")
Előzmény: Törölt nick (1482)
diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1483
A kereszténységben nem Pétert kell követni, hanem Jézus tanításait.
Előzmény: Törölt nick (1482)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1482

Péter pl nős volt (Máté8:14), míg a pápáknak ez meg van tiltva....

 

 

Nem igazán követik Pétert.....Még ebben sem.

Előzmény: diastole (1477)
diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1480
Ezt szimbólikus értelemben kell elfogadni, nem a helytartó mindennapi értelmezésében !
Előzmény: Jéhu74 (1456)
diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1478
A pápa - határozatait - a Szentlélek sugallatára hozza. Így valósul meg, amit Jézus mondott Péternek. amit ti megköttök itt a földön, az megköttetik a mennyben is - és fordítva is igaz. A pápa döntései nem emberi döntések. Ezért áll fenn a pápai tévedhetetlenség !!
Előzmény: katolikus2 (1461)
diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1477
Mi ?? Péter apostol hite más, mint a jelenlegi pápáé ? Miért ? Péter apostol talán nem minősül szerinted kereszténynek ??
Előzmény: Jéhu74 (1463)
diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1476
Vatikán állam mai államiságáról megírtam, amit érdemes tudni. Jelenleg, amit leírtam, úgy igaz.
Előzmény: Jéhu74 (1468)
diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1475
Szaladj be a gugliba és nézz utána, ha nekem nem hiszel !
Előzmény: Törölt nick (1473)
diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1474
De katolikus2 ezt a Hit szempontjából állítja - nem az államiságra gondol - és ebben így igaza van. gyakorlatilag mindkettőtöknek igazatok van, csak más szemszögből nézve.
Előzmény: Jéhu74 (1464)
diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1472
Ez vallási értelemben igaz, Jéhu-nak pedig abban van igaza, hogy a Vatikán állaiságának a megtestesítője is a pápa, mint uralkodó.
Előzmény: katolikus2 (1465)
diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1471
Sokan keverik Vatikánvárost, mint szuverén államot és a pápaság intézményét. Utóbbi kizárólagosan egyházi intézmény (a Szentszék) a pápa egyházfői hatalmával járó jogokkal (zsinat összehívása, stb.)
Sokan úgy vélik, hogy Péter volt az első pápa - Péter valójában a katolikus egyház létrehozásában működött közre.
Az első (történelmileg) elismert pápa I. János Pál volt ( Albino Luciani) Összesen 33 napig volt egyházfő.
Sokan keverik a Szentszéket és Vatikánváros államot. A Vatikán Rómától államilag elkülönülten 1929 óta létezik. Államformája: abszolút monarchia. Uralkodója a mindenkori pápa.
A monarchia "Alkotmánya" a II. János Pál által 2000-ben megújított Alaptörvény. Az államiság különbözik a többi államtól, mert a törvényhozói, bírói és végrehajtói szervezetek (hivatalok) feje egyszemélyben a pápa. Ugyanakkor a tényleges törvényhozói hatalmat az Állami Pápai Bizottság gyakorolja. Három igazságügyi fórum létezik: I. fokú bíróság, Fellebbviteli bíróság, Legfelsőbb bíróság. Egyházi résztvevők csak az utóbbiban vannak. Az állam igazgatási vezetője a : helynök ( ő a Szent Péter Bazilika főpapja.) Egyébként a Vatikánnak nemzetközi jogalanyisága elismert: követeket fogadhat és küldhet az állam nevében.
A Szentszék 175 állammal áll diplomáciai kapcsolatban.
Jéhu74 Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1470
A pápaság kialakulásában I Konstantinak volt jelentős szerepe, és a további császároknak, és később a pápáknak. Ezt a szervezetet nem Péter alapította. Úgy tudom hogy a vatikán feje a pápa. Miniszterei, nagykövetei vannak. Úgy tudom, hogy ez az egyetlen vallási állam a világon. Nem de.
diastole Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1469
A pápaság nem állam. A pápaság a keresztény hitben a legfelső vallási vezető intézménye. A pápa a Római Katolikus Egyház feje - egyházfő. Nincsenek államhoz fűződő jogai, csupán az Egyház vallási kérdéseiben. A pápaság intézményét Jézus alapította, amikor Pétert megbízta az Egyház létrehozásával és irányításával.
Előzmény: Jéhu74 (1468)
Jéhu74 Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1468
Jézus igazi tanítványainak tett igéret ez. Akik nem világi hatalomra törnek, és nem ők akarnak lenne föld, és menny és a pokol felett is uralkodók. Nem de. Jézus még azt se engedte meg, hogy megkoronázza nép a zsidók királyává. "Az én országom nem ebből a világból való" A Pápaság római császárság mintájára kialakult vallási állam. Nem az apostoli egyház mintájára épül fel, a hite és gyakorlata nem egyezik meg az apostolokéval.
Előzmény: katolikus2 (1467)
katolikus2 Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1467
Akkor te kétségbe vonod, mit pedig olvasol:

"Hanem amikor eljön az Igazság Lelke, ő majd elvezet benneteket a teljes igazságra. Nem magától fog beszélni, hanem azt mondja el, amit hall, és a jövendőt fogja hirdetni nektek." (Jn 16,13 )

Tehát itt van. Tehát vezet. Pártfogónk. Segit a választásban is!
Előzmény: Jéhu74 (1466)
Jéhu74 Creative Commons License 2010.01.16 0 0 1466
A pápát a konklávé válaztja nem a Szentlélek.  Az egyház politikai, valláspolitikai, hatalmi érdekei, valamint a jelöltek befolyása alapján döntenek. 
katolikus2 Creative Commons License 2010.01.15 0 0 1465
És ki vezeti a konklávén résztvevőit? A Szentlélek! Tehát Ő választ valójában, saját céljai szerint.
Előzmény: Jéhu74 (1464)
Jéhu74 Creative Commons License 2010.01.15 0 0 1464

A pápán nem a Szentlélek választja, hanem a konklávé. Ez nem mindegy.

 

Előzmény: katolikus2 (1461)
Jéhu74 Creative Commons License 2010.01.15 0 0 1463
A pápát nem a szentlélek választja ki, hanem konklávé, és semmi köze Péter apostolhoz. Mivel egész más mindkettőnek a hite.
Előzmény: katolikus2 (1461)
katolikus2 Creative Commons License 2010.01.14 0 0 1462
Nos: humanizmus!

Hát az se piskóta! Mert az bizony jórészt a pogányság dicsőitése, nosztalgiázás a nem ismert dolgok felett Minden, csak nem igazán krisztusi emberszeretet!
Előzmény: pönty (1436)
katolikus2 Creative Commons License 2010.01.14 0 0 1461
És miért fekedkezel meg Péterről, az apostolok vezetőjéről, aki háromszor tagadta meg az Urat, vagy a többiekről, akik elfutottak, mikor Őt elfogták?

Ezek tette mennyivel volt jobb? Inkább sokkal súlyosabb!

Őket pedig az Úr választotta ki!


Ha a Szentlélek választja ki is a pápát -és ez igy is van-, annak szabad akarata megmarad, s ezért vétkezhet is!


A pápa, mint az Egyház (szervezet) látható feje, ekként képviseli Krisztust. Hasonló ez ahhoz, miként a Brit Birodalom fejét, (a Brit uralkodót) vagyis (többek közt) India Császárát képviselte az alkirály Indiában. Mindent annak megbizásából tett, de teljhatalommal.


És ne feledd:

az ember is teljhatalmú megbizottja, teremtésbeni képmása volt az Istennek! Saját képére és hasonlatosságára alkotta őt az Úr! Miért meglepő hát, hogy a pápa Krisztus megbizását végzi, Krisztus nevében teszi a dolgát?
Előzmény: Hermelin (1434)
katolikus2 Creative Commons License 2010.01.14 0 0 1459
Subject: Így is lehet - Böjte Csaba

Ha a megváltást EU-s projektből finanszírozták volna...

Az egyszerű életről, a mindennapos, csendes názáreti létről szeretnék
beszélni. Ha a megváltást EU-s projektből finanszírozták volna, milyen
komplikált lett volna! Mikor elterjedt a mennyországban a hír, hogy
Jézus Krisztus, a második isteni személy a földre jön, gondolom, az
angyalok elkezdtek nyüzsögni, hogy vajon hogyan lesz, mint lesz.
Döbbenetes, hogy Isten kisbabaként egy istállóban születik meg.
Gyakorlatilag semmilyen forrásfelhasználás nélkül, zöldmezős
beruházás, önköltség nélkül. Megszületett az Isten közénk. Szeretem
csodálni ezt az isteni egyszerűséget.

Tudjuk, hogy menekülniük kellett Egyiptomba. Nincs a megtestesülés
évekre előre pontosan megírt forgatókönyve évekre a Szűzanyának és
Szent Józsefnek átadva. Isten csak úgy spontán odaszól, hogy menekülni
kell Egyiptomba: nincs hiszti, nincs kiakadás. A Szent Család útra
kel, mert ez az, amit éppen tenni kell.

A szülőföld iránti szeretetet is meg lehet tanulni a Szent Családtól,
mert Egyiptomban a Szűzanya gondolkozhatott volna úgy is, hogy
Alexandriában vannak a legjobb iskolák, a Megváltónak mégiscsak jó
lenne, ha jó képzést kapna. Józsefnek amúgy is sikerült már egy kis
egzisztenciát teremtenie, egyre több a megrendelés, ezért nem lenne jó
visszamenni a poros sárfészekbe, Názáretbe. Jól ellesznek a
nagyvárosban.

Milyen szép, hogy a Szent Család hazamegy! Mi fogadhatta őket otthon?
A szent hagyomány szerint talán 5-6 évig voltak Egyiptomban
menekültként. Gondolom, hogy a vesszőből, sárból épített kis
kunyhójukat elmosta az eső, valószínűleg csak azt a domboldalt
találták meg, ahol a kis kunyhójuk, házuk állt. Két kezük munkájával
újraépítik a családi fészküket, és elkezdődik az élet.

Szeretem magam elé képzelni, kiszínezni ennek a názáreti életnek
egy-egy mozzanatát, egy-egy jelenetét. Szeretem elképzelni, hogy a
Világmindenség Ura odaáll az édesanyja elé, és azt mondja: "Anyu,
kiengedsz a fiúkkal egyet focizni?" Amikor először elgondolkoztam
ezen, egészen mellbevert, hogy a Világmindenség Ura eljött azért, hogy
"ipiapacs, ki vagy ütve!" játékot játsszon, hogy kergetőzzön az
emberek fiaival. És így van. Mielőtt Jézus egyetlen csodát tett volna,
egyetlen nagy beszédet tartott volna, játszott az emberek fiaival.
Olyan jó elképzelni, hogy szalad a kis Jézus elöl, utána a többi
gyerek: "Meg vagy fogva, kis Jézus, bújjunk el, most te vagy a hunyó!"
Ez mind olyan szép!

Szeretem magam elé képzelni, hogy a Szűzanya a mindennapi munkáját
befejezve kihajol a kisablakon, és szól Jézusnak, hogy menjen és
szóljon az atyjának, hogy jöjjön vacsorázni. Jézus odafut, és segít az
apukájának elrakodni a szerszámokat. Leülnek a názáreti kis házban.
Milyen egyszerű lehetett!

Úgy vélik, hogy a keresztesek megtalálták a Szent Család házát,
melynek maradványait elhozták Olaszországba, Lorettóba. Úgy tartják,
hogy a názáreti Szent Család háza egy kis barlang és előtte egy
szobácska volt. Nem tudjuk pontosan, de úgy gondolom, hogy biztos van
benne valamennyi igazság, hisz szél fúvatlan nem indul, és egyházilag
dokumentált tény, így valószínű, hogy a názáreti házból vannak ott
elemek.

De nem ez a lényeg, hanem az, hogy lélekben mi is próbáljunk odaülni a
Szent Család mellé az asztalkához. Egy durva faragott asztal, mely
Szent József keze munkáját dicséri. Az asztalon néhány agyagtányér,
párolog benne a lencsefőzelék, megfogják egymás kezét, hálát adnak a
Mindenhatónak a mindennapiért. Nekiülnek szerényen elkölteni a
vacsorát. Milyen egyszerű! Ott nincs se mobiltelefon, se tévé, se
légkondicionáló. Én mégis úgy gondolom, hogy ezek az emberek
végtelenül boldogok voltak ott. Jó volt nekik együtt lenni.

Azt is szeretem magam elé képzelni, hogy kiültek a kispadra a ház elé,
fölöttük ragyogtak a csillagok. A kis Jézus odabújt Máriához, és
József elkezd egy csodálatos szép ószövetségi zsoltárt, énekelnek. Jó
lehetett nekik ott. Egyszerű és szép.

Szeretem elképzelni, hogy Jézus egy kicsit nőtt, és az apukájával
együtt dolgozik, fűrészelnek. A fűrész egyik végét fogja az Isten, a
másikat az ember. Talán bölcsőt készítenek vagy asztalt, vagy talán
koporsót, nem tudom... Olyan jó látni azt, hogy Isten együtt dolgozik az
emberrel! Egy család.

Ha belegondolunk, Jézus Krisztus a hagyomány szerint harminc évig ezt
a názáreti csendes életet élte. Abban az időben 28-29 év volt az
átlagéletkor. Nagyon fiatalon haltak meg az emberek. Tehát Jézus egy
egész emberöltőt egyszerű emberként élt le. Nem csinált semmi
rendkívülit. A szentírás szerint az emberek azt mondják: "Nemde ez
Mária és József fia, hát nem itt éltek közöttünk a rokonaikkal?" Tehát
ha Jézus valami rendkívüli dolgot tett volna mint kisgyerek vagy
fiatal, akkor egész biztosan mondták volna, hogy "Ez már gyerekkorában
is annyi furcsaságot beszélt, nem is csoda, hogy most ide jutott." De
azt mondják, hogy Jézus olyan volt, mint mi, mint a többiek, élte a
hétköznapi életet, és most hirtelen elkezd csodákat tenni.
Csodálkoznak rajta. Harminc év názáreti csendes élet. Ez alatt a
harminc év alatt a mi hétköznapi, egyszerű életünket Jézus Krisztus
megszentelte.

Olyan érdekes, hogy a gonosz lélek felviszi Jézust egy templom
tetejére és mondja: "Dobd le magad, az angyalok úgyis a tenyerükön
hordoznak, te leszel a nagy sztár, mindenki hanyatt esik, hogy milyen
ügyes vagy, hogy ilyen sereget senki nem tud csinálni!" Jézus azt
mondja: "Távozz tőlem, sátán!" Tehát a feltűnő, a fényes, a csillogó
dolgokat, a "tűzijátékokat" kerüli. Nem hiányzik neki, hogy ilyen
extra dolgokkal szórakoztassa a közönséget. A hétköznapi emberek
életét éli.

Jó elképzelni a huszonéves Jézust, ahogy a názáreti barátaival munka
után leülnek és beszélgetnek: meghallgatja az emberek gondját-baját,
figyel. Nem kapkodja el a választ, még nem érkezett el az ő órája.
Milyen jó lenne, ha meglenne bennünk ez a végtelen türelem!

Názáreti csendes élet. Megvan-e a szívünkben a vágy ezek iránt a
dolgok iránt? Az ember sokszor nézi a televíziót és egyébről se szól,
mint gazdasági válságról, hogy milyen nagy a probléma, nincsen pénz,
hogy így, hogy úgy, hogy amúgy. Erről eszembe jut egy vicc: A székely
bácsi hazafelé menet a sötétben nekimegy a villanypóznának és elkezdi
körbe tapogatni. Megy körbe az oszlop körül, és egyszer csak
felsikolt: "Jaj, istenem, be vagyok falazva!" Kicsit ilyen ez a
gazdasági válság: tényleg van egy akadály, de azon kívül még annyi
irányba mehetünk, annyi szép dolog van körülöttünk, amit a Jóisten
felkínál!

Milyen szép és csodálatos a családi élet! Milyen jó élni itt,
Magyarországon a názáreti csendes életet! A Szűzanya és Szent József
által kitaposott út mindannyiunk előtt nyitva áll. Hiszem, hogy azt,
ami az embert igazán emberré teszi, a gazdasági válság igazán nem
érinti. Az, hogy leüljél a feleségeddel és elbeszélgessél, elsétáljál
valamerre, azt a gazdasági válság nem érinti. Ahhoz nem kell EU-s
finanszírozás... Az, hogy a szomszédból a barátaidat áthívd, és egy
pohár sör mellett egyet römizzetek, kártyázzatok, egy jót
beszélgessetek, ahhoz sem kell nagy befektetés. Ahogy ahhoz sem, hogy
a gyermekedet kézen fogd és elmenj vele virágot szedni és madárfüttyöt
hallgatni az erdőbe.

Nagyon szegény családból származó, úgymond szociális árvákat nevelünk
az Alapítványunkban. Vakációkor a gyerekek - hiába árvák - ők is
hazavágynak. Így volt három gyermekünk is egy családból, ahol az
apuka, anyuka élt, de tudtam, hogy egy garázsban hajléktalanok,
teljesen lecsúszott egzisztenciák, nem erőst akartam hazaengedni őket,
de ők mégis kérleltek. Gondoltam, elviszem és este visszahozom őket.
Délután 3-4 óra körül elmentem értük, mert korán sötétedik, már
félhomály volt. Nem volt bevezetve a garázsba a villany, két nagy
vasajtó, középen egy szerelőgödör, egy ágy, az ágyban a három gyerek
az anyukához bújva, a plafonon a lehelet kicsapódott a hideg betonra,
a vízcseppek mint egy-egy gyémánt csillogtak. Nem láttam semmi nyomát
annak, hogy karácsonyra vagy szilveszterre készülődtek volna. Hideg
volt, sötét volt. Az apuka állt az ágy mellett, tördelte a kalapját,
az anyuka nyakában csüngött a három gyerek. Szóltam, hogy "Gyerekek,
gyertek, öltözzetek, megyünk vissza Dévára!" Ők persze tudták, hogy
várja őket a meleg fürdő, a szép ruha, a kölyökpezsgő, a
csillagszórók, minden, ami ilyenkor belefér egy ilyen intézeti
karácsonyba. És akkor az egyik kisfiú azt mondta: "Pap bácsi, mi nem
ünnepelhetnénk itthon, anyukámékkal?" Éreztem, hogy megáll bennem
valami. A gyereknek nem arra van szüksége, hogy egy csomó kütyüt
odavigyenek neki talicskában, hanem arra, hogy átölelje a nyakadat,
hogy megpusziljad, hogy érezze azt a jóságot, ami egy szülőből árad.
Egyfelől egy csomó limlom, másfelől az édesanya meleg nyaka és semmi
más. És messzemenően az édesanya volt a nyerő! És akkor én azt
gondoltam, hogyha Isten segít, ezt minden szülőnek elmondom...

Pár gondolat még a gyereknevelésről: milyen szép, hogy amikor a kis
Jézus elveszik, nem esik Mária Józsefnek, "Milyen férfi vagy te, a
teremtés nagy koronája, így lehet rád bízni a gyermeket!". És ugyanígy
József sem kezdi el, hogy "Mit tudom én, mit kokettáltál a
Szentlélekkel vagy kivel, halvány gőzöm sincs, honnan az a gyerek,
fújd fel, én elmentem!" Milyen jó, hogy ők nem így civakodnak!
Megfogják egymás kezét, baj van, gond van, meg kell oldani.
Összetartanak. Együtt indulnak el megkeresni a kis Jézust.

Képzeljük csak el, hogy eltelt egy nap, és nincs meg a kis Jézus.
Összebújnak egy fa alatt (akkor nem voltak motelek), imádkoznak.
Másnap folytatják a keresést, és harmadnap sem adják fel, nem mondják
azt: "Isten adta, Isten elvette, legyen áldott az Úr neve!" Nincs
bennük fatalizmus, hogy ha az Úr akarja, akkor megkerül, ha nem, akkor
nem. Keresik a maguk kis egyszerű eszközeivel, hisz nem volt
hangosbemondó, rendőrség. Keresik az Istent a földön.

Milyen szép, amikor megtalálják! A végtelen alázat, amivel köszöntik:
"Nézd, atyád és én aggódva kerestünk, miért tetted ezt velünk?" A
család békéje újból helyreáll. Azt írja a Szentírás, hogy hazamentek,
és Jézus növekedett bölcsességben és kedvességben, a szülei és
mindannyiunk örömére. Én azt gondolom, hogy még a názáreti csendes
életbe is belefér néhány ilyen jeruzsálemi kiruccanás, aggodalom,
nehézség, válság... Milyen szép, hogy nem egymásnak esnek ezek az
emberek, hanem együtt oldják meg a feladatokat, gondjaikat és
bajaikat! Nagy-nagy szeretettel és örömmel állítom mindannyiunk
számára példaképül ezt a názáreti csöndes életet.

A kétezer év alatt nem került szebb eszme, szebb kihívás élő ember
elé, mint a család. Ezt az életformát maga Jézus Krisztus szentelte
meg. Adja az Isten, hogy ezen az úton járva a Kárpát-medencei magyar
családok önmagukra találjanak! Ne olyan helyen keressék a boldogságot,
ahol nincs, a kút mellett ne haljanak szomjan! Merjenek meríteni ebből
az ajándékból! Merjétek szeretni egymást, merjétek megfogni a
férjetek/feleségetek kezét, merjétek átölelni a gyermekeiteket,
merjetek játszani, merjetek kirándulni, beszélgetni! Merjetek
örvendeni annak, hogy ajándék vagy te is, és ajándék a melletted lévő
családtagod is! Adja az Isten, hogy megújuljanak a Kárpát-medencében a
magyar családok közösségei! Ámen.

Böjte Csaba
Előzmény: dr_bubo (1430)
Jéhu74 Creative Commons License 2010.01.14 0 0 1458

Olvasd el az idézeted környzetét is, mert akkor megérted miről is szól valójában.

Előzmény: augustinus (1457)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!