Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Excelsior84 2010. jan. 8. Creative Commons License 28202
v_peti

"Volt nálunk is TVK, Westel, Soproni Ászok, Axa IC!"

Jól mondod, VOLT.

"Az, ha jól tudom, az Axa lett a következő évben..."

Szerintem előbb volt Axa, és aztán lett Uniqua. Csak a magánnyugdíjam miatt tudom :) Az Uniqua felvásárolta.

alex_86

A mall.sk meg olyasmi, mint az amazon. Mindent lehet venni.
Hát igen, nálunk nemhogy reklámra nincs szükség, hanem utasra sincs. A MÁV úgyis megkapja a pénzét valahogyan...vagy a költségvetésből, vagy állami kezességgel felvett kölcsönből...az utassal meg csak gond van. A legjobb az lenne, hogyha üresen járhatnának a vonatok, mert akkor legalább senki nem panaszkodna, meg követelőzne a pénzéért.


rutthin

"A hegyesi személyzetcserét államközi egyezmény határozza meg"

Van nemzetközi szerződés a Magyar Népköztársaság és az Osztrák Szövetségi Köztársaság között, hogy hol cserélje az ÖBB és a MÁV a kallereket és az mv-ket?

Nand-esz

"Szerintem nem is próbálkoznak ilyesmivel, mert ugye minek is, amíg az állami pénzcsöcsökön lehet csüngeni?"

Most kényszerül a MÁV kölcsönt felvenni.
Anno IGY azt mondta, hogy ugyan ki venne meg a MÁV-tól ilyen reklámfelületet. Pedig szerintem ha a rosszabb megítélésű BKV el tudja adni, akkor a MÁV is, és hát van egy csomó állomási felület, amit ildomos lenne eltakarni egy plakáttal. De a MÁV még a saját szolgáltatásait sem hirdeti...Jóllehet, nem is nagyon van mit hirdetni, mert ahhoz kéne valami szolgáltatás is.
alex_86 2010. jan. 7. Creative Commons License 28200

Nah hát a szlovákoknál is érdekes, hogy mindenféle "gagyi" márkanevet el tudnak adni a vasútnak.

A kedvencem a Dargov helyett közlekedő "Hodina Det'om" (vissza mall.sk) ezt vmi gyermeksegítő szervezet, ha jól sejtem.

Amúgy nem áll meg náluk a szponzoráció ennyiben, ezek a cégek például a menetrendi szórólapokon is helyet kapnak (Electro World, Zelmer). A leglepukantabb vagonokban is elhelyezett reklámtáblákról nem is beszélve.

 

Itthon meg még egy "független" ügynökség által készített IC magazinban sem igazán tudják eladni a hirdetési felületeket... maga ez is minősíti a céget.

Előzmény: Excelsior84 (28186)
v_peti 2010. jan. 7. Creative Commons License 28199
Az, ha jól tudom, az Axa lett a következő évben...
Előzmény: Törölt nick (28196)
rutthin 2010. jan. 7. Creative Commons License 28197
A hegyesi személyzetcserét államközi egyezmény határozza meg (mint ahogy a többi határállomáson is van), ezt nem olyan egyszerű módosítani!
És jó is ez így, mert ott vannak meg a feltételek az üzemváltáshoz.

Amúgy meg olyan egyszerű idegen személyzettel más vasút területén dolgozni.
Előzmény: Törölt nick (28189)
v_peti 2010. jan. 7. Creative Commons License 28195
Volt nálunk is TVK, Westel, Soproni Ászok, Axa IC!
Előzmény: Excelsior84 (28191)
V63 002 2010. jan. 7. Creative Commons License 28194

"Eszveszelyto."

 

Erről a Macskafogóban elhangzott párbeszéd jut az eszembe:

Főegér: "Tudja, mit mondott Julius Caesar?"

Edlington: "Az a fickó, aki a műlábában csempészte a heroint?"

Főegér: "Az."

Előzmény: Excelsior84 (28191)
2SC2240 2010. jan. 7. Creative Commons License 28193
"En most nezem az elvirat. A 64 RAILJET 13.23-13.24-kor all meg. A 68 RAILJET 17.23-17.24. Mellette az van irva, hogy Bruck an der Leitha...Nem mond igazat az elvira? http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xslms/vt?v=2433&d=10.01.07&language=1&ed=4B434536"

Nem hát.

http://www.oebb.at/pv/de/Servicebox/Fahrplanabfrage/Kursbuch_aktuell/Fahrplanbilder2010_Wi/kif700_10.pdf
Előzmény: Excelsior84 (28191)
Excelsior84 2010. jan. 7. Creative Commons License 28191

Nand-esz

 

"Brucki személyzetcseréhez nem csak mindkét vasútra vizsgával rendelkező személyzet kellene, hanem valami komolyabb fajta kaszkadőrképzés elvégzése is, tekintve, hogy ott nem áll meg a vonat!"

 

En most nezem az elvirat. A 64 RAILJET  13.23-13.24-kor all meg. A 68 RAILJET  17.23-17.24. Mellette az van irva, hogy Bruck an der Leitha...Nem mond igazat az elvira? http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xslms/vt?v=2433&d=10.01.07&language=1&ed=4B434536

 

ZVM

 

"Itt a "topikba" írók között is van néhány... :)".

 

Pl. te? :-D

 

A szemelyeskedesektol megtisztitva, en barki elott vallalom a velemenyem. Amugy jo lenne, ha innen celba talalna az illetekeseknel nehany dolog, amit irok.  Nem azt mondom, hogy az ugy tokeletes, ahogy mondom, de az sem isteni kinyilatkoztatas, amit az illetekesek allitanak. Eleg sokat utaztam mar Mo-n es Europaban is, van arra nemi ralatasom. Nem en talalom ki, eleg kinyitni egy szlovak menetrendet, es meglatod...tele van Gorenje IC-vel, meg Electro World szemelyvonattal, meg azokkal, amiket regebben soroltam. Ausztriaban is ilyen IC-k szaladgalnak. Nalunk meg Rigo, meg Paprika. Eszveszelyto. 

A vasutnak a szemelyszallitas teren vissza kellene szereznie a regi piaci reszesedeset, es uj piacokat kellene szereznie.

ZVM 2010. jan. 7. Creative Commons License 28190

Nos, hááát...izééé...


Itt a "topikba" írók között is van néhány... :)
Előzmény: Excelsior84 (28188)
Excelsior84 2010. jan. 7. Creative Commons License 28188
ki az illetékes elvtárs?
Előzmény: ZVM (28187)
ZVM 2010. jan. 7. Creative Commons License 28187
"A magyar menetrend sem utasbarát. A mennyiség rovására leépítik a minőséget..."


Ajajjj...

Amit Te ezért kapni fogsz az illetékesektől...
Előzmény: Excelsior84 (28186)
Excelsior84 2010. jan. 7. Creative Commons License 28186
gjovar, Attus Germanicus,

Lehet személyzetet cserélni Bruck an der Leithan vagy Győrben is.

Nand-esz

"A 120a-val kellene kezdeni valamit hosszútávon."

Nem fognak, előbb felújítják a Kaposvár-Siófok vonalat. Akkor nem lehetne arra hivatkozni, hogy azért kell a nyíregyi IC-ket a Nyugatiba járatni, mert 5 perccel rövidebb a menetidő, pláne, hogy most az a szlogen, hogy 3 óra alatt el lehet érni minden megyeszékhelyt. A 120a-n pedig 3.02-4 perc alatt lehetne. Egy 3 órás útnál ennek azonban nincsen jelentősége.

"Bukarest felé a Traianusnak van csatlakozása Temesváron, érdemes lenne összekötni azzal a gyorssal."

Ennek igazából nincs jelentősége. Lehetne Aradon vagy valahol stokkozni. Szerintem 10 percnek ilyen hosszú úton nincs jelentősége, de kell a 2 órás összeköttetés Bukarest felé, és az sem árt, ha Temesvárral vagy Marosvásárhellyel is sűrítjük a közvetlen összeköttetést.

gjovar

"a fizetésbeli különbség"

Az nem lehet akadály, mert ha osztrák személyzet jön magyar területre, az a fizetését nem érinti, mert a munkáltatója továbbra is az ÖBB lesz. Azt nem tudom, hogy a vizsga mennyire akadály, de ha Hidasnémetire eljöhet a szlovák, vagy a magyar Stúrovoba, miért ne mehetne a magyar mozdonyvezető Bruckig, vagy az osztrák Győrig.

v_peti

"a 2-3 órás lyuk nem utasbarát"

Valóban nem, de ez most javult. Amúgy a ZSSK mindig is utasbarátabb volt, mint a MÁV.

"Viszont azt tényleg nem értem, hogy reggel miért nincs IC-vonat Kassára, miért csak délelőtt megy az első?"

5.35-kor megy a Zelmer IC Kassára

A kínálatnak pedig van még egy óriási érdeme: van Gorenje IC, megy 13.50-kor Kassáról személyvonat Lipanyra Electro World néven. Anno IGY azt mondta, hogy ki "venne" Mo-n vonatot...ezek a Lipanys személyvonatok, meg CIerna nad Tisouba elég ótvarok, az electro world pedig a nevét adja hozzá. Én nagyon szívesen utaznék Rigó, meg Kócsag, meg Vércse IC-k helyett Electro Worlddel, T-Home-mal, meg ilyenekkel mondjuk Szombathelyről Záhonyba, de azt is kétlem, hogy a váci zónázókat ne lehetne eladni. azok azért már nem olyan ótvarok, a westend alól mennek, és nagyon sok ember látja-hallja.

A magyar menetrend sem utasbarát. A mennyiség rovására leépítik a minőséget, a kínálatot. egyre kevesebb utas van, megszűnnek a nemzetközi kapcsolatok, illetve leépülnek. A MÁV nem képes alternatívát nyújtani.
Ha már a Moravia EC-t emlegettük...Ott van Ostrava, az agglomerációval együtt 700 ezer ember lakja. Én nem hiszem, hogy ne lakna ott egy sem, aki ellátogatna Budapestre. Tél van, mindenki megy síelni, ehhez képest nincsen vonat, amivel el lehetne jutni Mo-ról a Tátrába. nyaranta nincs IC Debrecenből a Balatonra. Ez valami elképesztő
A Józsefvárosi pályaudvar visszaállítása megoldana egy rakás problémát, és jobban működne az egész rendszer, lehetne kínálati menetrendet készíteni.
v_peti 2010. jan. 2. Creative Commons License 28185
Dekuji!
Előzmény: Carpy (28184)
Carpy 2010. jan. 2. Creative Commons License 28184
http://www.zsr.sk/slovensky/cestovny-poriadok.html?page_id=373
Előzmény: v_peti (28183)
v_peti 2010. jan. 2. Creative Commons License 28183
Jó, de a 2-3 órás lyuk az AS-menetrendben, nem hinném, hogy nagyon utasbarát lenne. Na meg egy főváros esetén nem igaz, hogy ne lehetne óránként elővárosi vonatot indítani abba a 3-4irányba. (7 vonal indul Pozsonyból, ebből 2 Ausztriába ütemesen, egy Magyarországra sehogysem, 3 belföldön használható fővonal meg egy vicinális.

Ütemezés: 2005-ben még nem láttam ilyen szépnek a Pozsony-Kassa ütemet (akkori menetrendem van)

Viszont azt tényleg nem értem, hogy reggel miért nincs IC-vonat Kassára, miért csak délelőtt megy az első?

Apropó: Van valahol letölhető PDF-ben szlovák menetrend? (menetrendtáblázat)



Előzmény: Excelsior84 (28177)
gjovar 2010. jan. 2. Creative Commons License 28182

 

 

 Ezek  szerint  müszaki akadäly  nem lehet,  a mv. csere  megoldando.  Mi  a  problem?  a  fizeteesbeli   különbseeg, v valami mäs?  Gondolom  a  vizsga nem lehet akadäly,  a  GySEV-nel  is vannak  mindkeet orszägban   järo  mv.-k. -- vagy nem jol gondolom?

Előzmény: attus germanicus (28179)
bodecsabi 2010. jan. 2. Creative Commons License 28181
Lazán, pl. a cseh-szlovák területen -kevés kivétellel - az összes áramrendszerváltás nyíltvonali. Olyan mint egy fázishatár, csak az egyik oldalán 25 kV váltó, a másik oldalán 3 kV egyenáram van. Határainkhoz nagyon közel ilyen Hidasnémeti határ

Csabi
Előzmény: gjovar (28178)
attus germanicus 2010. jan. 2. Creative Commons License 28179
Persze, Karlsruhében elég nagy rendszerességgel művelik. Ráadásul 750V= és 15kV~ közt.
Előzmény: gjovar (28178)
gjovar 2010. jan. 2. Creative Commons License 28178

 

 

 

Hegyeshalomban  villanycsere,  meg   mv.csere  van.  Müszaki keerdeesem,  villanycsere   mozgo vonaton lehetseeges -e?

 

 

 

 

 

Előzmény: Excelsior84 (28177)
Excelsior84 2010. jan. 2. Creative Commons License 28177
Nand-esz

"Inkább a menetidővel van ott baj"

"Kétszeri gépcsere"

Elég logikus lenne, ha Püspökladányban cserélnének gépet, ami át is viszi a határon. Román gépet, vagy egyikre románt, másikra magyart.

"határon való tökölés"

Azért ezek néhány kocsis szerelvények. MIért nem lehet itt is a vonaton elvégezni az ellenőrzést, mint anno Stúrovoig? Ugyan ez igaz a 120-ra. Ha pedig Romániára nézve is hatályba lép a Schengeni Egyezmény, teljesen értelmetlen lesz megállítani Biharkeresztesen és Lőkösházán is. Azt sem értem, hogy Hegyeshalomban miért állnak meg az EC-k, egy 1000 lelkes faluban. Én akár hányszor voltam ott, mindig egy kezemen meg tudtam számolni a le- és felszállókat.

"lassúzás a 120a-n"

Ugye nem akarsz előhuzakodni megint a plusz 5 perccel a 100a-hoz képest? Talán nem azt mondod, hogy a Nyugatiból kéne menniük? de akkor melyik vonat helyett? vagy esetleg stokkoznál? Honnan vennéd a gördülőállományt? az állítólag zsúfolt Keletiből huzigálnád át napi 4-szer az állítólag zsúfolt Keleti-Rákos szakaszon keresztül? Régen volt ilyen, a Csárdást meg a Hungáriát huzigálták. minden nap betolták a 7-re vagy a 8-ra az állítólag már akkor is zsúfolt Keletiben. Ott pihent egy-két órát. Huzigálták össze-vissza, majd egy szili átvitte a Nyugatiba Rákos-Rákosrendezőn keresztül. Este meg eljátszották ugyanezt fordítva. Plusz a Délibe is küldtek szerelvényt. Vagy bhv-t akarsz Romániába küldeni? A Nyugatinak csak az van. Meg a nemzetközi pályaudvar a Keleti. Az esetlegesen továbbutazó utasoknak megmondanád, hogy vegyenek metrójegyet?

v_peti

Én inkább a Breclav-Prágát vizsgálnám. Bécs felől megvan a kétórás ütem. A 7.28-as EC helyén meg megy Grazból EC, így ott van egy ütemen felüli vonat Bécs és Prága között. ezt követően meg van belföldi töltelék IC (Zdenek Fibich).
Meg megy a töltelék Slovan EC Pozsonyból. Úgyhogy egyszerűen nem értem, hogy miért nem megoldható a kétórás ütem.
AZ meg egy másik kérdés, hogy Grazból, Villachból meg Wiener Neustadtból van utas Prágába és Hamburgba, onnan van ezért közvetlen vonat is, Debrecenből meg MIskolcról nincs, és nincs közvetlen vonat sem. persze ez fordítva is igaz, nincs közvetlen vonat, így utas sem. Talán mégis csak van köze a kínálatnak ahhoz, hogy van-e utas vagy sem? Furcsa

"Kassa: Egyszerűen meg kéne hosszabbítani pár IC-t."

Igen, 2 óránként Kassa-Krakkó, 2, esetleg 4 óránként Varsóba. Nyilvánvaló szerintem ez is. Nincs vonat varsóba, nincs utas sem. Számomra egyértelmű ez is.

"Románia"

Szerintem BUkarestet kellene minél sűrűbben összekötni Budapesttel, valamint Prágával.

"Szerbia úniós belépése úgyis kikényszeríti majd ezt a lépést."

Az még igencsak a távoli jövő... minimum 10 év, ha nem több.

"Kolozsvár"

Oda megy Orangeways busz, ami visz 80 utast kb. Van továbbá a malévnek, meg a carpathiannek is gépe, plusz van marosvásárhelyről wizzair gép is. Ezzel pedig csak a nagy járatsűrűséggel, és esetleg a Dunántúli csatlakozással/közvetlen vonatokkal lehet felvenni a versenyt.

"Mert pl. van egy Bohumin-Érsekújvár EC"

Igen, az a Moravia. Volt az már minden, gyors, expressz, stb. Láthatóan fontos a szlovákok számára. De volt ott Svätopluk nemzetközi gyors is, igaz, az csak Hodonínig ment, nem ment el Bohumínig. Ezt is el lehetne hozni Pestig akár Pozsony-Párkányon keresztül, akár Rajkán keresztül, akár Nové Zámky-Komárno-KOmáromon keresztül.

"Amúgy tóték is fejlődnek, mert nemcsak a Pozsony-Prága lett kétórás, de már ITF van a Pozsony-Kassa vonalon is!"

A korábbi menetrendekben is ütemes volt a Pozsony-Kassa, csak több ütemen felüli vonat volt. Volt az üres órákban délutánonként Martinba, Zsolnára, Zsolna-Eperjes-Homonnára (Kassa érintése nélkül)

"Bár itt Pozsonyból Kassára mehetne reggel korábban is, nem értem, miért olyan későn indul. Megvár egy Prágából érkezett vonatot talán?"

Míg Prágából Pozsonyba kétóránként van vonat, és abból van átszállásos is, Prágából Zsolnára 6.11-től 16.11-ig óránként van EC, így jobban megközelíthető, mint Pozsony, bár jóval messzebb van, és szerintem utas is kevesebb van. Pluszban van egy Slovakia EuroNight 22.00-kor Zsolna-Kassára, meg van 0 óra után az Excelsior nemzetközi gyors Chebből-Kassára.
A 10.11-es Zólyomba megy, a 11.11-es Kosicán EC meg Kassára.
Úgyhogy én nem hiszem, hogy prágai vonatot várna.
AMúgy megy IC 5.35-kor Kassára, és megy egy éjszakai vonat is, a Zemplín gyors hálókocsikkal 23.10-kor Zsolna-Kassán át Homonnára. Az elég korán ér oda.

"A 4 belföldiből meg egyiken sincs tisztességes ütem, csak AS menetrend, hatalmas lyukakkal. :("

A szlovákok nem a számítógépen jól mutató menetrendet fetisizálják, hanem az utast, de ez a csehekre még jobban jellemző. Nem csak Kassára, meg Poszonyra adnak nemzetközi kedvezményeket. Mo-n meg csak Bp-re, ráadásul a mi nemzetközi kapcsolataink folyamatosan leépülnek.
Én utaztam Zólyomból Prágába. Akkor a Varsóig közlekedő Praha EC vitt közvetlen kocsikat Zólyomba. Ostraván kapcsolták le. Mondanom sem kell, hogy Ostraváig tele volt, Ostraván az utasok 90 %-a leszállt, de sokan szálltak fel Szlovákia felé, és volt utas végig Zólyomig, bizony.

v_peti 2009. dec. 30. Creative Commons License 28176
Ha a menetrendek utasvonzó képességét vizsgáljuk, akkor könnyen juthatunk oda, hogy még igencsak lenne mit javítani. Az itt élő szlovákok is már régen követelik a rendes vonatközlekedést Pozsonyba, de mégiscsak napi 0-1 pár vonat megy oda Rajkáról.
Előzmény: Törölt nick (28175)
v_peti 2009. dec. 30. Creative Commons License 28174
Elvileg az, de mégis egy fővárosról van szó, és hiába látod Szolnokon, hogy sok az utas, az egy Szolnok nagyságú városnak elegendő lehet, de a Keletinek már kevés lenne.

Előzmény: A Gyula (28173)
A Gyula 2009. dec. 30. Creative Commons License 28173
"hiába lát az ember sok utast"

Értem, szóval nem ez lenne a lényeg?
Előzmény: v_peti (28172)
v_peti 2009. dec. 30. Creative Commons License 28172
Amúgy tóték is fejlődnek, mert nemcsak a Pozsony-Prága lett kétórás, de már ITF van a Pozsony-Kassa vonalon is!
2 órás ütem 6 gyorsvonattal, plusz két ütemen felüli IC. Bár itt Pozsonyból Kassára mehetne reggel korábban is, nem értem, miért olyan későn indul. Megvár egy Prágából érkezett vonatot talán?

Amúgy lehet szidni a MÁV-ot, de pl. Pozsonyban hiába lát az ember sok utast, hiába van most már nagynehezen kétórás ütem Kassára, mégis a menetrendi struktúra egy nagy kalap sz*r.

Van 7 Pozsonyba vezető vonaluk.

Ebből három nemzetközi (Rajka, Köpcsény, Marchegg), egy elővárosi-nemzetközi (Jókút), kettő belföldi távolsági (Nagyszombat, Galánta) meg egy mellékvonal (Dunaszerdahely).

Két nemzetközin van rendes ütemes menetrend, egy halott.
A 4 belföldiből meg egyiken sincs tisztességes ütem, csak AS menetrend, hatalmas lyukakkal. :(

Előzmény: v_peti (28171)
v_peti 2009. dec. 30. Creative Commons License 28171
Prága-Pozsony-Bp:

Prága-Pozsony megvan a kétórás ütem.
Bp-ről ha meglenne Pozsonyig, akkor ha nem is minden vonat közvetlenül, de mégis ütemes kétórás követést nyújtana. Mert pl. van egy Bohumin-Érsekújvár EC. Ezt Bp felé kéne meghosszabbítani. Prága felé meg Pozsonyi átszállással kezelhető a helyzet.

Kassa: Egyszerűen meg kéne hosszabbítani pár IC-t.


Románia: A Temsvár/Piski kérdésnél az a probléma, hogy elágazós vonalról van szó. Most a főágon sürítsünk, ami nem feltétlenül szükséges, vagy átszállás legyen, vagy közvetlen kocsi? Ez a kérdőjel minden esetben előjön, ha elágazódásos vonalcsoportról van szó.

Belgrád: A fos pályát kéne megcsinálni, de egyfelől már ez régóta terv, másrészt meg Szerbia úniós belépése úgyis kikényszeríti majd ezt a lépést.

Kolozsvár: Szerintem nem a négy vonatot keveslik, bár jó, ha több van, hanem a minibusz könnyedén tud zsebre dolgozni, az autópálya meg egyre hosszabb szakaszon kész, könnyű így utasokat lenyúlni!
Előzmény: Excelsior84 (28169)
Excelsior84 2009. dec. 29. Creative Commons License 28169
Siemens113 v_peti

"Üdülőhely"

Poprad Tatry egy dobozváros, rosszabb, mint Szolnok, mert ott az elmúlt években történtek városszépítő beruházások. Csak onnan megy a tátrai villamosvasút, ez a különbség. De van más hasonlóság is: onnan is van IC Bécsbe, igaz napi két pár. Az alma és a körte pedig mivel egy biológiai rendszertani kategóriába tartoznak, így jól összehasonlíthatóak. Még keresztezni is lehet őket. Ugyan ez a helyzet Popráddal és Szolnokkal is.

v_peti

"Bécs 2 órás megvan."
A bécsi eljutásra nem is panaszkodik senki, bár ott is lehetnek még piaci rések.

Pozsony, "Prága 2-4 órás okésnak mondható."

Nézőpont kérdése. Ott nem hogy rések vannak, hanem nagy lyukak. A 2 órás ütem oda alapvető lenne. Azt pedig megint csak nem értem, hogy miért erőltetik annyira a Belgrád-Prágát. Onnan volt Bécsbe közvetlen nappali vonat, míg Bukarestből nem. Most van Prágába, míg BUkarestből nincs. És hát a jugoszláv nemzetközi vonatok finoman fogalmazva sem minősülnek megbízhatónak, még a románokhoz képest sem. Ráadásul előbb hatályba lép az utasjogi rendelet romániában is, mint ahogy Szerbia belép az unióba. Teljesen bizonytalanná teszi a közlekedést.

"Kassa: 2 vonatpár kevés, ca. 4 órás követés kéne körülbelül, 4 vonattal."

Ezzel egyetértünk.

"Kolozsvár: 4 pár vonat, nagyjából okésnak mondható."

Én kevésnek találom a 4 párat, és itt is más közlekedsi vállaltok tömik be a piaci réseket

"Arad: 2 órás követés, ez hálistennek rendben van!"

Ez így van, de azt is régóta mondom, hogy kellene a kétórás bukaresti ütem is.

"Temesvár: Közvetlen vonat csak kettő, de van csatlakozás."

Ez édeskevés.

"Zágráb: 3 vonat kevés, 5 nem ártana, 2-4 órás követéssel Bp-Nkanizsa-Zágráb gyorsok formájában a hiányzó időpontokban!"

Enyhén szólva kevés, pláne nyáron. Csak kérdés, hogy az, ha a déliből lenne kétórás követés, az mennyit segítene. Továbbá a Kvarner IC, a Maestral és a Venezia is problematikus lenne, különösen, hogy nyáron sok Budapesttől eltérő helyről lenne érdemes legalább vonatrészeket közlekedtetni (Romániából).
Pláne, hogy a statisztikák szerint sok román vendég utazik nyaranta a Balatonhoz is. Az Észak-Alföldről pedig nincs közvetlen IC a Balatonhoz. Továbbá indokolt lenne növelni a Keleti-Nagykanizsa-Ljubljana eljutások számát is, mert azért az nem járja, hogy van napi két vonat, mely időben érnek Ljubljanába. A Keleti-Zágráb-Ljubljanának több értelmét látom, esetleg nyáron kocsikkal Koperba.

Chabee87

A Budapest-Bécs repülővel valójában egy fiktív példa, mivel ferihegy és schwechat is nagyon drága. Schwechatról tudtommal nincs is fapados gép. Csak azok utaznak repülővel Bp-Bécs között, akik onnan továbbutaznak. Itt a Bp-Olaszország, a Bp-Erdély és talán a Bp-Németo. jöhet számításba összehasonlítási alapként. Ezekben az esetekben pedig az esetek többségében a repülő jobb.
Arról nem beszélve, hogy v_peti nemzetközi gyorsvonatokban gondolkozik, ami azért felvet némi aggályt. Mert én a MÁV gyorsvonati kocsiparkját nem nagyon használnám már belföldön sem, nemhogy külföldre. Mit gondolnának a külföldiek? Szerintem a Corona nemzetközi gyorsvonat csabai kocsijai egyáltalán nem vonzzák az utasokat. És azért azt sem árt figyelembe venni, hogy hacsak nem vasutasokról van szó, a nemzetközi utasok fizetős utasok, nem 8000 forintért vonatozgatnak 30 napig. Ha meg IC-kocsikat rakunk rá, akkor pont az ár-érték arány bomlik fel (miért fizessek plusz pénzt az IC-ért, ha a sima gyors is nyújtja legalább azt a színvonalat, és Mo-n azért nincs olyan tetemes menetidő-különbség), bár ez nem szempont a MÁV-nál. Nem tudom, hogy miért fontosabb az elővárosi kocsipark lecserélése, ahol rugalmatlan a kereslet, ahol az ár a döntő, a távolsági kocsipark rovására, ahol bejön más szempont is, és ahol van verseny.

"becsekkolás"

Azért ma már a legtöbb légitársaságnál ez online megy, vagyis te jelentkezel be az interneten, és magadnak nyomtatod ki a beszállókártyát. Csak akkor állsz sorba a beszállókártyáddal, ha adsz fel csomagot.

"Az érték meg mégegy. Az érték "nagyságát" nagymértékben befolyásolja sokminden. A közlekedési eszköz kényelmi színvonala, a közlekedési eszköz menetideje, ehhez kapcsolódóan az eljutási idő..."

Ezt teoretikusan írod? mert úgy valóban igaz, csak épp a magyar valóságra nem.
Tételezzük fel, hogy az értéket a fizetendő ár képviseli...akkor eleve nem lehetne valós képet adni a magyar piacról. Hagyjuk figyelmen kívül az elővárost, és a többi ingyen utazót.
Hasonlítsuk össze a Debrecen-Győr utazást a Miskolc-Győrrel. Debrecenből azért kell többet fizetnem, hogy átszálljak, átcuccoljak egyik pu-ról a másikra, viseljem a nyíregyi IC késésének a kockázatát, + szánjak több időt az átszállásra, ja...és fizessek érte többet is.
Számomra teljesen érthetetlen, hogy ennyire nem számít az, hogy az emberek lehetőleg a vasútra és ne a benzinre költsék a szabadon elkölthető jövedelmüket. De ahol nem képesek túllendülni azon, hogy igazából a pestiek járnak csak kirándulni, pláne külföldre, ezért vidékről nem kellenek sem nemzetközi ajánlatok, sem nemzetközi kínálat, akkor meg is érdemlik, hogy oda jutottunk, hogy a magyar lakosság bünteti a vasutat. A MÁV lemondott 8 millió fogyasztóról a nemzetközi utazások tekintetében.
Az is felháborító, hogy lebomlottak a határok, és a MÁV nem megkönnyíti, hanem inkább elnehezíti a határátkelést. Ausztria és Románia kivételével jó esetben stagnált, rossz esetben csökkent a nemzetközi vonatok száma. A schengenen kívüli országokról meg ne is beszéljünk. A határon átkelők tényleges száma pedig épp ellenkezőleg: nőtt. De a legszörnyűbb az, hogy ezek a csökkenések nem azért következtek be, mert versenytárs jelent meg a piacon, hanem egyszerűen a MÁV nem tart ezekre az utasokra igényt. Túl sok a gond velük. FIzetnek, és ezért szolgáltatást várnak el. Az elővárosban ilyen gond nincs. Ingyen, szinte ingyen mindegy, hogy mit kapnak, ennek ellenére mégsem történik meg a távolsági kocsipark drasztikus fiatalítása.
Az emberek mobilitása megnőtt (nem munkaerőpiaci értelemben), és erre kihívásra a magyar vasút nem adott választ.
Chabee87 2009. dec. 28. Creative Commons License 28167

Az ár érték arányhoz kapcsolódóan nagyon fals nézet, hogy csak az ár számít, más nem, pl, hogy honnan hova megy:

 

Ha olcsóbb lenne a repülés, akkor azt választom, ha a vasút lesz olcsóbb, akkor azt. Nálam ez erről szól, és nem arról, hogy Bécsben melyik pályaudvarra mennek a vonatok.

 

Ugyanis az ár, az egy dolog.

 

Az érték meg mégegy. Az érték "nagyságát" nagymértékben befolyásolja sokminden. A közlekedési eszköz kényelmi színvonala, a közlekedési eszköz menetideje, ehhez kapcsolódóan az eljutási idő (esetlegesen a szolgáltatás időbeni lefedettsége), szorosan utóbbihoz kapcsolódva a megállók/repterek megközelíthetőségei, átszállások száma stb... mindezek egyvelege fogja kiadni a kapott szolgáltatás "értékét", mely ugye nagymértékben objektív, függ az utas egyéni preferenciáitól is.

 

Ha olcsóbb a repülő valamivel mint a vonat, attól még nem biztos, hogy azt éri meg választani (pontosabban lehet, csak aki így teszi az kb segg hülye, vagy csak szimplán csóró, bár itt is bejön a megállók megközelítésének költsége, buszjegy, vonatjegy, taxi ára, tehát még ott sem feltétlenül az elsődleges repülő/vonatjegyár számít). Ugyanis lehet, hogy a repcsi nagyon fajin a vonathoz képest, csak a reptérre való kijutás/bejutás az érintett városokban, a becsekkolás, csomagleadás-felvétel, az esetleges többletátszállások száma mind-mind elgondolkodtaja az utast, hogy vajon érdemes-e a valamivel olcsóbbat választania. Az utasok hajlandóak a drágábbat is választani akár, ha az számukra kényelmesebb, jobb és saját körülményeikhez képest megfizethető. Ha ez nem így lenne, akkor kicsit rossz példával élve üres lenne a szegedi hibrid IC pótjegyes kocsija, de azért nem az (persze itt most csak a közlekedési eszköz kényelme nyilvánul meg).

 

Itt persze felmerülnek kérdések, vajon mekkora árkülönbség az utasok mekkora hányadát motiválja másik szolgáltató igénybevételére. Valamint kérdéses az is, hogy mekkora az az ár, amellyel az adott szolgáltató a legkedvezőbb eredményt produkálja, aztán majd mindezek és egyéb tényezők egyvelege fogja kiadni, hogy miért és mennyit érdemes szolgáltatni, illetve mennyiért és mit érdemes választani.

 

Visszakanyarodva a Budapest-Bécs példához, a Budapesten Ferihegyre történő kijutás, a becsekkolás, a tényleges repülési menetidő, a kicsekkolás(esetleges csomagfelvétel), majd Schwechátról a városba bejutás összköltsége a lényeg, és még ha így is kicsivel olcsóbb, a júzernek érdemes elgondolkodnia rajta, hogy adott mértékű pénz megspórolásáért érdemes-e magát ezzel a repülős hajcihővel szivetnia, vagy egyszerűbb és kényelmesebb-e kicsit drágábbért, de a városközpontokban fel/leszállnia a vonatról/buszról.

 

Persze lehetnek Bp-Bécs repülős utasok, pláne akik Bécsből továbbutaznak valahova máshova, és így célszerű nekik, de szerintem még komoly áregedményekkel sem tudna a légiközlekedés a két város közti utasszámból jelentősen többet kisajátítani.

Előzmény: Excelsior84 (28161)
v_peti 2009. dec. 28. Creative Commons License 28166
"Hát nem akarom minősíteni, hogy a MÁV-nál milyen emberek ülnek vezető beosztásban, de érdekes, a többi vasúttársaság nagyon megfelelően tud együttműködni a társvasutakkal. Csak a MÁV nem. Ott vannak a szlovének. Nem egy nagy súlyú ország, mondjuk Mo-hoz viszonyítva. Ehhez képest nem tudja/akarja a MÁV elérni azt sem, hogy oda legyen normális közlekedés. Megépült a közvetlen szlovén kapcsolat, nagy csinadrattával átadták, aztán napi egy nemzetközi vonat jár rajta."

Azért nemcsak ők. Az olaszok is ilyenek! :( Nincs normális Bécs-Velence vonat. Csak vonatpótló busza az ÖBB-nek.

Pedig a 90-es évek elején szinte minden szomszédos nagyvárosba vagy fővárosba ca. 3 óránkénti vonattal számoltak. Ebből félsiker lett.

Bécs 2 órás megvan.
Prága 2-4 órás okésnak mondható.
Pozsony: A hiányzó időpontokba vonatokat kéne rakni, és 2 órásra kiegészíteni a menetrendet.
Kassa: 2 vonatpár kevés, ca. 4 órás követés kéne körülbelül, 4 vonattal.
Kolozsvár: 4 pár vonat, nagyjából okésnak mondható.
Arad: 2 órás követés, ez hálistennek rendben van!
Piski irányába: Nagyjából rendben lenne, csak reggel nincs vonat, sem rendes csatlakozás.
Temesvár: Közvetlen vonat csak kettő, de van csatlakozás.
Belgrád: Hát ide elégé foghíjas. 3 vonat, nincs reggeli vonat. Ide a jövőben a leendő EU-belépés miatt 10 éven belül tisztességes összeköttetés fog épülni, ca. 2-4 órás követéssel.
Zágráb: 3 vonat kevés, 5 nem ártana, 2-4 órás követéssel Bp-Nkanizsa-Zágráb gyorsok formájában a hiányzó időpontokban!
Ljubljana: Szégyen a 2 pár vonat, ca. 4 pár kéne. Bp-Zeg-Ljubljana gyors és Bp-Zágráb-Ljubljana gyors is lehetséges.
Graz: Ide annó 2 párat igértek, egy van, az is osztrák földön sebesvonatként. Ha majd a 21-es elkészül, és a túloldalon is belehúznak, akkor majd lehet itt fejlődés. Ha meg kész lesz a Koralmbahn, akkor meg majd lehetne napi 2 pár EC Bp-Szhely-Graz-Klagenfurth útvonalon!


Előzmény: Excelsior84 (28161)
v_peti 2009. dec. 28. Creative Commons License 28165
Bécs az a távolság, ahová eljutási időben nem szabadna, hogy megérje a repülő.
Előzmény: Excelsior84 (28161)
v_peti 2009. dec. 28. Creative Commons License 28164
"Poprad-Tatry egy Szolnok méretű város reptérrel és személyszállító gépekkel."

Üdülőhely: Hasonlítható a Sármelléki reptérhez, és valószínűleg nem a magas illeték miatt szűntek meg a repülőjáratok.

Előzmény: Excelsior84 (28161)