Neked céloztam. Én alkatrész kereskedő vagyok és amit írtál az felér a csodával. A legtöbb vevőm max 40000km tud elmenni a az új Swift fékkel. Van köztük magánszemély és futár is./a futárok általában nagyon vigyáznak az autójukra, nem ritka 250000-300000km-t futott Swift, igaz ezek a régebbiek/ Ezért tartom nagyon kirívó példának.
De várd meg a töbiek véleményét is,estig tuti irnak még páran,mert én nagyon szerencsés voltam mindig a Swifttel,hátha valaki mást ajánl,pl tárcsacserét,stb....
(nekem 122.000km-el még gyári a tárcsa és nem üt.A szerelőm szerint mert tudok vezetni,akinek 15-20.000 alatt elkopik az jobb lenne,ha átgondolnáa vezetési szokásait.Vannak ilyenek és nem csak Suzukisok...)
Én csak betétet cseréltem,tárcsát akkor szabályoztat az ember,ha üt,elvetemedett.Bár én akkor inkább cserélném.Eleinte nyikorogni fog,amig a betét összekopik a tárcsával,de utána jó lesz.
Sziasztok! Kis segítséget kérnék. Cseréltem a nyári gumit télire és akkor láttam,hogy a fékbetétek elég kopottak. A fékhatással nincs még probléma meg nyikorogni sem nyikorog viszont vészesen el van kopva a betét! Egyszóval hamarosan cserélnem kell. Néztem a tárcsát is van egy kis válla de nem vészes. A kérdésem az lenne hogy elég ha betétet cserélem vagy szabályoztassam is fel??? No meg nem akarnám a gyári betétet venni! Tudtok valamilyet ajánlani? Ami nem túl gagyi! Köszi
Az üzemanyagellátó rendszer gumi tömítései nem szeretik az alkoholt,hacsak nem eleve ilyenre gyártották.lehet,hogy pár évig is kibirják a gumitömítések,de ha összeugranak,töredeznek,akkor az drága lesz...
Egy tankolásnál a jelenlegi benzinárnál 1300-1800 Ft-ot lehet spórolni. Ha nem léped túl a 60(B)-40(E85) (50-50%)-ot semmiféle baja nem lesz. Hogy kinek éri meg, azt mindenki eldönti saját maga.
Ha utánaolvasol, láthatod hogy pl a Ford gyárt flexifuel autót ami csak és kizárólag motorvezérlő elektronikában tér el a széria benzines modelljeitől.
105-nél kell cserélni, ha jól tudom. Nekem ebben a hónapban lesz ez meg, semmi gondom még a gyertyával.
Alapjárat ingadozást nekem is csinál ősszel, mikor bejön a hideg. Ekkor leveszem szépen a vágott szűrőházat, felteszem a gyárit zajcsökkentő nélkül és onnantól nincs ingadozás. Idén még tuningoltam rajta annyit, hogy egy alu gégecsövet tettem rá, ami a leömlő és a hűtő közül szívja a meleget. Most olyan könnyen melegszik fel reggelente, mint nyáron.
Főleg ha tényleg okozHAT problémát az üzemanyag ellátó rendszerben. Akkor évente valamivel több mint 1 tank üzemanyag megtakarításáért kockáztatod a gépet?
Az biztos, hogy már az Ignisekben is az volt gyárilag, és azóta is ugyanaz az iridiumos kerül mindegyik motorba, típustól, mérettől függetlenül ( dieselek kivéve persze, hehehe ).
majd kitapasztalod. amugy valahol olvastam, hogy sabvany szerint az E85 benzontartalma 15-30% kozott kell hogy legyen (telen tobb benya kell bele), de nalunk inkabb nyaron is kvazi E80 van.
16.6 liter benzinre 15 liter E85? vagy hogy? Én úgy szoktam hogy ha üres a tank akkor beletöltöm először a kívánt mennyiségű E85-t (bemegyek, kinulláztatom, vagy kifizetem) és utána teletöltöm benzinnel.
Itt jegyzem meg az általam látogatott E85 tankolóhelyen 10-15Ft-al drágább a benzin mint a legtöbb E85-t nem árusító benzinkútnál.
Amúgy csak akkor tankolok E85-t ha éppen útba esik az E85 lelőhely, különben nem éri meg ilyen kis tanknál 10km-eket autókázni.
Fele-fele arányban tankolva E85-öt a fogyasztásom felment 6.7-ről 7.4-re.
Azán 60-40%-ban E85-öt tankoltam (E85-volt a több), ekkor már 7.7l-re nőtt a fogyasztás, és többször kigyulladt a check-engine lámpa - hibakód szerint szegény keveréket kapott a motor.
Egy kis számítás 295 Ft-os benzin, és 210 Ft-os E85 árát tekintve:
Benzinnel 1977 Ft/100 km (6.7l fogyasztással számolva)
50%-50% 1868 Ft/100 km (252 Ft átlag üzemanyagár és 7.4l fogyasztás)
40%-60% 1880 Ft/100km (244 Ft átlag üzemanyagár és 7.7l fogyasztás)
Különbség kb. 1Ft/km - 50-50 arányban keverve.
Én havi 1500km megyek, havonta 1500Ft-ot spórolhatok vele.
Akkor szoktam kútra menni, mikor kb 40l tankolhatok.
Nekem és sok másnak újkorától produkálja ezt a hibát. Lehetséges, hogy az összes ilyen hiba gyári hibás gyertyától van?
Nem tudom,nem biztos,hogy csak a gyertya,de azt tudom,hogy sok más autónál is előfordul ilyen jelenség és erre a "szakértők" gyertyacserét és befecskendező tisztító adalékot szoktak ajánlani,meg egy kis erőltetett tempót a pályán....