Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
Jankli 2009.11.14 21:34:26 © 401298
Neked is van szeleped, amit be kell állítani?:))))
A tréfát félretéve, nem akartam titokban tartani a beállítás menetét, de azt hittem ez már köztudott. (bevallom, nem kerestem rá a honlapon)
Tehát a beállításról. A forrás: H.R.Etzold-nak van egy magyar nyelven megjelent könyve Így csináld címmel, melyben az 1.4, 1,6, 2,0 és a dízel modellek benne vannak '96 januártól. Ehhez egy ismerős által jutottam hozzá, miután vett egy bocit és ezt a könyvet találta a csomagtartóban a többi kacat között:)) Ha kell valakinek szívesen odaadom/elkérem a tulajtól. Nagyon jó kis kiadvány.
Miután írtad, hogy a Ladán már állítottál hézagot, gondolom a szelepfedél levétel nem okoz gondot, valamint a beállítás műszaki menete sem.
A beállítás sorrendje:
Kipuff. szelep nyitva szívószelep állítás kipuff szelep állítás
1-es henger 3-as henger 4-es henger
3-as henger 4-es henger 2-es henger
4-es henger 2-es henger 1-es henger
2-es henger 1-es henger 3-as henger
A szelephézag hideg motornál: szívó 0.10, a kipufogó 0.25 mm. (1.4-1.6 benzin, 8V)
Sajnos meleg motorra nincs adat.
Figyelem!! A hengerek számozása a sebváltótól kezdődik és a vezérműszíj felé halad, tehát jobbról balra. Ez számomra új volt, de nem is vagyok szerelő:) A szívószelepek a szívóoldalon, a kipufogószelepek a kipufogóoldalon helyezkednek el. A szelep akkor van teljesen nyitva, ha a himba teljesen lenyomja az alsó végállásig. A szelephézag akkor helyes, ha a hézagmérő csak nehezen húzható ki. Ha a gyertyákat kiveszed, viszonylag könnyen forgatható a motor az ékszíjtárcsánál.

Tömd be a kipuff végét ronggyal és hallgasd meg. Gyorsan megtalálod a repedtfazék hang helyét:))
Előzmény: bnorci71 (401292)
Ata61 2009.11.14 21:15:42 © 401297
Más modszer sajna nincs,Még annyi.hogy porszivoval kiszoktuk tisztitani a házat.
bnorci71 2009.11.14 21:06:59 © 401296
porszívó, vagy csak a ventivel kifújni?
aztán a beömlőre a motortérnél szúnyogháló :))
KoAn a nagymester ennek :)
Előzmény: eagle24 (401293)
bnorci71 2009.11.14 21:05:18 © 401295
hát nem tudom egy dieselnek se kellene azért 3500-as fordulatnál meghalnia. 4500-5000 a piros álltalában
Persze ha mindezt nyáron 40 fokba megpakolva tette akkor lehet nem figyelt a hőfokra ami egy dieselnél talán fontosabb info mint a fordulat.

Astrával mentünk-jöttünk 160-al németbe oda vissza.
Ja és a srác havonta volt kint az Isuzu motor bírta neki. szerintem az astra is forgot 3500-at
Előzmény: Jankli (401289)
Jankli 2009.11.14 20:56:05 © 401294
Köszi, ezzel én is tisztában vagyok, ezért először leellenőriztem minden szelepet és ahol kellett csak ott állítottam. (2 szívó 1 kipufogó) Állítás után még egyszer körbeforgattam a motort és ellenőriztem a hézagot. Megrángattam a szelepeket és miután minden rendben találtatott, összeraktam:))

"Ősi" módszer szerint egy kb. 50 cm-es csavarhúzóval a műtét előtt meghallgattam a bocit, így sacc/kb be tudtam határolni, hogy melyik szelep kopog és az is volt a bibis:)
Előzmény: gessztenye1 (401291)
eagle24 2009.11.14 20:54:16 © 401293
Sztem lefelé volt. A házat hogyan lehet kitakarítani? én benyúltam ameddig lehetett, elég sok ázott falevél jött ki, de van vmi más módszer is?

Köszi
Előzmény: Ata61 (401288)
bnorci71 2009.11.14 20:48:58 © 401292
Szasztok!


nem akarod az enyém is beállítani :)
A leírást is szívesen fogadom :)
Nagyon elkelne az enyémen is de lusta vagyok, már a ladán is utáltam szelephézagot állítani :(
A ford jó volt az hidrotékés volt '92-ből, ez miért állítós '98-ból :(((

A kipufogóm is elkezdett megint traktorossá válni :(((
remélem nem a csonk repedt megint mert akkor .......
Legutóbb a tűzkarika volt darabokra törve /cseréltem/ lehet annak kellene utánahúzni???
Előzmény: Jankli (401287)
gessztenye1 2009.11.14 20:42:30 © 401291
Inkább a kopogjanak kicsit a szelepek, mint nyitva maradjon egyik-másik.. Pár km alatt képes megégetni a szelepet, ha nem záródik. Egy jó hajtósabb etap után alapjáraton jelentkező egyenetlenség erről árulkodhat.
Előzmény: Jankli (401287)
Jankli 2009.11.14 20:37:21 © 401290
Ez nem jött össze....Talán így:
http://nepitelet.hu/autok/ford/mondeo_1993/peches_hasznaltauto-vasarlas/
Előzmény: Jankli (401289)
Jankli 2009.11.14 20:35:00 © 401289
Ez mekkora egy p'cs, széthajtotta a kocsiját és csodálkozik......
Az én benzinesem 3500-nál 140-150 körül van.
Ata61 2009.11.14 20:29:25 © 401288
Szia!A pöcöknek felül kel lennie.Az ablak meg a rosszul beszerelt szürö miatt párásodik,aminek a háza ráadásul ki se lett takaritva.
Előzmény: eagle24 (401273)
Jankli 2009.11.14 20:10:26 © 401287
Sziasztok!

Ma megműtöttem a bocit.
Nagyon zavart, hogy a parkoló autókról visszaverődő hang szerint egy kisebb harkálycsalád költözött a gépháztető alá. Egy ismerőstől kaptam egy szerelési könyvet és annak alapján beállítottam a szelephézagot. Az eredmény: harkályok helyett egy doromboló macska vert tanyát a motortérben:)) Nem volt zökkenőmentes a beállítás, két csavaron is megszakadt a menet, de mint kiderült nem én voltam a bivaly, már előttem valaki menetjavítóval dolgozott. Kerestem anyát, fúrtam menetet és minden ok:)
gessztenye1 2009.11.14 19:53:55 © 401286
Az autómosás nem is autómosás gőzborotva nélkül. Legalábbis a sárvédők, alváz, illesztések máshogy nem tisztíthatók. szerintem.
Előzmény: Josi01 (401284)
Csocsesz75 2009.11.14 19:27:58 © 401285
Van a kertben egy MIG hajtómű működőképes állapotban , úgyhogy a szárítás gyorsabban megy mint a mosás . :)
Előzmény: Josi01 (401284)
Josi01 2009.11.14 19:22:19 © 401284
Jó, csak ne felejtsd el kiszárítani, és a karosszériát kiegyengetni utána.
Előzmény: Csocsesz75 (401282)
Csocsesz75 2009.11.14 19:03:56 © 401283
Nézegetem a telefonokat . Ráakadtam a Samsung B2100 típusra . Eszméletlen hogy milyen videók vannak róla a YouTubeon .
Csocsesz75 2009.11.14 19:01:45 © 401282
Ok . Magasnyomásúval jó lesz ? Alapos gyerek vagyok ám ! :)
Előzmény: Josi01 (401281)
Josi01 2009.11.14 18:53:28 © 401281
Én elviszem a bocim hozzád, de belül is tessék ám kitakarítani :))
Előzmény: Csocsesz75 (401272)
Josi01 2009.11.14 18:43:20 © 401280

Nézd meg rajta a gyártási időt.

http://www.gumik.hu/Reifenbezeichnung.html

Abból sok minden kiderül.

Nekem is ajánlottak vadi új gumikat olcsón(szőrös is volt),

csak 2004 végén gyártották. Valahol pihentek majd 5 évet.

Inkább idei gyártásút vettem, igaz 2x olyan drágán. :)

Előzmény: vitya82 (401268)
gessztenye1 2009.11.14 18:15:56 © 401279
Fuji FINEPIX S1500fd digitális fényképezőgép fekete 10 MP + Cosmo SF207 fotós táska

10MP felbontás, 12x optikai zoom (33 – 396mm), érzékenység maximum ISO6400, makró mód: 5cm-től – 3m-ig, szupermakró: 2 – 100cm, 2,7" LCD kijelző, SD/SDHC kompatibilitás, 23MB belső memória, kettős képstabilizátor, bővített SR auto menü, váz színe: fekete.

vagy

Canon Powershot SX120IS digitális fényképezőgép 10 MP

1/2,5" CCD,DIGIC 4 processzor iSAPS technológiával,10x optikai zoom (35 mm-es formátumban: 36–360 mm),10 lencsetag 9 csoportban,1 pontos AF,ISO1600,min.záridő 1/2500,kártya-kompatibilitás: SD,SDHC,MMC,MMCplus,HC MMCplus.128 MB-os memóriakártya mellékelve

http://www.ramiris.hu/termekek/31977/Canon_Powershot_SX120IS_digitalis_fenykepezogep_10_MP.html

Ezek közül válogatnék, ha valaki meg akarna dobni egy fényképezőgéppel.. :-)
Előzmény: Rönyos Ficek (401253)
gessztenye1 2009.11.14 18:02:09 © 401278
A zöldkártyát Pesten, a Szentendrei út mellett csináltattam, kb. 9000 Ft-ért. (épp az esett útba)

Zegen a Zrínyi úton találod a közlekedés felügyelet vizsgabázisát, a ZalaVolán telephelye után, jobra.
Előzmény: Krisztián76 (401248)
Wartburgos 2009.11.14 17:58:52 © 401277
Szia Szabi!


Végig olvastam egy tesztet a gépről profi szakember tollából és úgy gondolom hogy az áráért hozza azt formát ami az én tudásomhoz és igényeimhez megfelelő.

Teszt
Csocsesz75 2009.11.14 17:46:16 © 401276
Nem emlékszem pontosan rá hogy hogyan kell lennie de ha nem jól van akkor nem megy be a helyére .
Előzmény: eagle24 (401273)
eagle24 2009.11.14 17:38:00 © 401275
Teljesen más téma:

Van egy eladó turbófeltöltőm 1.5dCi 80LE -s motorhoz! KP35-ös a típusa és 8200119854 a turbó kódja. K9K702 és 722 -es motorkódhoz való és Megane, Scenic, Clio, Kangoo típusokba használták. Új, nem felújított, 0km-es és jó minőségű utángyártott. Garancia van rá, számla megoldható. Az ára 105.000 Ft, de klubtagoknak 90.000 -ért odaadom! Ha valakit érdekel az írjon mailt, mert a fórumra nincs mindig időm sajnos!

Elvben a jövő hét végén érkezik 1.9dCi 120LE F9Q800 -as motorhoz is turbóm, több darab is, ha minden igaz, annak a listaára 130.000Ft, klubtagoknak ebből is tudok engedni, ha valakit érdekel, írjon bátran!

Üdv,
Eagle262
jacque 2009.11.14 17:33:07 © 401274
Helló!

A denaturált szeszt a tankba a gázolajba akciótól óvnék mindenkit!!!!

Anno egy offos kocsimba én is próbáltam! Az eredmény: kocsonyás anyag keletkezett egy idő után a tankban!! A végén alig tudott már gázolajat szívni, tehát az egész tankot ki kellett takarítani!

Igaz ez kb. 15 évvel ezelőtt történt, de nem tudom hogy mit szólnának a dCi porlasztók ennek az "emulziónak" ha megkapnák!

Az egyik barátomnak rossz üzemanyag miatt most kellett mind a 4 porlasztót felújíttatni, potom 135eFt-ért! :(((( Ja, és a gázolajszűrőjáben kb. 9eKm van! :((

Szóval ha valakinek ehhez támad kedve, jól gondolja! A gázolaj az nem benzin!


üdv: JAcque
Előzmény: vv65 (401243)
eagle24 2009.11.14 17:26:55 © 401273
Sziasztok!

Kb. másfél hete egy szerviz többek között kicserélte a pollenszűrőmet (nem márkaszerviz, még sose jártam ezelőtt náluk). A héten ebben a nagyon esős időben jött egy olyan jelenség elő, hogy elképesztően párásodott az autó, MII automata klímával. Eddig sose párásodott, max minimálisan, de ha mégis volt pára az ablakon, akkor azt a fűtésrendszer szó szerint 5mp alatt elintézte automata párátlanító módban. Nah most nem, 10 perc alatt sem! :( Lehet, h a két dolog nem függ össze, de azért ma megnéztem a pollenszűrőt és kb. 1 cm -re kilógott a vége a házából, ergo nem volt rendesen betolva. De én se tudtam betolni jobban (utángyártott, azt hiszem MAN) Hát kivettem, persze elszakadt és még az utas lábánál lévő műanyag takaró fülét is letörtem ráadásul (arrrghhh)... A furcsa az volt, h a szűrő háza vizes, sáros, faleveles volt. Ez hogy lehetséges? Mi az oka? Ez okozhatta a párásodást és azt, hogy a rendszer nem tudta lefújni klímával se? A pollenszűrő belső végén van egy műanyag kb. 2cm-es karom, ennek lent vagy fent kell lennie, mert lehet, hogy fordítva tették be a szervizben és ezért nem csúszott teljesen a helyére?

Ha van valakinek ezzel már tapasztalata HELP please! Köszi!

Eagle262
Csocsesz75 2009.11.14 17:24:25 © 401272
Eljössz hozzám itthagyod a tiéd , elmentek az enyémmel , megmosom a tiédet , visszahozzátok az enyémet , megkapod tisztán a tiédet . Na ?
Előzmény: Kopi (401271)
Kopi 2009.11.14 16:40:52 © 401271
Mi meg megyünk a szabadszállási bulira, és csupa kosz a kocsi! :))
Előzmény: Csocsesz75 (401270)
Csocsesz75 2009.11.14 16:20:08 © 401270
Na végeztem a csutakolással . 4 óra kellett hozzá de szép lett . :)
Előzmény: Csocsesz75 (401256)
Kopi 2009.11.14 16:14:02 © 401269

Szerintem megnyugodhatsz! :)

 

Két teles téligumim még mindig szőrös. De a futófelületén egyértelműen látszik, hogy használt. Ha a Tiéd újnak látszik, valószínűleg az is. Csak a gyártási technológiából adódóan a szőrök nincsenek rajta.

 

Majd a gumikban jártasabbak megmondják a frankót! :)

Előzmény: vitya82 (401268)