Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2009.10.29 0 0 9657

A lambda-szonda felesleges cseréjét azt nem szabad ám lebecsülni, mert az nagyon sok előnnyel jár. Például:

1) 100 autósból csak nagyon-nagyon kevesen tudják, hogy mi az, hogy működik, mire való.
EREDMÉNY: Nem mernek vitatkozni, ha a csere szóbajön.

2) Még kevesebben tudják, hogy a lambdaszonda jó vagy rossz állapotát, bárki tökéletesen kimérheti magának otthon, egy 500 Ft-os, lengyelpiacon vett zsebműszerrel - középiskolai, technika-órai szakismeretekkel.
EREDMÉNY: Szívesen kifizetik a néha sokezer Ft-os, úgymond: "kimérést".

3) A lambda-szonda nevében szerepel egy görög betű is - amiért azt hiszik az ügyfelek, hogy az valamilyen nagyon "tudományos", drága dolog lehet.
EREDMÉNY: A z ügyfelek nem mernek vitatkozni az eszméletlenül magas árán - viszont remek jutalék-pénz jár érte a műhelynek.

4) A lambdaszonda kicserélése pár percet vesz igénybe, viszont óriásit lehet rajta kaszálni munkabérben.
EREDMÉNY: Percek alatt, minimális munkával lehet sokezer Ft-ot keresni.

A fenti előnyökhöz még hozzájön:

a) Ha az ügyfél nem viszi el a kidobott, ám még tökéletes szondát, azt vígan be lehet szerelni másnak...ahová tényleg szükség van rá.

b) Ha a felesleges lambda-szonda cserétől nem javul meg az autó - akkor az ügyfél "így járt" - a műhely nem vállal felelőséget, a szondát nem veszi vissza és egy fillért se térít meg a feleslegesen kidobott pénzből.

Mindenki beláthatja, hogy rengeteg előnye van ám a lambdaszonda-cserének.

Mármint a műhely részére, úgy gondoltam.
.

Előzmény: nord (9656)
nord Creative Commons License 2009.10.29 0 0 9656
Mivel a lambda szonda csere helyett többen hasonló megoldásokat használnak, akkor az kijelenthető, hogy a szakszerviz által cserére ítélt szonda valójában semmilyen káros hatással nincs pl. a motorra?
Előzmény: zsolt160matizos (9653)
zsolt160matizos Creative Commons License 2009.10.29 0 0 9655
Ezért írtam van akinek beválik van akinek nem. van aki azt mondja azóta nincs lámpa, másnak meg pár száz km után elő jön...
Előzmény: nemisaz (9654)
nemisaz Creative Commons License 2009.10.28 0 0 9654
No, utánaolvastam dolgoknak, az astrások már nagyon sokat tudnak az EGR/AGR szelepekről... :D
Lezárni a szelepet nem célszerű első körben, mivel a rendszer nem biztos, hogy meghálájla, ha más lesz a levegőkeverék, mint az előírt. Maga a konstrukció ilyen, erre épül, aztán, hogy a szoftverben az értékek módosításával ezt ki lehet-e kerülni azt csak a szakik tudják.
Megoldás lehet az EGR tisztítására, ha a szívótorkot szépen kitisztítják, és az EGR-t egy elektromos impulzusokat küldő kütyüre rákötik fél órára, ami nyitja zárja a szelepet fél órán keresztül, és befújják még egy kis szeleptisztító sprayvel, ezzel ki is tisztítják. Ha ez nem működik, na akkor van a baj és kellhet EGR-t cserélni.

Én most viszem majd az autót szerelőhöz. Jövő hét vége felé már meg tudom mondani, hogy mennyire lesz sikeres ez a művelet. Csak tisztítással 1 napot bírja a check lámpa... ha bírja 3 napot akkor valami biztosan változott...

zsolt160matizos Creative Commons License 2009.10.27 0 0 9653
Leszeded a szelepet és mint egy alátétnek raksz egy lemezt alá, ami elzárja a kipufogó gáz útját. Van akinél ez beválik van akinél nem és ismét jön a hibakód.
Előzmény: nord (9652)
nord Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9652
Srácok, kicsit még bővebben, nekem a maximum hozzányúlás az autóhoz csak izzó- vagy olajcsere volt. :)
Előzmény: zsolt160matizos (9646)
GPS Creative Commons License 2009.10.25 0 0 9651

Nekem a Daewoo Leganzám csinálta meg egyszer, hogy elkezdett magától skálázni az alapjárata...600-tól, úgy 2000 ig. Szép hullámzóan, egyenletesen fel-le.

Azt hittem hülyét kapok, tudtam, hogy baj van, ide már nem elég a baltás-reszet.

Elmentem a szoftver-varázslómhoz (a fickó semmi mást nem csinál, csak a kompjutereket buherálja) az felszúrta a kütyüjét és a megfelelő szekcióban adott egy reset-et...és minden visszaállt.

Beletelt vagy 25 másodpercbe az egész művelet.

Más kérdés, hogy ugyanez egy márkaszervízben nem 25 másodpercbe - hanem 25 ezer Forintba szokott kerülni.

Persze, csak ha előtte nem cseréltetik ki emiatt a lambdaszondát is - 58 ezerért.
.
Előzmény: televid (9650)
televid Creative Commons License 2009.10.25 0 0 9650
Hali!

Az előbbi értékek álló helyzetben értendők, nem menet közeben. Menet közben nem szoktam 2000 alatt menni, viszont elindulás előtt 1-2 percet járatom a motort. Amúgy a check lámpa nem jelzett még semmit.

Üdv.:
Televid
dzsimi111 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 9649
ERG szelep koszolódás elkerülése végett szolok.Az 1,2 kalos 3.ban képes a 120Km/h menni.azért mert hülyebiztosak (nem lehet lefulasztani)ezek a mai autók ,nem feltétlen tesz nekik jót az alapjárati (vagy az alatti) fordulaton való haladás,kigyorsítás!!
tux Creative Commons License 2009.10.24 0 0 9648
Én nem értek hozzá, csak egy ideje követen a fórumot és azt tapasztalatam, hogy minden második új beíró hasonló tüneteket vázol, amire a profik mindig azt írják, hogy EGR szelep.
:)
Előzmény: televid (9647)
televid Creative Commons License 2009.10.24 0 0 9647
Sziasztok!

Az elmúlt 2 hétben a következőt tapasztaltam: hideg motornál, az indítás után beáll az alapjárat 1100 környékére, így megy kb 1-1,5 percig (szép egyenletesen ketyeg), majd hirtelen leejti a fordulatot olyan szintre (300-500), hogy szinte lefullad a motor. Ezen az alacsony fordulatszámon megy kb 5-15 másodpercig, majd ismét visszateszi az alapjáratot 1100 környékére. Próbáltam már, hogy adok egy gázfröccsöt, ez néha szokott segíteni, de nem mindig. Ha valakinek van ötlete, az írjon.

Köszi!

Televid
zsolt160matizos Creative Commons License 2009.10.22 0 0 9646
Alátétet tenni, ne engedje át a füstöt.
Előzmény: nord (9645)
nord Creative Commons License 2009.10.21 0 0 9645
Bocsi, ezt nem igazán értem. :)
Előzmény: zsolt160matizos (9644)
zsolt160matizos Creative Commons License 2009.10.21 0 0 9644
Próbáld meg lefalazni és meglátod...
nord Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9643
"Ezzel szemben, égő csekklámpával vidáman lehet autózni - mégha felettébb idegesítő is a jelenség."

Remélem, igazad van, mert lambda szondát nem szívesen cseréltetnék fölöslegesen (legalábbis ahogy itt a topikban olvasgatom:)))
Előzmény: GPS (9642)
GPS Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9642

Szerintem meg ez csak egy szubjektív érzés.

Amikor az ember valamiért haragszik az autójára - akkor egyre több hibát vél felfedezni nála.

Ez a csekklámpás dolog ennél a tipusnál nem más, mint egy jól-elbaszott szoftver-probléma a kompjuterében.
Kicsi a valószínűsége, hogy érdemben befolyásolja az autó valódi működését.

Egy komoly hibajelzés át kéne váltsa az egész működést "lopakodó-üzemmódra" - ami arra jó, hogy az első szervizig elvánszorogjon a páciens.

Ezzel szemben, égő csekklámpával vidáman lehet autózni - mégha felettébb idegesítő is a jelenség.

Akkor mit szóljon a 7-es BMW-s haverem, akinek frankón ERROR-t írt ki a képernyője - és már a bécsi szervízben sem tudtak mást mondani rá, mint hogy: "nézze, az autónak nincs semmi baja, járjon így vele - legfeljebb ne nézegesse állandóan az üzit"

Ez kajakra így volt - pedig firmware-t is frissítettek a cuccban - és a jelenség akkor se szünt meg. Egy 7-esnél. Jó, mi?
.
Előzmény: nord (9641)
nord Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9641
A checklámpás probléma nekem is ilyen fogyasztás-emelkedést hozott...
Előzmény: nemisaz (9640)
nemisaz Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9640
Sziasztok!

1,2-es kalos (2004)

A szokásos check lámpa probléma... A hibaüzenet egr-szelep, rossz égés. A szerelő szétszedte kétszer, először benzinbe áztatta, aztán meg fékfolyadékba. Rá két napra megint check lámpa... Dühítő.
Régebben elég volt egy törlés és pár hónapig nem láttam a sárga jelzést a műszerfalon, de mára ez a múlté. Emellett az eddigi 6,1-6,3-as fogyasztásom 6,5-7,2 lett az utóbbi 2 hónapban. (Lehet nem kellene kutat váltanom, de úgy gondolom a vezetési stílusom sem indokolja plusz 5-8 decis eltérést és a kútnál sem csalnak el ennyit.)

Tehát valami baj van, gondolkodtam azon, hogy a keverék összetétel változhatott talán, de az autó menetdinamikája nem változott, nem vehető észre semmi különös változás.

A kérdésem: biztosan EGR-szelep csere a megoldás, vagy valahol máshol kell a hibát keresni? Nálatok mi hozott megoldást a check-lámpa megszüntetésére és a hirtelen fogyasztás növekedés minek lehet az eredménye? (Esetleg elcsöpög valahol a benzinem?)

Vagy zárjuk le az EGR-t valamivel, mint sokan mások...?
nemisaz Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9639
Sziasztok!

1,2-es kalos (2004)

A szokásos check lámpa probléma... A hibaüzenet egr-szelep, rossz égés. A szerelő szétszedte kétszer, először benzinbe áztatta, aztán meg fékfolyadékba. Rá két napra megint check lámpa... Dühítő.
Régebben elég volt egy törlés és pár hónapig nem láttam a sárga jelzést a műszerfalon, de mára ez a múlté. Emellett az eddigi 6,1-6,3-as fogyasztásom 6,5-7,2 lett az utóbbi 2 hónapban. (Lehet nem kellene kutat váltanom, de úgy gondolom a vezetési stílusom sem indokolja a plusz 5-8 decis eltérést és a kútnál sem csalnak el ennyit.)

Tehát valami baj van, gondolkodtam azon, hogy a keverék összetétel változhatott talán, de az autó menetdinamikája nem változott, nem vehető észre semmi különös változás.

A kérdésem: biztosan EGR-szelep csere a megoldás, vagy valahol máshol kell a hibát keresni? Nálatok mi hozott megoldást a check-lámpa megszüntetésére és a hirtelen fogyasztás növekedés minek lehet az eredménye? (Esetleg elcsöpög valahol a benzinem?)

Vagy zárjuk le az EGR-t valamivel, mint sokan mások...?
dzsimi111 Creative Commons License 2009.10.14 0 0 9638
http://www.fordvehicles.com/cars/mustang/

két kalos árából mi-minden kijönne!!

http://www.chevrolet.com/pages/open/default/family/aveo.do

http://ca.autos.yahoo.com/newcars/suzuki/swift%2B/2009/model_overview/
zsolt160matizos Creative Commons License 2009.10.10 0 0 9637
Ja ITT megnézhető az ottani ár, az ár 0.1582 szorzandó!
A típusra katt, utánna a jobb felső sarokban van Koreai írás, álltalában a harmadik, de az új Matiznál a másodikra kattintva jön elő a választék, ár.
zsolt160matizos Creative Commons License 2009.10.10 0 0 9636
Valamit valamiért.....
Mind ez Koreában nem így néz ki, ott van felszereltség, és sok választék ferszereltségszintben. Ja, és olyat ami ott van nem kapsz itt EU-ban!
Egy egyszerű példa, nekem "fullos" az Aveo-m, kint millával olcsóbb ás bőrüléses, műfabetétes, de igényes. Ezt nálunk nem lehet megkapni...
Előzmény: BTO11 (9635)
BTO11 Creative Commons License 2009.10.10 0 0 9635

 kalosomba nem állitható a kormány magasság .csak szervós.

R19-be a GTS -be abba állitható volt,de nem volt szervós.

Előzmény: dzsimi111 (9634)
dzsimi111 Creative Commons License 2009.10.07 0 0 9634
Igen, újonnan vettem a maxabonál.és még a rosszul becsukott ajto miatt sem nyitja vissza a verdát.

neked állítható a kormány,nekem nem.
Előzmény: BTO11 (9631)
GPS Creative Commons License 2009.10.07 0 0 9633

Amerikában kérték a népek, hogy minden ajtó legyen vezérlős is - arra az estre, ha jönne a kapucnis-feka - elkérni a táskát az ülésről...a pár percre benthagyott szőke barátnőtől.

A mi kezünkben is járt egy onnan-hozott Cherokee...hát annak is vezérlős volt minden ajtaja. A gazdája mondta, hogy miért is.

Nade nálunk ilyen nem fordulhat elő, kéremszépen. Egyelőre.
.
Előzmény: zsolt160matizos (9632)
zsolt160matizos Creative Commons License 2009.10.07 0 0 9632
Így van, gyáriak tuti nem nyitnak jobb oldalról, ha csak nem direkt olyan utólag beszerelt!
Előzmény: BTO11 (9631)
BTO11 Creative Commons License 2009.10.06 0 0 9631

zsir ujjonan vetted?????

 

mert az én 2003 sedánom ajobb 1-be csak maga magát nyitogálja és csukogálja,és nem vezérli a többit.

sőt az előző renault 19-be is csak a bal 1 vagy a távkapcs müködtette az összes ajtót.

láttam már oan kpzárast ami a csomiajtóba is vezérzár vót.

Előzmény: dzsimi111 (9628)
GPS Creative Commons License 2009.10.06 0 0 9630

NEM. 5 vezetékes csak a balelsőben szokott lenni. Daewooéknál: Nem lenni.

A többi ajtóban csak "szolga" van.
Előzmény: dzsimi111 (9628)
TaNbEaRo Creative Commons License 2009.10.06 0 0 9629
Akkor valszeg neked normálisan van mindkét első ajtóban 5 vezetékes szervomotor.
dzsimi111 Creative Commons License 2009.10.06 0 0 9628
Tök laikusként kérdem.A jobb1 böl is tudom nyitni-zárni a verdát,akkor ez hogy van ?
Előzmény: GPS (9626)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!