A lambda-szonda felesleges cseréjét azt nem szabad ám lebecsülni, mert az nagyon sok előnnyel jár. Például:
1) 100 autósból csak nagyon-nagyon kevesen tudják, hogy mi az, hogy működik, mire való. EREDMÉNY: Nem mernek vitatkozni, ha a csere szóbajön.
2) Még kevesebben tudják, hogy a lambdaszonda jó vagy rossz állapotát, bárki tökéletesen kimérheti magának otthon, egy 500 Ft-os, lengyelpiacon vett zsebműszerrel - középiskolai, technika-órai szakismeretekkel. EREDMÉNY: Szívesen kifizetik a néha sokezer Ft-os, úgymond: "kimérést".
3) A lambda-szonda nevében szerepel egy görög betű is - amiért azt hiszik az ügyfelek, hogy az valamilyen nagyon "tudományos", drága dolog lehet. EREDMÉNY: A z ügyfelek nem mernek vitatkozni az eszméletlenül magas árán - viszont remek jutalék-pénz jár érte a műhelynek.
4) A lambdaszonda kicserélése pár percet vesz igénybe, viszont óriásit lehet rajta kaszálni munkabérben. EREDMÉNY: Percek alatt, minimális munkával lehet sokezer Ft-ot keresni.
A fenti előnyökhöz még hozzájön:
a) Ha az ügyfél nem viszi el a kidobott, ám még tökéletes szondát, azt vígan be lehet szerelni másnak...ahová tényleg szükség van rá.
b) Ha a felesleges lambda-szonda cserétől nem javul meg az autó - akkor az ügyfél "így járt" - a műhely nem vállal felelőséget, a szondát nem veszi vissza és egy fillért se térít meg a feleslegesen kidobott pénzből.
Mindenki beláthatja, hogy rengeteg előnye van ám a lambdaszonda-cserének.
Mivel a lambda szonda csere helyett többen hasonló megoldásokat használnak, akkor az kijelenthető, hogy a szakszerviz által cserére ítélt szonda valójában semmilyen káros hatással nincs pl. a motorra?
No, utánaolvastam dolgoknak, az astrások már nagyon sokat tudnak az EGR/AGR szelepekről... :D Lezárni a szelepet nem célszerű első körben, mivel a rendszer nem biztos, hogy meghálájla, ha más lesz a levegőkeverék, mint az előírt. Maga a konstrukció ilyen, erre épül, aztán, hogy a szoftverben az értékek módosításával ezt ki lehet-e kerülni azt csak a szakik tudják. Megoldás lehet az EGR tisztítására, ha a szívótorkot szépen kitisztítják, és az EGR-t egy elektromos impulzusokat küldő kütyüre rákötik fél órára, ami nyitja zárja a szelepet fél órán keresztül, és befújják még egy kis szeleptisztító sprayvel, ezzel ki is tisztítják. Ha ez nem működik, na akkor van a baj és kellhet EGR-t cserélni.
Én most viszem majd az autót szerelőhöz. Jövő hét vége felé már meg tudom mondani, hogy mennyire lesz sikeres ez a művelet. Csak tisztítással 1 napot bírja a check lámpa... ha bírja 3 napot akkor valami biztosan változott...
Leszeded a szelepet és mint egy alátétnek raksz egy lemezt alá, ami elzárja a kipufogó gáz útját. Van akinél ez beválik van akinél nem és ismét jön a hibakód.
Nekem a Daewoo Leganzám csinálta meg egyszer, hogy elkezdett magától skálázni az alapjárata...600-tól, úgy 2000 ig. Szép hullámzóan, egyenletesen fel-le.
Azt hittem hülyét kapok, tudtam, hogy baj van, ide már nem elég a baltás-reszet.
Elmentem a szoftver-varázslómhoz (a fickó semmi mást nem csinál, csak a kompjutereket buherálja) az felszúrta a kütyüjét és a megfelelő szekcióban adott egy reset-et...és minden visszaállt.
Beletelt vagy 25 másodpercbe az egész művelet.
Más kérdés, hogy ugyanez egy márkaszervízben nem 25 másodpercbe - hanem 25 ezer Forintba szokott kerülni.
Persze, csak ha előtte nem cseréltetik ki emiatt a lambdaszondát is - 58 ezerért. .
Az előbbi értékek álló helyzetben értendők, nem menet közeben. Menet közben nem szoktam 2000 alatt menni, viszont elindulás előtt 1-2 percet járatom a motort. Amúgy a check lámpa nem jelzett még semmit.
ERG szelep koszolódás elkerülése végett szolok.Az 1,2 kalos 3.ban képes a 120Km/h menni.azért mert hülyebiztosak (nem lehet lefulasztani)ezek a mai autók ,nem feltétlen tesz nekik jót az alapjárati (vagy az alatti) fordulaton való haladás,kigyorsítás!!
Én nem értek hozzá, csak egy ideje követen a fórumot és azt tapasztalatam, hogy minden második új beíró hasonló tüneteket vázol, amire a profik mindig azt írják, hogy EGR szelep. :)
Az elmúlt 2 hétben a következőt tapasztaltam: hideg motornál, az indítás után beáll az alapjárat 1100 környékére, így megy kb 1-1,5 percig (szép egyenletesen ketyeg), majd hirtelen leejti a fordulatot olyan szintre (300-500), hogy szinte lefullad a motor. Ezen az alacsony fordulatszámon megy kb 5-15 másodpercig, majd ismét visszateszi az alapjáratot 1100 környékére. Próbáltam már, hogy adok egy gázfröccsöt, ez néha szokott segíteni, de nem mindig. Ha valakinek van ötlete, az írjon.
Amikor az ember valamiért haragszik az autójára - akkor egyre több hibát vél felfedezni nála.
Ez a csekklámpás dolog ennél a tipusnál nem más, mint egy jól-elbaszott szoftver-probléma a kompjuterében. Kicsi a valószínűsége, hogy érdemben befolyásolja az autó valódi működését.
Egy komoly hibajelzés át kéne váltsa az egész működést "lopakodó-üzemmódra" - ami arra jó, hogy az első szervizig elvánszorogjon a páciens.
Ezzel szemben, égő csekklámpával vidáman lehet autózni - mégha felettébb idegesítő is a jelenség.
Akkor mit szóljon a 7-es BMW-s haverem, akinek frankón ERROR-t írt ki a képernyője - és már a bécsi szervízben sem tudtak mást mondani rá, mint hogy: "nézze, az autónak nincs semmi baja, járjon így vele - legfeljebb ne nézegesse állandóan az üzit"
Ez kajakra így volt - pedig firmware-t is frissítettek a cuccban - és a jelenség akkor se szünt meg. Egy 7-esnél. Jó, mi? .
A szokásos check lámpa probléma... A hibaüzenet egr-szelep, rossz égés. A szerelő szétszedte kétszer, először benzinbe áztatta, aztán meg fékfolyadékba. Rá két napra megint check lámpa... Dühítő. Régebben elég volt egy törlés és pár hónapig nem láttam a sárga jelzést a műszerfalon, de mára ez a múlté. Emellett az eddigi 6,1-6,3-as fogyasztásom 6,5-7,2 lett az utóbbi 2 hónapban. (Lehet nem kellene kutat váltanom, de úgy gondolom a vezetési stílusom sem indokolja plusz 5-8 decis eltérést és a kútnál sem csalnak el ennyit.)
Tehát valami baj van, gondolkodtam azon, hogy a keverék összetétel változhatott talán, de az autó menetdinamikája nem változott, nem vehető észre semmi különös változás.
A kérdésem: biztosan EGR-szelep csere a megoldás, vagy valahol máshol kell a hibát keresni? Nálatok mi hozott megoldást a check-lámpa megszüntetésére és a hirtelen fogyasztás növekedés minek lehet az eredménye? (Esetleg elcsöpög valahol a benzinem?)
Vagy zárjuk le az EGR-t valamivel, mint sokan mások...?
A szokásos check lámpa probléma... A hibaüzenet egr-szelep, rossz égés. A szerelő szétszedte kétszer, először benzinbe áztatta, aztán meg fékfolyadékba. Rá két napra megint check lámpa... Dühítő. Régebben elég volt egy törlés és pár hónapig nem láttam a sárga jelzést a műszerfalon, de mára ez a múlté. Emellett az eddigi 6,1-6,3-as fogyasztásom 6,5-7,2 lett az utóbbi 2 hónapban. (Lehet nem kellene kutat váltanom, de úgy gondolom a vezetési stílusom sem indokolja a plusz 5-8 decis eltérést és a kútnál sem csalnak el ennyit.)
Tehát valami baj van, gondolkodtam azon, hogy a keverék összetétel változhatott talán, de az autó menetdinamikája nem változott, nem vehető észre semmi különös változás.
A kérdésem: biztosan EGR-szelep csere a megoldás, vagy valahol máshol kell a hibát keresni? Nálatok mi hozott megoldást a check-lámpa megszüntetésére és a hirtelen fogyasztás növekedés minek lehet az eredménye? (Esetleg elcsöpög valahol a benzinem?)
Vagy zárjuk le az EGR-t valamivel, mint sokan mások...?
Ja ITT megnézhető az ottani ár, az ár 0.1582 szorzandó! A típusra katt, utánna a jobb felső sarokban van Koreai írás, álltalában a harmadik, de az új Matiznál a másodikra kattintva jön elő a választék, ár.
Valamit valamiért..... Mind ez Koreában nem így néz ki, ott van felszereltség, és sok választék ferszereltségszintben. Ja, és olyat ami ott van nem kapsz itt EU-ban! Egy egyszerű példa, nekem "fullos" az Aveo-m, kint millával olcsóbb ás bőrüléses, műfabetétes, de igényes. Ezt nálunk nem lehet megkapni...
Amerikában kérték a népek, hogy minden ajtó legyen vezérlős is - arra az estre, ha jönne a kapucnis-feka - elkérni a táskát az ülésről...a pár percre benthagyott szőke barátnőtől.
A mi kezünkben is járt egy onnan-hozott Cherokee...hát annak is vezérlős volt minden ajtaja. A gazdája mondta, hogy miért is.
Nade nálunk ilyen nem fordulhat elő, kéremszépen. Egyelőre. .