Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nemisaz Creative Commons License 2009.10.30 0 0 9669
Szerintem menj 55-tel 1900-2000-es fordulaton. :) (Egyébként a kmóra ennél a tempónál ~ 4 km/h-t csal, úgyhogy mehetnél akár 60-nal is óra szerint, nem büntetnének érte...)

Én 2500 felett általában felváltok városban, persze ez függ az út hosszától.
Előzmény: TaNbEaRo (9668)
TaNbEaRo Creative Commons License 2009.10.30 0 0 9668
Sziasztok!
Nekem már töb mint egy éve világít a check lámpa, szervizben azt mondták még régen, hogy ki kell cserélni a lambda szondát, de erre még azóta sem került sor, az autó rendesen megy, rendesen fogyaszt, áprilisban a műszaki stb vizsgán is gond nélkül átment, szóval sztem tényleg nincs nagy szerepe az autó működésében.
Viszont örülnék, ha nem világítana a check lámpa, mert így nem veszem észre, ha valami más galiba jön elő az autóval. Írtátok páran, hogy az egr szelep tisztítása megoldja átalában ideiglenesen a problémát. Megpróbálkoznék ezzel, csak valaki egy fényképen vagy ilyesmin megmutathatná, hogy hol találom a szondát, avagy a szelepet a kocsiban.

Még a véleményetekre lennék kíváncsi, hogy mi egészségesebb az autónak, illetve a fogyasztásnak? Lakott területen 50 a megengedett sebesség. Ha 3-asban megyek 50-nel, akkor a motor fordulatszáma 2500 körül van, de a motor hangja már arra késztet, hogy váltsak tovább 4-esbe. 4-esben viszont a fordulatszám már csak 1800 körül lehet, és ha kicsit le kell lassítani, akkor gyorsításnál érezhető, hogy kicsit rázkódik az autó. Az autó útmutatójában azt írják, hogy az ideális a 2000 és 3000 közti fordulatszám. Szóval szerintetek pl. 50-es tempót autózni 3-as vagy 4-es sebességben előnyösebb?
nemisaz Creative Commons License 2009.10.30 0 0 9667
Nord,

mi volt a hibajelzés pontosan? Azért érdeklődöm mert lehet párhuzamot lehetne vonni a nálam előforduló hibajelenségről.

Egyébként, most az én kalosomban belenyúltak a komputerbe. Eredmény, hogy jobban megy, már alacsonyabb fordulaton is érezhetően jobban húz, váltásoknál símábban kuplungol, nem ráz annyira. Viszont indulásnál olyan, mintha nehezebben menne, nagyobb gázzal kellene indulni. Megmondom őszintén szokni kell, lehet a kuplung holtpontja változott egy picit és azért érzem ezt. De mintha símábban menne a gázadás is.

Fura még, de remélem hosszú távon behozza fogyiban meg menetdinamikában az árát.

Még valami, általános probléma, hogy a gyári féktárcsa kicsit meghajlik (vagy tudom is én), és hullámosan fékez? Most cseréltettem fékbetétet és fékfolyadékot, iszonyatosan fog, de a hullámzás most még jobban érezhető, ezért be kell fektetnem új tárcsába is, nehogy elcsessze az új betétet... (Azért hozzáteszem, hogy mikor vettem az autót már akkor is ilyen volt a fék, valszeg az előző tulaj vágta taccsra.)
Remélem a felnihez vagy gumihoz ennek nincs köze, mert ha sérült lenne az nem esne jól...
GPS Creative Commons License 2009.10.29 0 0 9666

Ha a szonda egyáltalán nem műxik (vagy még hideg) akkor a kompjuter átáll úgynevezett nyilt-hurkú működésre - és akkor úgy működik, mint egy "rendes" autó - vagyis hókuszpókuszok nélkül.

Akkor se árasztja el a hengereket, korrekt keveréket gyárt akkor is - csak nincs meg neki ez a visszacsatolása a lambdáról - amelyik (a rossz nyelvek szerint, nem én állítom) - a gyakorlatban nem sok lószart jelent.

Én is mentem szonda nélkül - hát meg kell mondjam - az égvilágon semmit nem vettem észre. Sem jobb, sem rosszabb nem lett az autó - a kompjuter tette a dolgát, oszt kész.

Persze, csak 30-40 km-t mentem így - de ezt tapasztaltam.

A "nagy buherátoroknak" viszont nagyobb a tapasztalatuk - ők mondták, hogy "nyugi, parasztvakítás csak az egész, 1-2 tized %-ban érezhető csak a dolog a CO-nál."

Tehát ne parázz - legfeljebb csak a 30-50 ezres kiadástól - amitől én is ideges lennék - nem kicsit.
.
Előzmény: nord (9665)
nord Creative Commons License 2009.10.29 0 0 9665
Amikor először elkezdett világítani a checklámpa, a szervizben azt mondták, hogy valószínűleg túlságosan alacsony fordulaton nyomtunk egy kövér gázt (szeginy asszonyt le is b*sztam, hogy nem tud vezetni, pedig aztán rá se jellemző, hogy ötvenről ötödikben padlóházzal akar gyorsítani:))).
Szervizvezető azt mondta, hogy törölték a jelet, de ha mégis ismét megjelenik, akkor lambda szonda csere.

Másnap megjelent, én meg inkább hozzátok fordultam, ismerve topik eseteit. :)

Ugye jól sejtem, hogy a legrosszabb esetben annyi történhet, hogy valóban a szonda a hibás, és akkor a kelleténél valamivel dúsabb keverék miatt a katalizátornak is adunk egy pofont? (Ez meg a zöldkártya miatt lehet rossz hír?)
Előzmény: DN3 (9659)
GPS Creative Commons License 2009.10.29 0 0 9664

Régebben a matizos kollegát kértem, hogy nézzen utána, hogy vajon mijarákért füstölhet irdatlanul és hidegen az autóm - enyhe-gyenge olajzabcsi mellett....és mindez hengerfej-tömítés csere után.

A kérdés eccerűnek tünik...de lehet mégsem annyira az - és ilyenkor jön be a találgatósdi:

1) Biztos összezsugorodtak a dugattyúk (ez veszprémi folklór, itt mindennek ez az oka, mint máshol a lambdának)
- Nem zsugordhattak, mert kompresszió van, a motornak nincs dugattyú-hagja - se gázadáskor se levételkor

2) Biztos lementek a gyűrűk
- Nem biztos, nincs kartergáz egy szál se.

3) Akkor olajgyűrű
- Nem valószínű, mert kevés olaj fogy - az irdatlan kék-füsthöz képest.

4) Akkor szelepszár-szimering
- Az másképp füstől és nem gázadáskor, hanem motorfék után. Ez nem így csinál.

Háááát, akkor:....hmmm.
Pontosabban: .....hümm-hümm.
De volt már aki azt is mondta erre, hogy: ......hümm-hümm-hümm.

Ez utóbbi "szakvéleménytől" kicsit beszartam, megmondom őszintén. Nagyon vészjóslónak hangzott.
.
Előzmény: DN3 (9663)
DN3 Creative Commons License 2009.10.29 0 0 9663
Off
Jó, tévézzünk! :-)

Na konkrétan olyan esetre gondoltam, hogy videomagnó főtengelymotor beszart. Motor 18 e Ft, de annyit már nem ért meg a videó, viszont lehetett bele kapni IC-t 3 ezerért, ami persze nem biztos, hogy megoldja a problémát. Ezt szépen elmondtam az ügyfélnek, és hogy választhat, vagy rögtön kuka a videó, vagy próbálkozunk, ám ha mégsem jön össze a dolog, akkor ő bukta az IC árát, én meg ingyen dolgoztam. És belement. És tényleg nem lett jó. És szó nélkül, harag nélkül kifizette. Csak persze szomorkodtunk mindketten. Viszont a bizalom az megmaradt, mert nem lett átbaszva, és ő ezt tudta.
De volt pár olyan eset is, hogy TV időszakos hibáját javítottam valahogy, aztán, mivel nagyon kellett az ügyfélnek a készülék, mondtam, hogy tőlem viheti, járassa ő, de elképzelhető, hogy mégsem lesz jó, akkor viszont cipelje vissza. Olyan is volt, hogy azt mondtam, ha egy hétig megy faszán, csak akkor hozza a pénzt. És hozta. Nagy bizalom volt, állítom, hogy a legjobb reklám.

On

A lambda kérdést meg vegyük kétfelé: 1. tutira biztosak benne, hogy a lambda a hibás(műszer, vagy komoly szakmai rutin), 2. Találgatnak.
Ha biztos a dolog, akkor cseréljék ki, nincs kockázat.
Ha meg találgatnak, akkor megtehetik, hogy próbaképpen beraknak egyet óvatosan, és tesztelik. Ha jó, akkor ügyfél fizet, ha meg nem, akkor a motorba vissza az eredeti, amit meg betettek az vissza a polcra (márkaszervízekről volt szó, azoknak meg van).
Sanyi bácsi meg használja az eszét! :-)
Előzmény: GPS (9662)
GPS Creative Commons License 2009.10.29 0 0 9662

Én is TV-ztem évekig, ne félj semmit. Ráadásul mozgóműhelyeztem, falun, ahol az "alkatrész-raktár" a csomagtartóban volt.

Csakhát abban semmi kunszt nem volt, hogy legyen nálam pár PL500-as, PY88-as...vagy PFL200-as....később meg pár BD, BU, vagy TV18-as magasfesz-dióda, pár szinkron IC, vagy tunerbe való BF....ami a villámot szerette nagyon.
Még egy pár tipusú sortrafó is belefért az alkatrészes böröndbe.

Végigpróbáltam a gyanús dolgokat - ami ült, azt kifizette a nyájas ügyfél - a tobbi meg ment vissza a böröndbe....a következő pácienshez.

De Sanyi bácsinál - az autószerelőnél - már nagyobb gondok vannak...ha a "majd meglátjuk fiam, ha betettük " opciót választja.

Mert azt nem lehet elvárni, hogy Sanyi-bá' -nak mindenből legyen a polcon - és akkor van az, hogy "ugorj el fiam ide az autósboltba, a sarokra - és kérd ezt, amit felirtam ide neked".

Nahát, hogy az autósboltos visszaveszi-e a már betekert, esetleg szerelés-nyomos alkatrészt és visszaadja-e azt a nemkevés lóvét - ha Sanyi bácsi mégis tévedett volna - hát az egy nagy rejtély marad.
.
Előzmény: DN3 (9661)
DN3 Creative Commons License 2009.10.29 0 0 9661
Abban igazad van, hogy a fűtésszakadt szondával vidáman lehet közlekedni (amúgy szerintem fölösleges hülyeség ez a szondafűtés), nem is ezért cseréltem ki, hanem mert műszaki/zöldkártya vizsga előtt álltam, és mert kurvára idegesítő dolog világító check lámpával közlekedni. Azt meg mégsem köthetrem ki, hogy ne bántsa a szemem!

"A (főleg nagyobb) műhelyek meg az égvilágon semmit nem térítenek meg..."
Nem tudom, hogy van ez, mert még nem kerültem hasonló helyzetbe, de csak van fogyasztóvédelem, vagy más fórum a jogorvoslásra? Amúgy meg amennyi suskus és kiskapu van nagyobb cégeknél is, biztos, hogy valamilyen módon meg tudnák oldani, ha olyan a hozzáállásuk.
De mint mondtam, nem vagyok híve a márkaszervíznek, csak akkor viszem oda, ha muszáj. Egy normális maszek szerelőről viszont el tudom képzelni, hogy azt mondja: "figyelj, a lambda a gyanús, de nem 100%. kicseréljem, aztán majd meglátjuk"
Mikor anno másodállásban tévészerelősködtem, én is csináltam hasonlót.
Előzmény: GPS (9660)
GPS Creative Commons License 2009.10.29 0 0 9660

Hát nekem meg ez a véleményem a szonda-dologról - még akkor is, ha a tiédnek, kivételesen - tényleg meg is buggyant a fűtőszála.

Egyébként annak a jelentősége is szinte a nullával egyenlő - mert fűtés nélkül max annyi történik, hogy 1-2 perccel később áll be a zárthurkú működés...viszont erre a komjuter maximálisan fel van készítve.
Bemelegedés után (pár perc) a fűtésnek az égvilágon semmi jelentősége nincs.

Ennél a hibánál az ember csak akkor cserél szondát "ha majd egyszer sokpénze lesz" :-)))

Egyébként - amikor az 500 Ft-os, piaci műszerről értekeztem, nem csak a fűtőszál kimérésére gondoltam - mert pont olyan primán ki lehet mérni vele a szondát magát...ami már fontos azért, nem úgy, mint a fűtése.

A (főleg nagyobb) műhelyek meg az égvilágon semmit nem térítenek meg - ha netán hibás volt a diagnózis.
Nem is tehetik, hisz az alkatrész kikerült a rendszerből, a logisztika lekönyvelte - azt visszatenni kb. olyan, mint a gyereket vissza az anyjába - ha szülés után mégse lányt akartunk.

Mutass te nekem egy olyan műhelyt, ahol tippelnek valamire és hozzáteszik, hogy "amennyiben mégsem az volt a hibás alkatrész, akkor mi ingyen visszatesszük a régit, és a raktárból-vételezett alkatrészt meg majd mi kifizetjük a műhely felé".

Ha tudsz ilyet, akkor ne fukarkodj a címével.
.
Előzmény: DN3 (9659)
DN3 Creative Commons License 2009.10.29 0 0 9659
Szerintem akkor cseréltesd csak ki a szondát, ha tényleg kimutatható, hogy az okozza a hibát, vagy ha vállalják, hogy amennyiben mégsem az volt, akkor visszatérítik az árát, vagy ilyesmi. Abban azért egyetértek GPS-sel, hogy csak úgy találomra cserélgetni egy ilyen drága vacakot hülyeség.
Előzmény: nord (9656)
DN3 Creative Commons License 2009.10.29 0 0 9658
Na igen, azt tudjuk, hogy szerinted a lambda-szonda egy olyan dolog, ami sosem mehet tönkre... Jé, az enyém mégis tönkrement!

1. "Nem mernek vitatkozni, ha a csere szóbajön"
Szervíz megálapította, hogy lamda-szonda fűtéskör hibás. Kérdem: mennyi? Szervíz:ennyi meg annyi. Én: jó, kösz, most nem, majd meglátom. Vitatkozni nem kellett.
2. Kimértem: tényleg szar volt.
3. Valóban pofátlanul drága (30e Ft volt a gyári)
4."A lambdaszonda kicserélése pár percet vesz igénybe"
Hát, én szoptam vele egy fél délutánt, mert kurvára nem akart kijönni, végül a leömlőt is ki kellett szerelni hozzá. Valószínű a szervízben rutinosabbak, és hamarabb végeznek vele, hát ez van.
És akkor idejön mindjárt az a) pont: "Ha az ügyfél nem viszi el a kidobott, ám még tökéletes szondát, azt vígan be lehet szerelni másnak...ahová tényleg szükség van rá."
A szerelőtől (akihez azóta járok) megkérdeztem, hogy ő hogyan szokta, "hát, levágom a tetejét, hogy hozzá lehessen férni, aztán egy erre rendszeresített dugóskulcs...". Szóval azt már nem adja el senkinek. Persze nem biztos, hogy mindenki így csinálja.
b) Én nem tudom, milyen műhely az, aki egy cirka 40-50 e Ft-os "javítás" után csak úgy széttárja a kezét, meg milyen ügyfél az, aki ezt hagyja?
Amúgy meg miért ne javulna meg, ha tényleg ez volt a baja? Ha a műszer hibásnak jelezte egyértelműen, és nem csak azért cserélték, mert "valami baja van a kocsinak, hát csináljunk valamit".

Félre ne érts, tudom, hogy vannak nagy lehúzások, és a márkaszervízekről sincs túl jó véleményem, de az a keresztes hadjárat, amit te a lambda-szonda cserével kapcsolatban teszel, engem idegesít, már bocs. Ha szóba kerül a lamda-szonda hiba, te rögtön írsz egy hsz.-t, hogy az mekkora egy kamu.
Előzmény: GPS (9657)
GPS Creative Commons License 2009.10.29 0 0 9657

A lambda-szonda felesleges cseréjét azt nem szabad ám lebecsülni, mert az nagyon sok előnnyel jár. Például:

1) 100 autósból csak nagyon-nagyon kevesen tudják, hogy mi az, hogy működik, mire való.
EREDMÉNY: Nem mernek vitatkozni, ha a csere szóbajön.

2) Még kevesebben tudják, hogy a lambdaszonda jó vagy rossz állapotát, bárki tökéletesen kimérheti magának otthon, egy 500 Ft-os, lengyelpiacon vett zsebműszerrel - középiskolai, technika-órai szakismeretekkel.
EREDMÉNY: Szívesen kifizetik a néha sokezer Ft-os, úgymond: "kimérést".

3) A lambda-szonda nevében szerepel egy görög betű is - amiért azt hiszik az ügyfelek, hogy az valamilyen nagyon "tudományos", drága dolog lehet.
EREDMÉNY: A z ügyfelek nem mernek vitatkozni az eszméletlenül magas árán - viszont remek jutalék-pénz jár érte a műhelynek.

4) A lambdaszonda kicserélése pár percet vesz igénybe, viszont óriásit lehet rajta kaszálni munkabérben.
EREDMÉNY: Percek alatt, minimális munkával lehet sokezer Ft-ot keresni.

A fenti előnyökhöz még hozzájön:

a) Ha az ügyfél nem viszi el a kidobott, ám még tökéletes szondát, azt vígan be lehet szerelni másnak...ahová tényleg szükség van rá.

b) Ha a felesleges lambda-szonda cserétől nem javul meg az autó - akkor az ügyfél "így járt" - a műhely nem vállal felelőséget, a szondát nem veszi vissza és egy fillért se térít meg a feleslegesen kidobott pénzből.

Mindenki beláthatja, hogy rengeteg előnye van ám a lambdaszonda-cserének.

Mármint a műhely részére, úgy gondoltam.
.

Előzmény: nord (9656)
nord Creative Commons License 2009.10.29 0 0 9656
Mivel a lambda szonda csere helyett többen hasonló megoldásokat használnak, akkor az kijelenthető, hogy a szakszerviz által cserére ítélt szonda valójában semmilyen káros hatással nincs pl. a motorra?
Előzmény: zsolt160matizos (9653)
zsolt160matizos Creative Commons License 2009.10.29 0 0 9655
Ezért írtam van akinek beválik van akinek nem. van aki azt mondja azóta nincs lámpa, másnak meg pár száz km után elő jön...
Előzmény: nemisaz (9654)
nemisaz Creative Commons License 2009.10.28 0 0 9654
No, utánaolvastam dolgoknak, az astrások már nagyon sokat tudnak az EGR/AGR szelepekről... :D
Lezárni a szelepet nem célszerű első körben, mivel a rendszer nem biztos, hogy meghálájla, ha más lesz a levegőkeverék, mint az előírt. Maga a konstrukció ilyen, erre épül, aztán, hogy a szoftverben az értékek módosításával ezt ki lehet-e kerülni azt csak a szakik tudják.
Megoldás lehet az EGR tisztítására, ha a szívótorkot szépen kitisztítják, és az EGR-t egy elektromos impulzusokat küldő kütyüre rákötik fél órára, ami nyitja zárja a szelepet fél órán keresztül, és befújják még egy kis szeleptisztító sprayvel, ezzel ki is tisztítják. Ha ez nem működik, na akkor van a baj és kellhet EGR-t cserélni.

Én most viszem majd az autót szerelőhöz. Jövő hét vége felé már meg tudom mondani, hogy mennyire lesz sikeres ez a művelet. Csak tisztítással 1 napot bírja a check lámpa... ha bírja 3 napot akkor valami biztosan változott...

zsolt160matizos Creative Commons License 2009.10.27 0 0 9653
Leszeded a szelepet és mint egy alátétnek raksz egy lemezt alá, ami elzárja a kipufogó gáz útját. Van akinél ez beválik van akinél nem és ismét jön a hibakód.
Előzmény: nord (9652)
nord Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9652
Srácok, kicsit még bővebben, nekem a maximum hozzányúlás az autóhoz csak izzó- vagy olajcsere volt. :)
Előzmény: zsolt160matizos (9646)
GPS Creative Commons License 2009.10.25 0 0 9651

Nekem a Daewoo Leganzám csinálta meg egyszer, hogy elkezdett magától skálázni az alapjárata...600-tól, úgy 2000 ig. Szép hullámzóan, egyenletesen fel-le.

Azt hittem hülyét kapok, tudtam, hogy baj van, ide már nem elég a baltás-reszet.

Elmentem a szoftver-varázslómhoz (a fickó semmi mást nem csinál, csak a kompjutereket buherálja) az felszúrta a kütyüjét és a megfelelő szekcióban adott egy reset-et...és minden visszaállt.

Beletelt vagy 25 másodpercbe az egész művelet.

Más kérdés, hogy ugyanez egy márkaszervízben nem 25 másodpercbe - hanem 25 ezer Forintba szokott kerülni.

Persze, csak ha előtte nem cseréltetik ki emiatt a lambdaszondát is - 58 ezerért.
.
Előzmény: televid (9650)
televid Creative Commons License 2009.10.25 0 0 9650
Hali!

Az előbbi értékek álló helyzetben értendők, nem menet közeben. Menet közben nem szoktam 2000 alatt menni, viszont elindulás előtt 1-2 percet járatom a motort. Amúgy a check lámpa nem jelzett még semmit.

Üdv.:
Televid
dzsimi111 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 9649
ERG szelep koszolódás elkerülése végett szolok.Az 1,2 kalos 3.ban képes a 120Km/h menni.azért mert hülyebiztosak (nem lehet lefulasztani)ezek a mai autók ,nem feltétlen tesz nekik jót az alapjárati (vagy az alatti) fordulaton való haladás,kigyorsítás!!
tux Creative Commons License 2009.10.24 0 0 9648
Én nem értek hozzá, csak egy ideje követen a fórumot és azt tapasztalatam, hogy minden második új beíró hasonló tüneteket vázol, amire a profik mindig azt írják, hogy EGR szelep.
:)
Előzmény: televid (9647)
televid Creative Commons License 2009.10.24 0 0 9647
Sziasztok!

Az elmúlt 2 hétben a következőt tapasztaltam: hideg motornál, az indítás után beáll az alapjárat 1100 környékére, így megy kb 1-1,5 percig (szép egyenletesen ketyeg), majd hirtelen leejti a fordulatot olyan szintre (300-500), hogy szinte lefullad a motor. Ezen az alacsony fordulatszámon megy kb 5-15 másodpercig, majd ismét visszateszi az alapjáratot 1100 környékére. Próbáltam már, hogy adok egy gázfröccsöt, ez néha szokott segíteni, de nem mindig. Ha valakinek van ötlete, az írjon.

Köszi!

Televid
zsolt160matizos Creative Commons License 2009.10.22 0 0 9646
Alátétet tenni, ne engedje át a füstöt.
Előzmény: nord (9645)
nord Creative Commons License 2009.10.21 0 0 9645
Bocsi, ezt nem igazán értem. :)
Előzmény: zsolt160matizos (9644)
zsolt160matizos Creative Commons License 2009.10.21 0 0 9644
Próbáld meg lefalazni és meglátod...
nord Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9643
"Ezzel szemben, égő csekklámpával vidáman lehet autózni - mégha felettébb idegesítő is a jelenség."

Remélem, igazad van, mert lambda szondát nem szívesen cseréltetnék fölöslegesen (legalábbis ahogy itt a topikban olvasgatom:)))
Előzmény: GPS (9642)
GPS Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9642

Szerintem meg ez csak egy szubjektív érzés.

Amikor az ember valamiért haragszik az autójára - akkor egyre több hibát vél felfedezni nála.

Ez a csekklámpás dolog ennél a tipusnál nem más, mint egy jól-elbaszott szoftver-probléma a kompjuterében.
Kicsi a valószínűsége, hogy érdemben befolyásolja az autó valódi működését.

Egy komoly hibajelzés át kéne váltsa az egész működést "lopakodó-üzemmódra" - ami arra jó, hogy az első szervizig elvánszorogjon a páciens.

Ezzel szemben, égő csekklámpával vidáman lehet autózni - mégha felettébb idegesítő is a jelenség.

Akkor mit szóljon a 7-es BMW-s haverem, akinek frankón ERROR-t írt ki a képernyője - és már a bécsi szervízben sem tudtak mást mondani rá, mint hogy: "nézze, az autónak nincs semmi baja, járjon így vele - legfeljebb ne nézegesse állandóan az üzit"

Ez kajakra így volt - pedig firmware-t is frissítettek a cuccban - és a jelenség akkor se szünt meg. Egy 7-esnél. Jó, mi?
.
Előzmény: nord (9641)
nord Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9641
A checklámpás probléma nekem is ilyen fogyasztás-emelkedést hozott...
Előzmény: nemisaz (9640)
nemisaz Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9640
Sziasztok!

1,2-es kalos (2004)

A szokásos check lámpa probléma... A hibaüzenet egr-szelep, rossz égés. A szerelő szétszedte kétszer, először benzinbe áztatta, aztán meg fékfolyadékba. Rá két napra megint check lámpa... Dühítő.
Régebben elég volt egy törlés és pár hónapig nem láttam a sárga jelzést a műszerfalon, de mára ez a múlté. Emellett az eddigi 6,1-6,3-as fogyasztásom 6,5-7,2 lett az utóbbi 2 hónapban. (Lehet nem kellene kutat váltanom, de úgy gondolom a vezetési stílusom sem indokolja plusz 5-8 decis eltérést és a kútnál sem csalnak el ennyit.)

Tehát valami baj van, gondolkodtam azon, hogy a keverék összetétel változhatott talán, de az autó menetdinamikája nem változott, nem vehető észre semmi különös változás.

A kérdésem: biztosan EGR-szelep csere a megoldás, vagy valahol máshol kell a hibát keresni? Nálatok mi hozott megoldást a check-lámpa megszüntetésére és a hirtelen fogyasztás növekedés minek lehet az eredménye? (Esetleg elcsöpög valahol a benzinem?)

Vagy zárjuk le az EGR-t valamivel, mint sokan mások...?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!