Digitkártya ki-betétele: -ágyikón legyen gép -ki és berakás közt 5 percen belül nem jelez (ír fel) semmit -mindig kell kiegészítést beadni UTC idő szerint, mert különben "?"-t ír fel és akkor lehet magyarázkodni -5 percen túli kártyabeadásnál, lehetőleg legyen meg 45perc. Kártya be: M beadás kiegészít?>igen> utána pihenő beadása (héten tesztelem)
Ha közforgalomtól elzárt területen (pl szerviz) vesszük ki a kártyát akkor a jármű tevékenységet át kell állítani OUT -ra. Főmenü>beadás>jármű>OUT (ki-kezdés)
Kártyaberakáskor automatikusan vége az OUTnak. Azért nem árt a (szervizesekkel) egy kinyomtatást lepecsételtetni.
Az a szó, hogy IPARI MÁGNES (min25kg) mond valamit?? Tedd át OUT-ra és szólj a kollégádnak is, onnan „belső mozgatásnak” (nem közút) minősül az első kártyabehelyezésig. Kisebb a bünti lehetősége. Kiegészítést adjál neki kártyaberakáskor: megkérdi, hogy dolgoztál vagy pihentél e amíg kinnt volt a kártya. Plusz 1-2 perc naponta. A 6 napot senki sem tiltja, csak a 2 hetente 90h-ba férj bele.
az a biztos hogyha van mindkettő Nálad. Egyik ellenőr így tudja, másik máshogy, ezért mondta a szakmai tanácsadónk, hogy rajzolj hátra (bár a miénk fordulatszámos) és írass szabis papírt. Ráadásul szabis papírba is bele tud kötni, ha akar.
Kell csinálni leolvasást és kiértékelést (amúgy is 28 naponta) Majd jegyzőkönyvezni a hibát, ezért kapjál Te és kollégád is 1-1 figyelmeztetést. Ha szerencsétek van, akkor ez elég lesz a szerveknek a későbbiekben. A kártya (min) 28 napig őrzi az adatokat (gyakorlatilag tovább, de nem tudom mennyivel) Az egész atyaúristent ki kell értékelni, majd jegyzőkönyvezni, tárolni mindent
Jövő héten végig okítás, utána héten meg mehetek kifele valakivel. Még nem tudom, hogy deps-el vagy valaki mással. 810-es OSC-be soroltak be, deps a 710-ben van. Megpróbál még intézkedni. Majd lesz valami. Ennyi ;)
Ja, a Transitban például eltöltöttem egy éjszakát most nyáron, párnával és dupla paplannal egész otthonos volt, bár azért azt a délnémet reggelt nem kívánom egyik haragosomnak sem :D
Én hétvégére mindig rajzoltam a korongot! Szombat-vasárnap külön-külön lapra. Így frankón elvoltak különítve a munkanapok és a hétvégi pihenőidők, ebből baj sosem volt. Vámos, NKH-s nem jegyzett meg semmi kivetnivalót ezzel kapcsolatosan.
Szabis papírt meg csak tényleg szabira kaptam. Arra meg mindig várni. Ha elkészítették előre, akkor valamit mindig elcsesztek rajta, lehetett újat kérni, persze ekkor az esetek 90%-ában már nem voltak bent.....
hogy őszinte legyek, én azt vettem ki ebből a szövegből, hogy heti pihenőidőnél vagy kézzel ráírom a szabis papira kézzel, hogy ettől eddig heti pihenőidőm volt, vagy rajzolom a korongot. mivel a főnökkel csak telefonon értekezek, így marad a korongrajzolgatás. ha nem tetszik azoknak a buziknak akkor hívják föl a főnököt és kapják be.
Én is beszálok néhány Gasolin Press hírrel ázsiából. A Gasolin Press értesülései szerint az MAN 560m€-ért 25%-os részesedést vásárolt a kinai Sinotruck cégben. A szerződés szerint az MAN TG-A fődarabjait licenceli a kinai cég és ezen alkatrészek bázisán egy új nehézteherautót állítanak majd elő. A Sinotruck kína legrégebbi nehézteherautógyártója. Jelenleg évi 100.000db teherautót gyárt és ezzel a piacvezető 20%-os piaci részesedéssel. 1984-ben megvásárolták az osztrák Steyr cég teherautó licencét. A modellt korszerűsítéssel a mai napig is gyártják eredeti illetve módosított homlokfallal, de Volvo (ex FL) és MAN L fülkét is használnak. A gyártott teherautók különböző márkanevek alatt futnak (Howo, Steyr, Steyr King, Golden Prince) Akit érdekel bővebben itt körülnézhet: http://www.sinotruck.cc/en/main.asp Ha már Howo akkor a cég nemrég egy új modellt mutatott be A7 név alatt. A másik kínai CAMC is egy új nehézteherautót mutatott be H08 név alatt. Közben ázsia második legjelentősebb feltörekvő piaca india is rákapcsolt. A Tata cég is bemutatott egy új nehézteherautót (a kifejlesztésben a cég európai és ázsia /ex Daewoo teherautó/ része is aktívan kivette a részét). A szép külsőre azt hiszem egyik modellnél sem lehet panasz. 1-3. kép: Howo A7 4-5. kép CAMC H08 6-8. kép TATA
részben jó, hogy nincs tachográf, és akkor állsz meg amikor akarsz, de ez miatt még többet követelhetnek tőled. legalábbis ahol én kisautón melóztam, ott ez volt, nincs korong, nem kell megállnod...
kisautónál csak a menetlevelet töltöttem pontosan, érkezés-indulás, stb
Cső Gerob, Maradtam nemzetköziben. Perpill egy 3.5-es Renault Masterral uniózok (főként: D, NL, B, meg majd télen Skandinávia...mikor máskor :D ). Na nem kell több hétre gondolni (abból elég volt egy életre...), hétfőn megyek (vagyis most csak kedden :)), pénteken jövök. Eddig tetszik, hihetetlen jó dolog, hogy nincs tachográf, mindenhol meg tudok állni, nem kell attól fosni, hogy este 8 után nem találok parkolót (és akkor is csak amiatt mert álmos vagyok, nem pedig a kurva korong miatt), az igo se szívat meg annyira mint nagyautóval, úgyhogy minden fasza. Egyedül az ágy hiányzik, meg az állófűtés (ez utóbbi 2 hét múlva lesz, de még új az autó és ez kimaradt a listából), de valamit valamiért.
Husky, 3.5-esen is kell(ene) vezetni a menetlevél hátulján a lázlapot. Emiatt én mindig vissza is írogatom minden nap. Mondjuk sokszor meg se nézik, de elméletileg ott is ugyanúgy számít az aetr, ek akármi.
Cső Gerob, Maradtam nemzetköziben. Perpill egy 3.5-es Renault Masterral uniózok (főként: D, NL, B, meg majd télen Skandinávia...mikor máskor :D ). Na nem kell több hétre gondolni (abból elég volt egy életre...), hétfőn megyek (vagyis most csak kedden :)), pénteken jövök. Eddig tetszik, hihetetlen jó dolog, hogy nincs tachográf, mindenhol meg tudok állni, nem kell attól fosni, hogy este 8 után nem találok parkolót (és akkor is csak amiatt mert álmos vagyok, nem pedig a kurva korong miatt), az igo se szívat meg annyira mint nagyautóval, úgyhogy minden fasza. Egyedül az ágy hiányzik, meg az állófűtés (ez utóbbi 2 hét múlva lesz, de még új az autó és ez kimaradt a listából), de valamit valamiért.
Husky, 3.5-esen is kell(ene) vezetni a menetlevél hátulján a lázlapot. Emiatt én mindig vissza is írogatom minden nap. Mondjuk sokszor meg se nézik, de elméletileg ott is ugyanúgy számít az aetr, ek akármi.
a 3,5t össztömeget meg nem haladó autó mentesül az AETR előírások alól.
tehát a szabis papiron a 3. pont az arra vonatkozik, hogy te dolgoztál, csak épp 3,5 es autót vezettél amiben nincs tachográf.
saját véleményem szerint akkor lehetne pihenőidő igazolására használni a " szabis papirt" ha lenne egy olyan pont hogy: heti pihenőidejét töltötte stb.