Na igen, így már egy kissé más a helyzet... viszont a márkaszervizt továbbra sem ajánlom.
Én vidéken élek, ezért nem tudok szerelő ügyben tanácsot adni, de ha visszaolvasod a fórumot talász használható infot, vagy valakit aki tud ebben segíteni.
Én már vagy két éve megyek e85-el...amióta megvan a gép... Semmi panaszom nem lehet rá (szfvár oil kút) mentem pályán városban,ugyanúgy mint a benzin... Ja én is 50-50% -ban használom... Központis befecsis 96-os 145e km -el Fogyim etanollal és nélküle is 6-6.5 télen nyáron... Zöldkártyán mondták,hogy ilyen öreg géptől ilyen jó értéket nem láttak...(Várpalota Bosch szervíz)
Műszaki érzékem még csakcsak lenne,csak hely nincs hozzá!A XV.kerben lakom a paneldzsungelben!Ha befekszem a kocsi alá,tuti hogy valaki átmegy rajtam,aztán utánna még a zsebeim tartalmát is kiüríti!:)))
Ezek nem egy olyan nagy dolgok... a féltengelygumiharang csere, meg a kilométeróra szerelés ami kicsit nehezebb vagy inkább bonyolultabb.
Szóval ezeket egy átlagos IQ-val rendelkező szerelő is megtudja csinálni, szerintem kár ezért márkaszervibe vinni..
Sőt ezeket, az itt lévő márkatárasak közül sokan saját kezűleg szokták megcsinálni:)
Jó persze, elsőre nehéznek tünik, de ha javasolhatom, akkor olyan szerelőt keress aki megengedi, hogy te is végig ott legyél, segítsél neki amikor csinálja. Ha van egy kis műszaki érzéked, akkor látni fogod, hogy sokkal egyszerűbb mint gondolnád!:)
Ja, még annyit, hogy a szelephézagot is érdemes megnézetni!
koszonom valaszod,de sajna azokat mar neztem ,gyertyak is lettek mar cserelve igaz,mar 16000 km rajtuk van,de meg az elott is csinalta a kocsi,ugyhogy azert is csereltem oket!
Én még nem szóltam a fórumhoz, de már egy ideje olvasom, sőt elkezdtem a végéről visszafelé olvasni, még van 60 oldalam, persze követem a legfrissebeket is :)
Nekem egy 2001-es 1.3 MPi-s kombim van 268000 km-rel. Én nagyon szeretem és nagyon meg vagyok elégedve vele. Megjártam már vele Párizst dugig pakolva oda, vissza meg üresen gond nélkül. Erdélyt is megjártuk idén szintén nem üresen.
Sajnos ez a rángatás nekem is előjött Erdélyben, de aztán rájöttem mi okozza. Nekem az egyik szerelő megvizsgálta a gyertyáimat indulás előtt, persze mondta, hogy simán bírni fogja. Azután meg időközönként néha berángatott, persze hogy az emlekedőkön, meg előzésnél. Aztán azt vettem észre, amikor megnéztem, hogy a gyújtáselosztó sor, panel (nem tudom a hivatalos nevét) az egy kicsit ferdén áll a motorhoz képest. Emiatt amik rácuppannak a gyertya végére rugós érintkezők az egyik végén nem ment rá teljesen, valamint az a bizonyos imbuszkulcsos csavarral odafogó szerkezet is lötyögött, mármint az a fele, ami a motorhoz van rögzítve. Szóval ezeket hejreraktam és persze akkor már gyertyákat is cseréltem (3 pólusú) és azóta prímán megy rángatás nélkül!
Szóval, ha gondolod ezt is megnézhetnéd, nem kerül semmibe. Szóval én gyertyára, vagy kontakt hibára gyanakszom.
egyszeruen megorit,tonkre tesz a rohadt feliciam!kidobom a francba...lehetetlen vele kozlekedni,haladni 1200-2200 fordulat kozzot,mert rangat,bedadog,pruszkol.ha 1500 nal odalepek neki finoman,nagyon finoman,es erre elkezd rangatni,pruszkolni.olyan mintha kihagyna a benzin,vagy nemtom!mar multkor is irtam ide,fals levegot neztem,az nincs!gepen hibakod nicncs,esetleg lambda csinalhat ilyet?tegnap 3asbol kb 30 nál visszakaraktam 2 esbe ,mert eloztem traktort,es 2200 ig csak fuldoklott,pruszkolt,kapkodott,es 2200 flett elkezdett huzni,de mar feleslegesen mert addigra majdnem belem jottek.mar nagyon elegem van belole......meg a benzinpumpat nemneztem,estleges hibaforras meg talan lehet azis... 1.3mpi hengerenkenti befecsis.
Én szélvédőcsere ügyben érdeklődtem anno a szfvári márkaszervízben. Kerek perec megmondta a srác, hogy mivel nincs cascom, ne menjek hozzájuk, mert nagyon drága lesz. :-)
Mit akarsz rajta javíttatni? Kis hibával nem érdemes oda menni, mert sokba fog kerülni. Ha meg nagyjavítás van rajta, akkor ott fogod hagyni az autód értékének a felét. De ha ragaszkodsz hozzá, akkor vidd el...;)
Szerintem a márkaszervizeket felejtsd el, ha nem vagy milliomos (gondolom nem vagy, mert Felid van :) ). Inkább ajánlások alapján keress egy megbízható szerelőt a környékeden, ha Bp-n laksz, akkor esetleg az egész városban. Nekem a sokadik vált be a kodáknál. Amíg koda szerviz volt a Kerepesi úton a mai Opel szalon, ott dolgozott az öreg, ma már nyugdíjas, így a munkadíja is alacsonyabb, viszont érti a márka nyelvét. Ha kell a címe, száma, elküldöm.
Pedig inkább keress egy jó szakembert, mert imádom a Feliciámat, de el kell ismerni, hogy egy márkaszervizes nagyrevizió többe lenne, mint a reális értéke forintban... Az a hatalmas "Palotát" el is kell tartani valamiből, ergo pofátlan magas a haszonkulcs/óradíj...
Igen, a "rendszertisztítás" miatt is gondolkodom rajta, mert így megspórolom egy flakon injektortisztító árát is:) De ami lényegesebb, hogy napi 100km kell mennem a jövőben, és jó lenne kevesebbet költeni üzemanyagra..
Köszönöm a válaszokat! Már egy ideje gondolkodom rajta, de eddig nem nagyon mertem kipróbálni. A jövöhéten alighanem rászánom magam. Kíváncsi leszek mit fog mutatni fogyasztásban?!:)
már használom 2-3 hónapja, még nem volt gondom. Igaz, felesbe töltöm, mert nincs elektronikám a gépben. Amit én tapasztaltam: - magasabb fordulatszámon már nem megy úgy mint E95-tel, de ez természetes jelenség(ezt elektronika orvosolná) - kb. 0,5-1L plusz 100Km-en.(az ár kompenzálja, 90HUF különbség???) Ez kp-s 50KW-os motornál. Elméletileg az MPI-nél nincs ekkora különbség.
Hát... jó kis feladatokkal láttatok el :) Köszönöm mindegyikőtöknek, igazán. Most aztán jöhet az angolra forditás. Még azt sem tudom, hogy ezt a műszeres hibakód-keresést hogy hivják. Sebaj! Csak optimistáán!!
Szerintetek annak van jelentősége, hogy már napok óta "erősen figyelem" a SkodaSzarvast menet közben (lassan már jobban figyelek rá, mint a forgalomra!!), szóval annak van-e jelentősége, hogy kezdek nagyon finoman bánni egyszerre mind a kuplunggal, mind pedig a gázpedállal. Nem azt mondom, hogy egyáltalán nem rángat ilyenkor gáz hozzáadásakor, de mintha kevésbé lenne erőteljes és gyakori a rángatás. Szerintetek? Vagy már csak én akarom ezt képzelni??
A kompresszióval egyébként semmi gond. Három hónapja vettük a gépet, és mint a golyó úgy ment. Valami azóta történt.. lehet, hogy mi nyúztuk szegénykét... Néha egyébként (amikor nagyon jó napja van és kifog épp szabad 3-5 percet) lehet érezni, hogy mihelyst abbahagyja a rángatást a motor "ugrik" a gázfröccsre. Na jó, már ami egy 1.3asból kitellik ugye.
Az is igaz, hogy itt a kocsik olcsóbbak. A fenntartása, főleg ha gond van vele, már sokkal drágább. De MI RAGASZKODTUNK egy Skodához, és mostmár EHHEZ a Skodához, úgyhogy inkább szeretnénk megjavitani, megjavittatni, mintsem eladni és venni egy másik, esetleg újabb szerzeményt (ami cseppet sem biztos, hogy jobb lenne).
És örülök, hogy van ez a klub, akik ugyanúgy szeretik a kicsiny kis járgányukat!!
srácok találkozot e valaki olyan jelenségel hogy ingadozik az alapjárat de csak egy egész picit a mutaton is csak picit lácik meg halacik. és meg is találta a hibát ( 1.3 MPI)
Kollégák már adtak egy tucat tippet, ami mind helytálló.
Én próbálok olyan sos diganosztikai segítséget adni, ami nem kerül pénzbe és mielőtt elviszed Vag-Com diagra meg tudod gyorsan és fájdalommentesen nézni.
0.) vannak olyan beállítások, melyeket a motorvezérlő "megtanul" eltárol.
Ezek egy része törlődik, ha egy éjjszakára leveszed az akku sarut.
Ha semmi nem változik, akkor nem ez a baj.
1.) javaslatom húzd le a lamda szonda kábelét ( kipuffantó irányból jön felfelé és a termostat ház alatt van a széthúzható csatija a motor menetirány szerint bal oldalán)
Ha lehúztad a csatlakozót, akkor az ECU motorvezérlő vészprogramot futtat, mert érzékeli, hogy megszakadt a lamda kör. Így normálisan kell mennie, ha ez volt a hiba oka. ( kicsit felugrik a 1 literrel fogyasztása). Ha semmi nem változik, akkor ezt a hibát kizártnak tekinthetjük.
2.) Ami már nálam is jelentkezett és számos hiba oka volt az a folytószelep problémája. A folytószelep a motor tetején egy műanyag takaró alatt megtalálható.
A www.SOF.hu szervíz/műhelytitkok oldalon a típus alatt megtalálod a folytószelep tisztítást, de mielött a teljes tisztítást megcsinálnád próbáld meg előbb ezeket:
Imbusz csavarokat levéve eltávolítod a műanyag takarót és látnod kell két elektromos kábel csatlakozót az alumínium pillangószselep házon.
Az egyik az utastér felé van és a kábel függőlegesen megy bele, nekem ez volt eloxidálódva egy garázsban tartott 46e Km-rt futott LXI esetén ami furának is tűnhet. Hibás a konstrukció, mert a hajnali harmat lecsapódik a kábelen, a tömítés a csatin idővel nem zár jól, és a nedvességet a függőleges kábel pont belevezeti a csatiba... WD40 és fogkefe segítségével alapos tisztítás kellett neki, tele volt kékeszöld rézoxidos trutyival... Kipucolva összerakni és felülről én tettem rá egy nagy rugalmas gumikitt gumót, hogy ne vigye be a vizet többé ( rágógumi is jó oda... )
A másik csati az öntvény menetirány szerinti bal oldalán található, széthúz, kitisztít, WD40 összerak... Mivel az oldalról kábelezett, így itt nincs harmat bevezetős probléma...
összerakni, kipróbálni, ide válaszként le kéne írni az eredményt...
Ha, ezek után sem javult meg, akkor számos javaslatom volna, ami szervíz nélkül megoldható ha egykor jól figyeltél a politechnika órán és nem is drága.