volt már szó a fedkomp hatótávkijelzéséről. tegnap sikerült újabb tapasztalatokat szereznem vele kapcsolatban. Kolozsváron tankoltam, 10 litert, volt még valamennyi a tankban, 240 km hatótávot jósolt. Nagyváradig (Kolozsvár, Nagyvárad kb 140 km) egész jól működött, maradt 105 km hatótáv. innét kezdve viszont 50 km alatt lement a hatótáv nullára. szépen autóztam Debrecen felé, Hosszúpályinál már egy ideje 0 km-t mutatott. ott találtam egy MOL benzinkutat, ahol a 43 literes tankba sikerült 34 litert tankolnom. finoman szólva nem megbízható a becslése a rendszernek.
De amit az utcáról bárki láthat, az nem titok. Szerintem sokan átestek a ló túloldalára az adatvédelemmel meg a személyiségi jogokkal. Engem halálra idegesít pl. a TV-ben, amikor nyilvános helyen közlekedők arcát, autók rendszámát, márkajelzését kitakargatják.
Inkább örülj neki... Már az utcára sem kell kimenni, hogy feltérképezzék, merre és milyen autók vannak. A következő az lesz, hogy a nappaliba is benézhetnek?
Ha elindulsz, akkor már nincs gond, a kulcsban lévő elektronikáról van ugyanis szó. Motorvezérlőt, command board gyártást várhatóan még sokáig nem a franciák fogják gyártani a japánoknak.
Tom, én nem gyorsulási adatokra vagyok kíváncsi, hanem sík úton szélcsendben oda-vissza úton a rugalmasságra negyedikben, vagy ötödikben. Ezt én is kimértem, mikor beszereltem a légbeömlőmet. Ha megadnád a tiédet, akkor a sajátjával összehasonlítva bárki eldönthetné, hogy kell-e neki 1-2 mp javulás 50000-ért.
A chip tuning szerelése úgy történik, hogy az egész motorvezérlőt kiszerelik. Pollenszűrő melletti doboz.
Ebből a dobozból kiveszik a chipet, majd adatkiolvasás és módosítás után visszaforrasztják. Látható, hogy nem lehet ki, be kapcsolgatni.
Gyorsulásos mérést próbáltam már korábban, de szinte reménytelen. Olyan sok befolyásoló tényező van a normál közúti közlekedésnél, hogy nem egyértelműek az eredmények.
Kiskunlacházán egy gyorsulásos versenyen szívesen összehasonlítanám a Jazz-emet egy másikkal.
Sok helyen van lehetőség arra, hogy kipróbálás után, ha nem tetszik a eredmény visszarakják az eredeti beállítást.
Egyre inkább hajlok a chiptuning felé. Ideiglenesen ki lehet iktatni? Ha igen, tedd már meg, légy oly kedves az én és a többi hezitáló társunk kedvéért, hogy megméred a rugalmasságot ki- ill. bekapcsolt chippel mondjuk 5-ben 80-120-ig! Ha kiiktathatatlan, akkor meg csak úgy. Ha nem nagy kérés, nagyon kíváncsian várom az eredményt!
Kérdezz meg egy rendőrjárőrt, hogyan "kímélik" a mechanikát! Ott aztán tényleg az "ugrunk a gépre, hadd menjen" stílus uralkodik. Mínusz 20 fok, padlógáz. Ilyen használat mellett is kibírnak az autók minimum százezer kilométert.
Mivel kicsit speciális a helyzete a verdámnak (2007 őszi Sport, de kiállított/bemutató autó volt így csak nemrég amikor megvettem akkor lett először forgaloma helyezve, kvázi akkor indult a 3év garija is), vagyis hosszabb időt állt benne az eredeti olaj és többen (32462, 32480 hozzászólás) tanácsolták, hogy ebben az esetben "öregedhet" az olaj és ne várjam meg a gyárilag előírt első kötelező szervízt (20e) hanem 3-5e km-nél iktassak be egy olaj+olajszűrű cserét.
Egyébként a Hondaklub-ból Hondadoc is megerősítette ezt + javasolta 10e-kénti olajcserét, amit sztem meg is fogadok.
Nem az a 2-3e Ft mondvacsinált díj fáj (bár abban semmi logikát nem látok hogy vmelyik szalon/szervíz felszámolja vmelyik pedig nem, számomra nem következetes) viszont ha egy szimpla olaj+szűrőcserén "bepróbálkoznak" akkor jobb résen lenni a 20e-40e-60ezres kötelező nagyszervízeknél!
Totál egyetértek veled, hogy gagyit Soha semmilyen kocsiba ne rakjunk - nem is áll(t) szándékomban- és egyértelműen nem éri meg párezret megspórolni, én sem forintoskodok, és abban is hogy attól még hogy francia lehet jó, csak megerősítést szerettem volna!
Viszont saját személyes tapasztalatom (márkától függetlenül) hogy a szalonok/hiv. márkaszervízek (tisztelet a kivételnek) erősen igyekeznek lehúzni az embert ha nem figyel oda.
Többször (pl. ma is) több szervíz/szalon megerősítette, hogy (főleg manapság) az autó értékesítésen szinte már alig van haszon, a lóvét a szervíz + javítás hozza.