Közben egy kis visszamenőleges: Szó volt arról is, hogy a 247-es mikor kezdte a noszizást. Én '91-ben találkoztam vele először az észak-balatoni nyári járatozásnál.
Az alábbi kép első találkozásunkkor készült Badacsonytomajban.
'92-ben Fonyód és Siófok között járatták a 100 éves vonat három kocsijával, de teljesen kihasználatlan volt. Ezután a dél-balatoni noszi-járatokat - valszeg ezért - megszűntették. :(
Érdekes kérdés lehet az is, hogy vajon milyen hangot használnak majd a filmhez? Mert az ikerkéményes csillagfúvó kiütése aligha hasonlít bármely francia, vagy akár német mozdonyéhoz. Pláne, ha a mozdony csak 10 atm-ra van "felfújva".
Aztán még a pakura...meg a rajta hagyott alső szélterelő...stb-stb-stb...
Mettől-meddig tart a forgatás (gondolom a filmezéskor nem igazán lehet fényképezni)?
Én úgy tudom, hogy csak ma forgatnak, de tegnap olyat hallottam, hogy még pénteken is. Így sajna semmi biztosat nem tudok mondani. A csapat egyik tagja azt mondta, hogy legkésőbb szombaton mindent visszaraknak... Szerintem ha tudsz ma nézz ki délután biztos ami biztos.
Illetve szeretném megtudni,hogy a 247-es és a 287-es gépek tényleg a valódi mozdony takarják vagy már esetleg történt számcsere?
A 287-es nem az "eredeti", a mostani 287-est a 285-ösből és más 424-esek alkatrészeiből építették, az egykori 287-est átszámozták 284-re és kiállították a 053 helyett.
Az utolsó békéscsabai Bivaly (MÁV 424,183 S. 1985.IX.13.) az 1984/1985 évi cukorrépakampányt még végigdolgozta Békéscsaba-Sarkad között. Azaz 1985. Januárjában még vihetett fordaszerelvényt. Ha nem tévedek persze...
Akkor még (1986-1987), a 247-es Szombathely fűtőház állagában csinált tudom mit, Pestre csak valamikor a '90-es évek első felében lett átállomásítva. Arra emlékszem, hogy valamikor '89 körül vittünk a Szombathelyi Járműjavvítóba egy Dácsiát és a Metro egyik M28-át javításra, az M44 205-el a Hámánból. Éppen akkor ment a tudtommal utolsó gőzös tanfolyam a MÁV-nál éppen Szombatehelyen (azóta csak a nosztalgiák miatt szerveztek ilyen tanfolyamot) és akkor a 424,247 személyvonatozott talán Sm - Nk között menetrend szerint, mert azon gyakoroltak a tanfolyam hallgatói. (Mi a fűtőházban találkoztunk a gőzössel.)
A 287 és a 284? vagy 285? állítólag pályaszámot cseélt, de ennek részleteit nem ismerem.
Ezek idehaza mindenesetre nem sokat "nosziztak", Balázs Józsi képein főleg ausztriai rendezvényeken szerepelnek. Viszont tanusítják, hogy volt gőzös-élet a hivatalos megszűnés után is.
Van Józsi képei között még egy érdekes, a 35-ös fűtőgép. Ő vajon melyik volt, amíg "mozdony" volt? (Persze ne fáradj feltétlenül, ez is megvan a Csiba-könyvben, csak most épp a "dógozóban" csücsülök.)