sziasztok, egy kis szakértelemre lenne szükségem. haverommal aki autószerelö motort ujitottunk, fötengelyt cserétünk vagyis a csiszoltat tettük vissza és kivettük az egész motort. csak ahogy szétszedte a motort nemnézte meg a lennkerék helyzetét. nagy kérdésem lenne hogy hogy és miszerint lehetne ezt beállitani. 1.3 mpi-s feldáról van szó 1999-böl. hol kell lennie annak a kis bütyöknek/vagy holpont/, és hogy kell álnia a fötengelynek. a segitséget nagyon megköszönném!!!!
Gyújtótrafó alatt és az olajszűrő fölött áll az olaj... Szerintetek??? Nem hiszem, hogy ez gyári állapot. Áprilisban vettem, akkor persze csilli-villi volt a motor, de ma... 3000 km-t tettem bele és amikor ablakmosót töltöttem akkor vettem észre.
Vettem Szatuna légterelőt. 2 elsőt akartam, kaptam 2 hátsót is... Nekem nincs rá szükségem, amennyiben valaki igényt tart rá jelezzen... azt azért még elmondanám róla, hogy ugyan fóliázott volt (leszedtem) van rajta 1-2 karc. egyenlőre nincs u profil rögzíteni, a jövő héten várom postán! ha valakit érdekel sörért vihető :)
ja annyi, hogy nagyon postázni nem szeretnék...
Budapest-Százhalombatta. Esetleg Dunakeszi.
Ja most a hétvégén Pilisen (Monor után) vagyok, holnap megyek hazafelé! :)
Nos lekocogtam egy 100 Ohm-os ellenállással és javaslat szerint a termosztátházban lévő hőszenzor fekete-barna vezetékei közé beiktattam. Gyújtás és rögtön ki is tért középállásig a vízhőfok mérő mutatója.Gomba csere.
segítség kellene. A hibajelenség a következő: 90-110 között a kormányom eléggé remeg és néha ezt érezni lehet a pedálokon is.
Gyanakodtam a kerékre, de téli és nyári felnivel is csinálja+minden cserekor centirozva vannak. Alunál tehermentesítő van. Gólyalábak, tornycsapágyak és szilent újak.
Azt a bizonyos négyes csatit a termosztát házban találod a hőgomba tetején. Mérd ki műszerrel a barna és a fekete szálat a hőgombán. Vagy azt is megteheted, hogy rákötsz egy potmétert erre a két szálra a csatlakozón, ráadod a gyújtást és ha tekergeted a potit, akkor a hőfok óra mutatójának fel le kell mennie.
Köszönöm! Akkor esélyes hogy megszakadt a hőfüggő ellenállat a gombában. Negyes csatit mintha a hengerfejnél láttam volna, hűtőben 2 pólusú rémlik. Holnap szemrevételezem, de most alvás- Holnap fojt köv. :)
Picit nézegettem ezt a hőgomba dolgot, ha jól látom, a hőfohtól függ az ellenállás érték, minél melegebb, annál kevesebb, +20 foknál 0,922-1,158 kOhm, +60 foknál 225-265 Ohm, +90 foknál 96-108 Ohm, a helyében már nem vagyok biztos, mert elég gagyi pdf rajzom van csak, és abból nem derül ki, hogy lenn vagy fenn van-e, de az biztos, hogy a vízrendszerben és négyes csatlakozó. :)
A kormány nekem is jár néha, de csak most a nyári gumival, a télivel semmi se volt, szóval lehet, hogy a gumi hozza ki.
Köszönöm a gyors választ! Csatlakozók rendben, nem is a szerelés után jött elő a műszer hiba hanem igy nyertem... fékek nekem is morognak kicsit illetve a pedálon érzek némi pöcörgést...na nem rugdal a pedál...juteszembe még egy észrevétel... főleg 30-50 km/h sebességnél kicsit jár a kormány a kezemben, kb 2 milimétert mozdul oda vissza. Hangja nincs a futóműnek amúgy. Más: örömmel olvasom hoyg szlovákiai márkatársak is jelen vannak, járok Dunaszerdahelyre rendszeresen, gyanítom ottani skoda alkatrész lelőhelyen is meg fogok fordulni :)
Nem vagyok nagy szakértő a témában, de úgy tudom, hogy a hűtőnél van a hőgomba, alul, az kapcsolja a ventillátort és adja a jelet a műszerfalnak is, egy másik szálról, szóval valami dupla szerkezet, aminek egymástól függetlenül tönkremehet az egyik vagy másik fele, olyankor van, hogy mér, de nem indít ventillátort, vagy fordítva.
Ha most cseréltél műszerfal izzókat, akkor gondolom kihúztad a három lapos csatlakozót hátulról, mindegyik rendesen a helyén van?
A bal szélső szerintem a hőmérős, a középső talán a fordulatszámmérő és a visszajelzők, a jobb oldali nálam a jobb szélét vezérli ha jól láttam, mert attól tért magához a quartzóra.
Esetleg lehet még probléma a biztosítéktábla körül, jobb oldalon az utas lába felett a táblán, nekem elég volt egy félig kimozdult csatlakozó, hogy ne menjen a világítás, csak a helyzetjelző.
Első fékkel mi a gond? Nekem már egy éve morognak a fékbetétek, de tökéletesen fognak.
Nos...voltam autózni elso 60 közös kilométerün megvolt. Hegyre fel,, hegyről le, város, araszolás, minden. Motor erővel elegedett vagyok, kicsi kuplung állítás után kuplung rengdben, váltás jó.műszerfal vílágítás, visszajelzők csere után jók. Vízhőfok mérőm nem műkodik, pihen a mutató alapállásban. Ehhez kapcsolódó kérdés: mit ellenőrizzek és hogyan? hengerfejen lévő gombából kapja a jelet? Első fékeket gyanusnak találom, ellenőrzésük a holnapi project része.
tudom, hogy volt már róla szó, de nem tudom visszakeresni a hozzászólásokat a témában... tehát forralja a vizet a felicia (1997 LXI) még a gyári termosztát van benne. vettem zégergyűrűs termosztátot és találtam itthon kettő patront. az egyik 88C a másik 80C fokos. mennyi a gyári érték? melyiket érdemes belerakni?
Mától csatlakozom a Felícia klubhoz :) Vettem egy 1,3 LXi gépet ,1998 végi darab, 100000 km van benne apróbb dolgoktól eltekintve, eddig pozitív a tapasztalatom. Most cseréltem a műszerfalban izzókat, kicsit allítani kellett a kuplungon mert fent fogott. Napokban megejtem az olaj és szűrő cseréket, szelephézag állítást. Addig is olvasom szorgalmasan ezt a topikot mert eddig is sok hasznos dolgot olvastam, tanultam.
Szia! Semmi esetre sem csinálnék külsőre korábbi kiadásút a kocsimból.
Azért érdeklődők mert lehet, hogy tudnék venni egy használt Pick Up-ot amin se műszaki se semmi csak alkatrésznek megvenni. esetleg eladni ha valakit érdekelne ez-az alkatrész.