Üdv miku68! Sok szerencsét, jó egészséget az AUTÓ-hoz!
Szerintem akkor tapasztalhatsz ingadozást, amikor olyan alacsony fordulatszámon is használgatod a motort /gáz-gurulás-fékkel játszadozva/ amikor már - a betanítottsága okán - úgy itéli meg a motorvezérlés, hogy ebből akár még lefulladás is lehet! Minden tipusnál van egy konkrét fordulatszám, ahol lemotorfékezéskor gázt ad a vezérlés, ez változó: régi Nissan Primera 1.6: 1100-1200, Góf IV 1.4-1.6, új Jetta 1.6:1200-1300, ugyanez klímával 1300-1400, "ózon"karburátoros 2107 Lada és FIAT ALBEA:1500-as fordulat Ezért nem csoda Mau, hogy V.-dikben 62 alatt már nem akar motorfékezni. az már érdekes, hogy fékre lépve mégis belehet neki határozni...
Más: Albea-tali: tavaly már polémiáztunk róla, hogy Miskolc-Lillafüred környékén lehetne - részemről és PW részéről és szervezésünkben az ezévit megtartani. Ezt a vállalásunkat most is szivesen és lelkesen tartjuk!
Megint más: Robi barátom új felniket "szerelt" az Albimra:-)
Szia. A féktárcsa vastagsága újonnan 20 mm ,a min. vastagsága pedig 18.2 mm A fékdobba pedig ha jól emlékszem belülre bele van ütve a max. belső átmérő ami a kopáshatár.
megkérdeztem egy szakit is, hátha az én ótószerelő tudományom elavult már ,de ő is 3 mm körülire mondta a minimális fékbetétvastagságot elől, és kb. 3-4 mm-es kopást a hűtött tárcsáknak. Úgyhogy kezdhetek utánajárni asszem, mit, hol mennyiért kell majd beszereznem:-)
sőőőt ,olyat is tapasztalhatsz, hogy mész motorfékkel mondjuk 5.-ben 60-nal és az autó nem akar motorfékezni, csak pár másodperc után kapcsol be a motorfék üzemmód:-) Én olyankor kis féket nyomok és máris a motorfék is beindul:-) 1.4 8V Dynamic 2006
Üdv az albeások körében, soha nagyobb "gondod", ne legyen....-)
Az általad leírt fordulatszám ingadozás, teljesen normális jelenség ilyen a vas elektronikája. Sőt itt a fórumon volt már róla szó, de tapasztalhatsz még érdekesebbet is mondjuk ha másodikban emelkedőn lassú tempónál elveszed a gázt, vagy csak alapjáraton indulsz...:-)
Nos üdv Minden Albeásnak és a Többi Fiatosnak is! Március 25-én köszöntem be ide, egy Albea reményével. Majdnem három hét lett, mire megkaptuk. Valami rohadt lassú pénzintézet csigázott, mert ujonnan hiteles volt és mire... Szóval sejtitek. A lényeg, hogy egy hete használom,csúcs ami benne van,de persze a csacsi után (!) van ami hiányzik is. Ugye érdekes? Persze ez itt nem Szamara fórum, de mégis érdekes. Árgus szemekkel lessük, hogy mi nem olyan rajta, hát eddig egy fontosabb észrevétel van, és ez a következő: első sebesség, csusztatott kupplung, óvatos manőver.És akkor néhány másodperc után, a motor fordulata elkezd lengeni (hintázni) anélkül, hogy a gázpedállal játszana az ember. Csupán arra lennék kiváncsi, hogy ez szerintetek hiba-e és ezért érdemes e elvinni valahova (és hová) ? Amúgy igazán szerethető autó, igen gyorsan meg lehetett szokni a HL (?High Luxe?) kényelmi dolgokat.
Beszúrok Nektek egy linket, ami egy lengyel szerviz könyv, a villamos részét eékezdtem foditgatni, nem tudom lesz-e belőle valaha is valami.
Most néztem meg, a hűtött tárcsáknál max összesen 3,5-4 mm-t engednek kopásnak, na én most épp ott tartok...A betétek meg szerintem még kibírnak egy bő 5-6000 kmt, mert max 3-3,5 mm kopóréteg van rajtuk. Namármost akkor lecseréljem, vagy ne?:-)))
PW, Az a baj, hogy az első tárcsák is eléggé el vannak kopva, kb 2 mm-es válla van kivül-belül. A betétek meg - ha ésszerű használatot feltételezve évi 15 ezret mész, velem ellentétben - akkor ki kéne bírniuk 5 éves koráig, na de én hajtom, ezért nálam fő a biztonság, érti?:-)))
A hátsókat a dobok leszerelése után mérlegelem, hogy cseréljem-e vagy kibírják 2011 02.hóig, de nem valószínű:-)))
Most, hogy téligumi csere volt, megnéztem az első fékek állapotát, még van rajta max 3-3,5 milliméter ferrodor volt még a betétn és szép kis vállas már a tárcsa is. Ebből következtetőleg azért a hátsók se bírják szerintem ki 80-nál tovább, és ha már nekiállok ,akkor mindent renoválok, elvégre napi 100 km-eket megyek vele...Meg a lányom is hurcolom kéthetente...
Kérdeznék is:-) Lassacskán, így 70000 km felé ki kellene a fékeimet cserélnem,dobostul, tárcsástól, fékbetétestől, elől-hátul. Hol kapok én alkatrészt hozzá? Valakinek valami bejáratott helye van-e? Új kasznis Albea, 2007-es:-)
Valami eltévelyedett alak írt a népitéletbe, ronda és igénytelen török szekér címmel! Sokat tudnék habot sodró szájjal írni a bennem megfogalmazódott ...gondolatokról... de aztán az adatlapban megnéztem az előző és következő "autóit". Volt mindkettőhöz szerencsém eleget.... Na ezzel el is vesztette előttem a beszámíthatóságát...HUHH...
Puk, Igen, ez a csavar néz a kesztyűtartó felé, a másik pedig a felső él legelején van, ha jól emlékszem, de ha milliárd százalékra akarok menni, akkor petrvs kolléga a tutit meg tudja mondani, az ő szakhozzászólása alapján szedtem ki én is, de úgy emlékszem, hogy a másik csavar a ház tetején van, de ha mégsem ,akkor a felső élhez közel és ugyanolyan állású mint a fényképen, tehát az is a kesztyűtartó felé néz:-)
Mivel engem is érdekel ez a pollenszürű csere téma a leirásod alapján bebújtam a műszerfel alá.
Megnéztem az általad leirt négyzet alakú fedelet, melyen az oldalsó csavart meg is találtam. A tetején tapogattam, de ezidáig a másik csavart nem találtam meg.
A biztonság kedvéért lefényképeztem a fedelet, lécci tekintsd meg, hogy erről van e szó ? Ha igen a felső csavar kb. hol helyezkedik el ?
Évente egyszer kibírnék egy ilyen utazást asszem, meg rég jártam már arra, felétek. Még talán, mikor az eljegyzésem volt, Füzéren, meg Hollóháza környékén voltam:-)
A férjed fogja magát és befekszik az anyósülés padlójára. Sréhen felfelé néz, ahol lát egy hosszúkás, téglalap alakú képződményt ( kb. akkora, mint egy kisebb Toffifee-s doboz:-) ), az utastér ventillátor beömlő műanyag házánál, a középkonzol mögött. Ezen a téglalap házon belül van betuszkolva a pollenszűrő, a hosszabbik oldalával vízszintesen, állított állapotban, melyet úgy lehet cserélni, hogy a szűrőház fedelét le kell venni, mégpedig úgy, hogy 2 db kis lemezcsavar fogja, melyeket csillagcsavarhúzóval kell levenni. Az egyik csavar a kesztyűtartó felé néz, és elég rövidnyelű csavarhúzóval lehet kitekerni. Ez volt a könnyebbik csavar. A másik fent van, a szűrőház tetején, amihez nagyon kicsi nyelű csavarhúzó és igen ügyes, vékony kéz kell. Azt a csavart nem látja majd a férjed semmilyen szögből sem, mert az a műszerfal teteje felé néz. Csak kitapogatni lehet...Ha ez is sikerül, akkor le kell pattintani a két csavar által megszabadított fedelet a pollenszűrő házáról, és ki tudjátok húzni belőle a szűrőt, a kesztyűtartó felé. Ha jól emlékszem, akkor nem fog úgy kijönni, hogy csak kihúzod, hanem kicsit hajlítani kell, betenni szintén, de nem fog megtörni a szűrő, annyira nem hajlik meg a beszerelésnél:-)
Asszem ez a menete, ha valaki szeretné kiegészíteni, akkor meghajlok előtte:-))
Mauzliman, Ezt a nemes feladatot meghagyom a férjemnek. Szerintem neki ez testhezállóbb feladat lesz. Nagyon rendes vagy, hogy felajánlottad a pendrive megoldásos módszert, ami kivitelezhető is lett volna, mert szoktunk Budaörsre járni. Azonban sikerült letöltenem Puk által megadott címről. Igaz, hogy most már megvan a könyv, de nagy kérés lenne, ha röviden vázolnád a pollenszűrés menetét? Szilvi
Szilvi, van hozzá kézikönyv, bár nekem is csak fénymásolt példány, de van egy webpage, itt a fórumon meg is találod valahol, ahol le tudod Te is tölteni. De asszem ,a z otthoni gépemen megvan, viszont akkora méret, hogy átmailozni nemigen fogom tudni...Olyan 50 Mb körül van, ha jól emlékszem...De ha Fejér megyei, vagy Budaörs környéki vagy, meg tudjuk oldani egy pendrive segítségével:-) A pollenszűrőt én magam, otthon cseréltem ki, de nőgyógyász kéz kell hozzá:-)) Bár, Te nő vagy,ugyebár:-D