Nem tudom miért, de nem hajlandó kiégni rendesen egyik gyertyám se:S Ősszel még úgy emlékszem jó volt, bár nem merek megesküdni erre se. Eddig próbáltam brisk15, 17-et és bosch W8-at. Mindegyikkel ugyanúgy kormos lesz. Tóni bácsi vagy miko? ha jól emlékszem, valamelyikőtöknek volt bevált gyertyája, ami tudom nem mérvadó, de akkor lehet az lenne a következő próbám. Mivel ezenkívül motorikusan minden jó, ezért inkább gyertyákat cserélgetnék. üdv, DeeDee
Tedd amit Marci barátom mondott! Egyébként biztos lehetsz benne, hogy amit a Mofaker honlapon a Babetta alkatrészek között találsz, az tuti, hogy Babettára való. Korábban valóban nagyobb levegőoldali fedéllel árulták, (a miénk még az a fajta) de a mostaniak már olyanok, amilyet a Marci által feltett képen látsz.
Egy a lényeg: maga a porlasztó ugyanaz, tehát bátran megveheted, ha jót akarsz!
Rossz hírem van. :-( Az előzmények tükrében szinte 100%-ig biztos vagyok abban, hogy ez a hang azt jelentette, hogy a felső gyűrűből letört egy darab, ami szépen beverődött a hengerfejbe, illetve a dugattyú fenékbe.
Meg ne próbáld még egyszer beindítani, mert csak növeled vele a javítás várható költségét!!! Ha szerencséd van, megúszod egy fúrással, dugattyú cserével. Reméljük, a főtengely még nem károsodott.
Sajnálom, hogy jobb hírekkel nem szolgálhatok. Egyébként egészen szimpatikus állapotban van a mocid.
Helló! Az én 207esem is csinált egyszer ilyet és akkor az történt h a kerékpár átváltónál a golyók belül kikoptak és olyan volt mintha üresben lett volna. A másik hasonló dolog ami ilyet produkált az az volt h mentem és nekem is nagy fémes törés hang (elősször gyűrűre gondoltam de ahogy szedtem szét akkor vetttem észre hogy a hengerfejet amire ráteszem az a négy menetes pálca, abból az egyik eltört és fals levegőt szívott. Ezek mind NÁLAM 207es babettánál történtek és nem biztos h megegyezik a felépítése a kerékpárátváltó szerkezetnél.
Nem kevés az a max. 53 km/h? Az én moccom tudod nincs tunigolva, de ki lehet forgatni 60 km/h-ig. Mármint a saját órája szerint. Helyesebben csak eccer követtem ezt el, mert ennél a tempónál már fizikai fájdalmat érzek a motor hangjától.
Arról meg biztosan tudsz, hogy a kétütemű mociknak természetes velejárója, hogy alacsony fordulaton visszaköpköd(het)nek a porlasztóba. Ettől is lehet egy kis benzin a karbid alatt. Gondolom nem csak padló gázon forog a motorod állandóan!
vatera.hu vagy teszvesz.hu ott néz körül,ott hirdetnek blokkokat.sokatt biztos nem ér ,én multkor itt hirdettem egy 210es blokkot 1000ft-ért (fúll hibátlan) de nem tolongtak érte.
Útban a szerelőhöz - szomszéd falu - egyszer csak egy pukkanást hallottam a henger felől, utánna pedig fémes zajt, és a motor szinten üresben pergett. Ahhoz képest, amilyen fordulatot lenyomott, nem adott le akkora teljesítményt a kerekekbe. :S Túlpergett és alíg 35-el ment, pedig a sebességben volt - bár már ebben sem vagyok biztos, nem hallottam a hangján, mert teljesen elváltozott.
Vissza is fordultam gyorsan - nem jártam messzebb, mint az utca vége -, nehogy mire átérek a szerelohoz mégjobban tonkremenjen. Bár szerintem a kegyelemdöfés már megvolt...
Remélem az a pukkanás nem a henger volt. :S
Kb. mennyit kóstál egy egész Babettás motorblokk - jöhet forintban is -, mert az új papírok nem olcsóak. :S
Komáromban - kb. 60 km innen - nem szoktam járni, ellenben vannak komáromi osztálytársamim.
Dunaszerdahelyre - kb. 30 km innen - annál inkább, mert oda járok suliba - informatikai és elektrotechnikai szak. :)
DS-en van egy rakás autó, üzlet, de azokban csak komplett járműveket adnak és szervizelnek, azthiszem ott alkatrészt nem is lehet venni.
Ellenben a telefonisták utcájában, majdnem a T-Commal szemben van egy üzlet, amiben lehet alkatrészeket, meg mindent venni.
De tudok egy jobbat, Nagymegyeren van egy üzlet, ahol minden járműhöz minden alkatrészt meglehet szerezni, legroszabb esetben csak rendelni kell. Hogy pontosan merre van, nem tudom, de kb. le tudom írni: Ahogy az E575-ös úton bemész Megyerre, ott el kell térni jobbra, majd ott a blokkokhoz bentérni a Zelovocnál. Valamerre arra kell keresgélni. Én csak úgy voltam ott, hogy vittek és kozben nem igen figyeltem az utat, mert mással voltam elfoglalva. :S
Ha tudnád hogy már mennyi pénzt öltem kis hobbimba és hogy milyen kincsek áramlanak szépen lassan hozzám! Most éppen a 28-asomhoz várok egy eredeti Babetta szerszámostáskát eredeti szerszámokkal. A szerszámok egy részét persze Sesáéktól be lehet szerezni, de a táska nélkülözhetetlen.
A nálunk kapható Dellortonak ovális a légszűrő fedele, de amúgy teljesen egyezik a képen láthatóval.
A forók a Fichtl Krámek oldaláról származnak, remélem Sesáék reklámnak fogják fel hogy itt elhelyeztem őket. A postaköltség 3000 CZK, így tőlük rendelve sem olcsóbb mint a Mofakertől.
Nem vállalok. Az ok egyszerű: senki sem fizetné ki azt a munkaóra mennyiséget 1500 forintjával (és az még nem is sok), amit bele kell ölni. De neked megcsinálok egy hengert,juszt is! (hehe) Azt mondom várd meg amíg a referencia hengeremet picit bemotorozom,és teszek fel róla videót,hogy mit tud. Tetszeni fog. :) Aztán a többit megbeszéljük.
Megnyugottam, akkor majd elviszem szerelőhöz, csak tudja, mit kell csinálni! :)
A Babetta indítása... Kicsit húzós, kicsit csaltam a videóval, mert elősször kicsit begyújtottam a motrot, hogy a videón könnyen begyújtson, ellenben rúgni nem mindíg sikerül. Általában kétszer rúgok, utánna beparázok, és betekerem. :) A videón már parás voltam, mert a próbán nem sikerult, éshát mivel nem akartam a videón is szenvedni a rugdalózással, inkább begyújtottam így. :)
Ha anyagilag jobban állnék meg is kérnélek hogy csinálj nekem egy 210-es tinung hengert. De sajna a 28-as felújítást nem hagyhatom abba, a 225-ös blokk összeállítása is folyamatban van. Ez így együtt épp elég kiadás, de jó egy év múlva aktuális lehet a dolog. Persze van még egy feltétel is: vállalsz-e ilyen beavatkozást másoknak is, vagy csak saját alkalmazásra.
Azt veszem észre, hogy be vagy sózva,hogy jobban menjen a géped. :) Nem akarlak elkeseríteni,de légszűrő fúrással meg fúvóka cserével nem fogsz különösebb javulást elérni,sőt... (max.csak többet fogyaszt)
A 210-es hengere kipufogó oldalról iszonyúan visszafogott (Tábori "tuning"-ostúl is),és ez tulajdonképpen egyensúlyban van a szívóoldal korlátozottságával. 12-es szívócsővel a hengeren hiába furkálsz plusz furatokat a légszűrűházra meg cserélsz fúvókát,attól még megmarad az az nagyon szűk szívókersztmetszet.
Forintban is jó, mert itt lakom a határ mellett, kb. 2 km Magyarország, de én Szlovákiában lakom. :)
Szóval akkor nincs minden veszve? Akkor jó, mert én akár mennyire is nemlátszik ill. látszik nagyon is féltem a motoromat - nekem ez az egyetlen, és jelenleg 50-esekből nem is kell más (pláne rotyogó nem...) -, úgyhogy én már akkor beparázom, ha - gyertya pucolás után - nem gyullad be max. a második "rúgás" után. :S
"Külömben ezt a megbontást milyen értelmenben kell venni? Dobhatom ki az egész blokkot, vagy még van remény"
Csak a hengert kell ilyenkor felfúratni. Ekkor kapsz egy következő méretre fúrt hengert,hozzávaló dugattyót és dugattyúgyűrűket,valamint csapszeget. Mindezt 4 ezer forint alatt. Szóval,no para.