Mosolygós és köszönő! bringások. Nincs: oldalról centiző kamionforgalom. szemét.... Van: ocsó áruházi élelmiszer árak, kemping 8Eur-tól stb. Egy tipp: Vonattal hegyeshalomig, aztán menet bringával a nagyhatárra, majd jön a kamionstoppolás. Max fél óra, és aztán már lehet is menni Passauig. (Egy vagy több kilátásba helyezett sörösdoboz sokat lendíthet a dolgon.) A kamionokat már nem zárják le plombával az EU miatt, a rakományhoz felfér a bringa hátra. A sofőr meg többnyire örül, hogy van kivel beszélgetnie. Hegyeshalmon keresztül többnyire két irányban mennek a kamionok: Ritkábban Salzburg és gyakrabban Passau. Egy pihenővel (min. 45perc) még aznap el is érik ezeket a városokat még nappal, feltéve, ha időben sikerül elkezdeni stoppolni a délelőtti órákban. Mindkét helyen van kemping, aztán másnap indulhat is a nagy kaland hazafelé. Amúgy Nyergesújfalu környékén van kiépített kapcsolatom egy fuvaros vállalkozóval, akinek az egyik kamionja hajnali egykor indul az ausztriai Kapfenberg-be, kb. reggel hatra ér oda. Magányos harcosnak tudok esetleg segíteni a kijutásban ebben az irányban. Vonaton: Kamionon: A Duna mellett: Kosz és szemét mindenhol..... A Duna mellett:
Balatongyörök, a móló bejáratánál fotóztam. Persze a képet csak egyszer akartam feltenni. Feltettem mégegyet, ez Vónyarcvashegy, a Szent Mihály domb lábánál. A 19. században, a Balaton lecsapolásáig még sziget volt.
Régen olvasgatom a topicot, de azt hiszem még soha nem írtam. Most is inkább csak a képfelrakást akartam kipróbálni. Reggel bicikliztem egy keveset a balatoni kerékpárúton Balatongyörök - Vonyarcvashegy - Gyenesdiás között. (Helyenként nagyon tönkrement az út.) Nehezek a bringák, vagy elkeveredett az útból az anyag?
Egyébként szenvedélyesen szeretek tavaszonként Olaszországban tekerni. Előszezoni árak, semmi hőség, nincsenek túristák, és nyugi van. Szállás valahol a tengerparton (Jesolo, Caorle, Grado, stb.), autó egy hétre leállítva, és naponta csillagtúra. Idén is megyek. Van valakinek hasonlóval élménye, tapasztalata?
2000-2001-ben nekem is hasonlóan fájt mindkét térdem. Amit Reku Papa ír erről, ahhoz csatlakozom, az ülésmagasság és az "erőltetett menet" sokat számíthat.
Az idézés meg van bocsájtva, ez amúgy is egy afféle "public domain" szólásmondás. meg aztán büszke is vagyok, hogy valahol ismét idéztek tőlem.
A http://rekumbens.blog.hu/ fejlécében olvasható idézet is tőlem van :-)
A térdfájáshoz van 3 tanácsom: 1: Ne tapossa azt a pedált annyira! Váltson visszább, növelje a pedálfordulatot! 2: Lehet hogy feljebb kéne húzni a nyerget. 3: Ha alacsony a fickó, lehet hogy rövidebb hajtókarok kellenének.
u.i. Azért a sörre tedd félre a pénzt, például a barna (csapolt) Zlatyi Bazant árát véve számításba :-)
Wááá, Gábor75!!! :) imádom amikor ilyen kicsi a világ, Te voltál a Pinarello-n :) Jól toltad! Este és másnap már én sem voltam olyan virgonc, irdatlan mód elfáradtam vasárnap estére... Ma reggel úgy ébredtem, mint akit agyonvertek :D
Köszi a jókivánságokat, igyekszünk! :) Muszáj lesz, ennyi szponzorral a hátunk mögött... Most már menni kell, tenni kell...
Reku Papa! :o Lenyúltam a taoista hasonlatod a kerékpártúráról, nem volt tudatos, csak utólag esett le, hogy plágiumot követtem el, akkor már a tördelőknél volt az anyag, a Velo magazin áprilisi számában olvasható majd egy 2 oldalas színes szagos cikkben a 100 nap bringa beharangozójában. Ne haragudj... Mi a büntetésem, beéred egy sörrel?!? :)
Megint más! Egyik csapattársamnak fájdogál a térde, ha valamelyikőtöknek volt hasonló, vagy van ötletetek, mi lehet ez, mitől lehet, stb, írjátok meg, sokat segíthet. Előre is köszi! A következő a tünet:
"Na szóval kb ez a hibajelenség: tekerésnél amikor kb a térdnél 120 fokos szöget zár be az alsó-felső lábszár akkor fáj és a külső oldalon a térhez befutó izmoknál közvetlenül a térdnél. Egyenesen vagy behajlítva nem fáj csak ebben a 110-130 fokos szögben. A fájdalom nagyobb terhelésnél (emelkedő, nagyobb tempó) jobban előjön annyira hogy már nem is tudom nyomni, minden pedálfordulatnál mintha kést szúrnának ide a jobb oldalba. Lehet hogy tényleg a túlerőltetéstől jelentkezik, de eddig mindig a bal fájt teljesen ugyanígy viszont a szombati túrán ez érdekes volt mert elmúlt és átment olyan 80km megtétele után a jobb térdre (addigra a bal elmúlt), és ami még érdekes a balon nem is jött vissza később sem. Ami még hozzá tartozik ha mikor már fáj és tekerés közben benyomom oldalról, kívülről ott az inaknál akkor elmúlik/enyhül addig amíg nyomom, ezért is használtam a térdemre azokat a térdösszehúzó szalagokat ami egy kicsit segít. Na kb ennyi."
A hétvégén végre ismét lehetőségem nyílt, hogy az egyik kedvenc terepemen, a Zselici TVK-ban tekerjünk egyet. Bő 60 km-es kört tettünk meg: itiner
Az út zömében a Sefag erdészeti útjain halad, egészen minimális gépjárműforgalom mellett. Az első 6 km-en (Patcáról indulva) mi ugyan földúton mentünk, de több lehetőség is van 100%-os aszfaltos körökre, hiszen az északi és déli erdészeti út között a Zselickisfalud - Szenna - Bárdudvarnok - Bánya útvonal csakúgy megteremti az aszfaltos összeköttetést, mint a kardosfai elágazás avagy a 67-es főút egy kb két km-es szakasza.
Aki nem olyan szerencsés, hogy a környéken lakjék, annak szálláslehetősége lehet pl Kardosfán drágán vagy Patcán lényegesen olcsóbban. Bőszénfa mellett a Szarvasfarmon rengeteg állatot lehet látni és amúgyis sok programlehetőség van a környéken.
300-tól felfelé. De aki sínbiciklit képes építeni, az fotelbringát is. Első lépésnek: http://www.recycledrecumbent.com/
De akár idáig is eljuthatsz: (Ezt a mostani találkozón láttam. Aluváz, néhol egy kis karbon. Saját készítésű aluvilla, az első felni 20"-os, szingós, fából ragasztott. 12 kg volt a bicaj, kb 80.000 ft, és 600 munkaóra...
Volt ma egy iőfutam (18 km sprint) a Szentendrei-szigeten, 35 km/h átlagom lett, kényelmes tekerés mellett, 32mm széles gumikkal. Síkon bizony királyság a fotelbringa :-)
Utána elmentünk a fotőjbicajos boltba, kipróbáltunk vagy 10-féle rekut, tike-ot, felzabáltunk egy vödör pogácsát, sütött ránk a nap ezerrel. Pazar napom volt.
Valamelyikőtökkel bringáztam ma Dobogókő felé.Egész jól nyomta a srác a felmálházott trekkinggel.Megemlítette ezt a túrát,és egyből előkapta a térképet,hogy megmutassa az útvonalat.Mindezt 180-as pulzusnál...:-))
Sok sikert a túrához!Remélem minden jól ,a terveknek megfelelően fog sikerülni!
Erről a lemezről jutott eszembe 1 másik megoldás: nem lemezt,hanem 1 12x12x45-ös gerenda darabot teszek a csomagtartóra és arra jön a táska... így 12centivel magasabban lesz a táskák alja is...;). Ez még tovább is fejleszthető,ha nem 45,hanem 100as gerendát rakok rá... így már 2 vagy akár 3 tatyó is ráfér;):D! Ja,de akkor tömör gumit kell hátulra raknom:).