Rövid leírás: Az első 6 képen sorrendben az van, hogyan jutunk el a szelepig, kb mit kell lebontani hogy hozzáférhető legyen. (ne legyenek illúzióink, sz@r helyen van!!) A 6-odik képen látszanak a rettenetes műanyag bilincsek, amit elég nehéz kioldani. Látszik, hogy a kábelköteg takarja a szelep két rögzítőcsavarja közül az alsót.
A szabályozót két csavarhúzóval lehet kifeszíteni úgy, hogy először is vízszintesbe kell fordítani a két rögzítőfület, majd amennyire lehet, kézzel kihúzni (max kb 1mm lehetséges) de nem szabad a csatlakozónál fogva húzni! Ha már van egy kis rés, akkor két lapos csavarhúzóval óvatosan kifeszíteni, de "ugrani" fog, erre számítani kell. Azért kell feszíteni, mert a gumikarikák kőkeményen a helyén tartják. Nem árt tudni, hogy ez a kis vacak utánygártottban valami 45000HUF, gyáriban meg... Sok.
Az utolsó 3 képen két alapjárati és egy fordulaton készített kép a paraméterekről. Az egyik alapjárati kép hideg, a másik meleg motornál.
Úgy legyen :-) Ha nem látsz semmit, akkor is megforraszthatod. Mikor nekem ez 1 éve így előjött, nem is értettem hogy másoknak miért nem jelentkezik, miért csak engem ver az Isten ilyen varázshibával, mostanra akkor kijelenthető hogy ha már 4 előfordult itt a bandában, akkor potenciális hibaforrás.
Egyébként a beszerzése sem lehet lehetetlen, az utóbbi években így oldják meg az olaszok az indexrelé elhelyezését, szerintem mind egyforma lehet.
Hoppá. Nekem van vonóhorgom, nem lehet hogy a pótindex nagyobb terhelése hatására keletkezik a repedés? Neked van rajta horog?
Igen, ez a szabályozó. A szűrő: a fórumon fent van a jTD 110 motorról egy gyári dokumentáció, abban megtalálod lerajzolva a nyomásszabályozót. Metszet is van, meg fogod érteni hogyan is működik. De itt is megtalálod, így néz ki: http://www.meat-doria.com/en/product_meat/9038
A képen a kis előre nyúló "nyúlvány" legvégén látszik az a kis fényes rész, előtte van két kis gumikarika, tömítés gyanánt.
Az a kis fényes, hengeres rész (ami ugyan a képen nem hengernek látszik de a valóságban hengeres) gyakorlatilag egy perforált fémhenger. Nevezhetjük szűrőnek.
A funkciója nem teljesen világos számomra, mert a szűrést a gázolajszűrő végzi, a nafta további szűrés nélkül bemegy a szivattyúba. A gázolaj további útja nem látszik tisztán a szivattyún belül, de egyszercsak felbukkan a nagynyomású kimenetén (300-1xxxbar tartományban) a maradék gázolaj pedig visszajön az alacsonynyomású kimenetén a gyűjtőbe. Ez a szelep belül egy belső megkerülő furatban matat valamit, úgy, hogy a nyúlványon belül van egy hosszanti furat, a furatban egy tűszelep amit az elektromágnes mozgat. Ezen a hosszanti furaton és szelepen keresztül megy a tényleges szabályozás. A vastag bumszlis henger csak az elektromágnes tekercs háza és ott lehet az alaprúgó is.
Szóval a nyúlvány végén, ezen a hengeres kis "szűrőn" keresztül befolyik a gázolaj a belső hosszanti furatba, ott találkozik a tűszeleppel, majd az a mennyiség, ami keresztül jutott rajta, kifolyik a nyúlvány tövénél 4 nagyobb furaton át, amin keresztül a szivattyún belül egy másik járatba jut a gázolaj.
LEHET, hogy a szivattyú elviseli azt a kis szennyeződést, ami esetleg a 6 mikronos szűrőn átjut, de a tűszelep nem. Erre tudok gondolni, bár a 6 mikron alatti koszt meg hogyan fogja meg egy fémszita? Azt hangsúlyozom, hogy olyan apró lyukakat képzelj el, hogy inkább csak érzékelni lehet hogy az nem tömör fém.
kolegám albeájába ugyan nem fagy bele a víz állandóan a garázsba áll" meleg" ,de a hátsó dob csőcsonkja (a középső dob felőli )szarrárohadt van benne talán 30e km
ha már tudsz heggeszteni és van rá lehetőséged hegessz a fagyásponthoz vagy közelébe menetes csonkot tegyél rá egy csapot vagy csavart az nem lóg le annyira
De honnan kerül bele ennyi víz? Az rendben van, hogy mindig akad egy kicsi benne, ami lecsapódik, de annyitól nem kellene dugónak képződnie. Esetleg a benzin túl vizes? Mindig ugyanott tankolsz? Esetleg egy nagyobb adagot kaptál egyszer a kút aljáról? A fogyasztásod nem ugrott meg mostanában? Egyéb tünetek?
Befagyott a Multi kipufogója (1.6 ELX). Beindítottam és hallom hogy nem olyan a hang mint szokott. Na alá raktam találomra a hátsó dob alá egy hősugárzót később beindítottam. Szuszog-szuszog majd nagy durranás! A középső (legnagyobb) dob a perforálás mentén eldurrant, kinyílt ~10cm-nyire. Dob leszed és láss csodát a hátsó dob előtti cső teljes hosszában és átmérőjében be volt fagyva! Középső dob levág, hátsó felrak közé cső behegeszt. Próba: az eddigi lopakodó Multi csak egy kicsit hangosabb. Jöttek az enyhébb napok minden tuti. Aztán lehült az idő megint befagyott! Én meg megint csak nézem hogy jönnek- mennek a multik minden felé, és én megint csak a Mi autónkkal( a feleségem Suzukija) közlekedek.
Nem tudjátok, hogy utólagosan milyen tempomatot érdemes beépíteni (2006.12 havi 1.9 MJet motor)?
Azt hallottam, hogy egyes Opel modelleknél elég a gyári bajusz-kart megvenni, és jól beilleszteni a helyére, és (mivel a computerben ott a lehetőség, csak nincs bekötve) már kész is. Nálunk ezt a megoldást lehet alkalmazni?
Köszi Laca 5. A legközelebbi meghibásodáskor megnézem. Bár pont ezeket figyeltem elözőleg is. Eddig azt hittem hogy jó a szemem, ennél már csak a memóriám jobb. ...úgy emlékszem...azt hiszem
Ezért jó ez a fórum. Azt hittem segítek valakinek és kiderül hogy én kapok segítséget.
Az index relédnek az a baja, hogy a kivezetései beforrasztása elengedte magát. Én megláttam, de sokan nem vennék észre, az enyém is elkezdte csinálni még régebben, írtam is róla. Azokról a pontokról van szó, ahol a késes csatlakozók be vannak forrasztva a NYÁK-ba, megforrasztod és jó is marad. Ha csak megmozgattad, attól előbb utóbb újra elkezdi a hülyülést.
Ha a nagynyomású szabályozó kipucolására gondolsz (ami nem a hagyományos értelemben vett szűrő) , akkor ahhoz nem kell nagyot bontani, inkább kellemetlen helyen van. - le kell venni a müanyag fedelet a motorról - le kell csavarozni az injector sor kábelköteg rögzítőcsavarját és lecsatlakoztatni az injectorokat - olajpálca ház csavarját kivenni - alacsony nyomású gyűjtőcsövet lecsavarozni (2 csavarral) - szabályozó felső csavarját kivenni - szab. alsó csavar elől eltakarítani a kábelköteget és a szab. alsó csavarját kivenni - szabályozót kifeszíteni. EHEZZ MINDENKÉPPEN MEG KELL NÉZNI A CD-t! Nagyon fontos, hogy mivel és hogyan nyúlsz hozzá, drága és sérülékeny a szabályozó is, a szivattyú meg pláne!! Nagyjából ennyi, inkább nehezen hozzáférhető és ügyeskedni kell.
Az AC pumpa szitaszűrője meg a tankban van, ha arra kérdeztél.
Index relét nálam már kellet cserélni. A hátsó ablaktörlőt én pedig nem használom, vagy csak nagyon ritkán, hiszen egyből felveri az autó hátra a vizet, így tényleg folyamatosan kellene járnia hogy normálisan hátra lehessen látni. Plusz ha nem esik, akkor marad a szélvédő mosó, ami hátul csak félig spriccel fel így csak a szélvédő alsó felét takarítja le. Helyette a külső tükrök nagyon jól beváltak
A hátsó ablaktörlőt is átnéztem, kar rögzítve! Hólapátolás és autótisztítás után után felhajtottam, hogy ha bekapcsolom akkor ne legyen terhelve, majd előre, bekapcsolás, azóta semmi kattogás, működik!
Itt még nem vagyok nyugodt, tegnapelőttig nem volt ilyen jelenség. Az igaz, hogy akkor úgy zuhogott, hogy folyamatosan ment órákig.
Hosszú (2 hónapos) történet lesz tegnap nem volt kapacitásom végigírni: Először egy 15 évig fiat, de pár éve Bosh szervizbe vittük ott belenéztek és kapásból a légtömegmérőt, akarták cserélni, és azzal bíztattak, ha nem javul, megyünk tovább, a cserélgetéssel, mert nem egyértelmű a hibaüzenet. Igaziból mielőtt megvettük elvittük a szekszárdi Fiat szervizbe (az volt a legközelebb a kereskedőhöz) egy állapot felmérésre akkor próba utakon nem produkált semmi hibát, sőt utána egy hónapig sem. Valamit már akkor láttak a memóriájában, és ők azt mondták, hogy Olaszból behozott autóknál nem kizárt némi chip tuning, de lehet egy-két alkatrész is. Elvittem a pécsi márka szervizbe kb. 2-3 hete motor diagnosztikára és szoftverfrissítésre, nehogy chip tuning legyen benne, és az vicceljen meg. Ők is azt mondták, hogy nem hivatkozik konkrétan semmire több oka is lehet és frissíteni csak bizonyos részeit tudják a szoftvernek, de nem hiszik, hogy ez vezethetne megoldásra. Mentek vele úgy, hogy rá volt dugva produkálta is a hibát, de nem adott konkrét üzenetet, úgy sem ami megoldást hozott volna. Hogy ne verjenek felesleges költségekbe, kikötötték a légtömegmérőt az Ő ötletük alapján ezért nagyon szimpatikusak lettek, mert az volt az első számú gyanúsított. Kísérletezésbe kezdtünk, ha csinálja tovább is akkor légtömeg mérő csere megúszva és új okozót keresünk. Két hétig semmi nem történt. Jónak tűnt örültünk is, hogy ennyivel megússzuk. Lehetett közlekedni az autóval és nem sípot újra, nem vette el a gázt ugyan nem ment úgy a szervizesek szerint kb. 20 LE-vel gyengébb lett a kikötés miatt. Jött a múlt hét eleje, amikor elkezdett újra gázt elvenni és sípolni. Tehát nem csak a légtömegmérő a gond. És jött a múlt hét második fele, amikor elkezdett valami fura ötlettől vezérelve önállósulni és gázt adni különböző helyzetekben. A márka szervizbe hétfő reggelre kaptunk is időpontot. Tegnap (kedden) visszakaptuk átmenetileg a kocsit, kicserélték a légtömegmérőt az már biztos hibás. Most írt ki konkrét hibát, de az a gázadásra vonatkozott. Megtisztították a gázpedálnál a csatlakozókat, újra dugták, megrendelték hozzá a gáz potenciamérőt (4éve cseréltek ilyet, egyet, azt mondják nagyon erős, nem mehetne tönkre), de csak akkor cserélik, ha megint önállósul, és ha kipróbálás után javul, csak akkor kell fizetnünk, ha nincs baja. Tegnap megint egy rugalmas szép dízel hangú jó autónk lett reméljük így is marad és nem kell pot. mérőt cserélni. Ha lesz változás, írok. És addig is, ha volt valakinek hasonló problémája kíváncsi vagyok a megoldására.
Az én Multimnál is ugyan ez volt. Az index és vészvillogó időközönként nem működött. Aztán egyszer kipróbáltam enyhén hátrahúzni a bajuszkapcsolót miközben az adott irányba forgattam. És láss csodát működött. De csak egy darabig. Persze többször a kart túlhúztam és refizés lett belőle ami bizonyos forgalmi helyzetben félreérthető ill. veszélyes! Aztán szétszedtem a kormányoszlop burkolatát (alul 3 csavar, alsó burkolat le) és elém tárult az index relé. Gondoltam kiveszem megnézem. Ekkor látom hogy már egy előző versenyző próbálkozott valamivel. A relét hátulról kitámasztotta egy többször összehajtott sűrű szivacslappal. Relé kiszed, szétszed első ránézésre semmi elváltozás, mehet vissza minden és hónapokig jó, aztán minden elölről, és azóta is jó. De egy dolgot észre vettem amire a többek által előttem leírt "rám sötétedett és nem volt rá időm" c. dolog miatt nekem sem volt rá időm. A bajusz kapcsolóban a műszerfal felől van egy pár csavar. Az én esetemben a bal oldalon mintha ki lett volna lazulva egy csavar. ....Szóval lehet hogy ott is érdemes keresgélni kapirgálni.
nézd meg ill halgasd meg ha bekapcsolod búg e a motor
a kar tövébe fel tudod pattintani a takaró burkolatot, alatta a leszorító anya
szerintem először vedd le a kart pucold meg a ricnit a tengelyen és a karba, ha még megvan benne? utána beállítod és leszorítod a kart enyhén nyitott állapotban ne érjen az üveghez persze ameddíg a takaróburkolat engedi az elállást mert rácsukódik alappból .ha az üveghez ér a lapát akkor eláll ferdén húzod rá kinyírod a ricnit
vigyázz hol parkolsz vagy szarul tették fel a gyárba vagy el akarták lopni ,máshogy nem lazulhat meg, inkább összerohad
Végre találtam egy használható oldalt! Elég nehéz volt visszaolvasni, soká tartott! :)
Viszont láttam, hogy van elektromos szakember, kérném segítségét!
Van 2006 óta egy Multiplánk, imádjuk! Viszont az utóbbi időben az index (vészvillogóval együtt) hol működik hol nem. Nem tudom mihez kötni se időjáráshoz se más fogyasztók működéséhez.
Jött a következő, egyszerre kiégett a két hátsó helyzetjelző! Csere, azóta jó!
Ma a hátsó ablaktörlő először nem állt meg a végállásban, tehát nekem kellett alaphelyzetben megállítani. Aztán a csúcs, nem indul el, csak kattog az intervallumkapcsolója?