"A helyzetjelző izzó kupakját nem lehet rosszul visszarakni magától bepattan és doblemezt minden esetben ki kell szerelni." Lámpákkal foglalkozom, van pár 90 xenon a polcon és tudom, hogy mi hogy pattan a helyére. A helyzetjelző izzó takaró fedél felső füle nehezen hozzáférhető, ráadásul egy kezdő szerelő az alsó fül kattanására joggal hiszi hogy bepattant a fedél és a felső fül nem kerül a helyére. Ha már a PS-sel kapcsolatban általánosítasz, akkor a szervizekkel kapcsolatban had tegyem ugyanezt, olcsójánosokat foglalkoztatnak, nagy a fluktuáció, szakértelem kevés, sok a kezdő. A tények makacs dolgok: 1. A lámpa a helyzetjelző izzó csere próbálkozás előtt nem párásodott. 2. Először nem szedték le a dobbetétet, hanem felülről próbálták az izzót kicserélni. 3. Ezután párásodott, másnap levették a dobbetétet. (bevallottan nem tették a helyére a fedelet, ezt a szerviz mondta.) 4. Eltörtek egy belső díszcsíkot (ha naponta 15db E90 fordul meg ott, ez hogyan lehetséges??????) 5. Fogalmuk sincs, mi a fedél cikkszáma, milyen gyártmányú E90 xenonok léteznek, milyen világításrendszer rendelhető 320d-be, különbözik a halogén és a xenon fedél és egy sor félinformáció. 6. Ha az ott dolgozó ismerősödnek ennyire egyértelmű, hogy törött szar és gányolt a lámpa, akkor miért hitegetik a 60 év körüli, jól fizető ügyfelet, hogy rendelnek fedelet, mert ők törték el, hozza be az autót, lenézik a fedélről a cikkszámot, stb-stb???
Nem erre gondolsz ? Ezt én is tapasztalom, és nekem is M54 van a kocsimban.
Hinweise zu Kat.-Heizen (M54, SIEMENS MS45)
1. Kat.-Heizen im Warmlauf
Um ein schnelles Anspringen des Katalysators zu erreichen, wurden für die Leerlaufphasen nach dem Start folgende Maßnahmen eingeführt:
späterer Leerlaufzündwinkel
Änderung der Steuerzeiten auf größere Überschneidung
Diese Maßnahmen sind für ca. eine Minute nach dem Start aktiv und sind so ausgelegt, daß die Leerlaufqualität nicht wesentlich beeinträchtigt wird. Sollten diesbezüglich Kundenbeanstandungen auftreten, so ist darauf hinzuweisen, daß kein Fehlverhalten des Motors vorliegt.
530d-hez vezérlés állító szerszám nincsen valakinek véletlenül?Holnap pakolnám össze az autót,de gondoltam megkérdezem a tapasztal fórum társakat,hátha valakinek van otthon egy esetleg kölcsönbe.
Ja,még annyit az árakról,hogy az Up Date és komplett hibakeresés(ízzítással volt gond) került számlásan:42,40€ +(későbbi időpont) IPOD programozás :24,40€====66,80€. Itt a Henggenél úgy voltam bent az autóval ,mintha egy haverom szervizében lettem volna,végig az autó mellett,beszélgetve a szerelősráccal ,különböző infókat cseréltünk meg ilyenek..... Na,jó az első alkalommal azért elárultam nekik,hogy keveset beszélek németül,de M.o.-on autószerelőmesterként tevékenykedtem...talán ezért voltak ilyen barátságosak...lehet? Nekem bejött ez a szervíz nem egy csilli-villi kinyalt minden design,hanem látszik a rendszeretet és a technikai háttér!!!
Nem tudom mi a véleményetek de össze lehetne hozni egy listát 0-10-es osztályzattal,hogy kinek-milyen tapasztalatai voltak a különböző szervizekben???
úgy néz ki egy trafóra lenne szükségem. Milyen költséggel kell számoljak? (VIN: B003221) Hibajelenség: Indítás után kb. 1 percig minden teljesen normális, utána pedig mintha lelehet finoman túráztatnánk az autót, vagy egy fogyasztót bekapcsolnánk (pld: klíma) . Szintén egy percig tart kb. és utána minden teljesen normális. Most került bele új akkumulátor (nem gyári) is került az autóba karöltve egy generátorral. Az akkumulátort ugye regisztráltatni kell?(ez, hogy zajlik? ) Amúgy érdekes a dolog, mert 110 Ah -ra volt állítva az autó, ami kell is neki ha jól tudom, mert van hátul is ülésfűtés + elől is teljes a gombsor. 92Ah volt benne ha jól emlékszem ( ezt még a Wallis tette bele.) Most pedig egy Banner talán 108Ah vagy 98Ah-s van benne. Ezt is lehet regisztráltatni?
Bocs de csak most olvastam a fórumot ,mert nem voltunk itthon... Az előzményekről csak néhány mondatot még:Az első szervízben is elmondtam nekik,hogy voltam januárban a Up Date-n és,hogy a legújabb verzió van az autóban, na meg megmutattam a forgalmit is....még a kinyomtatott szerelési dokumentációt is!!! Viszont látták,hogy egy auslander gyerek vagyok aki nem perfekt német és bepróbálkoznak hátha bejön ez a 200€! Erről ennyit! Egyébként kösz a reakciókat! Üdv: Tomi.
Csak tul lett öntve az olaj mivel nem is folyik ki az összes (olajágakban,csatornákban,olajszűrőházban megmarad) és ráadásul szokás hogy előírtnál 3dl-el többet kér ki a szerelő és azt beleönti.Ha továbbra is magas szintet ír akkor menj vissza és engedjenek le 2-3 decit.Nem genyózásból de belefér.
Amúgy Progmannál is meg lehetett ezt csinálni minden további nélkül, beszerlte az ember a kittet, majd kiválasztotta a nachrüstung menüben a beépített változtatást, ekkor a progman módosította az FA-t, majd újra kontextust ellenörzött. Elvileg az ellenörzés után kereknek kell lennie mindennek, és indulhatott is a frissítés.
De az Y csak az USBs interfészhez kell, neki meg az alap CDCs motyója van, amihez helybôl jár kábel. Ezt azért szerintem illett volna tudniuk, vagy legalábbis egy pillantást vetni az ügyfél autójára.
Egy ideig az volt az előírás, hogy a beavatkozás előtt aktuális szintre kell flashelni a kocsit. Az új rendszernél ez már megszűnt. Be lehet építeni, és utána flashelni.
Amúgy a 200 az tényleg sok. Lehet azt hitték nekik még szerelni is kell. (y kábel)
Mert ha úgy számoljuk, hogy elôtte frissítés (80-90 EUR), kódolás (25-30 EUR), utána frissítés (80-90 EUR), akkor talán kijöhet a 200. Másképp nem tudom elképzelni, hogyan számolták.
Retrofit elôtt vagy után szoktak a szervizben frissíteni? Mert ugye elvileg elôtte kell, de akkor az újonnan beépített vezérlôegységek nem kerülnek frissítésre.
Nem BMW szervíz és BMW szervíz közötti különbség a te esetedben az árkülönbség oka. Az első szervíz nem tudta milyen standon áll a kocsid, mig a második esetben látták hogy aktuális a verziószám. Mivel január közepén voltál már egy szoftverfrissítésen (V31.2), így most nem kellett mást csinálniuk, mint kódolni. Ezért természetes volt hogy pillanatok alatt meg volt, valamint hogy 24 EUR-t számláztak. Ellenben ha januárban nem frissítetted volna a kocsit, akkor nekik most 3-4 órába telt volna az IPOD felkódolása a V32 vel, és nem 24 EUR-t fizettél volna :)
Amint a múltkor írtam, elvittem a 35ezres szervizre az autót. Rögtön a szervizből hazafele jövet néztem, és teljesen jó (teljes zöld) olajszintet mutatott.
Azóta elmentem Ausztriába amiközben az autópályán ránézve a szintmérőre sárga "engine oil level too high"
Először azt hittem csak azért, mert éppen nagyon nyomtam már pár óraja az autónak, de aztán azóta hideg motornál is ez a helyzet. Szerintetek vigyem vissza a szervizbe, vagy ha nem kapok más hibaüzenetet (csak ha ránézek itt látszik) akkor ne foglalkozzak vele? Köszönöm!
Sziasztok! Végre megy most már a 120 Gb-os IPOD az autómban... Kösz az infókat ozapft.is mégegyszer!!! Próbaképpen elmentem a Wasserburgerlandstrassén lévő BMW Niederlassunghoz (ez közel van a melóhelyemhez),hogy be kellene programizálni a gyári Nachrüstsatzot a kocsihoz.Én ezt az ozapft.is által elküldött leírás alapján már be is építettem.Néztek rám a munkafelvételen előszőr,majd a 3.ember a műhelyből azt mondta hagyjam itt egy fél napra és kb. 200€ lesz meg kell még egy "Y" kábel is ,de ez nem biztos...... Erre én mondtam O.K., Danke!..majd hívlak benneteket kb.2025.-ben. Hazafelé menet bementem Oberhachingban a Henggehez és itt egyből mondta a szerelősrác,hogy persze semmi gond csinált már ilyet vagy négyet, kb.1/2 óra lesz és nyugodtan megvárhatom ,pénteken jöjjek 13.00 -ra.... Ott is voltam beprogramozta és nagyon szépen hasít a kb.110 GB (MP3) zene a vasban,részletesen ékezetekkel kiírja a számokat mappákba gyüjtve,stb... és ez remélem elég lesz nekem egy pár évig így. Ja és ez a műsor számlával került 24,40 €-ba!!!!! Szóval azért itt a környéken is vannak azért enyhe különbségek BMW- és BMW szervíz között!!!
Még egy kérdés maszibmw-hez:Lenne -e lehetőséged egy M.o.-t is tartalmazó Navi DVD-t elküldeni nekem ide München mellé?Természetesen az anyagi részleteket privátban beszélnénk meg...