Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
franc a mobil mérőkbe... nem mintha olyan nagy kiadás lenne gázolajjal, de nem mindegy hogy 260Ft vagy csak 80Ft literje. a határokon gázolajra állnék át mindíg, amugy meg autópályán mennék ameddig csak lehet, nem kéne sokat városi forgalomban araszolgatni.
végül is a szlovén és olasz szakasz a rizikós, francia területen nem sokat megyek, épp csak monaco után kicsivel. és mivel dolgozni mennék, ott nem is használnám a gépet. na majd +látjuk:) köszönöm a válaszokat!
Akkor marad selgir-nek a BD. Annak kisebb az emissziója, mint a GO-nak. De szerintem nem nagyon méregetik úton útfélen az emissziót. A másik meg az, hogy egy öreg autó kopott motorja szerintem a GO-t is elég "szépen" égeti, úgyhogy alapból magas a a káros anyag kibocsájtása. Tehát, akkor Olasz vagy Franciaoszágban nem lehet öreg autóval közlekedni ? :-)
nem az etolaj miatt buntetnek meg, hanem a hatarertek feletti emisszio miatt, raadasul nem is engednek tovabbmenni. Nagyon erzekenyek a kornyezetszennyezesre. Es vannak mobil meroallomasaik. es hasznaljak is oket. Palyan gyakran latni is.
Szerintem ez a cirkusz csak Mo- on megy egész Európában, úgyhogy a franciák, meg az olaszok lesza*ják, mivel mész, meg egyébként sincs közük hozzá, ha Mo-on tankoltad. Épp úgy a magyar vpop-nak sincs hozzá köze, ha pl. Olaszországban tankoltad. De , hogy ezt hogyan igazolod, arról fogalmam sincs.
tavasszal mennék a riviérára..., tudja valaki, hogy az olaszok vagy a franciák főbe lőnek-e ha étolajjal próbálkozok??? magyar határ szigorúan gázolajjal abszolválva!
a teljes keret kb 500, de ebbe bele KELL hogy férjen az átírás stb, plusz kb 150-200ezer, amit azonnal ráköltenék az aktuális verdára, ha igényli (szíjak,szűrők,olajak,tömítések,fékpofák(esetleg dobok/tárcsák), futómű ha kell valami, adagoló, hűtésbizbasz)
szal a vételár kb 250-350 mondjuk. Fontos a pofás beltér (ezért sajnos vw nem jön szóba nálam)
ne felejtsük, olyan verda kell, ami garantáltan nem esik szét, ha angliába megyek vele! (a volt ' 87toyotám erre képes lett volna)
Ja és 5ajtó+vonóhorog!
"A fáradtolajjal óvatosan, 0,5...0,8 m% Ca, P, Zn tartalom nem mindíg kedvező a motornak, sajnos..."
A motorolaj nem a legjobb, a fékolajnak meg az a lényege, hogy jól tűri a kompressziót, hiszen a fékrendszerben is nagy a nyomás, így nemigen ég. Én a fékolajat kihagynám. :-)
A régit egy kőműves brigád ford tranzit kisteherrel totálkárra vágta. A telezöldes lámpánál balra kanyarodtak,csak én jöttem szemből egyenesen. Jó félév eltelt még szereztem egy másik w124 250D-t.
Az viszont még ennél is nagyobb gond,hogy az az étterem ami biztosított nekem heti 80-100lityi olajat átállt pálmára.
Fontos hogy nézz utána az adott tipus utángyártott és bontott alkatrész árainak. Ez sztem nagyon fontos. Bizonyos japánoknál előfordulhat hogy egy kis bizgentyü 25-30 000 ft, egy 123 d-t meg kompletten találhatsz a legtöbb bontóban. 100 000 körül tokkal vonóval vehetsz ilyet forgalomból kivontat.
Mindegyik jó:-) a japó diesel ( nekem is az van, ISUZU) ugyanugy 500 000 ig csak bejáratós, utána kezdődik az élete:-)
A merga viszont atom kényelem meg luxus feeling még 35 évesen is...
lehet most már 123 D-t vennék. Egy csavarhuzóval meg 10 es kulcssal megszereli a 75 éves autószerelő"mester" is.
123 D ben van MÜKÖDŐ Klimás is, sztem ilyet vegyél meghálálja. A Bio üzem re legalkalmasabb 2 atomháborut tulélő tipus.
A Japánok meg überprecizek, az enyém 0W-40 es olajból egy dekát se eszik megy mint az állat a turbóval, 150 nál a z Autobahnon eszik 7 litert egyébként átlag 6 lityó elég neki.
Sajnos megszabadítottak kedvenc kisótómtól az orkok :( Viszont ismét régi dízelre kívánok beruházni.
Dilemma van; toyota/mazda dízel vs. Mercedes 123 240d/300d . Szerintetek a merga - mintahogy az ezeréves totalcaros cikkben is van - tényleg 100% fáradt motorolajjal is elketyeg? (Arra emlékszem, hogy a toyotám csak az étolajat ette 100%ban, és bár gyengébben, de ment vele. fekaolajat viszont 50-50-ben sem tolerálta nagyon, menni ment, csak rohadt gyengén és füstölt is.)
Szerintem mehet a kertbe az a derolin. :-) Habár próbáld meg 1 mikronos szűrővel, hátha... Én 10 mikronossal próbáltam, sza*t sem ért. :-D Elcseszetem vele egy csomó időt és olajat, mire rájöttem, hoyg semmi értelme. Egyébként a derolin, étolaj derítő és semmi mást nem szűr ki az olajból, csak a sütés során keletkezett rákkeltő anyagokat. De nem hiszem, hogy az autó rákos lenne az olajtól ha nem derolinozod. :-D A másik meg az, hogy max 1 picit csökkenti az olaj halas vagy kolbászos szagát, de semmi extra és ugyanúgy büdös az égéstermék, mivel a glicerin még ott van és sajnos a hal vagy a kolbász is marad. :-D Az egyetlen jó megoldás az észterezés, az kitisztítja az olajat, nefélj! :-D
Azok koze tartozok akiknek van otthon egy 40 kg zsakos Derolin. Akkor rendeltem meg, amikor meg nem tudtam, hogy a Palmaolaj az zsir. Derolinnal probalkoztam folyekony zsirhoz adva, nem-e kitudok szurni olyan anyagokat amik kiszuresevel csokken a zsir dermedes pontja. Minden szuromet eldugitott ez a finom nem tudom hany Mikronos Szilard por ugyhogy hagytam a francba. Nyaron meg kiserletezni fogok vele,de ha nem valik be, mehet a kertbe. Pontosan ird le, mikent szurod ki az olajbol ezt a Derolin nevű kö örleményt ? Ha lehet ne igy valaszolj,hogy Derolinnal szagtalanitok,szurovel szurok es mindent ugy csinalok,ahogy Varga Gyula mondja ! ! !!
:-D Ne haragudj, nem akarok fikázni, de a derolin az egy állatság. Az egyetlen szagmérséklő dolog ha BD-t csinálsz az olajból. Derolin... :-D Én is beszívtam vele, vettem egy zsákkal, aztán azóta is csak ott rohad. Arról meg nem is beszélve, hogy ha ki akarom szűrni az olajból a derolint, az nem egyszerű feledat. Vagyis, házilag szinte lehetetlen. Igen komoly szűrőberendezés kell hozzá. Úgyhogy a derolint senkinek nem ajánlom. Üdv!
én ugy tudom próbálkoztak itt vele korábban (derolin), de a borászatban nagyobb sikerrel jártak vele:) és inkább a színre volt hatással. gondot meg tán a kiszűrése okozott... de ez már többszázzal ezelőtt volt a topikban...
használt olaj javításához sztem jó lehet, de nem hiszem, hogy gázolajhoz hasonló szagot húzok derolinos kezelés után a tömény étolajos üzemmel.
és mivelhogy a szagát én nem tom elvenni, legfeljebb csökkenteni, ezért inkább nem is sz@r@kodok vele:)
Én egy 1.8 TDDI focussal járok már 2 éve télen-nyáron használt étolajjal. Megvásároltam a www.biodisel.info-n található anyagot és az szerint csinálok mindent. Nem kell két tankba se gondolkodnom, mert el lehet venni a szagot is.... Kb 80.000Km-t tettem meg így. Gázolaj csak műszakira volt a kocsiba.