Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.04 0 0 30401

Én is már többször megnéztem őket... (Üssstenem, mmeccsoda hangok....!!!)

 

Adaléka témához: "A GySEV Bombardói" c. kép a Magyarország mozdonyaiból, készült 1978. okt. 11-én. (A szerző nincs feltűntetve, de ha jól emléxem ez is Kubinszky-kép.)

 

Mára összesen három 520-as szobor maradt; 030 > Fertőboz, 034 > Füsti, a képen is látható 075-ös pedig Hatvanban várja jobb sorsát.

 

A "Magyar Gőzmozdonyok" c. LP "A" oldalának 5. track-je három minőségi 520-as hang felvételt tartalmaz, ebből kettőn a 075-ös hallható.

 

 

Előzmény: karesz500 (30396)
VBL Creative Commons License 2009.01.04 0 0 30400
Mi az akadálya, hogy regisztrálj ?

Ez a regiszrációs elmebaj erősen terjed és egyetlen haszna (nekik), hogy a weblap üzemeltetők döngessék a mellüket, hogy ennyi meg annyi látogatójuk van.
Előzmény: crash__override (30399)
crash__override Creative Commons License 2009.01.04 0 0 30399
Regisztráció nélkül nem tekinthetőek meg :(
Előzmény: etwg (30398)
etwg Creative Commons License 2009.01.04 0 0 30398

Akiket érdekelnek a korabeli amerikai gözösök, meg lélegzetelállitóan jo fényképek az kattinson

 

IDE

 

 

A linket be sem tehetem a vonatfotos topikba, mert sokan azonnal a Dunába dobnák a drága, szuper modern kameráikat, meg beülnének a fotosovodába az alapok elsajátitására.......:-D

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.04 0 0 30397

Karesz.....

 

A felvétlek 1970 körüliek.....

 

Szerinted ma is üzemben vannak? Szerintem nem a felvételeken vannak még üzemben. Így értette a linkelő olvtárs.

 

 

Előzmény: karesz500 (30396)
karesz500 Creative Commons License 2009.01.04 0 0 30396

Lélegzetelállító élmény!!! Gyengébbek kedvéért ez azt jelenti, hogy még mindig üzemben lehetnek?

Köszönet a figyelem felhívásért!!

Előzmény: SztAti (30394)
Remete mh. Creative Commons License 2009.01.03 0 0 30395
Húúú, de szép felvételek! Külön tetszik a tológép védőkocsi nélkül a tartály után...
Előzmény: SztAti (30394)
SztAti Creative Commons License 2009.01.03 0 0 30394
indexfan Creative Commons License 2009.01.03 0 0 30393
Azt hiszem mindannyiunk nevében köszönet magyvak olvtárs áldozatos munkájáért, hogy közkinccsé tette a ''Magyar Vasut és Közlekedés'', valamint ''A gőzmozdony'' című korabeli szaklapok általa birtokolt és beszkennelt verzióját!

Ezúton szeretném (friss nyugdíjasként és némi szabadidővel rendelkezvén) felajánlani szabad szkennelő kapacitásomat hasonlóan hasznos folyóiratok, fényképek stb. társadalmi munkában történő másolására. Vidéki lévén az anyag eljuttatása nem megoldhatatlan, részleteket az 'f zr kuka c freem ail.h u' címre kérek (Ez meg a címlopó progik miatt van így leírva, asszem érthető.)
Előzmény: magyvak (30385)
Edericsi Creative Commons License 2009.01.03 0 0 30392
magyvak Creative Commons License 2009.01.03 0 0 30391
Magyar Vasút és Közlekedés

1940.december

A címlapon egy fotómontázs Erdély visszafoglalásáról. Látszik a Kolozsvár állomáson ünneplő tömeg, a feldíszített mozdony!

A vasutak fejlesztéséről a szakállamtitkár ír. E szerint 1940-ben 220 km-nyi vonalat „elsőrangusítottak”, vagyis ennyit történt síncsere, elkészült Szajol és Püspökladány között a második vágány, mely 1941-ben eléri Debrecent. Folytatódott a Budapest - Szabadbattyáni vonalon a második vágány építése (2015-re talán be is fejeződik!), elkészült Sárbogárd és Rétszilas között a „kettős vágányosítás”, melyet a jövőben egészen Pusztaszabolcsig kétvágányosítanak (2050-ig se…). Folytatódott a dunaföldvári hídon át egy összekötő transzverzális vonal építése, mely ugye sohasem készült el… Új vasútépítés volt Taracköz és Aknaszlatina között, megindult a Szeretfalva-Déda vonal építése, hosszabbodott a marosvásárhelyi kisvasút. Újra járhat vonat Mátészalka – Szatmárnémeti között, Mátészalka-Nagykároly, Debrecen – Nagyvárad, Vésztő-Nagyvárad viszonylaton. Teljes erővel folyt a töltésépítés Budapesten a Kőbánya alsói és Kerepesi úti „halálsorompók” kiváltására.

A második oldal végén két kép látható, egyik az Egyiptomba szállított kétrészű Ganz-Jendrasik rendszerű nyersolajmotoros gyorsvonatról, másik a szintén Ganz-Jendrasik gyártású 1676 mm-es nyomtávú argentin luxusvonatról.

A hamardik oldalon épp Kolozsvár állomást veszik át ünnepélyesen a magyar vasutasok, és kiderül, szeretettel gondol vasutasaira vitéz nagybányai Horthy István miniszteri tanácsos, a MÁV igazgatósági elnöke.

Egy ritkaságszámba menő memoár a folytatás, vasúti szolgálatának erdélyi emlékeiről mesél erzsébetvárosi Papp János miniszteri tanácsos, a MÁV igazgatóság gépészeti főosztályának nyugalmazott igazgatója.

Befutott Nagyváradra az első magyar vonat, előtte pózol a MÁV több vezetője, köztük Horthy István.

A kolozsvári MÁV Üzletvezetőség rövid története.

Háromrészes Ganz motorvonat képe a Belgrád-Dubrovic vasútvonalon, a 700 km-es hálózat nyomtávolsága 760 mm.

A vasutasok betegellátása, a kolozsvári orvosi rendelő és fiókkórház szervezése, a MÁV nevelőintézetei és árvaházai.

50 éve kezdődött a Vaskapu-szabályozás. Az 1890. szeptember 13-i eseményt eleveníti fel az újság, melyen részt vett Baross Gábor, Szapáry Gyula gróf miniszterelnök, Gruics szerb miniszterelnök. A létesítményt 1898. október 1-én adták át.

A hírek rovatban többek között arról olvashatunk, hogy 30 éve áll az (akkori írás szerint) Gysev élén Haich Károly vezérigazgató, magyar királyi udvari tanácsos. Amióta Haich Károly áll a Gysev élén a MÁV-nak 10 elnöke volt…

A MÁV Takarék- és Segélyszövetkezetének ismertetése
etwg Creative Commons License 2009.01.03 0 0 30390

B.Ú.È.K!

 

 

Egy csaloka feladatom raktam ide:

 

fogas

 

 

Segitsetek a bajtársaknak:

 

 

kisczako Creative Commons License 2009.01.02 0 0 30389
377,092 Balassagyarmat:

gumidani Creative Commons License 2009.01.02 0 0 30388

Négy festmény a Nyugati pályaudvar várótermének falán. Itt és most láttam őket először…

 

Az első kettő alkotója - Kiss Farkas Imre - a MÁV "udvari festője" volt. Ő készítette pl. a Közlekedési Múzeum első igazgatójának - Banovits Kajetánnak - sok helyen szereplő képét. A művész a VI., Teréz krt 56. alatti egykori MÁV házban élt és alkotott haláláig. (kb. 1963-ban lehetett.)  Valamiért nem volt az elvtársak kegyeiben, így idős korában mellőzték, bár nem bántották. Pl. az említett Banovits-portréval kapcsolatban sem olvasható sehol a neve.  

 

Előzmény: magyvak (30383)
VBL Creative Commons License 2009.01.02 0 0 30387
Ragyogó fotók, köszönöm a linkeket !

Amúgy BUÉK minden vasútbarátnak.
Előzmény: rm40 (30382)
Remete mh. Creative Commons License 2009.01.02 0 0 30386
Hibaigazítás másodkézből:

MÁV 410,613 - Vulcan 2699 gysz.
magyvak Creative Commons License 2009.01.02 0 0 30385
Javítottam a Vasúti elektronikus könyvtár A Gőzmozdony folyóiratának 1913. évi II. évfolyamának hibásan feltöltött 2b lapszámát. A javítás hamarabb megtörtént volna, ha a hibás feltöltést az oldalon megadott címen jelzitek, nem pedig a nickem-nél szereplőn...

Ezúton is jelezném, hogy A gőzmozdony vasút és erőgép szaklap internetes publikálása az 1914. VII. lapszámmal véget ért, mivel nincs több példány a birtokomban. Ha valaki rendelkezik későbbi lapszámmal, kérem keressen meg a Vasúti elektronikus könyvtár oldalán lévő e-mail címen!
magyvak Creative Commons License 2009.01.02 0 0 30384
A magyvak.extra.hu oldalra feltöltöttem az új tartalomjegyzéket, valamint több korábban jpg-ben már feltett lapszámot pdf formátumban is! Utóbbiakért a http://www.locomotion.hu oldal üzemeltetőjét illeti a köszönet! :-)
Előzmény: magyvak (30383)
magyvak Creative Commons License 2009.01.02 0 0 30383
Magyar Vasút és Közlekedés

1939. december

A címlapon a Hidasnémeti – Kassa vonalszakasz új, magyar nyelvű állomás-névtáblái.

Dr. Varga József kereskedelem- és közlekedésügyi miniszter cikkében szól a közlekedési ágazat tendenciáiról

Épül a vasutasság új szeretetkórháza.

A magyar vasúttechnika kiemelkedő alkotásai: elektromágneses sínfékkel felszerelt keskennyomközű motorkocsik a boszniai vasutakra, valamint 1676 mm-es nyomtávú dízelmotoros kocsi az indiai vasútnak - három képpel illusztrálva.

Az államvasutak pénzügyi helyzete a költségvetés tükrében. E számok már egy 1504 km-rel nagyobb hálózatról szólnak, mint a bázisév volt.

A magyar vasúttörténelem dicső napjaiból címmel olvasható az a beszéd, mellyel ünnepélyesen átadta a hadsereg a MÁV-nak a kassai vasútállomást „ismét, újra, visszavonhatatlanul, örökre”.

Az államvasutak jövő munka programjáról: járműbeszerzések, vonalvillamosítás, pályaépítések. Már 1939-ben megkezdődött Budapest-Kőbánya alsó pályaudvarnál a pálya emelése a halálsorompók eltüntetése céljából. Ekkor épült át Kecskemét és Baja állomás is.

Az elmúlt év jelentősebb eredményei a mozdony és szerkocsi építése terén: áramvonalasítás, új ötvözetek alkalmazása, változtatható tengelynyomás.

Négy festmény a Nyugati pályaudvar várótermének falán. Itt és most láttam őket először…

Magyar Vasút és Közlekedés
rm40 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 30382
Annak, aki a régi képeset nem olvassa 3-3 fantasztikusan jó és unikális ONtopik kép:

itt és emitt
Remete mh. Creative Commons License 2009.01.01 0 0 30381
Már van vagy 10-12 éve is, hogy a TV-ben láttam egy Tolnay Klári filmet a '40-es évekből. A hősnő vonaton utazik és kimegy a folyosóra rágyújtani. A szerelvény egy állomáson halad át és az egyik vágányon egy 601, vagy 651, gőzmozdony áll gépmenetben, gőzben. Sajnos a film címét nem jegyeztem meg... A fotó ellenben gyönyörű!

Idén száz éves a "Kati néni", a MÁV IIIu > MÁV 324, sorozatú gőzmozdonya.
Előzmény: EMD sound is music (30380)
EMD sound is music Creative Commons License 2008.12.31 0 1 30380

Találtam egy gyönyörű képet...

 

601,022 (a kép készítésének pillanatában JŽ 32-013) tehervonattal a Karszt-hegységben, Split közelében, 1959.08.14-én. A képet A. Luft készítette.

 

 

hkv Creative Commons License 2008.12.31 0 0 30379

Kössz a linket igen valóban az. És mint ahogy a katalógus is írja nálunk MÁV 410-es sorozatkként közlekedett, ezért akaok egy oylat csinálni belőle!

Előzmény: Törölt nick (30378)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.31 0 0 30378

Hmm, ez elsőre de másodikra is PIKO BR55, vagy ha jól emlékszem akkor G8'1, amit ezüsstel fújtak be, még a pályaszámtábla helye is ott van az oldalán.

 

http://matiz.znet.hu/piko64/gozosok.html  -> itt van a korabeli katalóguslapja.

Előzmény: hkv (30363)
mdbz Creative Commons License 2008.12.31 0 0 30377
sansan Creative Commons License 2008.12.31 0 0 30376

 

Boldog új évet,kedves topiclakók!

Törölt nick Creative Commons License 2008.12.30 0 0 30374

Bár a forrásanyagok idővel változnak, EZ is részben a Wiki-ből származik.

 

"Mégegyszer bocsánat a zavarásért..."

 

Ez a topic többek között azért van, hogy gőzösbarátként ilyen kérdéseket legyen hol feltenned. Vannak bőven, akik profi válaszokat tudnak adni rájuk. Bár erre a kérdésre én is tudtam a választ, itt mégsem magamra gondolok. Viszont szerintem egyetlen Topictársat sem "zavartál", épp ellenkezőleg! "Gőzmozdony fotó gyűjtő"-ként köztünk a helyed és a képeid alighanem többeket érdekelnek! :)

Előzmény: Törölt nick (30372)
rm40 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 30373
4 db épült belőlük és a Wikipédián is ez az érték szerepel.

A 242-es szócikke valóban kezdetleges (de minden nem készülhet el egyszerre) de ordító hibát én nem látok.
Előzmény: Törölt nick (30372)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.30 0 0 30371

"Belegondolni is rossz, hogyha egy ekkora épületet így el lehetett tüntetni (védettség, látványos hely, mindenki szeme előtt) akkor...."

 

Automatikusan egy korábbi hozzászólás hasít belém:

 

Nem tudom, tudjátok-e már, de a kisterenyei fűtőház már nem áll...

(30242/Bandi a hegyrl)

 

Miután elolvastam Bandi cikkét, újra böngészgettem a honlapjukon és végignéztem videóriportjukat a Bátonyterenye Hírportálon, nem mellesleg Balukával is beszéltem, próbálok minél jobban belegondolni...

 

Megmondom őszintén, hogy a fogvicsorgatás fázisában a Balukáékkal még szorosabb összefogás szándékának megerősítésén kívül még nem sok konstruktív gondolatom támadt. Csak egy másik hozzászólás jár az eszemben, amit OKU 30 Barátunk így fejez be 30366 alatt:

 

Lehet, hogy tényleg menni kell, ahogy Titibi írta...

 

A legelső konsrtuktív gondolat talán egy kicsit közhelyesnek tűnhet, ha nincs kellően kihangsúlyozva, hogy itt már IT és jövője lebeg a szemem előtt: 

 

Jó lenne, ha a Topic az új évtől kezdve a korábbiaknál jóval magasabb arányban tölthetné be egy optimizmusra épülő összefogás platformjának szerepét.

 

Előzmény: 7578 (30367)
OKU30 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 30370
Bocs, elgépeltem! Mellényúltam és a 9-es helyett egy 8-as sikerült az évszám végére. Sajnos mindíg bejön az az informatikai alapszabály, hogy átlagosan 1% körül mozog az emberi adatbevitel hibaaránya.
Előzmény: rm40 (30369)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!