Ahol 30-40 utas van, ott vagy vasárnap este, vagy reggeli ingázóknál (ha jó a menetrend) vagy idegenforgalmilag fontos helyeken hétvégenként van 60-80 utas is, így egy kétrészes Dezsőhöz hasonló villanymotorkocsi célszerű. Ahol még ennyi utas sincs, ott meg a szóló Bz vagy az osztrák 5047-eshez hasonló sínbusz kell. (ez tud fővonalon is gyorsan menni, ahol szükséges), de ilyen helyekre akár az IP is jó, mert az mehet 90-nel is.
A 2-es vonali utasszám-növekedést a MÁV adta el úgy a médiának és a politikának, mint Desiro-hatást, azaz hogy az új járművek bevetése nagymérvű utasszám-növekedéssel járna. Amiről elfelejtettek beszélni: 1997-98-ban volt 14 pár vonat a 2-es vonalon, plusz egy Nyugati-Piliscsaba betétjárat. Az 1999-2000-es menetrendben munkanapokon volt 13 pár vonat Nyugati és Esztergom között, mellette 3 pár IP és 3 pár Angyalföld-Piliscsaba/Pilisvörösvár munkanapi betétjárat. A menetidő 1:40 körüli volt. A tavalyi menetrendben volt munkanapokon 26 pár vonat, 2,5 munkanapos, résztávos betétjárattal kiegészítve. A menetidő 1:30-1:40 közötti, érdemben nem javult, de hozzá kell tenni, az 1990-es évek végén komoly karbantartási munkák folytak a vonalon, a 40-es lassújelek zöme eltűnt. Ehhez hozzájárult a párhuzamos közút zsúfoltsága, minek fő kiváltója a felgyorsult szuburbanizációs folyamat, azaz Budapestről jelentős számú lakos költözött ki a 2-es vonal által érintett településekre. Azaz nőtt az a bázis, ami potenciális vonathasználóként jelenhet meg. Két-három éve a Vasutas Magazinban jelent meg egy cikk Desiro-hatás címmel. A szerző számos csúsztatással azt hozta ki, hogy a 2-es vonali utasszám-növekedés (az állomási pénztárak forgalmából számolt utasforgalmának 30-50%-os növekedése) az új járműveknek köszönhető. A vonatok számának növekedéséről a szerző egyszerűen elfeledkezett, holott 10 év alatt közel duplájára nőtt a vonalon munkanapokon közlekedő személyvonatok száma.
Az a baj, hogy ezeken a vonatokon sok helyen van 30-40 utas, ilyen kis kapacitású villamos motorvonatot meg nehéz szerezni. Még a műfaj legjobbjai is kb. kétszer ennyi ülőhelyet kínálnak. De valóban, szerintem is érdemesebb lenne motorkocsikra váltani, mint ezekkel a mozdonyos szerelvényekkel bohóckodni. Akár nehezebb típusok (pl. Stadler GTW, vagy van már kétrészes FLIRT is, vagy Alstom Coradia LINT), vagy talán LRT-szerű eszközökkel (például Alstom RegioCitadis, vagy az egykori Düwag cuccai, amiket Karlsruhé-nek szállítottak).
4814 még mindig Almásfüzitőn (+40'), elengedte az EC964 Csárdást is. EC943 Bartók Béla +25' Tatánál, 9205 Almásfüzitőnél +10', 9204 Nagyszentjánosnál +15', 4927 Herceghalomnál +10'.
Na, felbomlott végre a dugó: IC922 Ácsnál +30', 4814 Almásfüzitőnél +20', 4927 Tatabányánál +10', IC917 Tatabányánál +50', EN467 Biatorbágynál +45', 4815 Budaörsnél +25'. Késés szempontjából új belépőnk a 9204, Almásfüzitőnél (gondolom a késő 4814 miatt) +10', valamint a 9205 Győrszentivánnál +10', és most már EC943 Bartók Béla is +5' Almásfüzitőnél. Vmi zavar lehet arra tényleg... Lényeg a menetrendszerűség... :S
A Wiener Walzer továbbment, Tatabányánál +50'. Almásfüzitőn van továbbra is IC922 (+20'), most fut be a 4814, valamint ott van még IC917 (+40') és 4927 (+10').
Szerintetek lehetne-e bérelni (esetleg vásárolni) használt, de a lepukkant kocsikhoz képest sokkal jobb szolgáltatást nyújtó, kisebb kapacitású villamos motorvonatokat a kisforgalmú villamosított mellékvonalak, fővonali személyvonatok számára?
A V43+1 vagy 2 kocsihz kpest ez milyen lenne pénzügyileg a Startnak illetve a cégcsoportnak?
Az 1-es vonali vonatinfo szerint az EN467 már 36 p késésnél tart, most néztem. Rajta ülő ismerőseim most már biztos lekésik Kelenföldön a pécsi vonatot, hacsak talán az is késve indul.
Hát úgy látom vmi gebasz lehet Füzitőnél... EN467 még mindig ott van (+40'), valamint IC917 is vár (+20'), és 4922 is ott van még (+35'). EC962 Győrnél +30'.
Én nemrég a 140-es "frissen" kétvágányúsított szakaszán "M+P+P+M" összeállítású vonatot láttam. Jól nézett ki, szimmetrikus látványt nyújtott, mert mindkét Szili áramszedője fönt volt. (Bizonyára, hogy a gépmenet helyett így közlekedő mozdony vezetője se fázzon.)
Ja, és arról nem is beszélve, hogy a 9202 +30' környékén szalad... Jövő hétre meg "kellemes" -15 alatti hőmérsékleteket jósolnak... :S "Hétfőn beborul az ég, és többfelé valószínű kisebb havazás, néhány centiméternyi friss hótakarót kialakítva. Kedden észak felől csökken a felhőzet, de a középső és a déli tájakon eleinte még lehet hószállingózás. Ezután igen hideg, de jobbára száraz idő köszönt be, bár csütörtökön délről érinti hazánkat egy mediterrán ciklon felhőzete, ami a jelenlegi számítások szerint a déli megyékben kisebb havazást okozhat. A hőmérséklet éjszakánként az ország nagy részén -10°C alá, a fagyzugos helyeken még mélyebbre süllyed, és napközben is fagypont alatti értékek várhatóak. Helyenként ködfoltokra is számítanunk kell." 2009. január 5., hétfő -13 és -5 °C -6 és -1 °C 2009. január 6., kedd -14 és -6 °C -7 és -3 °C 2009. január 7., szerda -19 és -10 °C -8 és -3 °C 2009. január 8., csütörtök -16 és -8 °C -7 és -2 °C 2009. január 9., péntek -16 és -8 °C -7 és -3 °C (metnet.hu)
Almásfüzitőnél rendeztek négyes találkozót a percekben... EN467 Wiener Walzer +15' késéssel elverte a 4815-öt (+20'), EC962 Semmelweis Ignác +30'-cal 4922-őt verte el (+5').
Ezzel szemben reggel negatív meglepetést hozott a Jézuska az Esztergom - Almásfüzítő vonal utasaira.
A szombati napon közlekedő 32919/32910 es vonatpár szombat ellenére nem jött.
Utána jártam!
A MÁV START ÉS A TRAKCIÓ NEM VEZÉNYELT RÁ EMBERT!!!!
Rosszul jártál utána!!!
A START ugyanis vezényelt oda embert! Méghozzá az én egyik emberem volt ott! Tehát a vonat közlekedésének az elmaradása jelen esetben nem a START-ot terheli!
Nagy esély van arra, hogy az év elején folytatja a sztrájkot a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete - ezt Gaskó István, a szervezet elnöke nyilatkozta a Népszabadságnak.
Egy provokatív kérés.
Te ennek örülsz, vagy szomorú vagy?
Hogy látod, mi lesz ennek a sztrájkolósdinak a vége?