Keresés

Részletes keresés

Rangun Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326365
30-40 utassal közlekedő vonatokat autóbusszal kellene kiváltani,de nem a Volánoknak,hanem a Startnak.
Előzmény: attus germanicus (326360)
v_peti Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326363
Ahol 30-40 utas van, ott vagy vasárnap este, vagy reggeli ingázóknál (ha jó a menetrend) vagy idegenforgalmilag fontos helyeken hétvégenként van 60-80 utas is, így egy kétrészes Dezsőhöz hasonló villanymotorkocsi célszerű. Ahol még ennyi utas sincs, ott meg a szóló Bz vagy az osztrák 5047-eshez hasonló sínbusz kell. (ez tud fővonalon is gyorsan menni, ahol szükséges), de ilyen helyekre akár az IP is jó, mert az mehet 90-nel is.

Előzmény: attus germanicus (326360)
looksharp Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326362
A 2-es vonali utasszám-növekedést a MÁV adta el úgy a médiának és a politikának, mint Desiro-hatást, azaz hogy az új járművek bevetése nagymérvű utasszám-növekedéssel járna.
Amiről elfelejtettek beszélni:
1997-98-ban volt 14 pár vonat a 2-es vonalon, plusz egy Nyugati-Piliscsaba betétjárat.
Az 1999-2000-es menetrendben munkanapokon volt 13 pár vonat Nyugati és Esztergom között, mellette 3 pár IP és 3 pár Angyalföld-Piliscsaba/Pilisvörösvár munkanapi betétjárat. A menetidő 1:40 körüli volt.
A tavalyi menetrendben volt munkanapokon 26 pár vonat, 2,5 munkanapos, résztávos betétjárattal kiegészítve.
A menetidő 1:30-1:40 közötti, érdemben nem javult, de hozzá kell tenni, az 1990-es évek végén komoly karbantartási munkák folytak a vonalon, a 40-es lassújelek zöme eltűnt.
Ehhez hozzájárult a párhuzamos közút zsúfoltsága, minek fő kiváltója a felgyorsult szuburbanizációs folyamat, azaz Budapestről jelentős számú lakos költözött ki a 2-es vonal által érintett településekre. Azaz nőtt az a bázis, ami potenciális vonathasználóként jelenhet meg.
Két-három éve a Vasutas Magazinban jelent meg egy cikk Desiro-hatás címmel. A szerző számos csúsztatással azt hozta ki, hogy a 2-es vonali utasszám-növekedés (az állomási pénztárak forgalmából számolt utasforgalmának 30-50%-os növekedése) az új járműveknek köszönhető. A vonatok számának növekedéséről a szerző egyszerűen elfeledkezett, holott 10 év alatt közel duplájára nőtt a vonalon munkanapokon közlekedő személyvonatok száma.
Előzmény: HLP (326356)
Sabee Gigant Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326361
4814 most hagyta el Füzitőt +65-tel, utolérte a 4914, az is kapott +5'-öt.
Előzmény: Sabee Gigant (326359)
attus germanicus Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326360
Az a baj, hogy ezeken a vonatokon sok helyen van 30-40 utas, ilyen kis kapacitású villamos motorvonatot meg nehéz szerezni. Még a műfaj legjobbjai is kb. kétszer ennyi ülőhelyet kínálnak.
De valóban, szerintem is érdemesebb lenne motorkocsikra váltani, mint ezekkel a mozdonyos szerelvényekkel bohóckodni. Akár nehezebb típusok (pl. Stadler GTW, vagy van már kétrészes FLIRT is, vagy Alstom Coradia LINT), vagy talán LRT-szerű eszközökkel (például Alstom RegioCitadis, vagy az egykori Düwag cuccai, amiket Karlsruhé-nek szállítottak).
Előzmény: erminavet (326354)
Sabee Gigant Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326359
4814 még mindig Almásfüzitőn (+40'), elengedte az EC964 Csárdást is. EC943 Bartók Béla +25' Tatánál, 9205 Almásfüzitőnél +10', 9204 Nagyszentjánosnál +15', 4927 Herceghalomnál +10'.
Előzmény: Sabee Gigant (326358)
Sabee Gigant Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326358
Na, felbomlott végre a dugó: IC922 Ácsnál +30', 4814 Almásfüzitőnél +20', 4927 Tatabányánál +10', IC917 Tatabányánál +50', EN467 Biatorbágynál +45', 4815 Budaörsnél +25'. Késés szempontjából új belépőnk a 9204, Almásfüzitőnél (gondolom a késő 4814 miatt) +10', valamint a 9205 Győrszentivánnál +10', és most már EC943 Bartók Béla is +5' Almásfüzitőnél. Vmi zavar lehet arra tényleg... Lényeg a menetrendszerűség... :S
Előzmény: Sabee Gigant (326357)
Sabee Gigant Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326357
A Wiener Walzer továbbment, Tatabányánál +50'. Almásfüzitőn van továbbra is IC922 (+20'), most fut be a 4814, valamint ott van még IC917 (+40') és 4927 (+10').
Előzmény: Sabee Gigant (326355)
HLP Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326356

Akár lehetbne utasszám növelő hatása egy ilyen akciónak, ha jó menetrend társulna mellé. Lásd 2-es vonal.

Nem tudom, megérné-e ez, de pld. a V43-asok ilyen menyniségű Cirmosítása helyett én elgondolkodtam volna egy ilyen verzión.

Előzmény: erminavet (326354)
Sabee Gigant Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326355
4922 tovább indult, Komáromban +20'. A WW továbbra is Füzitőn áll (+47'), IC917 szintén (+25')... :S IC922 a 4922 előre engedése miatt +6'.
Előzmény: gjovar (326353)
erminavet Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326354
Szerintetek lehetne-e bérelni (esetleg vásárolni) használt, de a lepukkant kocsikhoz képest sokkal jobb szolgáltatást nyújtó, kisebb kapacitású villamos motorvonatokat a kisforgalmú villamosított mellékvonalak, fővonali személyvonatok számára?

A V43+1 vagy 2 kocsihz kpest ez milyen lenne pénzügyileg a Startnak illetve a cégcsoportnak?

ti
Előzmény: HLP (326350)
gjovar Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326353

Az 1-es vonali vonatinfo szerint az EN467 már 36 p késésnél tart, most néztem. Rajta ülő ismerőseim most már biztos lekésik Kelenföldön a pécsi vonatot, hacsak talán az is késve indul.
Előzmény: Sabee Gigant (326347)
Sabee Gigant Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326352
Hát úgy látom vmi gebasz lehet Füzitőnél... EN467 még mindig ott van (+40'), valamint IC917 is vár (+20'), és 4922 is ott van még (+35'). EC962 Győrnél +30'.
Előzmény: gjovar (326349)
Gulper Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326351
"... minden vasutas kapjon toronyórát lánccal ..."

Van valószínűsége a jövőképednek.
Sajnos.

Rájuk kéne szólni, hogy menjenek át a buszosba ... :-))

De persze nem fognak átmenni, könnyebb a leépülő oroszlánt rugdosni.
Előzmény: Törölt nick (326338)
HLP Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326350

Jó lenne tudni hol.

Az elős lehet egy Bz helyettesítés, a másik meg egy rövig vonal, pld Vámosgyörk.

 

Előzmény: Törölt nick (326341)
gjovar Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326349


EN467 igy begyorsitott? mert Móvárról +21-el indult el.,
Előzmény: Sabee Gigant (326344)
Sabee Gigant Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326348
4922 is már +15'... Van itt ma minden... :S
Előzmény: Sabee Gigant (326347)
Sabee Gigant Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326347
4815 még szívélyesen IC917-et is maga elé engedi... Így már +30' körül van.
Előzmény: Sabee Gigant (326344)
erminavet Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326346
Én nemrég a 140-es "frissen" kétvágányúsított szakaszán "M+P+P+M" összeállítású vonatot láttam. Jól nézett ki, szimmetrikus látványt nyújtott, mert mindkét Szili áramszedője fönt volt. (Bizonyára, hogy a gépmenet helyett így közlekedő mozdony vezetője se fázzon.)

ti
Előzmény: Törölt nick (326341)
Sabee Gigant Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326345
Ja, és arról nem is beszélve, hogy a 9202 +30' környékén szalad...
Jövő hétre meg "kellemes" -15 alatti hőmérsékleteket jósolnak... :S "Hétfőn beborul az ég, és többfelé valószínű kisebb havazás, néhány centiméternyi friss hótakarót kialakítva. Kedden észak felől csökken a felhőzet, de a középső és a déli tájakon eleinte még lehet hószállingózás. Ezután igen hideg, de jobbára száraz idő köszönt be, bár csütörtökön délről érinti hazánkat egy mediterrán ciklon felhőzete, ami a jelenlegi számítások szerint a déli megyékben kisebb havazást okozhat. A hőmérséklet éjszakánként az ország nagy részén -10°C alá, a fagyzugos helyeken még mélyebbre süllyed, és napközben is fagypont alatti értékek várhatóak. Helyenként ködfoltokra is számítanunk kell."
2009. január 5., hétfő -13 és -5 °C -6 és -1 °C
2009. január 6., kedd -14 és -6 °C -7 és -3 °C
2009. január 7., szerda -19 és -10 °C -8 és -3 °C
2009. január 8., csütörtök -16 és -8 °C -7 és -2 °C
2009. január 9., péntek -16 és -8 °C -7 és -3 °C
(metnet.hu)
Előzmény: Sabee Gigant (326344)
Sabee Gigant Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326344
Almásfüzitőnél rendeztek négyes találkozót a percekben... EN467 Wiener Walzer +15' késéssel elverte a 4815-öt (+20'), EC962 Semmelweis Ignác +30'-cal 4922-őt verte el (+5').
Előzmény: gjovar (326342)
gjovar Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326342


Az EN 467-es is +21-el szalad Bp felé, a Gysev feliratos 1116 -os viszi.
Előzmény: Sabee Gigant (326329)
HLP Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326340

Nem volt prekoncepcióm, de köszönettel olvastam a gondolatokat.

Nem tartom irreálisnak amit leírtál, mégis azért drukkolok, hogy sztrájkmentes év legyen, stagnáló vagy növekvő utasszámmal.

Vasútbarátként, vasútpártiként nem tudok mást gondolni, másban bízni.

 

Előzmény: Törölt nick (326338)
koller andor Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326339
rutthin válasz | megnéz | könyvjelző 2008.12.26 18:52:53 © (30858)

Ma Dec 24 szombati menetrend van .

Ezzel szemben reggel negatív meglepetést hozott a Jézuska az Esztergom - Almásfüzítő vonal utasaira.

A szombati napon közlekedő 32919/32910 es vonatpár szombat ellenére nem jött.



Utána jártam!

A MÁV START ÉS A TRAKCIÓ NEM VEZÉNYELT RÁ EMBERT!!!!



Rosszul jártál utána!!!



A START ugyanis vezényelt oda embert! Méghozzá az én egyik emberem volt ott! Tehát a vonat közlekedésének az elmaradása jelen esetben nem a START-ot terheli!
Előzmény: erminavet (326336)
sínbohóc Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326337
Index színvonal...
Előzmény: erminavet (326336)
erminavet Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326336
Milyen színvonalas már egymás, pár centivel lejjebb olvasható mondatait egyenként kivenni a szövegből, és úgy csinálni, mintha mást jelentenének.

ti
Előzmény: sínbohóc (326334)
koller andor Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326335
Ja...ja.... a vasúti reform.
Előzmény: Törölt nick (326333)
sínbohóc Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326334
Számomra ez feladat.
Ki adta a feladatot?
Előzmény: Törölt nick (326332)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326333
Nincs az a vasútbarát/vonattal rendszeresen utazó, aki ennek örülne, így szvsz ő sem örül neki.

A vége: utasvesztés (ezt már sikerült elérni) és az ideiglenesen megmenekült 38 szárnyvonalra is keresztet lehet vetni.
Előzmény: HLP (326331)
HLP Creative Commons License 2009.01.03 0 0 326331

Készül mindenki hétfőre ?

 

Gaskó: Nagy esély van a sztrájk folytatására


2009. január 2., péntek, 9:40

Nagy esély van arra, hogy az év elején folytatja a sztrájkot a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete - ezt Gaskó István, a szervezet elnöke nyilatkozta a Népszabadságnak.

 

Egy provokatív kérés.

Te ennek örülsz, vagy szomorú vagy?

Hogy látod, mi lesz ennek a sztrájkolósdinak a vége?

Előzmény: Törölt nick (326245)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!