Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Bárdos Imre 2008. dec. 21. Creative Commons License 2140
Többek elmondása szerint - közülük páran topikolnak is - Fertőszentmiklóson rendszeresen volt állomási tartalék 411-es, mert ott rendezték a petőházi cukorgyár szerelvényeit. Az 520-ok, szintén elmondások alapján elsősorban Sopron - Ebenfurt között tehervonatoztak. Erre bizonyíték az is, hogy 1968. február 5-én egy ismeretlen pályaszámú 520 sor. tológépen szolgálatot teljesítő mozdonyfűtő a 3050 sz. vonat továbbítása közben halálos üzemi balesetet szenvedett a müllendorfi hídnál.
Előzmény: Cheew (2139)
Cheew 2008. dec. 21. Creative Commons License 2139

 

 

Sziasztok!

 

 

A GySEV 520-asok szerintem inkább Sopron-Ebenfurth között jártak sűrűbben.

A Fertő parti vonalon talán ritkábban, vagy egyáltalán nem. Én még nem láttam fotót az NSB vonalon GySEV 520-asról. A Fertő parton inkább a GySEV 121,122,123,124-esek cibálták a teher, vagy vegyesvonatokat.

411-es viszont megfordult Fertőszentmiklóson egy párszor.

 

Üdv.

Előzmény: _ANDRÁS_ (2137)
1435mm 2008. dec. 21. Creative Commons License 2138
Üdv. ANDRÁS!

Valóban, a víztisztítók dolgában "kissé" túlzottan leegyszerűsítettem a dolgot. Kösz a kiegészítést.
Előzmény: _ANDRÁS_ (2121)
_ANDRÁS_ 2008. dec. 21. Creative Commons License 2137

Üdv!

 

Az első kép Lajtaújfalu állomáson készült. ÉS ahogy mondod, a második is valahol a GySEV osztárk oldali vonalán készülhetett, következtetve a vízdaru alakjából.

Egyébként úgy tudom, hogy a magyar vonalszakaszokon, így Fertőszentmiklós és Sopron között is, nagyobbrészt inkább 424-esek továbbították abban az időben a tehereket, de természetesen megfordult 520-as is. (Aztán persze ebben lehet hogy tévedek és tényleg több volt az 520-asos teher, de a soproni "öregek" inkább a Bivalyokat emlegetik többet a magyar oldalra.)

Előzmény: Poltam (2136)
Poltam 2008. dec. 20. Creative Commons License 2136

Jó estét,szia!

Valóban nem Magyarországon készült a kép! Az állomásnév is megfigyelhető.

1979-ig Sopron és Fertőszentmiklós között 520-as sor. mozdonyok továbbították a tehervonatokat,ha jól tudom.

Üdv!

hkv 2008. dec. 20. Creative Commons License 2135
A 2. kép ha megyünk azon az autóuton, ami a toroyntól vissz le a külső mesterutcához, akkor az az út keresztezi pont a vágányt.
Előzmény: manhattani (2132)
hkv 2008. dec. 20. Creative Commons License 2134
Igen erre gondoltam!
manhattani 2008. dec. 20. Creative Commons License 2133
Szia, üdvözöllek! Ugye ezek nem magyarországi képek?
Előzmény: Poltam (2131)
manhattani 2008. dec. 20. Creative Commons License 2132

Ez?

1990. július 28.

 

 

Vagy ez? Nem tudom, pontosan mikor, de néhány évvel később.

Előzmény: hkv (2129)
Poltam 2008. dec. 20. Creative Commons License 2131

Sziasztok! Üdvözlöm!

Elnézést,hogy megint nem saját képekkel jövök ,de szeretném megosztani veletek,de elsősorban ferike405 topiktárs úrral,hiszen Neki sokat jelenthet!

Mindkét kép 1976.05.30.-án készült,szerző számomra ismeretlen.

Ferike405! Küldtem Önnek egy e-mailt!

Üdv!

Törölt nick 2008. dec. 20. Creative Commons License 2130
Törzsgökeres úr kérdezte, Szentes állomás mely részén készült a tolatós kép.
Nos, az állomás "hosszú végén" a csonkából húzza a kocsikat ki. (Bajcsi Zs.u felől fotózva)
Előzmény: Tastam (1536)
hkv 2008. dec. 20. Creative Commons License 2129
A mai forgalmi toronnyal szemben állva balra haladva a rendező felé látni egy vágányt a fűben, akkor lehet az ment oda le!
Előzmény: manhattani (2117)
Rbatka 2008. dec. 20. Creative Commons License 2128
Tényleg! :) Még tán fotóztam is.
Előzmény: Törölt nick (2127)
Törölt nick 2008. dec. 20. Creative Commons License 2127
OFF De igen! Kiskunfélegyháza vontatóvágány kiágazásnál (Városi Park közelében).
Előzmény: Rbatka (2125)
Törölt nick 2008. dec. 20. Creative Commons License 2126
Engem sem tévesztett meg, de a feelingje (bocsi: hangulata) totál olyan. Nézd meg a háttérben az őrhelyet, pont úgy néz ki mint Tiszaug Tiszahídfő.
Előzmény: Rbatka (2125)
Rbatka 2008. dec. 20. Creative Commons License 2125
Háát, engem azért nem téveszt meg :-)
Lakiteleki Főpm-hez nyilván nem is tartozik angolváltó.
Előzmény: Törölt nick (2122)
cssz74 2008. dec. 20. Creative Commons License 2124
Mikor drótolták fradit? Ez kicsivel előtte lehetett.
A vágányhálózat is más jelenleg...gondolom a háborúban pusztulhatott el, én bár annyira nem értek hozzá mint ti, de szerintem ez a röviddel háború előtt lehetett...bár
azt ügye tudjuk, hogy a 30-as évek elején villamosították a hegyeshalmi vonalat Kandóék és ügye a Keletiből, a Délit csak a 80-as években.
Törölt nick 2008. dec. 20. Creative Commons License 2123
De gyönyörű mellékvonali tolatós4
Vajon merre járt?
Előzmény: rg7 (1835)
Törölt nick 2008. dec. 20. Creative Commons License 2122
Alsó képhez megjegyzéseim:

Hirtelen Lakitelek állomás ugrott be nekem, de azután megláttam az angolváltót...tehát nem Lakitelek.
A datálást viszont elvégzem: az épületek stílusa és a sima felületű betonaljak (1948-tól 1963-ig gyártották) alapján 1955 körüli a felvétel.
Előzmény: _ANDRÁS_ (2079)
_ANDRÁS_ 2008. dec. 20. Creative Commons License 2121

"Én legkorábban 1924-re tudnám datálni az eredeti képet a 424-es miatt, de még az is túl korainak tűnik a gépről hiányzó MÁV szabványú, vízszintes tengelyű, cellás víztisztító miatt, amit később cseréltek le más fajtájúra."

 

 

Üdv!

A gyárilag felszerelt vízszintes, Pecz-Rejtő féle víztisztítót sem minden gépre szerelték fel gyárilag, mert több fajtát is kipróbáltak az első 26 mozdonynál, mire 1932-ben megjelent a 424.027, az 5000-ik mozdony, majd a II. világháború alatti és utáni gyártásoknál a további sorozatmozdonyok. Mellékelem a 424.005 gyári fotóját, szintén 1924-ből. Érdekessége még a sorozatmozdonyokkal szemben, hogy a három dóm közül az első volt a gőzdóm és a második a víztisztító. Ez később változott.

 

 

Előzmény: 1435mm (2118)
manhattani 2008. dec. 20. Creative Commons License 2120

Tényleg! Vajon miről készült az a régi felvétel?

Ott épület nem nagyon fér el, jelzőárbóc sincs ilyen magas, nem beszélve arról, hogy az akkori nagy faláda fotógépet hogy viszik fel egy jelzőárbócra?

 

Előzmény: 1435mm (2118)
cssz74 2008. dec. 20. Creative Commons License 2119
Pedig ennek fradinak kéne lennie, az a hátsó víztorony az nagyon stimmelőnek látszik!
Előzmény: 1435mm (2118)
1435mm 2008. dec. 20. Creative Commons License 2118
Engem nem hagyott nyugodni a kérdés, és kihasználva a mai (vasutas sztrájk miatt is meggyérült) foglaltságot, ellátogattam a felvétel feltételezett (megsaccolt) helyére. Sajnos a föld feletti mintegy 5-6 m-es magassághoz hiányzott pár méter. A következő fotót készítettem. (A könnyebb összehasonlítás kedvéért ide teszem a hkv 2083 sz. hozzászólásban közöltet is.)


Én legkorábban 1924-re tudnám datálni az eredeti képet a 424-es miatt, de még az is túl korainak tűnik a gépről hiányzó MÁV szabványú, vízszintes tengelyű, cellás víztisztító miatt, amit később cseréltek le más fajtájúra.
Előzmény: manhattani (2117)
manhattani 2008. dec. 20. Creative Commons License 2117

Az a kép szerintem is lehet Ferencváros, nekem a felsővezeték hiányzik, de lehet a kép a korai huszas évekbeli is.

 

Az előtérben látható híd a Mester-utca fölöti, úgy látszik, akkor még acélhíd volt, mára beton. Egyik likjában ment a vágány a Marhavásártér felé, ami a mai Praktiker íves, üveges, nem bejáratos homlokzata előtt volt, illetve kicsit lejjebb, a Ferenc körút irányába, néhány vágány. Azoktól a Duna felé volt a felvételi épülete.

 

Nem túl rég a fénykép előterében lévő híd mellett volt egy másik híd, a villamosé, mert volt egy lejtős pályája a vasúti sinekkel párhuzamosan, amin a Róbert Károly krt. és a Gubacsi út között jártak a villamosok, egész Erzsébetig.

 

A Marhavásártérre nem a Fc - Kelenföld vágányok mellől ment vágány, hanem ezek alatt, valahonnan Gubacsi út rendezőpályaudvarról, a Külső Mester utca mellett. A Dunapart teherpályaudvarra pedig a kelebiai vonal mellől fordult le jobbra. Emellett Dunapartról ment vágány Soroksár állomásra is.

 

Ha az a kép Fc, akkor a végpont felőli tornyot áttették a vágány másik oldalára... Onnan bontották el az új Fc biztber kiépülésekor. Nem hallottam ilyen áthelyezést máshol. De megtehették, mert a kezdőpont felé a torony az áthelyezettel szemben lévő oldalon volt, mondern formájú épület, nem a klasszikus MÁV klinkertéglás.

kisczako 2008. dec. 20. Creative Commons License 2116
Üdv.!

Keresnék '90-es évek beli képeket néhány állomásról...

- Vecsés
- Üllő
- Monor
- Ceglédbercel-Cserő

Még a dieseles 140-es vonalról is keresnék képeket...

Előre is köszönöm!

kCz
Zolcsi67 2008. dec. 19. Creative Commons License 2115
Azt hittem, megmentetted téglánként, és otthon felépítetted az udvaron :-PPP
Előzmény: hkv (2111)
cssz74 2008. dec. 19. Creative Commons License 2114
Lehet, a megyeri híd is idei, de a keleti szektor és a lakóhelyem 2007 tavaszi...
Össze van faszán montírozva!
Előzmény: Zolcsi67 (2113)
Zolcsi67 2008. dec. 19. Creative Commons License 2113

Kőbánya idén nyári :-))

Budapest-Ferencváros - Kőbánya-Kispest közötti vágány- és hídfelújítás, Liget téri csomópont "zebrásítása".

Előzmény: cssz74 (2112)
cssz74 2008. dec. 19. Creative Commons License 2112
Ezt cáfolom, de könnyen utána járhatsz, bár valóban frissült szeptember óta, mert akkor még nem volt rajta a megyeri híd, de pl. kistarcsánál, pécelnél elégé hiányos még az m0-kelet, sőt a már 1 éve álló szomszéd ház (ami mellett lakom) még megkezdve sincs rajta, ellenben a megyeri híd komplett...tehát bizonyos részek relatíve frissek, bizonyos részek nem. Szeptemberben a mi 2 éve pült házunk sem volt rajta, és a Pap László aréna is csak épült az akkori térképen, tehát az 2003-4-es lehetett...Most már az is készen van.
Előzmény: Zolcsi67 (2107)
hkv 2008. dec. 19. Creative Commons License 2111
Kár, hogy már elbontották nal áod arraé n nem emlékszem ezekszeritn nem figyeltem eléggé a környéken.
Előzmény: Zolcsi67 (2110)