Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Bárdos Imre 2008.12.21 Creative Commons License 2140
Többek elmondása szerint - közülük páran topikolnak is - Fertőszentmiklóson rendszeresen volt állomási tartalék 411-es, mert ott rendezték a petőházi cukorgyár szerelvényeit. Az 520-ok, szintén elmondások alapján elsősorban Sopron - Ebenfurt között tehervonatoztak. Erre bizonyíték az is, hogy 1968. február 5-én egy ismeretlen pályaszámú 520 sor. tológépen szolgálatot teljesítő mozdonyfűtő a 3050 sz. vonat továbbítása közben halálos üzemi balesetet szenvedett a müllendorfi hídnál.
Előzmény: Cheew (2139)
Cheew 2008.12.21 Creative Commons License 2139

 

 

Sziasztok!

 

 

A GySEV 520-asok szerintem inkább Sopron-Ebenfurth között jártak sűrűbben.

A Fertő parti vonalon talán ritkábban, vagy egyáltalán nem. Én még nem láttam fotót az NSB vonalon GySEV 520-asról. A Fertő parton inkább a GySEV 121,122,123,124-esek cibálták a teher, vagy vegyesvonatokat.

411-es viszont megfordult Fertőszentmiklóson egy párszor.

 

Üdv.

Előzmény: _ANDRÁS_ (2137)
1435mm 2008.12.21 Creative Commons License 2138
Üdv. ANDRÁS!

Valóban, a víztisztítók dolgában "kissé" túlzottan leegyszerűsítettem a dolgot. Kösz a kiegészítést.
Előzmény: _ANDRÁS_ (2121)
_ANDRÁS_ 2008.12.21 Creative Commons License 2137

Üdv!

 

Az első kép Lajtaújfalu állomáson készült. ÉS ahogy mondod, a második is valahol a GySEV osztárk oldali vonalán készülhetett, következtetve a vízdaru alakjából.

Egyébként úgy tudom, hogy a magyar vonalszakaszokon, így Fertőszentmiklós és Sopron között is, nagyobbrészt inkább 424-esek továbbították abban az időben a tehereket, de természetesen megfordult 520-as is. (Aztán persze ebben lehet hogy tévedek és tényleg több volt az 520-asos teher, de a soproni "öregek" inkább a Bivalyokat emlegetik többet a magyar oldalra.)

Előzmény: Poltam (2136)
Poltam 2008.12.20 Creative Commons License 2136

Jó estét,szia!

Valóban nem Magyarországon készült a kép! Az állomásnév is megfigyelhető.

1979-ig Sopron és Fertőszentmiklós között 520-as sor. mozdonyok továbbították a tehervonatokat,ha jól tudom.

Üdv!

hkv 2008.12.20 Creative Commons License 2135
A 2. kép ha megyünk azon az autóuton, ami a toroyntól vissz le a külső mesterutcához, akkor az az út keresztezi pont a vágányt.
Előzmény: manhattani (2132)
hkv 2008.12.20 Creative Commons License 2134
Igen erre gondoltam!
manhattani 2008.12.20 Creative Commons License 2133
Szia, üdvözöllek! Ugye ezek nem magyarországi képek?
Előzmény: Poltam (2131)
manhattani 2008.12.20 Creative Commons License 2132

Ez?

1990. július 28.

 

 

Vagy ez? Nem tudom, pontosan mikor, de néhány évvel később.

Előzmény: hkv (2129)
Poltam 2008.12.20 Creative Commons License 2131

Sziasztok! Üdvözlöm!

Elnézést,hogy megint nem saját képekkel jövök ,de szeretném megosztani veletek,de elsősorban ferike405 topiktárs úrral,hiszen Neki sokat jelenthet!

Mindkét kép 1976.05.30.-án készült,szerző számomra ismeretlen.

Ferike405! Küldtem Önnek egy e-mailt!

Üdv!

Törölt nick 2008.12.20 Creative Commons License 2130
Törzsgökeres úr kérdezte, Szentes állomás mely részén készült a tolatós kép.
Nos, az állomás "hosszú végén" a csonkából húzza a kocsikat ki. (Bajcsi Zs.u felől fotózva)
Előzmény: Tastam (1536)
hkv 2008.12.20 Creative Commons License 2129
A mai forgalmi toronnyal szemben állva balra haladva a rendező felé látni egy vágányt a fűben, akkor lehet az ment oda le!
Előzmény: manhattani (2117)
Rbatka 2008.12.20 Creative Commons License 2128
Tényleg! :) Még tán fotóztam is.
Előzmény: Törölt nick (2127)
Törölt nick 2008.12.20 Creative Commons License 2127
OFF De igen! Kiskunfélegyháza vontatóvágány kiágazásnál (Városi Park közelében).
Előzmény: Rbatka (2125)
Törölt nick 2008.12.20 Creative Commons License 2126
Engem sem tévesztett meg, de a feelingje (bocsi: hangulata) totál olyan. Nézd meg a háttérben az őrhelyet, pont úgy néz ki mint Tiszaug Tiszahídfő.
Előzmény: Rbatka (2125)
Rbatka 2008.12.20 Creative Commons License 2125
Háát, engem azért nem téveszt meg :-)
Lakiteleki Főpm-hez nyilván nem is tartozik angolváltó.
Előzmény: Törölt nick (2122)
cssz74 2008.12.20 Creative Commons License 2124
Mikor drótolták fradit? Ez kicsivel előtte lehetett.
A vágányhálózat is más jelenleg...gondolom a háborúban pusztulhatott el, én bár annyira nem értek hozzá mint ti, de szerintem ez a röviddel háború előtt lehetett...bár
azt ügye tudjuk, hogy a 30-as évek elején villamosították a hegyeshalmi vonalat Kandóék és ügye a Keletiből, a Délit csak a 80-as években.
Törölt nick 2008.12.20 Creative Commons License 2123
De gyönyörű mellékvonali tolatós4
Vajon merre járt?
Előzmény: rg7 (1835)
Törölt nick 2008.12.20 Creative Commons License 2122
Alsó képhez megjegyzéseim:

Hirtelen Lakitelek állomás ugrott be nekem, de azután megláttam az angolváltót...tehát nem Lakitelek.
A datálást viszont elvégzem: az épületek stílusa és a sima felületű betonaljak (1948-tól 1963-ig gyártották) alapján 1955 körüli a felvétel.
Előzmény: _ANDRÁS_ (2079)
_ANDRÁS_ 2008.12.20 Creative Commons License 2121

"Én legkorábban 1924-re tudnám datálni az eredeti képet a 424-es miatt, de még az is túl korainak tűnik a gépről hiányzó MÁV szabványú, vízszintes tengelyű, cellás víztisztító miatt, amit később cseréltek le más fajtájúra."

 

 

Üdv!

A gyárilag felszerelt vízszintes, Pecz-Rejtő féle víztisztítót sem minden gépre szerelték fel gyárilag, mert több fajtát is kipróbáltak az első 26 mozdonynál, mire 1932-ben megjelent a 424.027, az 5000-ik mozdony, majd a II. világháború alatti és utáni gyártásoknál a további sorozatmozdonyok. Mellékelem a 424.005 gyári fotóját, szintén 1924-ből. Érdekessége még a sorozatmozdonyokkal szemben, hogy a három dóm közül az első volt a gőzdóm és a második a víztisztító. Ez később változott.

 

 

Előzmény: 1435mm (2118)
manhattani 2008.12.20 Creative Commons License 2120

Tényleg! Vajon miről készült az a régi felvétel?

Ott épület nem nagyon fér el, jelzőárbóc sincs ilyen magas, nem beszélve arról, hogy az akkori nagy faláda fotógépet hogy viszik fel egy jelzőárbócra?

 

Előzmény: 1435mm (2118)
cssz74 2008.12.20 Creative Commons License 2119
Pedig ennek fradinak kéne lennie, az a hátsó víztorony az nagyon stimmelőnek látszik!
Előzmény: 1435mm (2118)
1435mm 2008.12.20 Creative Commons License 2118
Engem nem hagyott nyugodni a kérdés, és kihasználva a mai (vasutas sztrájk miatt is meggyérült) foglaltságot, ellátogattam a felvétel feltételezett (megsaccolt) helyére. Sajnos a föld feletti mintegy 5-6 m-es magassághoz hiányzott pár méter. A következő fotót készítettem. (A könnyebb összehasonlítás kedvéért ide teszem a hkv 2083 sz. hozzászólásban közöltet is.)


Én legkorábban 1924-re tudnám datálni az eredeti képet a 424-es miatt, de még az is túl korainak tűnik a gépről hiányzó MÁV szabványú, vízszintes tengelyű, cellás víztisztító miatt, amit később cseréltek le más fajtájúra.
Előzmény: manhattani (2117)
manhattani 2008.12.20 Creative Commons License 2117

Az a kép szerintem is lehet Ferencváros, nekem a felsővezeték hiányzik, de lehet a kép a korai huszas évekbeli is.

 

Az előtérben látható híd a Mester-utca fölöti, úgy látszik, akkor még acélhíd volt, mára beton. Egyik likjában ment a vágány a Marhavásártér felé, ami a mai Praktiker íves, üveges, nem bejáratos homlokzata előtt volt, illetve kicsit lejjebb, a Ferenc körút irányába, néhány vágány. Azoktól a Duna felé volt a felvételi épülete.

 

Nem túl rég a fénykép előterében lévő híd mellett volt egy másik híd, a villamosé, mert volt egy lejtős pályája a vasúti sinekkel párhuzamosan, amin a Róbert Károly krt. és a Gubacsi út között jártak a villamosok, egész Erzsébetig.

 

A Marhavásártérre nem a Fc - Kelenföld vágányok mellől ment vágány, hanem ezek alatt, valahonnan Gubacsi út rendezőpályaudvarról, a Külső Mester utca mellett. A Dunapart teherpályaudvarra pedig a kelebiai vonal mellől fordult le jobbra. Emellett Dunapartról ment vágány Soroksár állomásra is.

 

Ha az a kép Fc, akkor a végpont felőli tornyot áttették a vágány másik oldalára... Onnan bontották el az új Fc biztber kiépülésekor. Nem hallottam ilyen áthelyezést máshol. De megtehették, mert a kezdőpont felé a torony az áthelyezettel szemben lévő oldalon volt, mondern formájú épület, nem a klasszikus MÁV klinkertéglás.

kisczako 2008.12.20 Creative Commons License 2116
Üdv.!

Keresnék '90-es évek beli képeket néhány állomásról...

- Vecsés
- Üllő
- Monor
- Ceglédbercel-Cserő

Még a dieseles 140-es vonalról is keresnék képeket...

Előre is köszönöm!

kCz
Zolcsi67 2008.12.19 Creative Commons License 2115
Azt hittem, megmentetted téglánként, és otthon felépítetted az udvaron :-PPP
Előzmény: hkv (2111)
cssz74 2008.12.19 Creative Commons License 2114
Lehet, a megyeri híd is idei, de a keleti szektor és a lakóhelyem 2007 tavaszi...
Össze van faszán montírozva!
Előzmény: Zolcsi67 (2113)
Zolcsi67 2008.12.19 Creative Commons License 2113

Kőbánya idén nyári :-))

Budapest-Ferencváros - Kőbánya-Kispest közötti vágány- és hídfelújítás, Liget téri csomópont "zebrásítása".

Előzmény: cssz74 (2112)
cssz74 2008.12.19 Creative Commons License 2112
Ezt cáfolom, de könnyen utána járhatsz, bár valóban frissült szeptember óta, mert akkor még nem volt rajta a megyeri híd, de pl. kistarcsánál, pécelnél elégé hiányos még az m0-kelet, sőt a már 1 éve álló szomszéd ház (ami mellett lakom) még megkezdve sincs rajta, ellenben a megyeri híd komplett...tehát bizonyos részek relatíve frissek, bizonyos részek nem. Szeptemberben a mi 2 éve pült házunk sem volt rajta, és a Pap László aréna is csak épült az akkori térképen, tehát az 2003-4-es lehetett...Most már az is készen van.
Előzmény: Zolcsi67 (2107)
hkv 2008.12.19 Creative Commons License 2111
Kár, hogy már elbontották nal áod arraé n nem emlékszem ezekszeritn nem figyeltem eléggé a környéken.
Előzmény: Zolcsi67 (2110)