Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 8819
:-)))

lehet..nem én írtam, de azért kihámozzuk a lényeget :-))

Az izzításról pedig annyit, hogy van egy Y17DT corsa-m is, a héten fordult át 200 ezerre, de olyan hideg még nem volt, amikor az ne indulna, még gyorsabban mint egy benzines !!!!!! nagyon jó motor ellentétban a zafi motorjával. Na jó ez is mindíg elindul, de bizony azt vettem észre én is, hogy az automata izzítás kontroll lámpájának kialvása után - ha várok - 5 mp-et akkor sokkal könnyebben indul. viszont élményre jobb a Y20DTH na de ez már nem tartozik a probémához.

Az tény, hogy a mai izzítógyertyák vékonyak, és kb 2 mp alatt pirosra izzanak, legalábbis a Y17DT ilyen, zafiból még nem szedtem ki soha.

viszont azt nem értem, hogy a traverz gyűrű cseréjének szükségességét hogyan lehet megállapítani, mert a hozzászólások többségében nehéz indításokról panaszkodnak aminek oka lehet kb 50 dolog.....
Előzmény: nemo003 (8817)
netferry_ Creative Commons License 2008.12.10 0 0 8818
Hali!

Tud valaki ajánlani egy megbízható autószerelőt (Budapesten) aki járatos a zafirák terén? Opel szervizekbe nem szívesen viszem az autót, mert mindig tudnak találni valami cserélni valót (mégha nem is lenne rá szükség), és eléggé lehúzósak alapból.

Ferry
nemo003 Creative Commons License 2008.12.10 0 0 8817

Igem, szerintem amit mondott a 4db gumigyűrűt, azok a traverzgyűrűk lesznek, de ehez nem kell leszedni a hengerfejet, esetleg a szelepdeknit, és sajnos a vezérműtengelyt, és a motor körül elég sok mindent.Az üzemanyag rendszernek nincs olyan alkatrésze, aminek a kiszereléséhez le kellene szerelni a hengerfejet.Ezek a gumigyűrűk darabja 2500-ba kerül, úgyhogy a srác abszolút nem fizetett sokat. Szerintem meg nem a kipufogót tisztitotta, hanem a szívósort(ezt is le kell szedni a gyűrűk cseréjéhez), ez hajlamos a kokszosodásra, az AGR miatt.Viszont a résolajcső csere 8000-ért, az lehúzás. Ennek cseréje szerencsés esetben fél óra, nem szerencsés esetben több, mert az elöregedett csövek hajamosak beszakadni, na azt nem egyszerű kivadászni. Nem tudom hogy x20dth-án hány vákumszivattyú van, de szerintem csak egy. Viszont van, valóban három vákum "henger" amik a szívósor pillangószelepeket, szívócsonk fójtószelepet, és waste gate szelepet működtetik.

Izzításal kapcsolatban, szerintem amelyik izzitógyertya 20 mp alatt izzik fek, az rossz. Ennek pár másodperc alatt fel kell izzania.

Na most jó sok mindenre rácáfoltam, remélem nem leszek picsán rúgva. :-))

Előzmény: Törölt nick (8814)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 8816
Elnézésetek kérem de az izzításhoz fűződő nehéz indításokkal kapcsolatban ismét egy régi szaki hozzászólását találtam, ami a SAJÁT tapasztalatom is, a lényeg: Nem "mond" igazat az izzításvisszajelző lámpa !!!!



Előzmény : az új izzítógyertyákkal sem indult rendesen.......................
"................ Az izzitás ugy van megoldva ennél a tipusnál , hogy az izzitóreléböl 2 külön szál megy a gyertyákhoz, a számitogépes érzékelés végett. Én erre a 2 szálra az izzitórelé útán a höérzékelöt megkerülve bekötöttem 2 relét 1 leddet és 1 kapcsolot ,igy én is tudok izzitani inditáskor, és nem csak akkor amikor az autonak kedve van. Teljessen jól szuperál. Reggel amikor inditom a kocsit , elötte kapcsolom az izzitást várok 15 mp-et és inditok. Majdnem hogy pöccröffre . Igy most azt is megtudta figyelni hogy a gyári izzitórelé hogy müködik mert a ledd azt is mutatja. Tehát ha reggel inditasz és nem világit az izzitás jelzö lámpa akkor nem is izzit csak ha beinditottad a kocsit kb 30-40 mp-ig folyamatossan nyomatja a relé az áramot a gyertyákhoz, utánna kissebb megszakitásokkal szakaszossan izzit még, vagyis elöfüti a levegöt, igy nem annyira kopogos a hangja hidegben. Viszon azt még nem tudtam megnézni , ha világit reggel az izzitó visszajelző lámpa ami kb 3-4 mp-ig ég, hogy akkor valoban meddig izzit. Egyébként maga az izzitógyertya 20mp alatt izzik fel teljessen. Tehát ha világit az izzitóvisszajelzö akkor érdeme elszámolni 15 mp et és utána inditózni.
Remélem segiteni tudtam valakinek

Ma meg tudtam nézni valojában meddig is izzit a relé. Reggel amikor ráadtam a gyújtást a kocsira, kivillant az izzitásjelzö lámpa. Kb 3 mp-ig égett és elaludt. A saját beépitett leddem, pedig tovább égett, és 20 mp-ig ment a battery az izzitógyertyákhoz. Kivártam a 20 mp-et és elég jol indult . Söt .... Ugyhogy inkább majd én kapcsolgatom reggelente az izzitást, ha nem villan fel a visszajelzö lámpa . A motornak nem árt , az izzotogyertyáknak meg pláne nem. Volt F astrám régebben az 1.7 d volt , és az 30 mp-ig izzitott, és az télen nyáron minden inditásnál. Amiota bent van a relémahináció, teljessen jol indul a verda. Szerintem a gyári relé beépitett hökapcsoloja nem jol van kalibrálva. +5 +7 fok alatt már simán elkél az izzitás . Szóval ennyi. Nekem müködik
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 8815
az előző előzménye:

"Az én paripám 1998as DTI Caravan (X20DTH) és már vagy 2 hónapja szívok az indításokkal. Ha többet áll a gép 24 óránál, vagy nem indul, vagy pedig ha elindul, eléggé döcögős a téma, és padlózni kell a gázt, hogy átlibbenjen a kritikus ponton. Szerintem valahol az adagoló körül levegősödik a GO rendszer, mert, kicsavarom a magasnyomású csöveket és ott az indítás pillanatában nincs üzemanyag. Már raktak mindenhova visszacsapó szelepeket, meg végignézték a csöveket, kicserélték a visszafolyó csöveket, de még nincs megoldás. Folyást sehol sem láttak. Már előre főzik a kávét a szervízben, és nem szeretnék nagyon rászokni!!!"
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 8814
Sziasztok, de régen voltam itt..........húúúúúúúúúú

nemo003!

látom vágod a témát, ráadásul érdekel is mivel hajdanán én is dolgoztam szervízben, de ez a Y20DTH indítási probléma engenm is érinthet még!!!! jelenleg jól indul a zafi, de a haver vectraja (ugyan ez a motor, már csinálta ugyan ezt)

kicsit utánna néztem a dolgoknak, és ezt a hozzászólást találtam egy fórumon 2005-ből

Hi minden dieseles!

Hosszú hónapok után, végre megoldódott a levegősődési problémám :D
(X20DTH) Már mindenki mindenre gyanakodott, és mindent kicserélt (volna) de aztán találtam egy Opel szervízben dolgozó arcot, aki esténként maszekol. Amikor elmondtam neki a problémát ( 24 óra állás után nem indul, és ha elindul, akkor aztán nagyon darabosan jár) egyből tudta mi a gond! Kiderült hogy a hengerfej alatt lévő porlasztóknál van 4 gumigyűrű, ami a leszorított porlasztót tömíti, így nem megy el az állandóan tartott nyomás (talán a közös nyomócsőből???)
A móka azzal járt hogy hengerfej leszed, gyűrűk kicserél, új hengerfej tömítések) Így került az anyag 18ba.
Azóta ki sem tudok szálni az autóból, úgy indul mint az álom (egy erős gondolattól is beröffen már :wink: )
Ja és megpucolta a kipufogórésznél azokat a kis fémlapkákat (ami rettentő vastagon kokszos volt), de megy mint a veszedelem!
Mindezt csak azért írtam le, hogy ha valaki gépe hasonló tüneteket produkál, akkor ne járja végig azt a hosszú, gyötrelmes kínlódást, amit én tettem!

Ja igen, ami még ide tartozik, hogy van a gépbe még asszem 3 vákuumszivattyú, ami gyakrabban megadja magát a gyakorlatban, mint ahogyan azt a német fejlesztőmérnökök gondolták volna. Ennek darabja 30 ropi! Még jó hogy nem egyszerre megy ki, mert az egy szép összeg (mondjug ugrott a chip-tuning)
Egy Vekis kispajtásomnál, ez a probléma most játszott be (az autó teljesen indulásképtelen lett) Ő is 40 ezerröl számolt be nekem.

Amit már én is tapasztaltam, az viszont emelkedőre állva jön elő: ilyenkor is levegősödhet a rendszer, dadogva indul, és az esetek többségébe egy idő után le is áll. Ez könnyen orvosolható, mert ilyenkor a magasnyomású csövek mellett levő gázolaj visszafolyó (résolaj) csöveket kell kicserélni. Nekem 8ezerért csinálták, de ha tudom hogy csak ennyit kell tenni, akkor magam is megcsinálom 1500ért.
Előzmény: nemo003 (8803)
the crow Creative Commons License 2008.12.09 0 0 8813
Sziasztok
Mivel megváltam szeretett Zafirámtól - így megmaradt 4 db egy szezont futott BF Goodrich WinterG 195/65 R15 téli gumim (számla megvan róla 2007.nov). Kell valakinek? crow 30-345-2756
FAN THOMASZ Creative Commons License 2008.12.09 0 0 8812
Hát igen a lebukás első jele:P:P
Előzmény: nemo003 (8810)
velcsi80 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 8811
Köszönöm a válaszokat!
nemo003 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 8810
Ha már vízpumpa, legyen kövér. 94-es opel corsa-án cseréltem vízpumpát nemrég, mert már nagyobb hangja volt mint a motornak, annak úgy lógót már a tengelye, hogy csodálom hogy nem szállt szét az egész vezérlés, de a vizet nem engedte. Ugyanakkor a bal első ajtón találtam egy cimkét, ez állt rajta: vezérműszíj cserélve: 153.500km. A kilóméteróra meg 126ezret mutatott. Persze lehet hogy törve volt az autó, és ajtót cseréltek :-)))))
FAN THOMASZ Creative Commons License 2008.12.09 0 0 8809

Szia!

Az előirt futásteljesitmény az 60e km-er!!! Bár nem érdemes megvárni teljes egészében!!! Cserélni mindent illik:szíj,feszítőgörgő,vízpumpa!!!( ja és ha már szíjcsere van érdemes a fogaskerekek állapotát is elleneőrizni,elöfordul ott is kopás)

 

Vízpumpához egy kis történet: Volt egyszer egy ügyfél aki nagyon ragaszkodott ahoz hogy nem cseréljük a vízpumpát,na saját felelösségre bevállalta:S kb.:3500-4000km-er után visszajött hogy fogy nagyon a víz:S Természetesen a vízpumpa fosta a vízet:S:S:P Na szét az egész és vízpumpa csere:S

 

Szoval az én személyes véleményem ha cserélsz akkor cserélj mindent!!! Tudom nbem olcsó de nem is drága!!! DE meghálálja:D Ezek az autók igy vannak tervezve!!!

Előzmény: velcsi80 (8805)
agi521 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 8808
benzines motornál 4év vagy 60e, 2003-as modellévtől 4év vagy 90e. de ez utóbbi  csak marketing, le kell cserélni időben. sajnos a vízpumpát is javasolt -akkor is ha nincs baja-, mert ez az egyik feszítő pontja a vez.mű szíjnak. persze van olyan hogy vki nem cseréli le, akkor megvan a rizikó, hogy az új feszítéstől elkezdi a h. vizet engedni.. 
Előzmény: velcsi80 (8805)
nemo003 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 8807

Nem vagyok benne biztos, mert nekem dízel van, talán 60, vagy 90 ezrenként, teljes vezérlést, vízpumpával együtt.

Váltó olajról nekem az a véleményem, hogy olyan nincs hogy azt nem kell cserélni. Miért, abban nincsenek kopó alkatrészek? Én múlt héten cseréltem le, átlátszó, de sötétbarna szinű olaj jött le belőle. Szerintem nem ártott lecserélni.

Előzmény: velcsi80 (8805)
nemo003 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 8806
Akkor lehet hogy nállam sz@r valami. :-))) Az a baj, hogy sehol nem találok egy üzemanyagrendszer sémát ami alapján le lehetne követni a dolgokat. Tulajdonképpen  arra lennék kiváncsi hogy az adagolóban van-e valmi visszacsapó, vagy mágnesszelep.
Előzmény: SzNewl (8804)
velcsi80 Creative Commons License 2008.12.08 0 0 8805

Sziasztok!

 

Megmondaná valaki, hogy hány km-enként kell vezérműszíjat cserélni? Ilyenkor a vízpumpát is kell? Váltóolaj csere mikor esedékes? Hallottam olyat, hogy csak a szintet kell ellenőrizni illetve azt, hogy 2 évenként kell cserélni.

 

Tavaly novemberben vettem egy 2001-es, 1,8-as Zafit. Az együtt megtett 27.000 km alatt az olajcseréken kívűl csak lambdaszonda csere volt. Úgyhogy elégedett vagyok. Csak ne forogna 130-nál 4000-et ötödikben. Olyan, mintha felszálláshoz készülnék

:-)

 

 

SzNewl Creative Commons License 2008.12.08 0 0 8804
Amikor lehúztam én nem hallottam semmi szürcsögést.Csak egy kevés gázolaj jött ki a résolajcsőből.Viszont amikor ezután újraindítottam,akkor pöcc-röff indult.Most visszakellett volna levegősödnie szerintem,de mégse ez történt.Nem értem.
Előzmény: nemo003 (8803)
nemo003 Creative Commons License 2008.12.08 0 0 8803
Majd figyeld meg amikor lehúzod, vagy széthúzod a résolajcsövet hogy fogja szürcsölni a levegőt a köcsög adagoló. Ez a jelenség nem tudom miért van, olyan mintha vákum lenne az adagolóban. De az is lehet hogy a visszafolyóágban indul meg a folyadékoszlop lefelé ahogy levegőt kap. Nem tudom , nem akarok hülyeséget írni, lehet hogy már így is írtam.
Előzmény: SzNewl (8801)
Da012807 Creative Commons License 2008.12.08 0 0 8802
Szevasztok!
Nincs valakinek véletlenül elfekvőben "A" Zafihoz hátsó ablaktörlő- kar??
Az enyém sajnos eltört. A környékbeli bontókban em találtam.
Üdv. D
SzNewl Creative Commons License 2008.12.08 0 0 8801
Miért?
Előzmény: nemo003 (8800)
nemo003 Creative Commons License 2008.12.08 0 0 8800
Számolj vele hogy nehezen fog beindulni ;-)
Előzmény: SzNewl (8799)
SzNewl Creative Commons License 2008.12.07 0 0 8799
Megnéztem, valóban az adagoló szívóágába megy bele a résolajcső.Jó nagy marhaság.Én lehet,hogy kipróbálom a résolajcső átkötést.
Előzmény: nemo003 (8798)
nemo003 Creative Commons License 2008.12.07 0 0 8798
Ez így igaz. A résolaj az adagoló bemenő gázolajágába van visszavezetve, elvileg ott üzem közben szívóhatás van. Ezért okoz a hosszú állás alatt lelevegősődött résolajcső problémát, mert indításnál, ezt a levegőt az adagoló rögtön beszippantja, és következhet a hosszú köszörülés. Van aki úgy oldotta meg ezt a gondot, hogy a résolajat átkötötte a tankba visszavezető ágba, és állítólag azóta nincsenek indítási gondjai. Szóljatok ám ha hülyeségeket írkálok!!
Előzmény: SzNewl (8797)
SzNewl Creative Commons License 2008.12.06 0 0 8797
De a résolajcsöveknél már nincs nagy nyomás
Előzmény: nemo003 (8796)
nemo003 Creative Commons License 2008.12.06 0 0 8796

A traverzgyűrű csak a résolaj visszavezetést tömití. A nagynyomású üzemanyag tömitése a porlasztó, és a traverz között, a következő képpen fest: A traverzen van egy kúpos tömitőfelület ami a porlasztóba illeszkedik, tehát itt a tömítés fémesen valósúl meg, hasonlóképpen mint a porlasztócsöveknél. Tehát sajnos itt most pont megvalósulhat olyan, hogy a nagynyomású gázolaj nem szivárog, de vissza tud levegősödni a résolajvisszavezetésnél, rossz travergyűrűk miatt.Ezért van az hogy csak indításnál vannak gondok, és üzem közben már nincs. Elég nehéz ezt így leírni, ha látnád, te is értenéd, és rájönnél hogy milyen egyszerű, dologról van szó.

 

Előzmény: SzNewl (8795)
SzNewl Creative Commons License 2008.12.06 0 0 8795
Nekem se kóser vmi,mert kicseréltem mind a négy izzítógyertyát és még most se indul hidegen rendesen.Kb. 8-10 másodpercig kell indítózni ahhoz,hogy beinduljon.Én ezt a traverzgyűrűtől való visszalevegősödést akkor se értem.Mert ha az adagoló utáni részről/a trevigyűrű is itt van ha jól értem/levegősödik vissza akkor komoly gázolaj folyásnak is kéne lennie,mert itt iszonyú nagy nyomás van járó motornál.Azt meg ne mondja senki,hogy a több 100 vagy 1000 báros nyomás nem jönki,de a levegő meg bemegy.
Előzmény: nemo003 (8794)
nemo003 Creative Commons License 2008.12.03 0 0 8794
A jelek, és infórmációk szerint megérett az autóm a traverzgyűrű cserére :-((
CeltiC Creative Commons License 2008.12.02 0 0 8793

koszonom, de ha cserelem akkor szeretnem tempomatosra cserelni. iden mar nemigazan fogom hasznalni a zafit, csak heti egy-ket alkalommal megjaratom (bolt, feleseg munkaba vitele, ilyesmi).

 

megegyszer koszonom!

Előzmény: nemo003 (8792)
nemo003 Creative Commons License 2008.12.01 0 0 8792

Az ablaktörlő bajuszkapcsolón a BC kezelőgombjai vannak.

Az indexkapcsolót postai úton meg tudjuk oldani, pár száz forintos tétel szerintem.

De ahogy akarod, nem akarom rád tukmálni.

Előzmény: CeltiC (8791)
CeltiC Creative Commons License 2008.12.01 0 0 8791

udv!

 

sajna nincs tempomat, de nagyon szeretnek. ugy emlekeztem a tempomat kapcsolok az ablaktorlo bajuszkapcsolojan vannak... eh, tul keveset foglalkozom a kocsival azt hiszem, ujra el kellene olvasni az egesz forumot.

koszonom a segitseget es a felajanlast, de tul messze vagyok toled, probalok a kornyeken keresni megoldast. remelem a helyi vauxhall kereskedesben tudnak segiteni (marha valaha is eljutok odaig...).

 

 

tamas

Előzmény: nemo003 (8786)
CeltiC Creative Commons License 2008.12.01 0 0 8790

udv!

azt tudtam h elektromos rasegiteses, de hogy sebessegfuggo, azt nem.... hm, nem is gondoltam ra, pedig most hogy tudom tenyleg =)))

mindegy, engem zavar ez a valtozo rasegites, de megprobalok egyutt elni vele.

 

koszonom az infot, segitseget!

tamas

Előzmény: FAN THOMASZ (8785)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!