Egy oldalra vonatkozóan írtam ... a nem egyforma kopást.
A menetirány szerint előre eső pofák rendre vékonyabbak mint a másik.
A fékpadi mérés pillanatnyi állapotot mutat ami nem enged messzemenő következtetést a fékpofa ill. fékbetét méretéről.
Én még nem találkoztam 200e km-t teljesítő hátsó fékkel személyautón ... ezalatt normál használat mellett mind a pofák mind a dob és ráadásul a kerékcsapágyak is elkopnak. (egy esetben lehetséges, ha sok az autópálya és a hosszú távolságok)
Hello mindenkinek! Ma megvolt a fékkar csere. Bő félórát tartott. Összehasonlítva a régivel, a fogazás talán más dőlésszögű, de nem nagyon észrevehetően. Erre fogtuk a csere okát. Viszont azt vettem észre hogy az egész sebváltó boksz felfogatása, és felfekvése nem valami stabil. Eddig is sejtettem, hogy az a zizegő hang, ami az első perctől hallható, hogy onnan jön, de most már 100 százalék. További jó utat!
Igen inkább azért érdemes ellenőrizni, illetve cserélni a dobfék pofákat, mert nem egyformán kophatnak, és ha ez bekötetkezik, akkor nem is egyformán fog a két oldal. A 200e km azért említettem meg, mert ennyi futás után vittem utoljára műszakira, és akkor még a fékpad mérés tökéletes eredményt mutatott, így nem kellett hozzá nyúlni, ezután használtam még a kocsit kb. 20e km-t, és utána adtam el, váltottam a Jazz-re.
Saját megnyugtatásodra természetesen érdemes ellenőriztetni. Amit írtam, a 200e km-t természetesen csak a hátsó dobfékekre igaz. A hátsó fékeknek sokkal kisebb az igénybevétele, mivel fékezéskor a súlypont a kocsi elejére helyeződik át, és csökkenti a hátsó fékek igénybevételét. Így aztán túlzottan sok jelentősége nincs annak, legalábbis a KRESZ sebességkorlátait betartó használat során, hogy hátul dobfék, vagy tárcsafék található. Tapasztalatom szerint a dobfék hátránya a tárcsafékkel szemben az egyenetlenebb, pontatlanabb fékező erő, és előnye pedig a betétek hosszabb élettartama.
Kicserélni persze nem akarom, ha nem szükséges, de esetleg ránézni talán érdemes. Tavasszal a fékfolyadékot úgyis ki akarom cserélni, akkor majd megkérem a szerelőt, hogy szakértsék meg a fékbetéteket.
Szerintem a betét cseréjének ideje függ a használati módtól, pl. sok városi használat, de függ a vezetési stílustól is, pl. valaki notórius fékezgető, stb. Azért a hátsó dobfékek sajátossága, hogy a betétek cseréje igen nagy futásteljesítmény után válik szükségessé. A Jazz-zel kapcsolatban azt tudom mondani, 100 e km után egyelőre ne forgass a fejedben ilyesmit. Kicseréltetheted persze, de fölösleges pénzkidobás. Az előző autómnál a Golf TDI-nél 200 e km után még tökéletes volt minden, semmi jel nem utalt arra, hogy esetleg cserére szorulnának a betétek, pedig nem használtam kíméletesen. Nem hinném, hogy ebből a szempontból a Jazz hátrébb állna.
Érdeklődnék, hogy cserélt-e már valaki legelső generációs Jazz-ben, hátsó dobfékben betéteket ? Ha igen, kb. hány km-nél lehet rá számítani ? Most járok 100000 km-nél és megfordult a fejemben.
Az Üllői úti Homasitában akciós a "PRESTONE szintetikus injektor tisztító és oktán növelő" és szintén ue. márkájú "Teljes üzamanyagrendszer és injektortisztító" adalék! Jófajta márka...ááltalában 1800-2300Ft... most 500Ft...
Nekem OFF típusnál segített.
Én az utóbbit ajánlanám először, annak hosszabb a hatása(5-6000km) és ha gondolod, néha mehet a másikból (mondjuk 3 tankolásonként).
"Így nem csak rövid időszakos javulás érhető el, mint amit japo javasol. "
Hmmm ez nem igy fugg ossze...
Minden korszeru elektromos gazos motorvezerlo figyeli
a vezeto gazpedal ahsznaalti stilusat es az alapjan
modosit egy belso tablazatot....
Ezert ha kb. soha nem induslz el erosebb gazzal csak mindig papasan
es soha nem huzatod ki, hanem mindig koran valtasz, akkor
idovel ezt a stilust veszi alapnak es eszerint adagolja a "gyorsulast"
az adott gazpedal allashoz es lenyomasi tempohoz...
Amit aztan... ha eccercsak kellene a gyors gazreakcio...akkor
egyszeruen nem tudsz kicsikarni belole...mert mas az alapertelemezes.
Mivel azonban "tanulo" uzemmodu a rendszer igy a fejebe lehet verni
a dinamikusabb alapertelmezest is...azzal, hogy elkezdi az ember dinamikusan hasznalni a gazpedalt...eleinet persze csak szidja, hogy nem megy rendesen, de idovel kezd alakulni a dolog...es egyre ugrosabb lesz az auto ujra.
Aztan ha megint papasan vezetik egy darabig... akkor megint elpuhul.
A valtozas nyilvan nem eget vero a ket hatar kozott de jol eszreveheto!
viselkedesi kulonbseget jelent az azonos gazpedal allasokban...
A gyari allapot amit resettel elovesz...egy normal kozeputas beallitas.
A fentiektol total elter az amikor elkoszolodott esetleg
valami az injektorban es azert nem megy a gepezet.
Na, annyit beszéltetek az E85-ről, hogy ma reggel tankoltam 15 litert (így lett tele a tank, tehát kb 27L 95-ös, 15L E85-ös van benne), egyelőre a munkába menet semmi különbséget nem éreztem (kéne egyébként?).
szép ez az új Jazz, szerintem is ebben a színben mutat a legjobban. Nekünk is ilyen színű van, csak 2003-as.Sajnos anyagi okokból meg kell válnunk tőle, mintha a fogamat húzták volna, amikor feladtam a hirdetést…Ha valakit esetleg érdekel vagy tud olyat akit érdekelhet és gondos gazdája lesz a szemünk fényének, az jelentkezzen, köszi: www.hasznaltauto.hu/2501195_honda_jazz_2003
http://etanol.blog.hu/rovat/benzink%C3%BAtess.hu/2008/04/bioetanol_kutak_listaja/ Térkép Van más előny is, pl. kitisztítja az egész üzemanyag rendszert. Így nem csak rövid időszakos javulás érhető el, mint amit japo javasol. Hátrány, ha nagyon koszos volt a rendszered, akkor az üzemanyagszűrő eltömődhet. Ill. ha vizes volt a benzintartályod (a víz megül a tank alján) akkor kiszedi a vizet a tankból, ez gyengébb motorerőben érzékelhető.
Egyszerűen nem kell megmondani a szervizben, hogy E85-öt raktál bele.
Ha félig van a tank, akkor nyugodtan töltsd tele alkohollal, így felesbe lesz. Kezdetnek én nem ajánlok nagyobb alkoholtartalmat. (Motorvezérlő hibát jelez.)
Az E85 kutak listája fent van a www.holtankoljak.hu-n. A rögtön érezhető javulás a pénztárcán mérhető 60-70Ft spáren lesz literenként. Mi kb 2/3 normál 1/3 E85 arányban használjuk.
az áramtalanítástól csak az ablak AUTO funkciója száll el (meg persze a fogyasztásadatatok, napi számláló). A használati alapján pik-pak be lehet állítani.
Azaz hasznald parnapig kicsit orult autos modjara!
nagy gaz indulaskor,
lenduletsten jol kihuzatva valtas elott
(3500-4000 korul)
kapcsolj vissza parszor, ugy hogy
valtas utan 3500-400 korul legyen fordulat
Vagy csak okorkodj egy felorat valmi nyugos helyen...
A motorvezerles ugyanis tanulo vezerles.
Idovel atrendezi a vezerlesi adatokat egy kicsit a vezeto stilusa alapjan.
Ezert ha rendszeresn nyugisan/papasan vezetsz akkor ellustul, nem ugrik.
A rendbehozasnak ket modja van...
Egyik a fenti atmozgatas...ekkror ugy 20-30 percnyi durvabb autozas utan elkezdi athangolni magat...es kezd visszterni az élet belé.
A masik altalaban a vezerlo resetje, azaz a parperces aramtalanitasa,
(akku saru lehzas) amitol a gyari alap ertkekr all vissaz a vezerlo...de ennek az a hatranya, hogy a franc se tudja mi mas tortenik meg pl. az immoval ablak emelovel
Szoval egyszerubb es szorakozatatobb is egy kicsit inkabb dinamikusan hasznalni, azaz nem felve a motorhangtol....
HA ettol nem ter magahoz akkor viszont komolyabb a baj!
Ha injektortisztitot adok a benzinhez, annak van objektiven erzekelheto hatasa?
Én egyszer próbáltam (STP márkájút), mintha halkult volna a motor járása kívülről, persze lehet, hogy csak bemgyaráztam magamnak. :)
9000 km valóban nem a világ vége, elég koszos-poros viszonyok kellenek hogy annyira elkoszolódjon... Aztán nézd meg, egy pár mozdulat, fél perc sincs...
BlacKSouL: Rendszeresen autopalyazom, akkor viszont egyhuzamban 1700 km-t. Az kieget mindent a motorbol, amit kiegethet. A szervizben emlitettek, hogy autopalyas hasznalat az injektort nem tisztitja ki.
Ptom71, Nagyhusi: Hol (melyik kutnal) lehet az E85 tankolni? Gondolom, a hosszu autopalyas hasznalatnal jelentkezo "motortisztitas-"hoz kepest az injektortisztitas a plusz. Vagy van valami egyeb elonye is? Nem lesz gond a szervizben, ha megmondom az E85 hasznalatat? Nem fognak belekotni? Es fele-feleben hasznaljam a 95-os benzinnel, vagy csak tankoljak bele tisztan kb. 13 liter E85-ot, es hasznaljam fogyasig?
Ha injektortisztitot adok a benzinhez, annak van objektiven erzekelheto hatasa?
konyak ad: 3 honapja (9000 km-rel ezelott) voltam 80-ezres szervizen, akkor csereltem ki a szuroket, de mar akkor is kezdtem erezni a teljesitmeny-csokkenest. Szerintem nem az a gond, de holnap megnezem.
Mindenféle benzincsere nélkül is, ha mész minél hosszabb ideig tartó (minimum 200 km) autópályatempót(120-150 km/h), de lehetőség szerint többet, akkor a motor, a katalizátor, a szonda, a kipufogórendszer, és minden szükséges dolog kipucolja magát. Persze ifjú apukaként ez nem a legegyszerűbb megoldani, Gratula! :) , de nekünk pl. a horvát út alatt nyáron (650km oda + helyben mászkálás + 650 vissz) pontosan így tisztult ki. Előtte "szokásos" módon ugrott a kocsi, mert csak városban és 90-es szakaszokon használtuk, de a hosszú ideig tartó folyamatos 3500 fölötti fordulat miatt kitisztult, és utána a megszokotthoz képest sokkal agresszívebben reagált. 2.-ban, 3.-ban jól észrevehetően. Véleményem szerint ez összefüggésben van azzal, hogy a gyújtás vezérlése bizonyos fordulat és gázpedálállás esetén más és más, és az alacsony illetve közepes fordulaton történő kétgyertyás gyújtás eltérő tartósabb működéséből, illetve annak következményeitől változik a motor karaktere (kitisztul). Talán máshogy ég el az üzemanyag, mert más a keverékképzés, más az égéstermék, és persze más az átfolyó gáz tartós mennyisége a kipufogórendszeren. Okosabbak cáfoljanak. :)
Szeretem, amikor valaki meg akarja mondani a frankót, de "enyhén" rosszul informált :) A láthatósági mellény nem kötelező tartozék, csupán egy kellék, amit ha akarsz, magadnál tartasz, ha akarsz, nem. Nem kötelez jogszabály arra, hogy legyen az autóban, arra pedig pláne nem, hogy az utastérben kell lennie, ha van. Az követ el szabálysértést, aki a rendelet szerinti helyzetekben (lakott területen kívüli út úttestjén, leállósávján és útpadkáján tartózkodó gyalogosnak, illetve a lakott területen kívüli út úttestjén, leállósávján a kézikocsival közlekedő személynek, a kerékpárral közlekedő személynek, illetve műszaki hiba miatt vagy egyéb okból megálló járműből kiszálló személyeknek -a kötelező kivilágítás mellett- éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén) nem viseli a mellényt. Ergo: tartani nem kötelező, de a fenti helyzetekben használni kell. Elindult egy urban legend, hogy büntethető a dolog, és mindenki pakolta a kalaptartóra, legalább akkora nagy siker lett, mint régen a bólogatós kutya... (Nekem is van, mert inkább költök 500 forintot, mint magyarázzam a rendőrnek a jogszabályt.)