Igen közlekedett. 1977-ben, vagy 78-ban indult, amolyan mentesítő-féle volt a Tisza-Expressz mellett Budapest-Moszkva között, időnként néhány Leningrádba tartó hálókocsival. Eleinte csak a nyári szezonban járt. Érdekes, hogy az 1989/90-es menetrendi időszaktól közlekedett naponta, épp a szocializmus alkonyán. Ekkor ez vitte a Róma, Torino és Zágráb-Moszkva hálókat is. Ebben a szezonban a naponta közlekedő Budapest-Expressz, Puskin, Tisza-Expressz és Budapest-Csap gyorsok mellett feltüntetett a menetrend egy nyáron hetente egyszer közlekedő Budapest-Moszkva és egy Budapest-Kijev vonatot is. Ekkor év közben indult még egy Csap-Szabadka vonat is Röszke határátmenettel, amelyet "kis-Puskinnak" becéztek. Ez mindkét irányban éjszaka közlekedett másodosztályú ülőkocsikkal. Amolyan bevásárlójárat volt, ugyanis ekkoriban rövid ideig a kárpátaljaiak vhogyan utazhattak Jugoszláviába különösebb akadály nélkül (a dolog részleteire nem emlékszem). Talán egy évig létezett ez a vonat. A Budapest-Expressz az 1992/93-as menetrendben közlekedett utoljára (Bp.-Moszkva, ekkor is naponta). Még az 1993/94 és az 1994/95-ös menetrendben is szerepelt, de már csak külön rendeletre megjegyzéssel.
No, 18 után értem a Keletibe akkor indult az élet, kapkodtak a fiuk, szépen ment minden sorban. Kivétel a Hernád, ami nem Keszthelyről jött, és mégis 21:35 kor tolták be.
Viszont a helyiek nagyon kimaradtak, alig ment vonat Szolnokra és Hatvanba.
A Puskin valamikor az 1970-es évek közepén vált önálló vonattá, eleinte Moszkva-Budapest-Belgrád, majd Moszkva-Kiskunhalas-Belgrád/Budapest-Belgrád-(Athén) relációban. Itt egy menetrend fénykorából (1985/86):
Az 1990-es évek közepétől Kelebia helyett Röszke-Szeged útirányon át közlekedett. Ekkoriban már nagyon rossz híre volt, a nemzetközi szakasz tele volt mindenféle alvilági figurával. A röszkei határőrök kifejezetten utálták, ha ehhez a vonathoz (amelyet "büdös Puskinnak" neveztek) osztották be őket. Az 1997/98-as menetrendben közlekedett utoljára.
Mentem Péntek este az EN 240-el, váltottam rá 1. osztályú retúrjegyet Siófokig. Erre csak a halbis részben volt nyúlfarknyi 1. osztály,az is tele volt. A nemzetközi vonatrészben mindkét vagon csont tele volt csoporttal, 1 hely nem volt:( Ülhettem CiFRa-s 2. osztályon:( Az egész vonat 150%-os kihasználtsággal ment ha nem több. Nagyon sokan álltak és ezt a vonatot akarja az FS megszűntetni?:(
Tudom, persze örüljek, hogy volt helyem de nem ezért váltottam 1. osztályú retúrt...
Remélem megmarad ez a vonat jövőre is, bár nagyon kicsi rá az esély az olvasottak alapján amiket olvastam a topikokban.
Ma az IC344 Avala vonatban volt 1 szerb Bc kocsi legelől (BEOGRAD - BP közötti irány szerint...) Láttam 1-2 embert az ablakon kinézni - szóval utas az volt benne, de nem néztem meg, hogy le volt -e zárva
A kocsi száma ha jól emlékszem 374 volt... Ez Thessalonikis kocsi lehetett? Azok nem a vonat végén szoktak befutni?
Különben ezeknek a szerb kocsiknak a szinezése (fekete narancs citrom vagy narancs-citrom) nagyon tetszik - jól elvannak találva szerintem...
Acch so. Nos én régen utaztam ezzel a vonattal lefelé, de emlékeim szerint nem volt benne a Wien Südbf - azért volt ez neekm fura. De akkor minden világos köxi
A Moszkva-Belgrád útvonal stimmelt, néha Thesszaloniki vagy Athén végállomású közvetlen kocsikkal is. Az útvonal is Cegléd - 140 - 155 - Kiskunhalas volt, ahol úgy kb.'90-ig egy Budapestről jövő kocsicsoportot is csatoltak rá. '91-től kezdte a deltavágányokat használni Ceglédnél és Halasnál, majd 1-2 évre rá átkerült a röszkei határátmenetre, először éjjel találkozott ott a két vonat, majd nappal kezdett Magyarországon járni, Szeged-Záhony közvetlen kocsikkal... de előtte is vitt többször egy Záhony-Belgrád B kocsit.
A vonatot '91-ben láttam először, de már akkor is RIC-kasznis szovjet kocsik voltak benne. '98-ban szűnt meg, utolsó hónapjaiban azonben igen egyedi módon közlekedtették azt a kb. 3 orosz és 1 ukrán kocsit, amiből állt: lekapták a belföldi kocsikról Félegyházán, és egy halasi személy cibálta át a 150-es vonalra.
2 percenként szajkózta a késő Kanizsa Zalát, 5-ször letörölte, majd kiírta, közben a 20 percet késő 5209-ről egy szót sem szólt, pedig a tömeg arra várt. Minden ki volt már írva, csak az nem.
A Kanizsa már rég bejött, és még mindig mondta, hogy késik.
Közben 5209-t is törölte többször.
Rég beérkezett vonatok voltak kiírva.
Minden vágny foglalt volt.
Egyszerűen vannak olyan időszakok napközben amikor olyan gyakran érkeznek és indulnak vonatok, hogy nem győzik kezelni.
A Lővér-HALÁSZBÁSTYA IC nem véletlenül Grazból jön? :) Csak, mert a Keletiben talán a 7es (vagy hatos) vágányon kivolt írva érkezőnek az említett vonat még pénteken fél1 körül :) Le szerettem volna fotózni, de álltak a tábla előtt és nem akartam ott elmagyarázni a tömegnek, hogy mit akarok... :)
Viszont érkezési helynek WIEN Südbf volt kiírva :D
Ezenkívül az Avala IC érkezését nem mondták be, csak azt vettem észre, hogy már egy jó ideje bent áll a 8ason 1 1047essel egy vonat, mely mögött egy szerb kocsi van.
(Rosszul látok, de lehet, hogy a nagytáblán kint volt...)
A vonatban a leghátsó kocsi 409 és 410es számmal is el volt látva. Szokás szerint az ÖBB-st választottam, azokból most 3 volt :)
Egy országgal odébb már sikerült feltenni a netre a nemzetközi jegyek megvásárlását, szépen lehet válogatni ár szerint is.
Nálunk meg már 10 éve fenn volt az Elvirán a belföldi menetjegy rendelés, de csak most kezdett el működni. Persze csak a pályaudvaron vehetem át, pedig az ÖBB és DB meg tudta oldani, hogy az utas magának nyomtassa ki otthon.
Kontingens: Mikor Pécsen vettem a jegyet Berlinbe, a pénztáros felhívott valami titkos pesti telefonszámot, ott lehívogatás nélkül megmondták, melyik napra van olcsó jegy, ugyanis kikötöttem, hogy csak olyannal vagyok hajlandó utazni. Innen már nem hiszem, hogy nehéz lenne feldobni az infót a netre...
Double háló: Párocskámmal olyant foglaltunk Krakkóba és vissza (a la PKP), ha akarod, majd mesélek.
Moszkva-Belgrád,volt Budapest-Belgrád kocsikkal,párszor változott a magyarországi útvonal.Utaztam vele 84-ben,amikor mentem Athénba! A mi részünk a Nyugatiból indult,Cegléden rakták össze,aztán Kecskemét,Félegyháza,Halas,Kelebia?stb.Ha jól emlékszem,23:50-kor indult.A szovjet rész asszem,20 és 21 óra között járt Nyíregyházán.
Azért ez a kontingens dolog, csak az infrastruktúrálisan kőkorszaki MÁV-nál működik igy. Idézek egy tavaly decemberi hozzászólásomból:
"de a legkellemesebb rész, mégis a bécsi jegyváltás volt. 3 perc alatt kiderítettük,hogy csak a következő EC-re van Sparschiene jegy, erre épp nem volt, a srác megmondta a sima és a retúrjegy árát és lebonyolítottunk egy bankkártyás fizetést. Egy álom volt, az itthoni nemzetközi jegyvásárláshoz képest. Kár,hogy itthon nem ilyen egyszerű... "
Ott bármelyik pénztárban megmondják fél pillanat alatt, hogy van e olcsó jegy vagy nincsen. Vagy a prágai főpályaudvaron is a Wasteelsben egy fekvőhelyjegy nem 7-8 perc volt, mint a Nyugati nemz. pénztárában, hanem 2. Minden csak infrastruktúra kérdése...
2, Nem adtam föl azért ;). Jövé héten rá fogok szánni egy napot és a következő szemptemberben esedékes szadadságra fogok jegyet szerezni valahogy. (Splitbe is és Velencébe is :), utóbbi nyilván nehezebb lesz :))), de remélem ezúttal talán sikerült majd )
levontad a következtetést egy-két nekirugaszkodásból.
Egyébként az nekem sem tetszik, hogy nem tudható meg mondjuk a neten, hogy mi lesz az elérhető ár.
Szóval. :) A szemfényvesztés jelzőt arra értettem amit itt Te is említesz: ez így nem egy jól működő rendszer. Eleve nem tudsz "készülni" tehát a bizonytalanra mész oda. (nem kevés időre) Aztán meg ugye kész tények elé állítanak amit én pl nagyon nem szeretek. Itt ugye az szokott lenni hogy egyik napra (mondjuk kifelé) van jegy, de amikor jönnél vissza már nincs. Akkor ott helyben döntsd el gyorsan fél perc alatt hogy most akkor menjen már a dolog vagy ne mert még 15 izzadó utas liheg a nyakadba akik szintén nagyon mennének már. Így nem lehet dönteni. Plusz alapból utálják a próbálgatást a pénztárosok merthogy (és ez már tényleg nagyon gáz) ők sem látnak semmit a kontingensből, csak akkor ha megpróbálja lehívni (talán lesz) és ha elekezdi nyomtatni akkor örüljünk. Így ha már a fele megvan akkor is csak pluszmunkát adva tudsz kiszállni az egészből, ez szintén nem túl kellemes. Szóval az egy dolog hogy ez a pár próba nem volt túl sikeres, itt nagyon súlyos gondok vannak mélyebben ami nekem az egésztől úgy általában veszi el a kedvem. Ehhez meg még jön egy két pénztáros és azzal aztán tényleg úgy fel lehet húzni magad a dolgon ahogy kell. :D:D (azért hogy Te fizethess nem kevés pénzt... szóval egy kicsit abszurd helyzet, bár igaz Máv-os történet :( ) Igazából nagyon sok mindent nem értek: azt sem hogy mit kell ezen a "kontingensen" ennyire félteni? Mintha hadititok lenne úgy kezelik. Pedig rengeted időt lehetne megtakarítani azzal ha legalább a pénztáros látná azt az infót ami egyébként is a rendszerben van. (azt nem is említem hogy esetleg az utas is...) Ez így sajnos nagyon nem pálya... :(
A menettérti kedvezménnyel csökkentett árat sokalltad?
Igazából leadtam bőven mert odaútra megegyeztünk egy double hálóban de visszaútra más semmit nem tudtak adni így végül nem köttett üzlet sajnos... Normál áron lehetett volna visszajönni de ennyit nem akartam erre áldozni (nem azért mert nem jutott volna már ennyi plusz, inkább elegem lett ebből a "titokzatos" és abszolút kiszámíthatatlan rendszerből. :) )
"egyébként én ezt a spar dolgot elég nagy szemfényvesztésnek tartom" - levontad a következtetést egy-két nekirugaszkodásból. Nekem hétszer sikerült, utoljára július másodikán utaztam (és két héttel az indulás előtt vettem meg). Mégsem mondom, hogy mindig, mindenkinek sikerül. :-)
A Wasteels sajnos mintha valóban nem mindig férne hozzá a kedvezményes jegyekhez. Két konkrét esetben is nekik nem adott a rendszer, a MÁV-nál pedig megvettem.
A menettérti kedvezménnyel csökkentett árat sokalltad?
Egyébként az nekem sem tetszik, hogy nem tudható meg mondjuk a neten, hogy mi lesz az elérhető ár. Bár az is igaz, hogy a Malévnál jártam úgy, hogy lefoglaltam a jegyet a honlapon, de nem akarták annyiért adni az átvételnél. :-)
Gondoltam ki kéne nézni Fiume-be vagy Split-be. Gondoltam sima ülőkocsira aztán majd ha nagyon deréktörő akkor fekvő. :) Igazából azt nem értem hogy a rijekai kocsik miért nem a Venezia-val mennek le. Ennek ~3 óra ácsorgásnak nem sok utasvonzó hatása van... Ettől függetlenül persze lehet hogy magas a kocsik kihasználtsága.
"Basszus azért csak van igény nemzetközi vonatokra?"
A MÁV-os abszurditások egyik csúcsa az, hogy a nemzetközi vonatok (kevés, nyáron kicsit több kivételtől elteintve) konganak az ürességtől, miközben a nemzetközi jegyhez jutás terén a nagyobb helyeken kapacitáshiány (órás sorbanállás) van, a kisebb helyeken meg egész egyszerűen nem árulnak nemzetközi jegyet, vagy csak nagyon korlátozott időben.
A 40x 60x számos gondolatmenetet én sem értem, hogy hogyan gondolhattam komolyan - késő volt :)
Viszont az lehet, hogy a Lehár nincs benne a német tervezetben, hiszen az nem érinti csak az ÖBB -s és a H-Startot - szóóval simán lehet.
Ami pedig a Lehár kihasználtságát illeti - nos most is a fele levan zárva - nem akasztják szét. Ennek oka - Gondolom én - az, hogy exBartók bejön 16:53 17:10 -re viszont nem tudják szétakasztani - csak 19:10 -re A Wiener Walzer és a Kálmán Imre pedig valószínűleg más-más kategoria...
Mondjuk a Dupla RJ -ben gondolom csak 1 kajálda lesz - míg mind2ben illene 1nek lennie
Különben ezek az RJ kocsik összekapcsolhatóak a hagyományos kocsikkal? Már alig várom az RJ szerelvényekben fel-felbukkanó ÖBB-EC kocsikat :D
"Viszont ha a mostani 2 órásainkat Münchenesítenék, ahogy ígérték, akkor miért járatták be a 40-49 számokat BP-WIEN vonalra?"
Gondolom azért, mert a 60-as számok a Bécs-München vonalra vannak, és a Bp-Bécsnek is kellett valami vonatszám. Nem lehet két, jelenleg még külön viszonylaton azonos számozás, zavaró lenne, egymáshoz ilyen közel. Ha erre gondoltál.
"Illetve nem arról volt szó, hogy 2009től az exBartók62/63 és a Lehár lesz majd RailJet És 2009 DEC -től lesz 2 órás a BP-MÜNCHEN ütem?"
Hát, ha ez a sok EC és IC tényleg eljön ide, ami egyelőre a német anyag miatt kétséges picit, akkor az ütem meglesz. Első körben az ex-Bartók lesz Railjet, a többi csak később, legalábbis a német pdf alapján.
Más kérdés, hogy talán érdemesebb lenne valami olyasmi megoldást kitalálni, hogy a 66(ex 62)/63 dupla RJ szerelvénye Pesten szétakad, és két vonatként megy vissza Bécsbe, mert a Lehárra a dupla stokk teljesen felesleges. Ugyanez lehetne reggel is, 13.10-es indulásra két érkezett RJ stokk összeakadna, és úgy menne.