Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
ZödFelicsita 2008. júl. 18. Creative Commons License 1871
Előzmény: troppauer (1870)
troppauer 2008. júl. 18. Creative Commons License 1870
köszönöm a válaszokat.

nézelődöm is erre arra, milyen autók vanna és mennyiért.. Ez a kombi nem túl gyakori, míg a sima rövidebb változatból nagyon sok van.
ZödFelicsita 2008. júl. 18. Creative Commons License 1869

Az itt leírtakat annyival egészíteném ki, mint egy 1.3 MPI LXI Kombi 3. hónapja hajtó új tulaj, hogy minden könnyen javítható, hozzáférhető, és hihetetlen olcsó a gyári alkatrész hozzá.

 

Van néhány szakosodott Skodás bolt , nagyon segítőkészek és szakértelemmel is ellátnak, szinte minden- minden otthon javítható.

 

Az én autóm nem jó etalonnak, mert 43eKm van benne, csak rövidtávon volt Pesten használva így extrém a meghibásodások listája rajta, de eddíg fillérekből mindent meg lehet gyári alkatrészek felhasználásával javítani.

 

A fórumon a kollégák nagyon segítőkészek, szerintem, ha körbe kérdezel, találsz olyan Cartársat, aki régen hajtja a típust, esetleg többet is belőle és értő szemmel elkísér a kiválasztott autó megvásárlásakor és fejből beárazza a látható hibákat, így az árát ehhez kell mérni vásárláskor.

 

Nem kell megijedni semmilyen hibától, csak jól be kell számítani a javítási költséget !

 

további kiegészítés:

A futómű kifelyezetten kellemesre hangolt, az ülések elfogadhatóak, nagyok, rövid és hosszabb távokon is elfáradás nélkül vezethető.

 

A nála kiesett hibalista extrém, nem jellemző a típusra, de a vásárláskor érdemes megnézni:

 

Forralta a vizet --Thermostat csere ( nem gyárira mert a konstrukció hibás, Lengyel zégetresre kell cserélni házzal együtt 1.300Ft  )

 

Hűtő veti csapágyas, lapát asszímmetrikus, üt-- gyári hiba az új légkondis típus ventiét kell lemezfülekkel rá eszkábálni ami nagyobb és alkalmas folyamatos működésre is pl városi araszolásban

 

Kuplung kinyomó csapágy melegen visítrott megszorult--- típushiba, gyenge a kuplunga, nem szereti a városi használatot, gyári Schach készéet bele nevetséges áron van 30-60 ezer Km -t bír ki a lábadtól függően a kinyomó csapágya, de érdemes mindent kidobni, ha már levetted a váltót Tárcsa ~6e , szerkezet ~ 7e kinyomó Valeoban 4eFt , a meló egy nap , de aknán megoldható egyedül csináltam, úgy hpogy életemben nem csináltam még ilyet más autón.

 

Váltó olajszint elmegy -- kapcsolórúd szimering a váltó alján van, csepeg a csere 1eFt pár óra meló.

 

Féltengely gumiharang szakadás -- elvileg itt az évek számítanak jobban mint a Km futás, gyenge a gyumi amiből van és kireped ~4x1eFt + sok kostzos meló, de megcsináltam életemben először és  egyedül  

 

Hibajalzések a vezérlő ECU-ban--- időnként az akku levétele után fura állapotba kerül a vezérlője, de magától is helyrebillen, Az OBD diag csatira magam építettem kábelt ~600Ft-ból és a szoftver a Neten Share verzióban elérhető, de ez csak korlátozott diagra elég, de a hibakódokat kitörli.

 

Fékbetétek cseréje -- Ferrodó ~ 5eFt előre a hátsóval még nem volt dolgom.

 

Hátsó futómű csapágy lóg  -- típus sajátosság, idönként utánzsírozni, beállítani kell

 

Lambda szonda fűtés elégett, vagy leszakadt bizonytalan, hol megy hol nem --- ritka hiba , kiolvasott hibakódból tudok róla , meg abból, hogy magas a fogyasztásom és az autó időnként nem jól megy , gázadásra fuldoklik hidegen, máskor tökéletes gyári Bosh vagy Japán NTK beszerezhető bele ~19eFt , de a gagyi utángyártott már 8eFt a Vaterán és az is elmegy pár évet, ha épp nincs rá pénz, bár fogyasztásban kifizeted hamar a különbözetet.

 

Vezérműlánc csörög--- típus sajátosság, hogy 30-40e Km városi használat után megnyúlik, de , láttam olyat is, hogy egy rosszul sikerült visszaváltás után óriási lógása lett ! a csere olcsó 6eFt a teljes csere szett ( lánckerekek, hézagológyűrűk, lác )  gyáriban + 1eFt a szimmering, a meló viszont koszos és sok időt vesz igénybe, én egy hónapja készülők lelkileg rá...

 

Üzemanyagszűrő eltömődés  -- az enyém többet állt mint ment és kicsapódott a szűrőben a trutyi a magyar kutak jóvoltából , a szűrő olcsó, a cseréhez nőgyógyász előképzettségű segítőt hívj , jobban boldogul vele...

 

Azzal kell számolni, hogy más típusokban valami 60-90eKm csereciklusú, akkor itt kb a fele idő után lesz cserés, de harmadába kerül a csere, így összeségében megéri.

 

No, azzal együtt, hogy kitölti a hétvégéimet az előző 7 éve alatt felhalmozott gyári márkaszervíz által benne hagyott, felhalmozott hiba tömeg, így is szeretem és megvenném ma is a többi előnyös tulajdonsága miatt. 

 

Dióhéjban , így is hosszzú lett ....

Előzmény: troppauer (1866)
troppauer 2008. júl. 18. Creative Commons License 1868
köszönöm a választ, meggondolom a dolgot.. tetszik alapvetően ez az autó.
Előzmény: arthur877 (1867)
arthur877 2008. júl. 18. Creative Commons License 1867

Jó választás!

A hátsó sárvédőív és az ötödik ajtó az üveg és a müanyag betét között rohad/rohadni fog, ez konstrukciós hiba! A normál állapotu 2000-es még nem lehet rozsdás sehol!

 

350.000 Km feletti futásteljesítményt is elvárhatsz egy sima 1.3 MPI motortól, feltéve, ha az időszakos szervízeket rendesen megkapja.

 

Ha nagyon ütöd, elszáll a generátorban a fesszabályzó, és megöli az akkudat, a folytószelep elkoszolodása esetén a tisztitás után diagnosztikát igényel az alapjárat beállítása, a Škoda motoros  verzióban elég hamar csörögni kezd a vezérműlánc, de ez nem probléma, még mindig ez a legjobb motortipus, a fényszoró állító mindben elromlik, és cserével javítható, az ablakemelő szerkezete kicsit gyenge konstrukció, az egybeépített gyújtótrafó nem szereti a motormosás utáni rögtön beindítást, ha elromlik a termosztát, csak jó minőségüt kell beletenni, mert nagymértékben befolyásolja a fogyasztást, a váltóolaj szintre figyelni kell, mert érzékeny rá, és drága a javítása, de alapból olyan őrűlt nagy gond nem szokott lenni velük.

 

Az 1.3 MPI verziót kell választani az 50 KW-os kivitelben. Ez elég erős ahhoz, hogy elvigyen mindenhová, az olcsóbb alkatrészárú Škoda blokk, és nem a VW.

A fogyasztása nálam(1.3 MPI Combi) 5,3-5,5 L/100 Km, de ez gyakorlatilag országúti közlekedésnek minősűl, mert csak 20 Km-t megyek naponta pesten, a többi a periféria...

Az 1,3-as motornak kissebb a fentartási költsége.(biztosítás, súlyadó, átírás, esetleg a casco, stb...)

 

A családi autó ebben az esetben teljesen fedi a valóságot! Nekem a két nagyfiam hátul keresztbe tett lábbal utazik(nem törpe vagyok!), a csomagtartóban elfér két heti campingcucc is, ha összenyitom két személlyel egy kissebb kamion, gyerekülésből akár hármat is betehetsz hátra, és egyszerüen, ha nem száguldozásra, hanem tényleg családi autónak akarod használni, úgy bele fogsz szeretni, hogy sírva fogsz tőle megválni sok-sok év múlva...

 

Az én "kicsikém"
Előzmény: troppauer (1866)
troppauer 2008. júl. 17. Creative Commons License 1866
sziasztok!


Új vagyok itt és nem ismerem a skodákat, úgyhogy nézzétek el nekem az alap kérdéseimet.

ami engem érdekelne, az egy felicia kombi.

1. mennyire rohadnak ezek az autók? a 98-2000 körüliekre gondolok.

2. mennyit megy el kb. egy ilyen autó km.ben?

3. generális, széria problémák sokan vannak-e?

4. a kisebbik vagy a nagyobbik motor? (jó tudom hogy a nagyobbik, de pro és kontra)



kisgyerekes család vagyok egy 20 éves kirohadt autóval, és tapogatózom valami új megoldás felé. A felicia érdekes lehet, azért kérdezősködöm..






köszönöm: troppauer
ctvi 2008. júl. 17. Creative Commons License 1865

Szia!

A Simos 2p vezérlőben egy firmware hiba miatt az alapbeállítás nem törli az előző értékeket, igaz egy idő után vissza szokott állni,  de nem biztos, hogy jó értékei lesznek. A "buzerálós" módszert használják  a csehországi, és a szlovákiai szerelők. Én az interneten találtam erről leírást. Sajnos a magyar szervízekben általában nem is hallottak erről a módszerről, vagy jobban megéri új folytószelepet adni, és, ha ez sem segít, akkor új ECU-t is. A buzerálós módszer kb 5-6 perces munka. Előnye, hogy az ügyfél látja az eredményt rögtön. Te elhoznád az autódat úgy, hogy nyugi uram 50-100 km után jó lesz, és a munkadíj X ezer forint, pláne, ha előtte nem volt gondod az autóval?

Ez persze az én véleményem, és nem akarlak megbántani vele. Ha érdekel, szívesen megmutatom a programot működés közben is.

Üdv: Jani

Előzmény: Törölt nick (1860)
ZödFelicsita 2008. júl. 17. Creative Commons License 1864

Kedves Hubo !

 

Már értem, és nagyon köszönöm !

Előzmény: hubo44 (1863)
hubo44 2008. júl. 17. Creative Commons License 1863
O6705407070.
Előzmény: ZödFelicsita (1862)
ZödFelicsita 2008. júl. 17. Creative Commons License 1862

Milyen gyakran kéne folytószelepet pucolni ? Km futásban ez mennyi ?

 

Gondolom a városi használatnál gyakrabban ?

 

Van-e olyan alkatrész amihez nem illik semmivel hozzá érni ? sérülékeny stb?

 

Jó-e a WD 40 ? Én használom ezt a szert, de ez elég agresszív oldószert tartalmaz , utána pedig nedvesség kiszorító olajos bevonatot képez . Ez nem gond ?

 

Gondolom a cél a tisztításban az átáramló légtömeg akadálytalan áthaladása és a légtömegmérő hitelesebb érzékelése lenne ? Ezt jól gondolom ?

 

Köszönöm a levelet és a tegnapi hívást, segítséget !

 

Lambda csere esetén kell valamilyen Vag-com beállítást csinálni ?

 

Tudja valaki Ó-vodás mail címét v. telefonját ? nem válaszolt a kérdésemre, hogy van-e neki Japán Lambdája eladó mostanság ?   Vagy lehet nyaral épp ?

 

szeretnék erről többet tudni.  

Előzmény: ctvi (1857)
ZödFelicsita 2008. júl. 17. Creative Commons License 1861

Géza !

 

Írtam Neked Yahooooo-ra Kuplung csere ügyben. Megkaptad ?

 

Közben kavarog még az aug.-i program családilag, jönnének vendégek egy pár napra ( hosszú hétvége szerűre), csak nem tudják mikor, mert orvoslátogatással kötik egybe és még nem kaptak vizit időpontot.

 

Ha többet tudok jelzem, összehozzuk. Mint igértem természetesen segítek.

 

Üdv ! 

Előzmény: Törölt nick (1860)
ZödFelicsita 2008. júl. 16. Creative Commons License 1859

A segítségedet kérem. Halódik a Lambda szondám 2001-es 1.3 MPI Felíciámban. Japánt keresnék bele, Te korábban hírdettél ilyen eladót.

 

Mikor lehetne venni Tőled ?

Előzmény: ó-vodás5407070 (1832)
ZödFelicsita 2008. júl. 15. Creative Commons License 1858

Kedves Jani !

 

Én az alábbi linkeket nézegettem, olvasgattam diag ügyben:

 

ezt csak képeskönyvként nyelvtudás hiánya miatt:

http://www.motordiag.cz/motordiag/motordiag/software/KKL_USB.pdf

 

 

ez nagyon jó:

http://www.opendiag.org/

 

www.geocities.com/vaginfo

 

http://www.cadsoft.de/

 

talán ez tetszett legjobban:

http://www.planetfall.com/~jeff/obdii/

 

http://www.gendan.co.uk/index.php

 

software : http://www.ross-tech.com/

 

Magyar http://www.vag-com.hu/

 

üdv

Előzmény: ctvi (1857)
ctvi 2008. júl. 15. Creative Commons License 1857

Szia!

5-ös vagy 6-os imbuszkulcs, amivel kicsavarod a műanyag burkolatot ( 2 csavar hátul lent a széleken, 1 csavar a takaron), levegőszűrőház tetjét leemeled,óvatosan felfelé húzod, úgy hogy hozzáférj, majd a pillangoszelepet lenyomod (gázbodent meghúzod), és mellette kipucolod fogkefével és WD40, vagy valami hasonlóval. Utána alapbeállítást kell csinálni, esetleg az ECU (motorvezérlő)t törölni kell. A program kell hozzá, valamint KKL-es COM, vagy USB-s kábel, (nekem a CAN-es HEX-CAN-COM COM-os kábellel is sikerült) A VAG-COM (VCDS) USB-s kábellel nem lehet törölni. Az alapbeállítást a törlés után pl VAG-COM-al lehet megcsinálni. A 3.11-el is meg kéne tudni csinálni, csak nem tudom, hogy engedi-e a ingyenes verzió az alapbeállítás funkcit. A VAgCOm (VCDS) 805.0-val meg tudtam csinálni, igaz ez eredeti hivatalos kábel.

A csah oldal címét küld el kérlek a ctvi@freestart.hu e-mailre.

Üdv: Jani

Előzmény: ZödFelicsita (1856)
ZödFelicsita 2008. júl. 15. Creative Commons License 1856

Jani !

 

Köszi a jótanácsokat .

 

Folytószelep tisztításhoz, kiszereléshez van-e valamilyen dolog, amire oda kell figyelni, vagy spéci szerszám igénye van-e esetleg ?

 

más:

 

Én Vag-Com 3.11.2-vel próbálkozom diagolni egy saját építésű kábellel.

 

mivel ez sherver, nem regisztrált free verzió így nem írja ki a hibakódokhoz tartozó szöveges értelmezést. Tudnál küldeni egy táblát angol vagy magyar nyelven, sajos Hubo által ajánlott Cseh oldalon nem találtan semmilyen angol szöveget így nem értem az ott leírtakat.

 

továbbá

A Feliciába nem lehet rakni MIL lampát ? Csinált már ilyet valaki ? 

 

Köszi !

Előzmény: ctvi (1854)
ctvi 2008. júl. 15. Creative Commons License 1855

Szia!

Mielőtt vennél nezd meg a típusát, mert több féle is van! Egyébként szétszedésnél az első műanyag fülek könnyen törnek!!! Komplett műszeregység 22-23 ezer Ft körül van. De több féle létezik, és nem fog jól működni a másik!!! Saját tapasztalat.

Üdv: Jani

 

Előzmény: piba gls (1836)
ctvi 2008. júl. 15. Creative Commons License 1854

Üdvözlet Mindenkinek!

 

Nekünk 2 felíciánk van otthon egy 98-as (új) 1.3 MPI 68 LE (50KW), és egy 200-es kombi 1.3 MPI 50 KW (2 légzsákos). Én ezeket magam szoktam javítgatni. Rendszeresen tisztítom a folytószelepet (pillangószelep) aminek a zárásszöge alapjáraton 80 fokos motornál 4,5. A vag-com-nál a motor 01 -mérés 3. csatornán lehet megnézni. (A jó érték 3-7 fok) Sajnos ezt a SIMOS 2P (Siemens) vezérlőt nem lehet törölni a VAS, illetve a vag-com-mal, mivel kihagyták belőle ezt a funkciót! Erre akkor lenne szükség, amikor a folytószelepet kitisztítjuk, és a fordulszám 2000 körül "fennakad", vagy egyenletlen lesz a fordulatszám. Ez a hiba előjöhet akkor is, ha a feszszabályzó túltölt. (ezt nagyon nehéz mérni, mert nem állandó jelenség, ezért érdemes állandó voltmérőt bekötni) Tehát mielőtt vennénk új folytószelepet, vagy vezérlőegységet nézzük meg egy új feszszabályzóval.... A SIMOS 2P törlésére léteznek programok, nekem cseh nyelvű van, és nagyon jó! (szerencsére tudok csehül) Az alapbeállítást a VAG-COM-mal meg lehet csinálni, csak 1-2 dologra kell figyelni: 1 hibatároló ne tartalmazzon hibát, vízhőkok kb 80 fok!,

1 lépés illesztés, tárolt érték 000 (be van állítva), ment, majd alapbeállítás 98-as csatorna, ezután a gyújtást le kell kapcsolni 1/2-1 percre. A folytószelepet fogkefével, és WD40-el szoktam takarítani, és az autó kevesebbet fog fogyasztani.

Ha valakit érdekel vag-com (hivatalos) kábel programmal tudok segíteni a beszerzésben, és olcsóbb, mint a magyar ára.

Szívesen segítek, ha tudok, küldjetek bátran e-mailt.

Üdvözlettel:Jani

M41-2316 2008. júl. 15. Creative Commons License 1853
Üdv!
Olyan kérdésem van, hogy tegnap egy vasúti átjárón csurogtam át kb 20km el és a 2000-es 1,3 Mpi -s Felicsita egyszerűen csak leállt menet közben (nem lefulladt,mert gurultunk) Mitől lehetett? Egyszer már a télen is csinálta.
ZödFelicsita 2008. júl. 15. Creative Commons License 1852

Közben megtaláltam, csak veszekedni kellett kicsit a gépemmel, mert csak az előző bejeletkezéskor  bekeselt kezdőlapot volt hajlandó megjeleníteni... de már jó

 

Most nézegetem, az USB-s kábelnek az optocsatoló típusa nincs fenn sajnos, és csak a tokozás lábszámai láthatók, hogy hogyan áll benne a csatoló azt ki kell találgatni ?

 

Van hozzá típusod ?

 

Köszi !

Előzmény: ZödFelicsita (1851)
ZödFelicsita 2008. júl. 15. Creative Commons License 1851

Kedves Piba !

 

Sajnos nem jött át eddíg. Mekkora volt ? Lehet, hogy Onlány méretkorlát miatt lepattintotta?

 

Megismételnéd ?

 

Köszi !

Előzmény: piba gls (1850)
piba gls 2008. júl. 15. Creative Commons License 1850
Tegnap elküldtem. Nem kaptad meg?
Előzmény: ZödFelicsita (1849)
ZödFelicsita 2008. júl. 14. Creative Commons License 1849

kérlek küld el nekem a kalicsil@t-online.hu mailomra.

 

Köszi !

Előzmény: piba gls (1825)
g.a.m.e. 2008. júl. 14. Creative Commons License 1848
E85: alakitottal valamit az auton? MPI-d van vagy kozpontis?

Az ECU mennyire kezelheti le a valtozast? Gondolom a benzines ertekekkel dolgozik tovabbra is..............

(Ha mar irtal rola akkor bocsi)
Előzmény: ó-vodás5407070 (1832)
hubo44 2008. júl. 14. Creative Commons License 1847
De ha lehet akor leden Japan. Ud emleksem a Ovodaš ijen kinalt. Az šokat ki bir.
Előzmény: ZödFelicsita (1846)
ZödFelicsita 2008. júl. 14. Creative Commons License 1846

Érdekelne az eladó  lambda, most döglődik a 2001-es Felicia 1.3MPI-ben az enyémnek a fűtése. Hubo is cserét javasolt a kiolvasott hibakódot megküldtem Neki.

 

Van még eladó szondád ?

 

 

Előzmény: ó-vodás5407070 (1758)
ZödFelicsita 2008. júl. 14. Creative Commons License 1845

most voltam a hétvégén rokonoknál.

 

VW Polo 1.4 MPI Lamda fütés megszakadási hiba miatt csere volt a múlt héten.

 

Abban csak 32.000.- Km van, de lejárt a garanciája éppen. A márkaszervízben azt a választ kapta, hogy sokat megy rövid távokat és azért égett el a fűtése a lamdájának . és tényleg 3-5 Km-es távokon használják legtöbbet, csak a szomszéd faluda szaladgálnak az autóval naponta többször.

 

Úgy vették észre, hogy az autó erőtlen , gyenge lett, alapjáraton fpolyton lefulladt, gázadásra is és ~20 litert fogyaztott benzinből és folyton büdös volt a kipufogó gáza melegen is !

 

Abban van MIL lámpa , de nem világított !

 

A hibakód törlés után napokkal jött vissza, nem állandósult a hiba ! így egy vagyont elköltött diagnosztikára , meg benzinre, mire rájöttek, hogy mi a beje, majd 80.000.-ért cseréltre a szervíz, azóta jó, az autó kivállóan megy és 5-7l közt fogyaszt megint

 

A Feliciába nem lehet rakni MIL lampát ? Csinált már ilyet valaki ? 

 

Köszi !

Előzmény: hubo44 (1824)
ZödFelicsita 2008. júl. 14. Creative Commons License 1844

Kedves Piba !

 

Az kábelhez tartozó interface elektronikában az alkatrész filléres tétel.

 

Mindent lehet bele kapni én más általános célú optocsatolót tettem bele, de azzal is működik.

 

Alkatrész árak:

- Ellenállások 3 Ft/ db

- Tranzisztorok 30Ft/ db

- diódák 10Ft/ db

- kondi 20 Ft/ db

- Optocsatoló 77 Ft/ db

 

A rajzot korábban feltettem, sajnos Nyák tervem nincsen, olyan ami a más típusú optocsatolóhoz jó, de univerzális építő panelon átkötésekből kiszobrásztam 2-3 óra alatt. Mibvel éjjel csináltam, így kimaradt egy átkötés , meg egy ellenállás, de azt kollégám ellenőrzéskor észrevevette, azonnal pótoltuk és így rögtön működött is.

 

A program érdekel, ha tömörítve el tudod küldeni.

 

Kéne még nekem egy hibakód megfeleltetési tábla, ha abban tudnátok segíteni.

 

Most egy sherver verziójú szabadon letölthető Vag-Com 3.11.2-vel tesztreltünk, de ez ha nem regisztrálom, akkor működik, de csak korlátozottan, pl: nem írja ki csak a hiba kódját és nem adja meg, hogy az mely érték, vagy érzékelő hibája.

 

A benzin nyomás is kiolvasható Vag-al ? én azt  nem találtam meg, csak légtömeg értékeket, előgyujtást, lambda értéket és feszültséget stb.

 

Ezek gyári értékeit hol lehetne megtalálni ? Tudtok ebben segíteni ?

 

Köszi !

Előzmény: piba gls (1825)
zsozsó120 2008. júl. 13. Creative Commons License 1843
Hát sajna nem ország középső részefelé pesttől 70 km re de van smerős aki megtudja nézni lehet meglátogatom
Előzmény: hubo44 (1841)
robisilvi 2008. júl. 13. Creative Commons License 1842
Igen a computerre.Lehet hogy butaságot kérdek,de ha kicserélem a 40 kw-osat 50 -esre,akkor jobban fog menni a kocsi?És a motor fogja birni/1,3 MPI/?Köszi.
Előzmény: DEM992 (1803)
hubo44 2008. júl. 13. Creative Commons License 1841
Talan roňdal meg torulni nem eleg+alap be alitašt kivan. Eš ra kelene teni a VAGra ho mijen hiba kodok vanak be irva. Mere laks, ha kozel a hatarhoz akkor meg nezhetem.
Előzmény: zsozsó120 (1840)